Automaatin vaihteet ylös ja alas ratista (jälkiasennus)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Automaatin vaihteet ylös ja alas ratista (jälkiasennus)

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Onko kellään tietoa millainen on jälkiasentaa sellainen ratti jossa ois noi vaihdsevalitsimet ylös ja alas ratissa? W203 7Gtronic laatikollisiin on ainakin saanut sellaista rattia jossa valitsimet ja sitten on tuossa C55 amg:ssä. Vois kiinoostaa vaihtaa tuohon omaankin kulkineeseen sellanen ratti. Tuntus että siellä vaihdelaatikon päässä ei ole kuin microkytkimet noille vaihteille. Ja rattivaihteellisessa rattissa sitten vastaavat kytkmet vaan johdotettu ratille myös. :roll:

Kertokaas joku jos on kokemusta tälläsesta.

Onko kytky kaavioita missään? Voi varmaan itsekkin tehdä tollaset "pikku" kytkennät :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13228
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Väärin arvattu, kaikki ohjaukset kulkevat CAN-väylän kautta. Rattinappuloita lukee oma kontrollipurkki joka sähköttelee muille.

UK-foorumilla yksi maan etevimmistä STAR-eksperteistä koodasi tollasen C-sarjaan vaikka tehtaalta asti olivat sitä mieltä että ei ole mahdollista. En kyllä muista edes mikä C-kori oli kyseessä (voi etsiä mbclub.co.uk:sta).

Jos auto on sellaista vuosikertaa johon rattinappulat on saanut niin parhaimmillaan ohjauspyörän kontrolliyksikkö osaa jo sähköttää rattikytkimistä kunhan sellaiset asentaa. Jotain koodauksia varmaan silti tarvitsee.

WISistä löydät kyllä kytkentäkaaviot.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ok. Ainakin saman ikänen C55 on ratin nappuloilla (muuten saman näkönen ratti). Mutta voihan se tuo C55 olla muutenkin ihan omaa laatuaan. Pitää tutkiskella asiaa. Onkos noi vaihdelaatikonkin tiptronicin puolen kytkimet väylässä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13228
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti:Ok. Ainakin saman ikänen C55 on ratin nappuloilla (muuten saman näkönen ratti). Mutta voihan se tuo C55 olla muutenkin ihan omaa laatuaan. Pitää tutkiskella asiaa. Onkos noi vaihdelaatikonkin tiptronicin puolen kytkimet väylässä?
Huomasin että olitkin löytänyt sen UK-ekspertin jota ylempänä tarkoitin.

Kyllä se vaihdekeppi on CAN-C väylässä kiinni (tai se ohjauspurkki ainakin :) ), tuossa mallissa varmaan vielä mekaaninen P/N/D valitsin laatikolle ja sähköisesti hoidetaan loput ohjaukset. Kytkentäkaaviosta en löytänyt miten se vaihteen valinta vaihdekeppiä sivuttain liikutellen hoituu, pitää varmaan katsella tuota tarkemmin vielä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Minkäs ikäinen on kohde?
just tossa katselin niin on eri koodi tolla purkilla mikä on hantin jalkatillassa ja ohjaa laatikon toimintaa
(jos autossa w/s, s/c vaihto ohjelmat ja sitten jos vielä toi ratti vaihde on myös keppi hässäkän koodi eri)
keppi on myös väylässä(alkaen tiptronic)
näissä melkeen kaikki on väylässä(toisaalta hyvä toisaalta ei)

sen jälkeen kun sopivat ohjain purkit on oikeen kytketty
pitää laitta asetukset vielä kohdallen *:lä (samaan tapaan kuin webastolle)

auton valmius/kautta valmiina olevat palikat saatais selvitä jos sittä lisävaruste listaa kurkka *:lia
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:Minkäs ikäinen on kohde?
just tossa katselin niin on eri koodi tolla purkilla mikä on hantin jalkatillassa ja ohjaa laatikon toimintaa
(jos autossa w/s, s/c vaihto ohjelmat ja sitten jos vielä toi ratti vaihde on myös keppi hässäkän koodi eri)
keppi on myös väylässä(alkaen tiptronic)
näissä melkeen kaikki on väylässä(toisaalta hyvä toisaalta ei)

sen jälkeen kun sopivat ohjain purkit on oikeen kytketty
pitää laitta asetukset vielä kohdallen *:lä (samaan tapaan kuin webastolle)

auton valmius/kautta valmiina olevat palikat saatais selvitä jos sittä lisävaruste listaa kurkka *:lia
Englannin foorumilta tätä kyselin ja se onnistuu. Tarvin vain ja ainoastaan ratin jossa vaihteet. Pitää olla 3-oksanen sport ratti alkuperaisenäö niin onnistuu. Ainoa ongelma on juurikin tuo koodaus. Ei kuulema ihan yksinkertainen tuolla staartilla sitä koodata ja meinasivat että paikallisella MB huollolla eivät sitä saa otettua käyttöön. Englannissa henkilö joka on saanut asetukset systeemin selvitettyä millä saa asetukset kohdillleen mutta se ei sitä kerro eikä tietoa edes myy. Asetukset se asettaa kovaan hintaan..
Siinä on CDI:lle pikku tehtävä kun purat mulle koodin auki :lol:

Onko se star sitten niin monimutkainen että se ois liika hankala käsittää normaalin ihmisen miten asetukset pitää laitella?

Tuntuu olevan jonkin sortin Guruja tuola englannisa muutamat.. Taitaa olla niillä liiketoimintaa siinä mukana ni sillä eivät varmaan tietoa jaa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13228
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti: Tuntuu olevan jonkin sortin Guruja tuola englannisa muutamat.. Taitaa olla niillä liiketoimintaa siinä mukana ni sillä eivät varmaan tietoa jaa..
Osuvasti sanottu, Richard Almeida pyörittää myös tätä foorumia. Pisti pystyyn taannoin kun MBClubUK:lla moderaattorit kävi hankaliksi, alkoivat vaatia kauheita käyttömaksuja kavereilta jotka mainostavat businestaan vaikka käytännössä koko elektroniikkaosion arvo pyöri muutaman ekspertin ympärillä.
http://www.mbguru.com/

Vastaavia guruja on toki muuallakin, Steve Krabbenborg Hollannista (www.mbenznl.com asustaa varmaan suurimman osan ajasta Kaliforniassa asennusreissuilla) ja Miro Australiassa. Eiköhän muitakin pallolle mahdu, uskaltaako täällä joku tunnustautua joukkoon?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

DBFI kirjoitti:Eiköhän muitakin pallolle mahdu, uskaltaako täällä joku tunnustautua joukkoon?
NO nii! TUNNUSTUKSIA! Tuntuu se olevan tuo UK foorumi sellanen että muutama sielä hommaa/rahaa pyörittää aikalailla fooruminkin voimalla.

Onko ne mersu miehet sitten sellasia että rahaa on ja halutaan asentaa autoon kaikki mitä mahdollista. Näitä samojahan on jenkeissä. Niille yhteys henkilönä juurikin Steve joka toimittaa/asentaa roinaa niile. Varmaan aika rahakasta hommaa on toi. Tuskin se Stevekään muuten sielä jenkeissä jaksasis jatkuvasti kulkea. Vai jokos se asuu sielä? :lol:

Kun kyselin apua navi dvd:n kans ni heti tuli vastauksia. Sanoin sitte että jos ebaystä tilais halvan dvd että mikä kannattais ottaa niin siihen ne vastailut sitten loppuikin. Jotenkin ärsyttääkin tollanen että sieltä pitäs hommata että tietoakin jaetaan. Money talks..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Minkäs ikäinen on kohde?
just tossa katselin niin on eri koodi tolla purkilla mikä on hantin jalkatillassa ja ohjaa laatikon toimintaa
(jos autossa w/s, s/c vaihto ohjelmat ja sitten jos vielä toi ratti vaihde on myös keppi hässäkän koodi eri)
keppi on myös väylässä(alkaen tiptronic)
näissä melkeen kaikki on väylässä(toisaalta hyvä toisaalta ei)

sen jälkeen kun sopivat ohjain purkit on oikeen kytketty
pitää laitta asetukset vielä kohdallen *:lä (samaan tapaan kuin webastolle)

auton valmius/kautta valmiina olevat palikat saatais selvitä jos sittä lisävaruste listaa kurkka *:lia
Englannin foorumilta tätä kyselin ja se onnistuu. Tarvin vain ja ainoastaan ratin jossa vaihteet. Pitää olla 3-oksanen sport ratti alkuperaisenäö niin onnistuu. Ainoa ongelma on juurikin tuo koodaus. Ei kuulema ihan yksinkertainen tuolla staartilla sitä koodata ja meinasivat että paikallisella MB huollolla eivät sitä saa otettua käyttöön. Englannissa henkilö joka on saanut asetukset systeemin selvitettyä millä saa asetukset kohdillleen mutta se ei sitä kerro eikä tietoa edes myy. Asetukset se asettaa kovaan hintaan..
Siinä on CDI:lle pikku tehtävä kun purat mulle koodin auki :lol:

Onko se star sitten niin monimutkainen että se ois liika hankala käsittää normaalin ihmisen miten asetukset pitää laitella?

Tuntuu olevan jonkin sortin Guruja tuola englannisa muutamat.. Taitaa olla niillä liiketoimintaa siinä mukana ni sillä eivät varmaan tietoa jaa..
Voisn tota yrittä tuloksista ei voi luvat kun ei ole tommosta asenusta tehnnyt, mutta jos se löytty valikoista niin luulis onistuvan

Ton * monimutkaisuudesta(ei ole monimutkainen) sen verran että siinä on pari erikos toimintoa(muissa jutuissa tullut vastaan)mitä käyttäkseen pitää soitta tehtaalta kerta käyttö koodi,
sitten siinä on tullut vastaan ohjainyksiköiden ohjelmisto päivitysten latausta tikulta,levyltä, verkosta, yksi erikos konsti mikä niilä voi olla että saavat jollain konstilla ton * menemään sinne sisään eri ikään kuin olisi eri malli/vuosimalli missä koo syteemi löytyy valikosta ja sitä kautta saa napattu pääle sen(ehkä kesineet keinnon kiertää näitä haittoja)

Uskoisin kyllä että onnistuu mersulla tosin saataa vaatia yhteyttä pää konttorille eikä välttämättä ole halpaa(ja voi olla että eivät ala tekemään tämmöstä niiten mielestä ei ehkä pysty laskutamaan niin paljoa että kannataisi)

mitäs toi ratti maksaa?


Palaa asiaan jos haluat että yritetään :wink:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Minkäs ikäinen on kohde?
just tossa katselin niin on eri koodi tolla purkilla mikä on hantin jalkatillassa ja ohjaa laatikon toimintaa
(jos autossa w/s, s/c vaihto ohjelmat ja sitten jos vielä toi ratti vaihde on myös keppi hässäkän koodi eri)
keppi on myös väylässä(alkaen tiptronic)
näissä melkeen kaikki on väylässä(toisaalta hyvä toisaalta ei)

sen jälkeen kun sopivat ohjain purkit on oikeen kytketty
pitää laitta asetukset vielä kohdallen *:lä (samaan tapaan kuin webastolle)

auton valmius/kautta valmiina olevat palikat saatais selvitä jos sittä lisävaruste listaa kurkka *:lia
Englannin foorumilta tätä kyselin ja se onnistuu. Tarvin vain ja ainoastaan ratin jossa vaihteet. Pitää olla 3-oksanen sport ratti alkuperaisenäö niin onnistuu. Ainoa ongelma on juurikin tuo koodaus. Ei kuulema ihan yksinkertainen tuolla staartilla sitä koodata ja meinasivat että paikallisella MB huollolla eivät sitä saa otettua käyttöön. Englannissa henkilö joka on saanut asetukset systeemin selvitettyä millä saa asetukset kohdillleen mutta se ei sitä kerro eikä tietoa edes myy. Asetukset se asettaa kovaan hintaan..
Siinä on CDI:lle pikku tehtävä kun purat mulle koodin auki :lol:

Onko se star sitten niin monimutkainen että se ois liika hankala käsittää normaalin ihmisen miten asetukset pitää laitella?

Tuntuu olevan jonkin sortin Guruja tuola englannisa muutamat.. Taitaa olla niillä liiketoimintaa siinä mukana ni sillä eivät varmaan tietoa jaa..
Voisn tota yrittä tuloksista ei voi luvat kun ei ole tommosta asenusta tehnnyt, mutta jos se löytty valikoista niin luulis onistuvan

Ton * monimutkaisuudesta(ei ole monimutkainen) sen verran että siinä on pari erikos toimintoa(muissa jutuissa tullut vastaan)mitä käyttäkseen pitää soitta tehtaalta kerta käyttö koodi,
sitten siinä on tullut vastaan ohjainyksiköiden ohjelmisto päivitysten latausta tikulta,levyltä, verkosta, yksi erikos konsti mikä niilä voi olla että saavat jollain konstilla ton * menemään sinne sisään eri ikään kuin olisi eri malli/vuosimalli missä koo syteemi löytyy valikosta ja sitä kautta saa napattu pääle sen(ehkä kesineet keinnon kiertää näitä haittoja)

Uskoisin kyllä että onnistuu mersulla tosin saataa vaatia yhteyttä pää konttorille eikä välttämättä ole halpaa(ja voi olla että eivät ala tekemään tämmöstä niiten mielestä ei ehkä pysty laskutamaan niin paljoa että kannataisi)

mitäs toi ratti maksaa?


Palaa asiaan jos haluat että yritetään :wink:
Ok. Varmaan tämä pitää nyt jättää hautumaan tämä homma eikä se ole tämän talvenasia. Tämän talven asia on webaston asennus. Ratin ehkä homaan kun sattuu tulemaan sopivasti vastaan.. Ratti maksaa varmaan sen 300 ainakin.. Vaan juurikin kyseessä mersun kautta tuo mistä sanoit että onnistuu mutta tulee kalliiksi..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Täytyy vilkasta jos noita c30 tulee tutkitavaksi vielä (yksi tossa kävi jos olis tän arvanut...), että miltä toi näyttä, toi * simulaatori ei tue ihan kaikkia niin että sillä vois tukia miten se on
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikäs on ton ratin varuste koodi/varaosa numero? (428)?
hinta?
(entä saksan kielinen nimitys tolle nappula vaihtamis systeemille)
ja onko tietoa että mitä
toi englanin heppu ottaa ton toimintaan laitosta?
tai mersun (vehon) hinnasta tolle operaatiolle?
Viimeksi muokannut CDI203, Ke 07.10.2009 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Näytää siltä että tähän löytyi ratkaisu :wink:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:Näytää siltä että tähän löytyi ratkaisu :wink:
Kuulostaa kivalta. En tiedä varustekoodista. Ei toimi tollanen ratti prefaceliftin kanssa. Eikä toimi tuo ratti edes sellaisen 4-puolaisen faceliftin kanssa johon yritetään tälläista 3 puolaista tilalle laittaa. Sen verran ymmärsin tuolta engelsmannien sivuilta. Onko prefaceliftin aikoina ollut jotakin rattia jossa vaihteet?

Tuola yks ratti:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Lederlenkra ... 286.c0.m14
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:Näytää siltä että tähän löytyi ratkaisu :wink:
Niin siis siihen että miten ne asetukset pitää laitta,

siitä en tiedä mitään että minkälainen sen ratin pitää olla mihinkin mallin
että toimii, enkä osanumerosta/varuste koodista

Onko tietoa missä kaikissa mallissa ton linkin ratin pitäisi toimi?

kiitti linkistä
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Joulupukki tulikin jo tänään :lol:
Mites toi ratin bagin irroitus. Onko ohjeistus että akku irti 30min vai?
Nyt vaan pitää toivoa attä sieltä löytys johdotuskin valmiina.. :roll:

Kuva

Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Huomasinkin postauksesi mbworldissa...

Facelift malleissa on MOST väylä kun vanhemmissa on D2B, tämä asettanee omat vaikeutensa. C55 on käsittääkseni kaikki MOST väylällä, kuten muutkin rattinappuloilla varustetut. Kysymys kuuluu: Kumpi sulla on?

Samoin vaihteiston ohjausyksikkö on vissiinkin eri, tai ainakin ohjelmointi 100% varmuudella. C30 ja C32 vaihtaa pakkovaihteillakin isommalle kun punaraja tulee vastaan. C55 (ja muutkin rattinappulamallit) ei vaihda. Samoin C/S nappulassa on lisäksi M-asento nappuloita varten. Aina kun nappia painaa, oli valittu mode mikä tahansa, siirtyy vaihteisto M-tilaan ja pysyy siinä kunnes valitaan suurin vaihde, eli D.

Vaikka saisitkin nappulat toimimaan niin tuskinpa tuota varsinaista M modea kuitenkaan, eli nappulat toimisi samalla tavoin kuin kepistä sivuttain hakkaamalla, eli nappuloiden merkitys on hiukan kyseenalainen.

D2B väyläiseen autoon kun lyö MOST väylään kuuluvan ratin niin ei varmaan toimi muutkaan nappulat. Mahtaako airbagit ja ratin asentotunnistimet toimia?

Jos tuo olisi millään tavalla järjellä toteutettavissa niin jenkkilän foorumilla noita olisi useita. Näiden vuosien aikana kun olen siellä pyörinyt niin kukaan ei ole tuota tehnyt. Kaikki ovat lähes yksiselitteisesti tyrmänneet idean järjettömänä.

Jos nyt satut saamaan sen toimimaan niin osta Vadimilta (tai veholta) semmoset läpsyttimet niiden nappien paikalle.

ketun hyvä ratti tuo kyllä muuten on :D
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Niin ja se airbag on kiinni niillä kahdella syvässa reijässä olevalla torxilla takapuolelta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jani Anttila kirjoitti:Niin ja se airbag on kiinni niillä kahdella syvässa reijässä olevalla torxilla takapuolelta.
Joo kyllä mä äsen tajusin itekkin :lol:
Kysymys oli pitääkö muita akkua irrottaa tai muuta? JA mulla on MOST.
Ja onnistuu kuulemas coodamisen avulla. Saas nähä miten käy ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

No onnea matkaan, toivottavasti onnistuu.

Miten muuten sun jakkarat?
Mikäli muistan oikein niin C30:ssä on duunarimallin penkit. Suosittelen päivittämään jos vaan kukkaro kestää. C55 penkit on aivan tautisen hyvät, mutta kyllä C32 penkissäkin istuu jo eri tavalla.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jani Anttila kirjoitti:No onnea matkaan, toivottavasti onnistuu.

Miten muuten sun jakkarat?
Mikäli muistan oikein niin C30:ssä on duunarimallin penkit. Suosittelen päivittämään jos vaan kukkaro kestää. C55 penkit on aivan tautisen hyvät, mutta kyllä C32 penkissäkin istuu jo eri tavalla.
Juu ei taida olla sporttipenkit noi vaan iha normi nahkajakkarat. Onneks on ne ilmanpaine säädöt niin saa nihin kuitenkin tukea vähän laiteltua..

Taitaa olla kohtuu hinnoissaan tollaset jakkarat?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Saattaahan ne hintavia olla kun ei puissa kasva. Jenkkilän foorumilla tosin just joku laitto C55:een recarot ja tais olla myymässä originaaleja, mut taitaa rahti jo olla semmoselle paketille melkoinen. Tietty saksasta vois purkamolta saada kätevästi...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Palaanpa nyt vielä tähän rattiasiaan kun innostuin.

Jos se nyt ei jostakin syystä toimi ja uutta rattia tekee mieli niin F1:n lääkäriautoissa on aikoinaan ollut aika lesoja ratteja, ne toimii varmasti ja ebayssä on niitä silloin tällöin pyörinyt. Samoin tavallisia ratteja ovat modailleet siten että on lyöty uus nahka päälle ja tehty kunnon peukkukahvat ja vedetty alareuna suoraksi. Ei ollut muistaakseni edes mitään hirmu kalliita.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

air bagin irrotus akun johdot irti
Kaksi ratin takan olevaa ruuvia irti
Nosta air bagia varovasti siinä kasi liitintä mitkä irti(järjestys taisi olla että ensin hantin puoli)
Staatista sähköä pitää varoa

Eikö se englanin heppu mistä tuolla aikasemmin oli juttua noita käy just tuolla jenkkilässä koodamassa?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:air bagin irrotus akun johdot irti
Kaksi ratin takan olevaa ruuvia irti
Nosta air bagia varovasti siinä kasi liitintä mitkä irti(järjestys taisi olla että ensin hantin puoli)
Staatista sähköä pitää varoa

Eikö se englanin heppu mistä tuolla aikasemmin oli juttua noita käy just tuolla jenkkilässä koodamassa?
Juu on niitä koodattu. Pitää kattoo jos huomenna aukasis tuon ratin ja kattois meneekö se sinne alkuunkaan :shock:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

En nyt haluaisi iloa pilata, mutta suosittelen, että käyt jossain ensin koeajamassa sellaista autoa, jossa on nuo rattivaihteet, ennen kuin sijoitat paljon aikaa ja rahaa tuohon projektiin.

Itselläni oli taannoin auto, jossa oli automaattiloota, siinä käsitiptronic sekä lisäksi rattivaihteet. Voin kertoa, että ne rattivaihteet hivelevät ajatuksissa nuoren miehen teknistä himoa, mutta todellisuudessa niille ei ollut yhtään mitään käyttöä. Käytin niitä muutaman hassun kerran, kun ostin auton ja sen jälkeen niistä tuli vain pyyhittyä pölyjä.

Syyt:
-Normaaliajossa automaattiloota hoitaa vaihtamisen
-Mutkaisella tiellä rällätessä keppitiptronic on helpompi, koska se on aina samassa paikassa, ratin näppavaihteet puolestaan pyörivät ratin mukana ja ratissa joutuu kuljettamaan käsiä järjettömään asentoon, jos haluaa silloin painella nappeja. Tämä haittaa ohjaamista tai jopa pilaa sen.
-Suoralla tiellä kiihdytellessä voi käyttää nappivaihteita, mutta ihan yhtä hyvin myös vaihdekeppitiptronikkia, kun ei tarvitse suoralla kaksin käsin ohjailla.

Ps. Millainen laatikko sinulla on tuossa autossa Simppa? itselläni on Eemelissä 5 portainen, jossa on ainoastaan käsikäyttöinen korkeimman vaihteen lukitsin. Laatikko siis halutessaan vaihtelee pienempää, jos siltä tuntuu, mutta ei esim. vaihda 3. vaihdetta ylemmäs, jos se on lukittu siihen 3:seen.
Tuossa aiemmassa autossani puolestaan oli ihan oikea tiptronic, joka piti aina sen vaihteen, johon oli sen kulloinkin vaihtanut. Ainoastaan silloin, jos kuski ei ymmärtänyt vaihtaa itse ja kone olisi tykännyt hallaa valitusta vaihteesta niin silloin auto vasta puuttui peliin.

Kysyn siksi, että esim. minun nykyisessä autossani tuon laatikon takia ei olisi mitään iloa rattivaihteista, kun se ei kuitenkaan täysin niitä tottelisi.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Division kirjoitti:En nyt haluaisi iloa pilata, mutta suosittelen, että käyt jossain ensin koeajamassa sellaista autoa, jossa on nuo rattivaihteet, ennen kuin sijoitat paljon aikaa ja rahaa tuohon projektiin.

Itselläni oli taannoin auto, jossa oli automaattiloota, siinä käsitiptronic sekä lisäksi rattivaihteet. Voin kertoa, että ne rattivaihteet hivelevät ajatuksissa nuoren miehen teknistä himoa, mutta todellisuudessa niille ei ollut yhtään mitään käyttöä. Käytin niitä muutaman hassun kerran, kun ostin auton ja sen jälkeen niistä tuli vain pyyhittyä pölyjä.

Syyt:
-Normaaliajossa automaattiloota hoitaa vaihtamisen
-Mutkaisella tiellä rällätessä keppitiptronic on helpompi, koska se on aina samassa paikassa, ratin näppavaihteet puolestaan pyörivät ratin mukana ja ratissa joutuu kuljettamaan käsiä järjettömään asentoon, jos haluaa silloin painella nappeja. Tämä haittaa ohjaamista tai jopa pilaa sen.
-Suoralla tiellä kiihdytellessä voi käyttää nappivaihteita, mutta ihan yhtä hyvin myös vaihdekeppitiptronikkia, kun ei tarvitse suoralla kaksin käsin ohjailla.

Ps. Millainen laatikko sinulla on tuossa autossa Simppa? itselläni on Eemelissä 5 portainen, jossa on ainoastaan käsikäyttöinen korkeimman vaihteen lukitsin. Laatikko siis halutessaan vaihtelee pienempää, jos siltä tuntuu, mutta ei esim. vaihda 3. vaihdetta ylemmäs, jos se on lukittu siihen 3:seen.
Tuossa aiemmassa autossani puolestaan oli ihan oikea tiptronic, joka piti aina sen vaihteen, johon oli sen kulloinkin vaihtanut. Ainoastaan silloin, jos kuski ei ymmärtänyt vaihtaa itse ja kone olisi tykännyt hallaa valitusta vaihteesta niin silloin auto vasta puuttui peliin.

Kysyn siksi, että esim. minun nykyisessä autossani tuon laatikon takia ei olisi mitään iloa rattivaihteista, kun se ei kuitenkaan täysin niitä tottelisi.
Noh joo. Kyllä mää sitä mietin heti kun ajoin auton pois Ruotsista. Kyllä tuon C30 on paljon mukavampi ajaa ja lähtä ohittaan kun SE oikea vaihde päällä. Tuo loota ainakin mulla valitsee juuri sen parhaimmalla vetoalueella olevan vaihteen kun pitää miinus puolta kepistä päällä hetken. Näyttöön hyppää numero mikä vaihde sattui kohdalleen. Seuraava vaihde laitetaan itse päälle.

Jos olet ottanut manuaalisesti vaihteet haltuun niin se ei niitä itsestään vaihtele. En ole kokeillut ettää jos huudattaa moottoria "tyrmään" niin vaihtaako sitten? Lisäksihän tuo tajuaa sen kun sulla vaihteet omassa käytössä ja tuut mutkaan löysäten kaasua niin isompaa sinne EI laiteta! Normi automaattihan siinne tarjoaa heti isompaa kait..

Eli et sää mun iloani pilaa vaikka yrittäisitkin. Tolla autolla ajaminen ja kaahaaminen noiden vaihteiden kans saa AINA hymyn suu pieliin :wink:

Hehkutetaan vielä sen verran että tämä AMG speed shift:ihän vaihtaa nopeammin kun normi loota mikä tekee myös ajosta edelleen hauskempaa kaikki vaihteet myös lukitaan eli jos jostakin luistaa niin takapyöriltä :lol:

Ainut mikä harmittaa niin lukkoa tässä ei ole??? MIKSI?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

TSADAA!

Airbag käytetty kädessä. Katsokaas liitiimiä airbagissä oikealla ja vasemmalla. Liittimestä lähi kuva toisena ja sitten alimmassa kuvassa ratin pistoke :wink:

Mites noi airbagin liittimet lähtee irti? En viitsinyt/uskaltanut repiä. Toi oranssi osa nousee ylös -> harmaa painuu oranssin alle -> pitäskö sitten irrota ja miten irtoaa?

Kuva

Kuva

Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Laitetaas tänne päivitystä:

http://forums.mbworld.org/forums/c-clas ... ost2950595


Kukas meillä on Suomessa sellanen Star guru joka ton osaa ilman SCN koodausta tehdä? 8)

Ilmoittautukaa!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:Laitetaas tänne päivitystä:

http://forums.mbworld.org/forums/c-clas ... ost2950595


Kukas meillä on Suomessa sellanen Star guru joka ton osaa ilman SCN koodausta tehdä? 8)

Ilmoittautukaa!
Parit kysymykset(ainakin parit)
Onko tietoa että se on mahdolista ilman minkäänlaista SCN koodausta?
vai pitääkö sille laskea jotenki kierto tien kautta koodi
oliko se 6000 minkä se heppu mistä tossa oli juttua ottaa hommasta?
Vastaa Viestiin