CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

tj86430 kirjoitti:
karppinen kirjoitti:varmasti katson oikeudekseni sen asentaa myös mahdolliseen seuraavaan läppäriin
Se mitä joku katsoo oikeudekseen ja mihin hänellä oikeasti on oikeus ei aina ole sama asia.
Eiköhän raja mene siinä, että hyödyke on omaan käyttöön taltioitu /tarkoitettu.
_Jarmo__
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 31.08.2014 22:47

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja _Jarmo__ »

Ihan kiinnostas tietää mikä ohjelma on niin isolla setelillä ostettu ettei sitä raaski ostaa myös toiseen autoon? tää nyt tieten on vaan minun mielipide, mut minusta toi ohjelmointi on kuitenki sen verta halpaa hupia josta saa vielä hyödynki etten oo ees tullu ajatelleeks että joku niitä kopioimaan alkas autosta toiseen... mut jokainen tyylillään
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja karppinen »

no ei mulla tästä ollu tarkoitus mitään vääntöö täällä aiheuttaa. aattelin vaan että jos tossa hommassa tonninkin säästäs niin vois hankkia sillä vaikka uudet talvikumit. eikä minun ole kyllä tarkoitus ohjelmia ruveta kopsaamaan, ihan noihin omiin autoihin jos sais saman hyväkshavaitun ohjelman.

Mut joo, mä en tienny että kaikkiin samanlaisilla moottoreillakin oleviin autoihin tehdään se yksilöllisesti. Luulin että esim voimaacomi ohjelmat on et sitä yhtä ja samaa ohjelmaa syötetään moneen eriautoon. Eli mars tienaamaan lisää rahaa ja sitten ohjelmointipajalle
Sprinter 316 -05 & -06
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

karppinen kirjoitti:no ei mulla tästä ollu tarkoitus mitään vääntöö täällä aiheuttaa. aattelin vaan että jos tossa hommassa tonninkin säästäs niin vois hankkia sillä vaikka uudet talvikumit. eikä minun ole kyllä tarkoitus ohjelmia ruveta kopsaamaan, ihan noihin omiin autoihin jos sais saman hyväkshavaitun ohjelman.

Mut joo, mä en tienny että kaikkiin samanlaisilla moottoreillakin oleviin autoihin tehdään se yksilöllisesti. Luulin että esim voimaacomi ohjelmat on et sitä yhtä ja samaa ohjelmaa syötetään moneen eriautoon. Eli mars tienaamaan lisää rahaa ja sitten ohjelmointipajalle

Jos perusmoottori on sama, ei virisofta tarvitse olla erilainen. Jonkin verran ratkaisee moottoin ajetut kilometrit. Vikaherkkyys lisääntyy moottorin kunnosta riippuen.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tuomasnuutti kirjoitti:
Jos perusmoottori on sama, ei virisofta tarvitse olla erilainen. Jonkin verran ratkaisee moottoin ajetut kilometrit. Vikaherkkyys lisääntyy moottorin kunnosta riippuen.
No joo, ei se nyt ihan noin mene, mutta on niistä samankaltaisista moottoreista apua sitten toista tehdessä.
Henkilöautoissakin eri mallien välillä poikkeaa softat toisistaan, sitten Vito ja Sprintteri ovatkin oma lukunsa, vaikka ovatkin "samalla tekniikalla".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Delphi OM646, 200cdi manuaali, niitä alkupään Delphiläisiä siis.
Ei mikään huipputulos, hiukan vajaa 200 ja hiukan reilu 400.
Ihan ok kuitenkin.
Käyrät on todella hyvän muotoiset, olen tyytyväinen lopputulokseen.
Kun kyseessä on siis kaksatanen manuaali, niin vääntö pitää rajoittaa noin neljään sataan nm,n, se on onnistunut hyvin ja tehon kuvaaja on hyvän mallinen sekin.
Tämä väännön leikkaus käytännössä aina leikkaa hiukan max tehoakin, mutta ei merkittävissä määrin.
Delphin ohjelmat alkaa pikkuhiljaa tulemaan tutuksi ja lopputulos rupeaa sitämyöten näyttämään jo joltakin.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MTN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 10.05.2014 14:53

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MTN »

Oletteko mittailleet paljonko tuossa W204 Om646:ssa 200cdi:ssä on vääntöä ja tehoa vakiona? Tuntuu tuo 270Nm aika pieneltä luvulta yli kahden litran dieselille. Onko tuossa W204 200cdi manuaalissa eri vaihteisto ja perä kuin 220cdi manuaalissa? Olisi tuossa yksi asiallinen 200:nen kiikarissa, mutta kun olen etsinyt mieluummin 220:stä. Auto on muuten sopiva ja hyväkuntoinen, mutta ainoa mikä askarruttaa on tehon ja väännön riittävyys, mutta voihan sen ohjelmoida.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rankkis kirjoitti:Itellä on nyt ollu parin viikon ajan CTTampereen (Celtic Tuning) ohjelmoima mylly. Tuikultakin kyselin asiasta, mutta tuo nyt oli nopeammin ja lähempää saatavilla, joten siihen tuli päädyttyä. Tähän saakka olen ollut tyytyväinen tulokseen, veto on tasaisempaa ja kyllä se perstuntumaankin vähän kovemman potkun toi, kun poljinta survoo lattiaan. Ehkä tärkeimpänä ominaisuutena itselle, 7G vaihtojen laatu parani huomattavasti, oma "asiantuntemus" ei kylläkään riitä selittämään mistä tämä syy-yhteys syntyy. Kulutusta en oo vielä pahemmin vertaillut aikaisempaan, todennäköisesti kuitenkin enemmän nyt ensialkuun ku tullut uusilla tehoilla polettua :D
Sattuipa silmään Celtic Tuning mainosta, esimerkiksi E280cdi -04-05 177hv/424Nm :arrow: 265hv/567nm.
oulaistenliikenne.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

MTN kirjoitti:Oletteko mittailleet paljonko tuossa W204 Om646:ssa 200cdi:ssä on vääntöä ja tehoa vakiona? Tuntuu tuo 270Nm aika pieneltä luvulta yli kahden litran dieselille. Onko tuossa W204 200cdi manuaalissa eri vaihteisto ja perä kuin 220cdi manuaalissa? Olisi tuossa yksi asiallinen 200:nen kiikarissa, mutta kun olen etsinyt mieluummin 220:stä. Auto on muuten sopiva ja hyväkuntoinen, mutta ainoa mikä askarruttaa on tehon ja väännön riittävyys, mutta voihan sen ohjelmoida.
Vähän siinä on enempi, kun ilmoitetaan.
Ei, vaan kytkin/vauhtipyörä on erilainen, kaksatasessa huomattavasti heikompi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

dealer kirjoitti:
Rankkis kirjoitti:Itellä on nyt ollu ...
Sattuipa silmään Celtic Tuning mainosta, esimerkiksi E280cdi -04-05 177hv/424Nm :arrow: 265hv/567nm.
Kehitys vaan kehittyy...
~kaksilitrainen 250cdi 4WD
Jo lähelle 270/600
Max teho voisi olla korkeammilla kierroksillakin, muuten ok.
Vielä on kuitenkin parantamisen varaakin.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

tuikku kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Rankkis kirjoitti:Itellä on nyt ollu ...
Sattuipa silmään Celtic Tuning mainosta, esimerkiksi E280cdi -04-05 177hv/424Nm :arrow: 265hv/567nm.
Kehitys vaan kehittyy...
~kaksilitrainen 250cdi 4WD
Jo lähelle 270/600
Max teho voisi olla korkeammilla kierroksillakin, muuten ok.
Vielä on kuitenkin parantamisen varaakin.

Kuva



Ois komeat käppyrät 250CDI myyntiesitteessä, mutta pitää varmaan oottaa muutama vuosi ennenkuin tehdas ne esittelee,yleensähän lisäys 20 heppaa/vuosi.
Sprintterillä Turussa,kyllä on nöyrä optimoinnin jälkeen!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

250cdi:n tehot on olleet samat jo 7 vuotta. Liekkö sitten mersulta ihan hyvä veto että ei ole lähdetty mukaan tuohon turhanpäiväiseen tehokilpailuun, nelosdiesel on nelosdiesel eikä mikään kuuraketti, jos tehokkaampaa haluaa niin löytyy isompia moottoreita. Vaan on kyllä valmistaja jättänyt hurjasti "viritysvaraa" näihin moottoreihin :roll: Asiaan, onko tuikku mittaillut om651:sen 200:sen vakiotehoja, omassa ainakin oli hiukan enemmän mitä valmistaja lupaa.
S124 300TE
S211 E500
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, kymmenkunta taisi olla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onko muuten tullut vastaan mitään erikoisia "päästökarttoja" yms. mersun ohjelmissa? Kun nyt on tämä Volkkarikohu tiedotusvälineissä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Bossilaisissa ei, Delphiläisissä kierrätys/hiukkasasiat on hoidettu niin, että ne todellakin toimii.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
320 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 22.07.2015 19:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 320 CDI »

Terve, on miettinyt tuohon c320 cdi imuläppien poistoa ja ohjelman laittoa silleen että egr:än toiminta lopetetaan. Onko tuolla egr:än poistolla negatiivisia vaikutiksia koneeseen kun se on sinne laitettu alentamaan palamislämpötiloja. Eli onko haittaa siitä että palamislämpötila nousee vai onko se lämpötilan nousu olematon. Ja vaikuttaako tämä egr:än poisto koneen lämpenemiseen tälvella? Dpf:än ajattelin jättää, onko se huono asia jos ei halua maksimitehoja, vaan teho ja kestävyys suhteen niin että kestävyys on etusijalla. Suurin syy egr:än positoon on että imusarja ei tukkeutuis eikä pieni lisäteho samalla olisi pahitteksi. :D
W204
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

320 CDI kirjoitti:Terve, on miettinyt tuohon c320 cdi imuläppien poistoa ja ohjelman laittoa silleen että egr:än toiminta lopetetaan. Onko tuolla egr:än poistolla negatiivisia vaikutiksia koneeseen kun se on sinne laitettu alentamaan palamislämpötiloja. Eli onko haittaa siitä että palamislämpötila nousee vai onko se lämpötilan nousu olematon. Ja vaikuttaako tämä egr:än poisto koneen lämpenemiseen tälvella? Dpf:än ajattelin jättää, onko se huono asia jos ei halua maksimitehoja, vaan teho ja kestävyys suhteen niin että kestävyys on etusijalla. Suurin syy egr:än positoon on että imusarja ei tukkeutuis eikä pieni lisäteho samalla olisi pahitteksi. :D
Ei ole mitään negatiivistä.
Ei niin, että eroa huomaisi.
Ehjä dpf kannattaakin jättää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Moi!
Otetaampas päivitystä ketjun aloittaneesta kulkineesta eli kaikkien tuikkujen äidistä C200CDI manual 2003 :D
Tuikun rakentamalle autolle suoritettiin sukupolven vaihdos keväällä ja auto siirtyi Kainuusta tänne Savon sydämmeen!
Hammaspeikko iski vaihdelaatikkoon 354tkm ajettuna, kolmosen ratas löi tyhjää :o .
Kuva

Laatikko vaihdettiin 2002 200 cdi:n laatikkoon, jossa olikin isommat rattaat kuin tässä alkuperäisenä olleessa laatikossa. Vaihteensiirtäjät tuli pari senttiä taaemmaksi uudessa laatikossa, mutta ne lyhennettiin autoon sopiviksi. Tuikun n.300tkm sitten laittama 270 cdi kytkin oli vielä erittäin hyvässä kunnossa, kuten kolmosen rattaasta voi päätellä. :wink:

Kuntoon tultuaan auto käytettiin kotikaupunki Kajaanissa ja suoritettiin tehonmittaus. Mammasoftalla tuikkumese antoi 245hp ja 485Nm. Tuikku käytti töpseliä kiinni vanhassa sotaratsussaan ja kas kummaa n.280 hp /525Nm :thumbup:
On siinä uusilla meseillä haastettavaa vielä tällekkin auton vanhukselle :mrgreen:
Hienosti pelaa kuten käyristä voi arvatakkin.
Kuva
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Kettula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 05.02.2015 12:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kettula »

Hurjat ovat lukemat "vain karvan päälle" kaksilitraiselle koneelle. :thumbup: Harmi juttu tuo laatikon hajoaminen mutta onneksi oli mersun laatikko; monen muun merkin loota ei olisi kestänyt puoliakaan tuosta. :lol:
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
konitohtori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja konitohtori »

Osaakos ohjelmointigurut sanoa, että mikä on pielessä, kun pukkaa vikakoodia...
Auto on W212 200CDIA 722.6 Lastutettuna.
Vikakoodi on P061B85, Ohjainlaitteen vääntömomentinlaskennassa on toimintahäiriö. Signaali on yli sallitun raja-arvon.
Vikavalo ei syty, eikä mene vikatilaan, mutta tuollaisia tuppaa jäämään muistiin säännöllisen epäsäännöllisesti.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0

*
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Nyt olisi W204 C180 CDI alla ja kyllähän se vähän tuntuu nuhaiselta jopa 200 CDI:hin ihan persdynolla verrattuna. Tähänkin saa 80 hevosvoimaa lisää?

Päästölukemakin korkeampi kuin 250 CDI:ssä...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

konitohtori kirjoitti:Osaakos ohjelmointigurut sanoa, että mikä on pielessä, kun pukkaa vikakoodia...
Auto on W212 200CDIA 722.6 Lastutettuna.
Vikakoodi on P061B85, Ohjainlaitteen vääntömomentinlaskennassa on toimintahäiriö. Signaali on yli sallitun raja-arvon.
Vikavalo ei syty, eikä mene vikatilaan, mutta tuollaisia tuppaa jäämään muistiin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Viriohjelmassa vikaa, hanki laadukkaampi ohjelma.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tn62634 kirjoitti:Nyt olisi W204 C180 CDI alla ja kyllähän se vähän tuntuu nuhaiselta jopa 200 CDI:hin ihan persdynolla verrattuna. Tähänkin saa 80 hevosvoimaa lisää?

Päästölukemakin korkeampi kuin 250 CDI:ssä...
180cdi = 200cdi => tehot välille 207-217, vääntö 500nm luokkaa automaatille.
Manuaalilla noin 400/200.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kiitos. Kiinnostaa.
konitohtori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja konitohtori »

tuikku kirjoitti:
konitohtori kirjoitti:Osaakos ohjelmointigurut sanoa, että mikä on pielessä, kun pukkaa vikakoodia...
Auto on W212 200CDIA 722.6 Lastutettuna.
Vikakoodi on P061B85, Ohjainlaitteen vääntömomentinlaskennassa on toimintahäiriö. Signaali on yli sallitun raja-arvon.
Vikavalo ei syty, eikä mene vikatilaan, mutta tuollaisia tuppaa jäämään muistiin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Viriohjelmassa vikaa, hanki laadukkaampi ohjelma.
-Tätä mieltä itsekin olen, että jotakin on tehty väärin...
On muuten Harisella tehty ohjelma edellisen omistajan toimesta. Eipä jäänyt kovin positiivinen fiilis kun sinne muutamaan otteeseen soittelin ja kyselin tuosta hommasta, että mikähän olisi pielessä. Eipä ole ole ollut heiltä kovaa mielenkiintoa selvitellä / ilmoittaa, että mitä tuolle tehtäisiin, vaikuttaa kuitenkin selvältä bugilta koodissa.

Se sinun tekemä softa sprintterissä on hiukkasloukun suolistuksen jälkeen toiminut kuin ihmisen mieli.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0

*
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Delhiläinen, varsinkin tuo uudempi on hankala saada toimimaan kunnolla kun on lisätty vetoja.
Vaikea ohjelma.
250cdi,n teholukema menee nyt 280hv,n tasolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Ehtiikö tuikku tekemään ohjelmaa 200 CDI:hin? :)
Laitoin YV:tä viikko sit :roll:
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Delphiläinen tuplaturbo 250cdi, joita on eri korimalleissa, jää nyt toistaiseksi tehojensa puolesta tasolle noin 600nm/275-280hv.
Pikkuisen asia jää nyt talvea vasten vaivaamaan, luulen että pitää tähän palata vielä, en ole ihan varma että onkohan kuitenkaan ahtimien max vielä tässä, mutta en tähän palaan vaan saa nyt enempää tehoa irti tuosta.
Pakko hyväksyä tilanne toistaiseksi.

~400,n sataan hevosvoimaan mersuissa pääsee helpoiten 420cdi,llä, käytännössä sama moottori kaikissa koreissa.
Vääntöä +900.
Kaikki saastelaitteet saa olla paikollaan.
Tehon mittauksessa sellainen knoppi, että kolmosella tulee liian lyhyt veto, jossa ei ole tarpeeksi rasitusta, teho jää kolmosella noin 370 tasolle.
Nelosella mitattaessa sitten loputkin hevoset herää.
Kaikki korimallit herää kyllä kevyesti kulkemaan tuolla teholla.


Suorista kuutosista sekä niiden erilaisista tuunauksista koetan jossain vaiheessa tehdä jonkinlaisen yhteenvedon.
Kiitollinen virittää ja helppo tehdä muutokset.
400cdi,n pumppu, cooleri ja isonnettu vnt-ahdin avainsanoja.
Jos yhtälöön lisätään isot suuttimet ja nostettu railpaine, meinaa se käytännössä sitä että laatikko purkaantuu niinä aikoina.
Potentiaalia kyllä on, helposti yli 500,n käyttömukavuudesta juurikaan tinkimättä ja extriimiä harrastaville +550...
Siinä lyhyesti kesän saldo näiltä osin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja postiato »

Olen aikaisemmin nähnyt täällä minkälaisia teho-/vääntölukemia W211 E320 cdi koneelle lastutettuna luvataan, mutta nyt en näin aamutuimaan en löytänyt, liekö johtuu takana olevasta yövuorosta.

No, joka tapauksessa lastutus on ajankohtainen nyt kun sain isomman coolerin paikalleen ja pakoputkistosta pöntön tyhjennettyä.

Eli minkälaisia tehoja/vääntöjä esim. Tuikku tuohon saa?
Tekniikka on 648.961 ja automaattiloota.
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Coolerilla ja 3bar mapilla luokkaa 650/270.
Ja tuo vielä toteutuu maantielläkin.

Rullilla saa ilman muutoksiakin saman, mutta toiselle sadalle nouseva ahtolämpö leikkaa käytännössä yli 240 tason menevän tehon poikkeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin