w124 250tdt
nyt tuli meisseli valmiiks. alkaa hymy leviään, kun painaa kaasua..
ahdin on aikas iso tähän mottiin, heräilee jo pikkasen siinä 3000 kohdalla ja alkaa kunnolla puhuun vasta 3500 kierroksen kohdalla. ahdot on vielä siinä vakiossa 0,8 baarissa, kun en jaksanu alkaa sääteleen. syöttöjä on liikaakin, savuttaa sairaan paljon. sille tarttee tehdä jotain jahka kerkiää.
suorituskyvystä seuraavanlaista:
kiihtyvyys vakiona:
60-90 km/h. 5,6 sekuntia.
80-120 km/h 13,3 sekuntia.
kiihtyvyys nytten:
60-90 2,3s
80-120 6,6s.
mittaukset tehty GPS:llä, race chronolla.
eipä noi nyt vielä mitään nopeita aikoja ole, mutta ihan kiva tehonlisäys vakiokampeen verrattuna. nollasta sataan aikoja en viitsinyt edes mittailla, kun toi ahdin ei kovin hyvin sovellu sellaseen touhuun..
kytkytinkin toimii vielä ihan normaalisti, eikä luistele, kun painaa kaasua. mitään rallilähtöjä en ole kokeillu, ettei särkyiskään.
vois pistää taas jotain kuvia, jos jotain kiinnostaa?
ahdin on aikas iso tähän mottiin, heräilee jo pikkasen siinä 3000 kohdalla ja alkaa kunnolla puhuun vasta 3500 kierroksen kohdalla. ahdot on vielä siinä vakiossa 0,8 baarissa, kun en jaksanu alkaa sääteleen. syöttöjä on liikaakin, savuttaa sairaan paljon. sille tarttee tehdä jotain jahka kerkiää.
suorituskyvystä seuraavanlaista:
kiihtyvyys vakiona:
60-90 km/h. 5,6 sekuntia.
80-120 km/h 13,3 sekuntia.
kiihtyvyys nytten:
60-90 2,3s
80-120 6,6s.
mittaukset tehty GPS:llä, race chronolla.
eipä noi nyt vielä mitään nopeita aikoja ole, mutta ihan kiva tehonlisäys vakiokampeen verrattuna. nollasta sataan aikoja en viitsinyt edes mittailla, kun toi ahdin ei kovin hyvin sovellu sellaseen touhuun..
kytkytinkin toimii vielä ihan normaalisti, eikä luistele, kun painaa kaasua. mitään rallilähtöjä en ole kokeillu, ettei särkyiskään.
vois pistää taas jotain kuvia, jos jotain kiinnostaa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
noniin. taas olis jotakin kuveja.
pieniä ongelmia ollu ton turbon öljyputken kanssa. ensimmäinen versio oli kupariputki, mihin oli pronssiset liittimet turbolle. fosforikuparijuotos petti ja tihkutti öljyä läpitte. toinen versio oli kupariputki, messinki liittimillä ja hopeajuotoksella. ahtimen puoleinen liitin valskas öljyä läpitte. kolmas versio oli kupariputki kartioteräsliittimillä, se alko pitään öljyt kanavassa.
ahdin, pakosarja ja hukkaportti yhdessä paketissa. aika pieneen pakettiin meni koko sonta. pikkasen meinas olla vaikeuksia saada se vielä koneen kylkeen kiinni. ahdasta teki. sitten, kun sen sinne sai, niin hyvin se siellä mahtuu oleenkin.
ahtoputkia ja koolerikin sinne sitten asenneltiin. ilmeisesti ihan riittävän kokonen cooleri, kun imusarja on pakkasen puolella ajon aikana.
sitten on vielä pieni video meisselin suorituskyvystä. niin kuin näkyy, niin aika kierroskone tosta tuli. baarin paineilla ja savuttomalla määrällä soppaa kiihtyy tollain.
pieniä ongelmia ollu ton turbon öljyputken kanssa. ensimmäinen versio oli kupariputki, mihin oli pronssiset liittimet turbolle. fosforikuparijuotos petti ja tihkutti öljyä läpitte. toinen versio oli kupariputki, messinki liittimillä ja hopeajuotoksella. ahtimen puoleinen liitin valskas öljyä läpitte. kolmas versio oli kupariputki kartioteräsliittimillä, se alko pitään öljyt kanavassa.
ahdin, pakosarja ja hukkaportti yhdessä paketissa. aika pieneen pakettiin meni koko sonta. pikkasen meinas olla vaikeuksia saada se vielä koneen kylkeen kiinni. ahdasta teki. sitten, kun sen sinne sai, niin hyvin se siellä mahtuu oleenkin.
ahtoputkia ja koolerikin sinne sitten asenneltiin. ilmeisesti ihan riittävän kokonen cooleri, kun imusarja on pakkasen puolella ajon aikana.
sitten on vielä pieni video meisselin suorituskyvystä. niin kuin näkyy, niin aika kierroskone tosta tuli. baarin paineilla ja savuttomalla määrällä soppaa kiihtyy tollain.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
entiedä että näyttääkö vain kuvissa mut minkä kokoset nuo tulo/paluu putket on ahtimen öljykierrossa, orkkis taitaa olla jotain 20/22mm ulkoa se putki (muistelisin) ja eikö saanu tuloa ja meno silleen että ei ois nuin vinossa eli tulo ylhäältä ja paluu suraan alaspäin
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
tossa kuvassa, missä se pakosarja ja ahdin ja kaikki on pöydällä, niin se on vinossa koko paketii. paikoillaan ne öljyn tulo ja meno on aikalailla pystysuorassa. menoputki on samankokonen, kun vakioputkikin, paluuputki on suunnilleen saman kokosta, kun ahtimessa paluureikäkin.
no joo, ei oo alumiinihitsi vehkeitä, niin en pysty tekeen alumiinille mitään hitsaushommia. ja huonosti sitä kai pystyy juottaankaan. tein tollain vaan vakiosisääntuloaukkoon. enkä muutenkaan tekis sillain, että tulppaa sen imusarjan vakiosisääntulon ja tekee toiselle puolelle uuden tulon. rasittaa kuulemma 2 pyttyä. jotain sellasta huhua kuullu. sitten, kun tekee imusarjaa, niin tekee sitten vaparin sarjasta ja painekotelon siihen samantein. toimii kuulemma hyvin sillain. ei se ahtoilma tollasessa rautaputkessa mihkään lämpiä. imusarja on ainakin melkosen viilee ja ahtoputketkin coolerin jälkeen.
mitähän muuten TIG vehkeistä joutuu pulittaan, jos käytettynä hankkii? onko kellään kokemuksia?
no joo, ei oo alumiinihitsi vehkeitä, niin en pysty tekeen alumiinille mitään hitsaushommia. ja huonosti sitä kai pystyy juottaankaan. tein tollain vaan vakiosisääntuloaukkoon. enkä muutenkaan tekis sillain, että tulppaa sen imusarjan vakiosisääntulon ja tekee toiselle puolelle uuden tulon. rasittaa kuulemma 2 pyttyä. jotain sellasta huhua kuullu. sitten, kun tekee imusarjaa, niin tekee sitten vaparin sarjasta ja painekotelon siihen samantein. toimii kuulemma hyvin sillain. ei se ahtoilma tollasessa rautaputkessa mihkään lämpiä. imusarja on ainakin melkosen viilee ja ahtoputketkin coolerin jälkeen.
mitähän muuten TIG vehkeistä joutuu pulittaan, jos käytettynä hankkii? onko kellään kokemuksia?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
3000 € on alkaen uudet alumiinihitsausvehkeet, jos unohdetaan ne kiinan viritykset...ja se kone on vasta edellytys hitsausharjoittelulle. Kaasut sitten maksaakin hunajaa.
En ole itsekkään viitsinyt vielä edes yrittää jollain romuimusarjalla. Se olisi helppoa jos saisi työnantajan piikkiin harjoitella....äääh siis helppoahan se ei ole ennen kuin sen oppii.
En ole itsekkään viitsinyt vielä edes yrittää jollain romuimusarjalla. Se olisi helppoa jos saisi työnantajan piikkiin harjoitella....äääh siis helppoahan se ei ole ennen kuin sen oppii.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ei se alumiinin hitsaus mitään vaikeeta ole. en ymmärrä mistä moinen yleinen harhaluulo on saanut alkunsa. jos osaa rautaa hitsata, niin osaa melkein alumiiniäkin. saman lailla se menee tikillä rauta ja alumiinikin. ei paljoa eroa toiminnaltaan niiden hitsaus.veskola kirjoitti:3000 € on alkaen uudet alumiinihitsausvehkeet, jos unohdetaan ne kiinan viritykset...ja se kone on vasta edellytys hitsausharjoittelulle. Kaasut sitten maksaakin hunajaa.
En ole itsekkään viitsinyt vielä edes yrittää jollain romuimusarjalla. Se olisi helppoa jos saisi työnantajan piikkiin harjoitella....äääh siis helppoahan se ei ole ennen kuin sen oppii.
joo, ilmeisen kalliita vehkeitä. joskus vuosia sitten haaveilin tig vehkeistä, mutta käyttö olis jääny niin vähiin, että luovuin sitten ajatuksesta hankkia laitteet. hieno vekotinhan se olis vetää vaikka ihan rautaa, mutta samasta suoriutuu mag ja puikkokin, niin ei oikein viitsi, eikä oikein ole varaakaan laittaa rahaa tähän väliin hitsauskoneeseen.
pystyykös muuten mitenkään puikolla hitsaan alumiiniä? muistista pomppas yhtäkkiä semmonen mielikuva, että jotenkin onnistuis.. tiedä sitten.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Nii ja voi sitä Magilla hitsata aluminia jos on käypänen kone oikee lanka ja kaasut tietty.
Tuli sitä itekkin joskus kokeiltua kun Industrialta oli vehkeet kokeiltavana.
Ei sitä joka mies esim 1mm vahvuista alumini levyä hitsaa yhtee, etteikö palaisi iso reikä.
Ne on ne ammatti miehet jotka saa sen raon ekalla yrittämällä kiinni.
Sitten kun aineen vahvus on 5mm tai siitä yli ja vehkeessä hyvät säädöt. Nii sillon tavallinen rivimies voi saada kappaleet sulamaan toisiinsa kiinni.
Tuli sitä itekkin joskus kokeiltua kun Industrialta oli vehkeet kokeiltavana.
Ei sitä joka mies esim 1mm vahvuista alumini levyä hitsaa yhtee, etteikö palaisi iso reikä.
Ne on ne ammatti miehet jotka saa sen raon ekalla yrittämällä kiinni.
Sitten kun aineen vahvus on 5mm tai siitä yli ja vehkeessä hyvät säädöt. Nii sillon tavallinen rivimies voi saada kappaleet sulamaan toisiinsa kiinni.
Mun kohdalla siitä kun mä kokeilin itse On se vaikeampaa mitä ompelukoneella ompelu.pera8x kirjoitti:ei se alumiinin hitsaus mitään vaikeeta ole.
Vaikea on niin suhteellinen käsite...sulle helppo mulle vaikea.
Kempiltä ei pitäisi saada kunnollista AC tiggiä tuohon hintaluokkaan...tai jos saa niin laita linkki. Ahaa toi oli MIG, ei kai semmosella alumiinin hitsauksesta mitään tule muuta kuin sanomista. joo en ole kokeillut enkä kokeile. Yksi MIG talossa saa piisata ja sillä hitsataan vain mustaa.
Laittakaapa kuvia niistä alumiinihitsaussaumoista forumille mitä noilla koneilla on tehty. Mielenkiintoista nähdä millaista saumaa syntyy. (Mainoslauseet ei oikein vakuuta enää tässä iässä)
Lisää tietoa: www.skg.fi
aivan muuten. en olekkaan millin vahvusia alulevyjä koskaan edes kokeillut hitsata. mutta tommonen vähän vahvempi materiaali, niin kyllä se mielestäni menee siinä, missä musta, taikka happonenkin.
sen kyllä uskon, että millin ainevahvuus ja alumiini, niin sitten voi alkaa vaatiin jo ammattiosaamista, että saa osat toisiinsa kiinni ja vielä jonkin moisella saumalla.
sen kyllä uskon, että millin ainevahvuus ja alumiini, niin sitten voi alkaa vaatiin jo ammattiosaamista, että saa osat toisiinsa kiinni ja vielä jonkin moisella saumalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
hermot menee. taas alko pikkasen valskaan turbon ölljynpaine puolen putki.
perjantaina yritin ettiä firmaa, joka olis tehny sopivan putken, taikka letkun mulle. aika harvassa on firmat. yhdessäkin paikassa kysy, että mihin se tulee ja sitten, kun kerroin, niin heti perään tuli, että on tullu määräys, ettei tehdä enää pakokaasuahtimiin letkuja.
noin kymmenessä firmassa käytyäni, kukaan ei vielä tähän mennessä osannut auttaa. sitten viimisessä paikassa myyjä osas kertoa, että yks firma tekee. soittikin sinne ja varmisti asian puolestani. kello oli jo varttia vaille neljä, että sekin homma jäi sitten maanantaille. no, ei se mitään. jos huomenna saan kunnollisen öljyletkun käteeni, niin hieno homma.
minkähän laiset öljynpaineet koneessa on esim. -27 asteen pakkasesta kun lyö käymään ja koneessas jenkaa vaikka se 2000rpm ja öljyinä 10w50? varmaan aika kovat, kun aina kylmällä koneella alkanu tihkuun sitä öljyä liitoksesta. pakko kyllä hommata kunnon letku. ei välttäättä kovin kiva, jos tuhannen kuuman pakopesän kylkeen ruikkaa öljyt..
perjantaina yritin ettiä firmaa, joka olis tehny sopivan putken, taikka letkun mulle. aika harvassa on firmat. yhdessäkin paikassa kysy, että mihin se tulee ja sitten, kun kerroin, niin heti perään tuli, että on tullu määräys, ettei tehdä enää pakokaasuahtimiin letkuja.
noin kymmenessä firmassa käytyäni, kukaan ei vielä tähän mennessä osannut auttaa. sitten viimisessä paikassa myyjä osas kertoa, että yks firma tekee. soittikin sinne ja varmisti asian puolestani. kello oli jo varttia vaille neljä, että sekin homma jäi sitten maanantaille. no, ei se mitään. jos huomenna saan kunnollisen öljyletkun käteeni, niin hieno homma.
minkähän laiset öljynpaineet koneessa on esim. -27 asteen pakkasesta kun lyö käymään ja koneessas jenkaa vaikka se 2000rpm ja öljyinä 10w50? varmaan aika kovat, kun aina kylmällä koneella alkanu tihkuun sitä öljyä liitoksesta. pakko kyllä hommata kunnon letku. ei välttäättä kovin kiva, jos tuhannen kuuman pakopesän kylkeen ruikkaa öljyt..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
sen verran tosta kempistä että en tiedä sit miten paska se on mutta täällä päin ainain putkiliikkeet järestään hitsailee työmailla niillä ku on pien kokoinen ja valovirta vehje, ku sillä voi hitsata mustaa/rosteria ja alumiinia samalla vehkeellä vain päitä ja kaasua muuttamalla.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
pera8x kirjoitti:hermot menee. taas alko pikkasen valskaan turbon ölljynpaine puolen putki.
perjantaina yritin ettiä firmaa, joka olis tehny sopivan putken, taikka letkun mulle. aika harvassa on firmat. yhdessäkin paikassa kysy, että mihin se tulee ja sitten, kun kerroin, niin heti perään tuli, että on tullu määräys, ettei tehdä enää pakokaasuahtimiin letkuja.
noin kymmenessä firmassa käytyäni, kukaan ei vielä tähän mennessä osannut auttaa. sitten viimisessä paikassa myyjä osas kertoa, että yks firma tekee. soittikin sinne ja varmisti asian puolestani. kello oli jo varttia vaille neljä, että sekin homma jäi sitten maanantaille. no, ei se mitään. jos huomenna saan kunnollisen öljyletkun käteeni, niin hieno homma.
minkähän laiset öljynpaineet koneessa on esim. -27 asteen pakkasesta kun lyö käymään ja koneessas jenkaa vaikka se 2000rpm ja öljyinä 10w50? varmaan aika kovat, kun aina kylmällä koneella alkanu tihkuun sitä öljyä liitoksesta. pakko kyllä hommata kunnon letku. ei välttäättä kovin kiva, jos tuhannen kuuman pakopesän kylkeen ruikkaa öljyt..
Vai ei tee letkuja aika puniikkeja taitaavat olla. Minä ostin liittimet ja puristeholkit paikallisesta varaosa liikkeestä. Kummilta löyty Mehtäkoneen hydrauliikkaletkua, ja kone jolla saatiin puristettua 1/2 tuuman liitimet päihin. Ja ei oo vuotanu ja on idiootti varmat.
Semoset sinä siihen tarviit eikä mitään kupari putkea.
No en ihmettele, että tuo öljynpaineputki aiheuttaa oongelmia, niitä osasi odottaa.
Tee kuten muutkin, varma resepti ja toimii takuuvarmasti. Mikä tahansa hydrauliikkakauppa tekee sen letkun. Teräspunossteflon letku tai tavallinen hydrauliikkaletku ja liittimet puristetaan hydrauliikkakaupassa kuten tuossa on kirjoitettu.
Jos on alkuperäinen turbokone niin alkuperäinen putki poikki ja liitin väliin. Jos on vaparista tehty niin hydrauliikkakaupasta sopiva nippa, missä on putkikierre ja laakerilukitteella lohkoon paikalleen ja loput kuten edellä.
Molempia olen kokeillut ja aina on toiminut.
kemppi on parhaita hitsauskonemerkkejä...mutta koneen malli valitaan käyttötarkoituksen mukaan.
Tee kuten muutkin, varma resepti ja toimii takuuvarmasti. Mikä tahansa hydrauliikkakauppa tekee sen letkun. Teräspunossteflon letku tai tavallinen hydrauliikkaletku ja liittimet puristetaan hydrauliikkakaupassa kuten tuossa on kirjoitettu.
Jos on alkuperäinen turbokone niin alkuperäinen putki poikki ja liitin väliin. Jos on vaparista tehty niin hydrauliikkakaupasta sopiva nippa, missä on putkikierre ja laakerilukitteella lohkoon paikalleen ja loput kuten edellä.
Molempia olen kokeillut ja aina on toiminut.
kemppi on parhaita hitsauskonemerkkejä...mutta koneen malli valitaan käyttötarkoituksen mukaan.
Viimeksi muokannut veskola, Ma 25.01.2010 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Korjataan sen verran kirjotusta että harvemmasa taitaa olla kuparipunosletku.
Mutta suurin osa firmoista pystyy tekeen Teräs/teflon tai ihan vain normi hydr letkusta turbolle öl letkut.
Asiantuntevasta liikkeestä löytyy kyllä oikeet nipat lohkoon.
Mutta suurin osa firmoista pystyy tekeen Teräs/teflon tai ihan vain normi hydr letkusta turbolle öl letkut.
Asiantuntevasta liikkeestä löytyy kyllä oikeet nipat lohkoon.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
tänään taas pikkasen fiksailin tota öljyputkee ja nyt ekaa kertaa se alko pitään. mut tarttee silti huomenna mennä sinne yhteen firmaan, mikä niitä tekee.
ihme porukkaa, yhdessä firmassa ei suostu tekeen, toisessa sanotaan, että ei tehdä, kun ei ole valmiina hyllyssä ja kun raha tulee muualta kun yksityisasiakkaiden letkuista jne jne..
no onneks se yks firma jsutiinsakkin suostu tekeen sen. sano sillon puhelimessa, että jos niillä ei oo nippoja, niin otetaan vanhat.
tänään sain vaihdettua syöttöpumpusta peräosankin. nyt pelaa tyhjäkäynnit ja muut systeemit kunnolla. soppaa tartte vaan saada alarekisteriin lisää. mut huomenna kerkee sääteleen lisää.
ihme porukkaa, yhdessä firmassa ei suostu tekeen, toisessa sanotaan, että ei tehdä, kun ei ole valmiina hyllyssä ja kun raha tulee muualta kun yksityisasiakkaiden letkuista jne jne..
no onneks se yks firma jsutiinsakkin suostu tekeen sen. sano sillon puhelimessa, että jos niillä ei oo nippoja, niin otetaan vanhat.
tänään sain vaihdettua syöttöpumpusta peräosankin. nyt pelaa tyhjäkäynnit ja muut systeemit kunnolla. soppaa tartte vaan saada alarekisteriin lisää. mut huomenna kerkee sääteleen lisää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Joo teräspunos, se on ruostumatontä terästä....mistähän toi kupari tuohon tarttui
Kupari kuuluu vesijohtoihin.
Kierre ei ole ongelma vaan tiivistyminen sinne kierteen pohjalle Mä kävin sen putken kanssa hydrauliikkakaupassa niin ei se mitään liitintä siihen löytänyt Vedettiin sitten leikkuurengas teräsputken päälle, se kun on 10mm.
Kupari kuuluu vesijohtoihin.
Kierre ei ole ongelma vaan tiivistyminen sinne kierteen pohjalle Mä kävin sen putken kanssa hydrauliikkakaupassa niin ei se mitään liitintä siihen löytänyt Vedettiin sitten leikkuurengas teräsputken päälle, se kun on 10mm.
Lisää tietoa: www.skg.fi
päivitetääs taas. pikkasen ollu säätämistä syöttöpumpun kanssa. mutta nyt alkaa oleen sekin jo eilisen päivän murheita.
pakaria tartteis alkaa suunnitteleen. minkälaista rööriä sinne on tupattu laittaan? varmaan jotain kolmen tuuman putkee ja yks pönttö tms. jos noin tekee, niin tuleeko karsee amispörisijä, vai pysyykö malltillisena äänet?
kuinkas toi vaikuttaa tehoihin? nyt on ihan vakioputki alusta loppuun, kaikilla mahdollisilla vaimentimilla. paitsi kattia ei tässä mallissa ole. jos ajatellaan, että nytten on vaikka se 200 heppaa ja raksailen tohon hyvän pakarin, niin vaikuttaako suoraan tehoihin ollenkaan? ainakaan ahtopaineita ei voi nostaa, jossei ole kunnon pakariakaan.
pakaria tartteis alkaa suunnitteleen. minkälaista rööriä sinne on tupattu laittaan? varmaan jotain kolmen tuuman putkee ja yks pönttö tms. jos noin tekee, niin tuleeko karsee amispörisijä, vai pysyykö malltillisena äänet?
kuinkas toi vaikuttaa tehoihin? nyt on ihan vakioputki alusta loppuun, kaikilla mahdollisilla vaimentimilla. paitsi kattia ei tässä mallissa ole. jos ajatellaan, että nytten on vaikka se 200 heppaa ja raksailen tohon hyvän pakarin, niin vaikuttaako suoraan tehoihin ollenkaan? ainakaan ahtopaineita ei voi nostaa, jossei ole kunnon pakariakaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
juuso he kirjoitti:niihin ainakn saa kempin minark puikkokoneisiin tig päitä oliko jotain n.200€ ja tietty kaasut yms päälle, itellä nimittäin on kyseinen kapistus. ja on valovirta vehe.
Mutta eikös noissa minarceissa ole DC tig , mites sillä alumiini menee Aina ollut siinä uskolla että alumiinille AC tig.
Ei mene alumiini kuin pilalle DC:llä. Se AC niissä maksaa ja sekin millaista se AC on
Lisää tietoa: www.skg.fi