BP-63

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2827
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

BP-63

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Toimittaja kirjoittaa: "Hieman suru hiipi puserooni kuvatessani yhden kolmesta alunperin Suomeen tulleesta 300 SEL 6.3 huippumersusta tässä masentavassa olotilassa syksyllä Helsingin Kirkkokadulla"

Kuvassa siis W109 rekkari BP-63 peräpää matalalla ja takapyörät ulospäin levällään. Muuta masentavaa en havaitse. Kromi kiiltää ja maali kans.

Kysymys: eikö moinen olotila ole vähän aikaan liikkumattomalle ilmajousitteiselle ihan "normaali"? Nääs Jyväskylässä on Cramon parkkiksella pirun upea kullanvärinen W109 - ihan samanlaisessa masentavassa olotilassa. :roll:
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, To 19.11.2009 16:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämä on auto jonka omistussuhdetta selviteltiin kesällä, ja omistaja on ulkomaalaissyntyinen henkilö joka on tuonut auton muuttoautona Italiasta.

Kaksi on tiettävästi tullut uutena, toinen on Revon auto (kuva on Klubin uudessa kirjassa) ja toinen on pääkaupunkiseudulla jonka pitäisi oleman täysentisöity ja ei ole myynnissä (kysytty).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

minäkin näin tänään tuollaisen tapauksen, jossa tuollainen vanha W109 mersu (sellaiseksi sen tunnistin omasta mielestäni) oli tallissa takapyörät vintturassa ja mielessäni vain ajattelin, että taitaa olla autossa ilmajousitus ja menny siitä ilmapussit tyhjäksi, kun ei ole hetkeen ajeltu, mitään masentavaa en autosta silti aistinut...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Jos minulla olisi tuollainen auto ulkosäilytyksessä, niin voisin ehkä nukkua, jos se olisi siellä Jyväskylässä - mutta en, jos se olisi tuolla Helsingin keskustassa :shock:
....aurat heittää pian suolaloskaa, vilkas liikenne aiheuttaa omat vaaransa, ja mitä vielä....

Toinen uutena tullut on väriltään tummanvihreä (ei metalli), ja todellakin perusteellisesti entisöity (mm. 4 x uudet lokasuojat ). Omistaja on MB-klubin jäsen, ja auto on muutamissa tapahtumissakin vieraillut. Minulla oli ilo ja kunnia päästä seuraamaan tiiviisti auton entisöintivaiheita.

Kun auto oli uusi, niin auton nykyinen omistaja toimi tuolloin nuorena peltiseppänä, ja auto tuotiin hänelle pieneen "tuunaukseen". Eli takaluukusta merkit pois, ja reiät tinattiin umpeen, ja luukku maalaukseen. Kun hänelle tarjoutui tilaisuus auton ostamiseen (auto oli myynnissä Helsingin Sanomissa '90-luvun alussa), niin ensimmäisiä varaosahankintoja oli noiden puuttuvien merkkien hankkiminen :wink:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Kyllähän tuo Krunikassa seisova auto on jo hiukan patinoituneessa kunnossa.

Jos kärry seisoo talven yli kadulla niin melko varmasti alkaa maali kupruilla keväällä ja tuskin sisustakaan kuivana selviää -vanhat mersut kun eivät tuppaa olemaan mitään hermeettisiä ihmeitä.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

juu - taitaa olla vaikea talvella tuuletella ovet auki :?
...toisella puolella jalankulkijat kompastuu, ja toisella kuormurit pyyhkii ovet nurin :wink:
Kyllä tuollainen pitäisi johonkin katon alle saada
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Otin tiedot autosta, verot erääntyneet. Sinällään harmittavaa, tuosta voi tietysti vetää johtopäätöksiä auton hoidosta tai sitten ei.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Otin tiedot autosta, verot erääntyneet. Sinällään harmittavaa, tuosta voi tietysti vetää johtopäätöksiä auton hoidosta tai sitten ei.
Tuo ei ole myynnissä; auto on samaa vuosimallia kun taiteilija-omistajansakin. Yksi klubilainen soitti nimittäin omistajalle. Kuulemma "joskus" sitten laitetaan ajoon (kuntoon ? ) :shock: . Mielestäni juuri tyypillinen suomi-tapaus; maatkoon vaikka tuossa mutta ei prkl myydä :twisted: . Vaikkakin italiaano on.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aijai. Ikävälle kuulostaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Teo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 18:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Teo »

karra kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Otin tiedot autosta, verot erääntyneet. Sinällään harmittavaa, tuosta voi tietysti vetää johtopäätöksiä auton hoidosta tai sitten ei.
Tuo ei ole myynnissä; auto on samaa vuosimallia kun taiteilija-omistajansakin. Yksi klubilainen soitti nimittäin omistajalle. Kuulemma "joskus" sitten laitetaan ajoon (kuntoon ? ) :shock: . Mielestäni juuri tyypillinen suomi-tapaus; maatkoon vaikka tuossa mutta ei prkl myydä :twisted: . Vaikkakin italiaano on.
Tiedän tapauksen ja omistajankin, ihan on suomalainen mies. Enää autoa ei ole krunassa näkynyt, kuljen noita katuja viikottain. Toivon, että on löytynyt tallipaikka arvokkaalle autolle. Omistaja tietää auton arvon ja arvostaa sitä, mutta jos verotkin on rästissä, niin sekin kertoo jo selkeästi syyn miksi autoa ei ole vielä täysin kunnostettu, Pitäjänmäen VEHO:n pihalla, ja välillä työn alla, oli tämä auto keväällä parikin kuukautta.

Auto on ulkopuolisesti ja alustaltaan kohtuullisessa kunnossa, mutta moottorista seuraava tarina kertoo paljon;

Joskus alkukesällä kävelin pitäjänmäen Höyläämätien VEHO:n uudemman korjaamorakennuksen yläpihalla ja huomasin korjaamon oikeanpuoleisen nosto-oven oikealla puolella seinässä, yhden parkkiruudun kohdalla, noin pakoputken korkeudella, suuren mustan läntin seinässä, ihmettelin sitä ääneen, ja syy selvisikin saman tien; BP-63 oli käynnistetty siinä kohdalla joskus keväämmällä ja odoteltu joitain minuutteja jousituksen nousemista.

-Teo
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2827
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

BP-63 oli käynnistetty siinä kohdalla joskus keväämmällä ja odoteltu joitain minuutteja jousituksen nousemista
:lol: Tästähän saadaan oivallinen jatkokertomus.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Teo kirjoitti:Tiedän tapauksen ja omistajankin, ihan on suomalainen mies. Enää autoa ei ole krunassa näkynyt, kuljen noita katuja viikottain. Toivon, että on löytynyt tallipaikka arvokkaalle autolle. Omistaja tietää auton arvon ja arvostaa sitä, mutta jos verotkin on rästissä, niin sekin kertoo jo selkeästi syyn miksi autoa ei ole vielä täysin kunnostettu, Pitäjänmäen VEHO:n pihalla, ja välillä työn alla, oli tämä auto keväällä parikin kuukautta.
-Teo
Juuh, minun tieto perustuu siihen että yksi Klubilainen soitti tälle omistajalle ja hänen piti oleman ulkomaalainen, ja auton Italiasta :D . Nyt on herlokki solmuset pantu asialle, jäämme kuulolle :lol: .

http://forum.mercedes-benz-clubs.com/fi ... sa_102.jpg

http://forum.mercedes-benz-clubs.com/fi ... sa_125.jpg

Kuvat Pitäjänmäen Vehon pihalta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Joo täällä selvitellään :-), katsotaan miten käy.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Tuollainen nokeaminen, joka Pitskun kuvassakin näkyy on enemmän sääntö kuin poikkeus näiden vanhojen mekaanisten ruiskujen kylmäkäynnistyksessä. Polttoaineen annostelu kun on vähintäänkin riittävää.

Positiivistahan tässä on että puimuri lähtee ylipäänsä käyntiin ja on ajettavissakin omin voimin...
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sitten kun pakoputkesta tulee kukkasten tuoksua niin minä lopetan autoilun 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

karra kirjoitti:Tämä on auto jonka omistussuhdetta selviteltiin kesällä, ja omistaja on ulkomaalaissyntyinen henkilö joka on tuonut auton muuttoautona Italiasta.
Jokin ei nyt täsmää: Caruso mainitsee jutussa auton omistaja historiaa;
Aaltonen, Kurko, Korpisaari. Olen istunut ko. autossa v.1982, jolloin omistaja oli Arkkitehti Korpisaari (RIP), ja tämä tapahtui Helsingissä (..eikä Italiassa).
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Henry V. kirjoitti:
karra kirjoitti:Tämä on auto jonka omistussuhdetta selviteltiin kesällä, ja omistaja on ulkomaalaissyntyinen henkilö joka on tuonut auton muuttoautona Italiasta.
Jokin ei nyt täsmää: Caruso mainitsee jutussa auton omistaja historiaa;
Aaltonen, Kurko, Korpisaari. Olen istunut ko. autossa v.1982, jolloin omistaja oli Arkkitehti Korpisaari (RIP), ja tämä tapahtui Helsingissä (..eikä Italiassa).
Tänä iltana selvisi, että auto on käynyt Italiassa nykyisen omistajan mukana, jossa se on ilmeisesti myös maalattu? Eli on ollut siellä jonkun aikaa. Aaltosen sukulainen alenevassa polvessa, joka kuuluu klubiin, muisteli että auto on ollut vihreämpi tai harmahtava alunpitäen. Onko tästä tietoa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kyllä tuo Kurkon vanha auto on.
Olen jutellut siitä Runon kanssa monet kerrat tuossa pihamaallani..... ja kuinka sillä ajeltiin Saksan Autobaanoilla kaasupohjassa tuntitolkulla :wink:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin