CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Nyt mulla on suunnilleen puolitoistatuhatta kilometriä takana ohjelmoinnin jälkeen ja yhden kerran on dpf poltellut. Eli kone toimii hyvin. Seuraavaksi lisää voimaa ja egr:n disabloinnin muutos koneen lämpötilan perusteella toimivaksi jotta kone lämpiää nopeammin. Vielä piisaa paljon opiskeltavaa edc16 moottorinohjauksen suhteen. Nyt vain kävi sillälailla että asuinpaikan vaihdoksen takia ei kilometrejä tule lähes yhtään edelliseen verrattuna, joten vaihto tehokkaaseen bensiiniautoon voisi olla mahdollista. Saa nähdä, löytyykö mukavaa autoa tilalle vai pidänkö nykyistä vehjettä vielä, mihinkään romuun ei viitsisi vaihtaa sentään. Erittäin tyytyväinen kuitenkin olen ollut kaksnollakolmoseen. Mukava ajella ja polttoainekulut ovat pienet ja mitään vikaa varsinaisesti ei ole ollut.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No
On vähän eri asia, että tuleeko siitä hiukkassuodattimen eropaineanturilta vikakoodia vai ei.
Tai onko hiukkassuodattimen koko "hoito-ohjelma" pois päältä ohjelmasta.
Loppupelissä aika suuresta osasta hiukkasautoja voi sen suodattimen tyhjentää, eikä siitä seuraa mitään varsinaista vikakoodia, ainakaan heti.
Vasta suunnilleen viiden tonnin jälkeen tietää lopullisesti,onko kaikista herjoista, tai vaivoista päästy.
Polttojakin on monen tasoisia siellä ohjelmassa, ainakin kuudelle erilaiselle on "portaat".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
APL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja APL »

Ei sitten niin yhtään vikakoodia, vaikka raplattukin on jo useasti. Ohjelmilla ajettu jo useampi kymppitonni. Hienosti toimii, ei voi muuta murista. Korjatakaan ei tarvitse, mälsä vehje :wink:

Edelleen on kuitenkin korotetun tyhjäkäynnin syy selvittämättä. Kierrokset nousee usein siihen tuhannen huitteille ajoittain ja päivittäin. Varusteet tietty syö virtaa, mutta webastoakaan ei tule edes käytettyä päivittäin.

Perjantaina katsoin täysvalaistus päällä virransyötön 14.7 takakontissa akun navoista. Sekään (laturi) ei siis ole syy. Akku on tosin alkuperäinen Wartan AGM- akku. Jospa sen alkaa olla valmis? 6 vuotias jo/vasta. Lepotilan jännite mittaristosta katsottuna seisonnan jälkeen 12.4 yksikköä. Sori, meni OT:n puolelle, kuuluis tuonne sähköosastolle paremmin. DPF- polttoa ajattelin kuitenkin, jonka uskoakseni ei pitäisi enään "toimia"?

Ideas?
E320CDI
211.089
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja joskami »

APL kirjoitti: Edelleen on kuitenkin korotetun tyhjäkäynnin syy selvittämättä. Kierrokset nousee usein siihen tuhannen huitteille ajoittain ja päivittäin.

DPF- polttoa ajattelin kuitenkin, jonka uskoakseni ei pitäisi enään "toimia"?

Ideas?
Onko EGr ohjelmoitu pois käytöstä?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kun ja jos kierrokset tyhjäkäynnillä nousee.
Niin "pakottakaapa" sisätilan puhallin ihan pienimmälle - kierrokset laskee.
Syynä on varmaan akun(jen) vanhuus, virran riittävyys, sekä ohjelmassa latausvirralle olevat "portaat".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Noissa virta "portaissa/kierros luvun nosto" on ilmeisesti jotain eroja ohjelmaversio kohtaisia eroja,
mutta tosiaan yleensä syy on jo vähän heikko akku yhdistettynä kylmänä kohoneeseen virran tarpeeseen, huurteen poisto, sähkö lämittin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja joskami »

Joskus vaan tullut vastaan tuommoinen v6 missä egr pois ohjelmointi oli tehty "hieman" erikoisella tavalla ja oireena oli juuri tuo kierrosten pysyminen normaalia korkeammalla. Kokeilin saman omassa tuossa nelkussa ja teki juuri saman ilmiön eli nosti väkisin lähemmäksi 1krpm, vasta kun lämmöt oli normaalit niin kierrokset laskivat. Ei auttanut lämpötilan säätö..
Oli hieman väärin ymmärretty tuo poisto homma.

Ajattelin että tässä olisi tuo lämpötilansäätö kokeiltu... Omassani toimii myös noin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
APL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja APL »

Ilmeisen oikeassa olette. Off:ia painaa ja tippuu kierrokset. Ilmanvaihtolaite on virtasyöppö ja akku on alkuperäinen. Egr oli minulle kerrotun mukaan hoideltu jo revisio#1 yhteydessä.
Uusi (S6 Bosch) maksaa 270€ sis alv. läheiseltä kauppiaalta Vantaalta hankittuna. Olisi 110Ah:n köntti.

Kiitos kommenteista!
E320CDI
211.089
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo

Sellaisen asianhan tässä voisi ulos oksentaa ...
Että tässä Delphin ohjelmistojen tutkimisen yhteydessä selvisi, ystävien avustuksella, sellainen juttu, että DPF,n ja EGR,n saa deaktivoitua näistä ihan staarilla.
No, jotain hyvääkin, muuten vähän "kurjassa" paketissa.
Jos itse nyt syöksytte staarin kanssa auton kimppuun, niin tietysti itse myös vastaatte kaikista toimistanne, en käske, en kiellä.
Hiukkassuodattimesta olen sitä mieltä, että jos ei ole pakko tehdä jotain, niin ehjää ei kannata korjata - mikään ei parane.

Itse ohjelmasta sen verran, että loppuviimein aika pienillä, täysin Boschin ohjelmiin verrattavilla muutoksilla, näyttää vetoja tulevan sen, mitä suutinkartta antaa.
Ahtimet on joko garettin uudempaa tuotantoa, tai IHI.
200/220 cdi,n erot ohjelmassa täysin myöskin laajuudeltaan Boschiin verrattavat, eli minimaaliset.
Tekniikassa luulisin, että eroja ei sitten olekkaan, korkeintaan kytkimissä - sekin sitten selviää aikojen kuluessa.
Tehoja luulisin noista lähtevän sellainen reilu kaksisataa ja vääntöjä viitisensataa, kaikista malleista, yhdellä ahtimella.
Tuplaturbomallien (250) ohjelmaa en ole nähnytkään.
"Vanhempien" Delphien vaikeutena on se luku/kirjoitus, joka on hankala operaatio.
Aivan sitten uusimmat menee noilla kalliimmilla kaapeleilla.


No kuiten, näyttäisi nyt hyvin vahvasti siltä, että mersujen ohjelmien suhteen tuo viimeinen piikki lihassa on poistettu.
En yritäkkään väittää, että kaiken nyt tietäisin.
Mutta esim ahtimen ohjauksen kartat tunnistan - niin että vaikkapa ahtimen vaihdolle ja toiminnan säätämiselle pitäisi edellytykset olla.
Muutokset tieten niin, että syöttömäärä näkyy edelleen oikein, kuten myös kaikki muukin, minkä staari kertoo.
Suuttimet on isot, mutta ei kuitenkaan niin kamalan suuret, kun olen kuvitellut, suutinkartan perusteella pienemmät, kun Boschin V6/V8, mutta suuremmat kun vaikkapa solenoidi-AMG.
Tämä Delphi oli tietyllä tapaa näistä mersun ohjelmista vaikein, Temiccikin oli aikatavalla helpompi.
Näitä on kuitenkin liikenteessäsen verran runsaasti, että kuvittelisin ohjelman tietämyksen suhteen tilanteen radikaalisti paranevan vuosien saatossa, kunhan autojen hinnat tipahtaa harrastaja ystävällisemmille tasoille.
Jostakin pitää nakertaminen aloittaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Voiko V6 egr:n poiston/ohjauksen tehdä lämpötilaohjauksella, olisi se vaan kova juttu näin talvipakkasilla. Hitaasti lämpenevä kone nostaa kulutusta aikalailla...
W211 E320cdi V6
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Voi, muttei siinä ole sitten mitään järkeä.
Juuri talvella se pikipaska haluaa jämähtää sinne moottoriin, kun niistä pakokaasuistakin imetään lämpö poikkeen.
Pakkasella sitä kierrätyksen deaktivointia juuri tarvitaan, kesäkelillä ei ole oikein mitään käytännön merkitystä asialla.
Tämän voi ihan käytännössä todeta kattelemalla uustuntiautojen imusarjoja - paljon puhtaammat, kun meillä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja joskami »

Voi, niin se on vakionakin. Joistakin joista egr on poistettu niin on kuulemma nostettu hieman tyhjäkäynti nopeutta lämpenemisen parantamiseksi, kunnes tavoitelämpö on saavutettu.
Onko sitten hyötyä onkin eri juttu...

edit. tuikku kertoikin oleellisen
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
teggiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 25.04.2011 15:25

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teggiz »

En viitsinyt 37 sivua plärätä eikä oikeen haullakaan löytynyt. Hölmöjä kysymyksiä varmaan, mutta paljonkos tollasen vm. -08 w204 320CDI:n luonne muuttuu ohjelmoinnin jälkeen ? 7G- Tronic kyseessä. EGR olisi tarkotus ottaa pois käytöstä ja DPF jättää paikalleen. Tehoja noilla irtoilee sen n. 280 hv ja n. 650nM, eikö ? Sekuntti lähtenee 0-100 km/h ajasta ? Onko auto ohjelmoinnin jälkeen kuin eri auto ? Ja miten käy kulutuksen ? Itsellä nyt talvikeleillä 9,1 litraa sadalla ja n. 60 % tosta vielä töihin maantieajoa, tosin vain 20km suuntaansa. Kiitos ja anteeksi :oops:
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

teggiz kirjoitti:En viitsinyt 37 sivua plärätä eikä oikeen haullakaan löytynyt. Hölmöjä kysymyksiä varmaan, mutta paljonkos tollasen vm. -08 w204 320CDI:n luonne muuttuu ohjelmoinnin jälkeen ? 7G- Tronic kyseessä. EGR olisi tarkotus ottaa pois käytöstä ja DPF jättää paikalleen. Tehoja noilla irtoilee sen n. 280 hv ja n. 650nM, eikö ? Sekuntti lähtenee 0-100 km/h ajasta ? Onko auto ohjelmoinnin jälkeen kuin eri auto ? Ja miten käy kulutuksen ? Itsellä nyt talvikeleillä 9,1 litraa sadalla ja n. 60 % tosta vielä töihin maantieajoa, tosin vain 20km suuntaansa. Kiitos ja anteeksi :oops:
1 ei se ero nyt niin dramaattinen ole täytyy ottaa huomioon että sitä tehoa on vakionakin aika lailla jos verrokiksi otetaan 200 malli joka ohjelmoinnin jälkeen on lastutettu 220 malli niin prosenttuaalinen tehon nousu
on aivan eri lukemilla, no toki se tuossakin tuntuu
2 se kierrätyksen poisto lisää hiukkaspönttöjen elin ikää samalla imusarja/läppineen kestää pidempään
3 kun auto on luonnostaan tehokas niin se sekunttikin on paljon
4 kyllä siinä vielä sama kori on
5 ei se ainakaan nouse max puoli litraa voi pudota nykyinen kulutus on ajoihin nähden aika normaali
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tuikku kirjoitti:Että tässä Delphin ohjelmistojen tutkimisen yhteydessä selvisi, ystävien avustuksella, sellainen juttu, että DPF,n ja EGR,n saa deaktivoitua näistä ihan staarilla.
No, jotain hyvääkin, muuten vähän "kurjassa" paketissa.
Muutama sata kilsaa takana ja hyvin toimii. Tapsan kans värkkäiltiin tallilla ja nyt on ahdistuksiakin vähennetty eli "elementit" alkaa olla kohillaan jatkoja varten 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tähän varmaan palataan vielä.
Uskoisin, että ihan kohtapuoliin alkaa ohjelmakin olla esittely kelpoisessa kunnossa.

"Vanhempi" delphi paineohjattu - ilmamassamittari kuitenkin valvoo syöttömäärää, rajoittaa vaan erikoistilanteissa (vikatila, häiriöt ?)
"Uudempi" lambda ohjattu AFR,n perusteella (air-fuel-ratio).

Delhin ohjelmassa ei karttoja väännelläkkään niinkuin Boschilaisessa.
Heti tulee herja ristiriitaisesta ohjelman laskemasta syöttömäärästä, mitä Boschin ohjelmassa on käytännössä mahdoton saada aikaiseksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tuikku kirjoitti:Tähän varmaan palataan vielä.
Uskoisin, että ihan kohtapuoliin alkaa ohjelmakin olla esittely kelpoisessa kunnossa.
Munaskuissa kutisee... :P
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kysäistään nyt täälläkin kun tietäjiä/osaajia topikissa löytyy. Eli ongelma on bensa V6 koneen ilmapumppu, mikä on poistettu ja aika ajoin herjaa tästä. Voiko tuon jotenkin ohjelmallisesti poistaa käytöstä esim. Starilla, jottei vikakoodia/häiriövaloa enää tule? Pumppuhan siis pumppaa kylmästartissa ilmaa pakoputkistoon(jostain syystä).
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Kysäistään nyt täälläkin kun tietäjiä/osaajia topikissa löytyy. Eli ongelma on bensa V6 koneen ilmapumppu, mikä on poistettu ja aika ajoin herjaa tästä. Voiko tuon jotenkin ohjelmallisesti poistaa käytöstä esim. Starilla, jottei vikakoodia/häiriövaloa enää tule? Pumppuhan siis pumppaa kylmästartissa ilmaa pakoputkistoon(jostain syystä).
Päästöjä alentaakseen se pumppaille
(mitäs se siellä haittasi kun ei tolla tavalla pumpatessa pitäis tehojakaan alentaa/seoksia sotkea ja sotkee niin pistää pumppaamaan suoraan ulkoilmaan)

kyllä sen sieltä joku pois saa kaiveltu nii että ei herjaa tule,
mutta siihen voi mennä aikkaa... vaikka siihen keskityis täysipäiväisest
(ja siihen tuskin kellään riittää mielen kiinto/aika jos ei ole itsellän moiseen tarvetta)
lisäksi pitäis olla kokeilu kohde helposti saatavilla(eli pihassa) aina kun ehtii tutkimaa/versoita testaamaan,

E: tosiaan CDI koneiten ohjelmia käsitelevä juttu,
oma juttunsa bensavekotimien ohjelmille muuta taitais jäädä aika lyheksi,
niiten sorkimisesta ei ole tainnut kukaan muu tällä olla yhtään kiinostunut,
tuolla toisella puollella on jonkin verran besan vekotimien ohjelmista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
visonik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 22.02.2013 15:57

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja visonik »

Lueskelin tuossa jokunen sivu takaperin ,että intercooleri olisi näissä CDI koneissa "pienehkö". Tai saatoin ymmärtää väärinkin.

Taloudesta löytyy vm 2004 W211 E320 CDI . Kesähelteillä tuo tuntuu välillä voimattomalta ja voisiko tähän auttaa intercoolerin vaihtaminen? Harkinnassa on myös ,että josko tuota hieman ohjelmoisi uudelleen ja saisi vaihdelaatikkoa hieman säätää. Tuntuu antavan luistoa todella paljon ja tuntuu antavan vielä enemmän kun siihen tehtiin mekatroniikanvaihto ja jotkut välilevyt? meni myös vaihtoon parittomilta vaihteilta. Vehossa saatiin hieman luistoa pienennettyä mutta sanoivat että eivät pysty enempää asialle tekemään ja on "tehtaan vastaamissa säädöissä".

Kiinnostaisi kovasti tuo moottorin ohjelmointi ja vaihdelaatikon säädätyttäminen. Tehoahan tuosta ilmeisesti voisi saada n.250hv ilman pahempaa savutuksen lisääntymistä? tuokin noin 50hv lisäteho voisi tuoda hieman vaivattomuutta lisää kun tulee pitkiä matkoja liikuteltua kärryä:) Kaippa tuo vaihdelaatikkokin kestää nuo lisääntyneet voimavarat? Toki väärälläkäytöllä saa kaiken rikki.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, virityskäyttöä ajatellen cooleri on liian pieni.
Kyllä se voi lämpimällä leikata tehoa vakiostakin.

Hyvässä kunnossa olevalla coolerilla 250hv lähtee, ihan "vakioilla" savutuksilla.
Laatikon käyttäytymiseen osakaasulla voi vaikuttaa.
Kaasupohjassa kierrosluku ratkaisee vaihtohetken.

Ohjelmointi ei tee autosta kuurakettia, mutta hyvänlainen päivitys ajomukavuuteen tulee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
visonik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 22.02.2013 15:57

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja visonik »

Pitäisi varmaan alkaa katsomaan googlen ihmeellisestä maailmasta ,että minkämoinen cooleri sinne mahtuisi paikoilleen ilman suurempia modifiointeja :D Tietenkin voisi myös miettiä että josko tuon vakiocoolerin voisi irroittaa ja puhdistaa. Ainakin vag merkkien kanssa tullut huomattua joissain tdi malleissa että cooleri on täynnä öljynsekaista moskaa.

Ilmeisesti täällä ei saa mainostaa, mutta yv:llä varmaan voi tiedustella jatkotoimenpiteistä tarkemmin =)?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Uusikaan vakiocooleri ei vaikuta mitään. Vakuutusyhtiö uusi erään auramiehen pyynnöstä autooni coolerin, ja mitään vaikutusta vetoon ei tullut.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JP74 kirjoitti:Uusikaan vakiocooleri ei vaikuta mitään. Vakuutusyhtiö uusi erään auramiehen pyynnöstä autooni coolerin, ja mitään vaikutusta vetoon ei tullut.
Pikkuisen on "sinun ajoistasi" ohjelma päivittynyt, mutta sille perusvaivalle, liian kuumalle ahtoilmallehan ei tieten mahda mitään.
Se pienin kiinan coolerikin auttaa jo paljon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Mä irroittaisin vanhan ja veisin sen syylärifirmaan, missä tekisivät samoilla mitoilla vaikka Garretin valetulla sisärivoituksella olevasta kuorma-autokennosta uuden alkuperäiselle paikalle menevän. Varmaan about 300e hintaan alkaisi saamaan valmista ja kenno on sitten ihan jotain muuta kuin no kiinalaiset "peltikennot".
W204 C180K avantgarde -myyty-
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

kiinan kennoissa on hyvä sisä rivoitus
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kiinan cuulerista kenno ja siihen tekee sopivat päädyt
vaikutusta testailtu taka vuosina muun merkisissä vekotimissa ja hyväksi todettu
(paremamaksi kuin monen ns nimipajan valmistamat siihen aikaan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

visonik kirjoitti:Lueskelin tuossa jokunen sivu takaperin ,että intercooleri olisi näissä CDI koneissa "pienehkö". Tai saatoin ymmärtää väärinkin.

Taloudesta löytyy vm 2004 W211 E320 CDI . Kesähelteillä tuo tuntuu välillä voimattomalta ja voisiko tähän auttaa intercoolerin vaihtaminen? Harkinnassa on myös ,että josko tuota hieman ohjelmoisi uudelleen ja saisi vaihdelaatikkoa hieman säätää. Tuntuu antavan luistoa todella paljon ja tuntuu antavan vielä enemmän kun siihen tehtiin mekatroniikanvaihto ja jotkut välilevyt? meni myös vaihtoon parittomilta vaihteilta. Vehossa saatiin hieman luistoa pienennettyä mutta sanoivat että eivät pysty enempää asialle tekemään ja on "tehtaan vastaamissa säädöissä".

Kiinnostaisi kovasti tuo moottorin ohjelmointi ja vaihdelaatikon säädätyttäminen. Tehoahan tuosta ilmeisesti voisi saada n.250hv ilman pahempaa savutuksen lisääntymistä? tuokin noin 50hv lisäteho voisi tuoda hieman vaivattomuutta lisää kun tulee pitkiä matkoja liikuteltua kärryä:) Kaippa tuo vaihdelaatikkokin kestää nuo lisääntyneet voimavarat? Toki väärälläkäytöllä saa kaiken rikki.
Tässä on parri juttua miksi kannatais tarkistutaa laatikoa vielä muualla
mekatronikka on vag juttuja(ei kuulu mersuun)lienee kuitenkin kyse hydrauliyksiköstä niin olikos se uusi?
jos vika pahenin niin joku meni pieleen
usein vehossa sanovat että mitään ei ole tehtävisä jos edes jotenkin siedetävästi vaihtaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Kysäistään nyt täälläkin kun tietäjiä/osaajia topikissa löytyy. Eli ongelma on bensa V6 koneen ilmapumppu, mikä on poistettu ja aika ajoin herjaa tästä. Voiko tuon jotenkin ohjelmallisesti poistaa käytöstä esim. Starilla, jottei vikakoodia/häiriövaloa enää tule? Pumppuhan siis pumppaa kylmästartissa ilmaa pakoputkistoon(jostain syystä).
Päästöjä alentaakseen se pumppaille
(mitäs se siellä haittasi kun ei tolla tavalla pumpatessa pitäis tehojakaan alentaa/seoksia sotkea ja sotkee niin pistää pumppaamaan suoraan ulkoilmaan)

kyllä sen sieltä joku pois saa kaiveltu nii että ei herjaa tule,
mutta siihen voi mennä aikkaa... vaikka siihen keskityis täysipäiväisest
(ja siihen tuskin kellään riittää mielen kiinto/aika jos ei ole itsellän moiseen tarvetta)
lisäksi pitäis olla kokeilu kohde helposti saatavilla(eli pihassa) aina kun ehtii tutkimaa/versoita testaamaan,

E: tosiaan CDI koneiten ohjelmia käsitelevä juttu,
oma juttunsa bensavekotimien ohjelmille muuta taitais jäädä aika lyheksi,
niiten sorkimisesta ei ole tainnut kukaan muu tällä olla yhtään kiinostunut,
tuolla toisella puollella on jonkin verran besan vekotimien ohjelmista
Niin eihän tuo pumppu siellä mitään haittaisi, mutta kun ei yksinkertaisesti mahdu enää konehuoneeseen(pumpun tilalla jo muuta rojua)
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Jotenkin tuntuu ettei pysty, mutta kun sapettaa niin paljon et on pakko kysyy... Voiko 115cdi viton ESP:lle tehdä mitään... Sais sen oikeesti pois päältä, kun painaa nappia...
Vastaa Viestiin