CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
https://www.tiktok.com/@cdijursi Minne tää ammattisoftaaja kadonnu teki kaikki tiktokkien autojen softat ja paukut ammattitaidolla
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
lueskelin tiktokissa nii alko vissii kulissit kaatuu
https://www.tiktok.com/@cdijursi
kusimutteri
siitä kohtaa että se mies ei ymmärrä mistään mitää ja käyttää muiden tekemiä päkkejä. saanut huomiota vaan tiktokissa paukkuohjelmilla jotka on muuten ihan ilmaiseksi yleisessä jaossa eri ryhmis
21 t sitten
1
Vastaa
https://www.tiktok.com/@cdijursi
kusimutteri
siitä kohtaa että se mies ei ymmärrä mistään mitää ja käyttää muiden tekemiä päkkejä. saanut huomiota vaan tiktokissa paukkuohjelmilla jotka on muuten ihan ilmaiseksi yleisessä jaossa eri ryhmis
21 t sitten
1
Vastaa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei jumalauta tiktok softaaja ja paukkoohjelmat jaossa.
Ja mitä kettua mä justiin katoin
Ja mitä kettua mä justiin katoin
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No en ole kuullut, enkä onneksi nähnyt moisia paukkumersuja. Mitähän dieselmoottori muuten tykkää tuosta rätinästä ja paukkeesta?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itsekään en ole kuullut kun en käytä tiktokkia. Tuo oli tämän vuoden ensimmäinen kerta kun kävin kurkkaamassa mitä sieltä löytyy.
Olihan tuo hauskaa muutaman sekunnin.
Sitten tuli mieleen että ei ihmekkään jos halutaan alkaa tutkia autojen päästöjä ja muutoksia katsastuksessa tarkemmin kun tuollaisia tehdään.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
niin ja mitä opiskeluun tulee niin itse aloitin joskus 3-4 vuotta sitten hommaamalla edc16 mersun ja netistä damoksia ettimällä ja kokeilemalla mistä mitäkin tapahtuu. nyt olen jo parivuotta näitä työkseen tehnyt. aplle suosittelisin hommamaan konnon testerin jolla näkee livedatan hyvin esim edukas ja monipuolinen thinkdiag ja niinkuin mainitsin jo niin damos tiedosto vastaavasta ecusta ja sitten olssilla vertailee omasta vastaavia karttoja. kosksa kyseessä on jo aika "antiikki" teknologiaa olevat ecut, voisin vaikka tehdä jonkun näköisen startter map packin sun auton tiedostoon ja kertoa perus asiat mistä tapahtuu mitäkin.
ja! vielä sen verran että älkää missään nimessä ottako oppia perus netissä pyörivistä "bulkki" softista eli 10% jokaiseen kartan oikeaan alakulmaan. winols 2.24 lataukseen ja tutkimaan perus karttoja, jos nyt otetaan esimerkkinä edc16 jossa pyynti toimii nm mukaan niin yleensä karttojen järjestys on suurrinpirtein tämä.
DW (kaasupolkimen pyyntikartta vääntönä NM)
TQ (vääntörajottimeT NM)
iq to nm (kartta jossa käännetään pyydetty nm määrä polttoaineen määräksi
soi (start of injection) yleensä laskettu jo vähän pidemmälle valmiiksi eli ei välttämättä heti tarvii muutta
doi (duration of injection) koska teillä ppd koneet kyseesä niin ilmoitetaan asteina. commonrailissa olisi aukiolo aikana. toimii siten että esim x akselilla on mg määrä ja y akselilla rpm ja jotta tämä mg määrä toteutuisi niin suuttimen on oltava auki x määrä kartasta.
Sitten tulee ahtopaineen pyynti ja rajotin kartat ja joissakin ekuissa kuten vag on myös single value rajotin.
jos olisi rail konen nii lopusta löytyisi rail paine pyynti ja rajottimet.
Toki näiden välistä löytyy miljoonat muut kartat mutta noilla kannattaa aloitta. sitten kun alkaa iq tyssäämään livedatassa niin damoksesta alkaa selvittelemään kaikki single value iq limitterit. yms
ja! vielä sen verran että älkää missään nimessä ottako oppia perus netissä pyörivistä "bulkki" softista eli 10% jokaiseen kartan oikeaan alakulmaan. winols 2.24 lataukseen ja tutkimaan perus karttoja, jos nyt otetaan esimerkkinä edc16 jossa pyynti toimii nm mukaan niin yleensä karttojen järjestys on suurrinpirtein tämä.
DW (kaasupolkimen pyyntikartta vääntönä NM)
TQ (vääntörajottimeT NM)
iq to nm (kartta jossa käännetään pyydetty nm määrä polttoaineen määräksi
soi (start of injection) yleensä laskettu jo vähän pidemmälle valmiiksi eli ei välttämättä heti tarvii muutta
doi (duration of injection) koska teillä ppd koneet kyseesä niin ilmoitetaan asteina. commonrailissa olisi aukiolo aikana. toimii siten että esim x akselilla on mg määrä ja y akselilla rpm ja jotta tämä mg määrä toteutuisi niin suuttimen on oltava auki x määrä kartasta.
Sitten tulee ahtopaineen pyynti ja rajotin kartat ja joissakin ekuissa kuten vag on myös single value rajotin.
jos olisi rail konen nii lopusta löytyisi rail paine pyynti ja rajottimet.
Toki näiden välistä löytyy miljoonat muut kartat mutta noilla kannattaa aloitta. sitten kun alkaa iq tyssäämään livedatassa niin damoksesta alkaa selvittelemään kaikki single value iq limitterit. yms
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
noniin muistin vasta että tuli tämmönenkin luvattua niin tässä se ois. eli tos on siis niin perus päkki kun voi olla mutta silti kaikki hyödyllinenen millä saat "kaiken" siitä vakiokoneesta irti. Tein myös sulle softamallin miten ite tekisin täyskaasulle tehon lisäyksen, nyt voit verrata vakiota ja tota. vasen ylänurkka view ja connct windows sitten kun molemmat on upattu olssiin ja tietenkin 16bit tila ja HILO sitten vaan 2D päälle ja tutkimaan mistä ne löytyy. elikkäs tässä ecussa perus periaate että dw pyytää tiettyä nm(unohtu laittaa prosentit X akseliin) ja iq to nm muuntaa sen syötöksi. sitten muut kartat vaan rajoittavat sitä. ahtopaine ja rail paine pyynti tapahtuu kierroksien ja iq pyynnillä. yritin mielestäni laittaa kaikkiin karttoihin akseli tiedot mutta joistakin saatto unohtua, kysy jos joku arvelluttaa niin koitan vastailla. mutta yleensä ne on rpm,Mbar, tai iq(mm3 tässä ecussa). Z12345kansiot on suutinkarttoja x akseli on IQ ja y on railpaine (näihin ei tarvitse koskea sillä vakiona jo ne on laskettu 100mm3 asti ja se just ja just palaa vakio ahtimella. niin ja sun softa numerossa on kaikki kartat tuplana että muista muokata molemmat blockit. myöhemmin voit toki selvittää kumpaa blokkia autosi käyttää niin ei tarvii aina muokata tupla karttoja. nii ja normaalisti suutinkarttoja on yks/kask mutta sun softaversiossa miljoona.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voitko ajaja avata oman ketjun ja mennä sinne kirjoittelemaan sen sijaan että paskot TUIKUN ketjua aiheesta.
Vaikka miten asiaa kirjoittaisit niin tuo kaikki yhteen pötköön ilman mitään välimerkkejä on todella työlästä luettavaa.
Ja se että copy paste tekstiä jostain VAG foorumilta ei oikein näytä uskottavalta.
Vaikka miten asiaa kirjoittaisit niin tuo kaikki yhteen pötköön ilman mitään välimerkkejä on todella työlästä luettavaa.
Ja se että copy paste tekstiä jostain VAG foorumilta ei oikein näytä uskottavalta.