drifting projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

No laitetaan tänne vähän kertomusta. eli ku tuo 190 karkas lapasesta ja meni romuks, niin nyt on otettu uus projekti sisälle. w123 farkku :!: tekniikaks tulee om606 ja tremec tko600 jatkoks, siittä taaksepäin ei oo vielä varmuutta. lattialla pyöris tuommonen HX55 vtg ahdin...se tulee ehkä..

tehdään nyt vähä, siis vain vähän isommalla budjetilla tuommonen riftinki kampe, jolla saa aiheutettua mielipahaa nissani pojille. :lol: nii ja tietty mennään PRO sarjaan.

kuvia tulee, jos auto nyt ikään ees edistyy...
Viimeksi muokannut linttaracing, Su 30.05.2010 23:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

moro

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Hienoa. Mites toi tremecin asennus? Joko oot kytkin kopan tehnyt? Mulla meinaan olis semmosia koppia muutama nyt työn alla jos tarvit.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

noniin kuulostaa hyvälle =)
Merseedespents
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

niin kuulostaa oishan se oikein ku 123 pöllyyttä nipponeita 8)
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Saattaa Datsun pojat ihmetellä :lol:
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: moro

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Petehri kirjoitti:Hienoa. Mites toi tremecin asennus? Joko oot kytkin kopan tehnyt? Mulla meinaan olis semmosia koppia muutama nyt työn alla jos tarvit.
kytkin koppa jo hommattu, mutta pistäkkö yvllä hintaa, ku voi olla, että tulee hommattua toinen tremecki käyttikseen...
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?

Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.

Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

No nyt on munaaa projektissa, kannattaa varmaan keventää mahdollisimman paljon, aika paljon lasipintaa farkussa !
Nopee hammastanko ohjaus varmaan tulee ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

saa simpukka ohjaustaki nopennettua.simpukka on varmaan riftingisä hyvä kun rattaat kääntyy tarpeeksi ja ne saa kääntyy enempi ku tarpeeksi.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

sunbeam kirjoitti:No nyt on munaaa projektissa, kannattaa varmaan keventää mahdollisimman paljon, aika paljon lasipintaa farkussa !
Nopee hammastanko ohjaus varmaan tulee ?
kyllä. ehottomasti tulee hammastanko ohjaus. tuntuu niin rimpulalta tuommonen simpukka ohjaus... tuli vaan kesällä koitettua w123 300dtllä asfaltilla mennä oikeen kunnolla pätkää, niin kyllä se tuntuu että jää ratti käteen, melko rauhattoman olonen...
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Mikadoo kirjoitti:Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?

Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.

Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.

-Mika-
Ainahan kun akseliväli pitenee, niin käyttäytyminen rauhottuu, sillä tommosta 126 on helppo viedä. Mutta kyllä siihen silti vaikuttaa eniten alustan kunto(nivelet, puslat). C-sarjalaistakin on tosi helppo ja mukava viedä kun se on kunnossa.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mikadoo kirjoitti:Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?

Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.

Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.

-Mika-
W123 on alustaltaan melko yhteneväinen 126:sen kanssa ohjausta myöten.Nuppien,nivelien ja etenkin simpukan kunto vaikuttaa ratkaisevasti ajotarkkuuteen.Driftingissä hammastanko ohjaus tulee varmasti tarpeeseen tunnokkuutensa ansiosta.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

olisko joku 2 kierrosta laidasta laitaan hammastanko hyvä, tuollaiseen kurvailuun :roll: mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

napa kirjoitti:olisko joku 2 kierrosta laidasta laitaan hammastanko hyvä, tuollaiseen kurvailuun :roll: mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan...
"mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan..." <- erittäin hyvin sanottu. :D

juu.. joku 2-2,5 kierrosta ois varmaanki hakusessa.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Ootkos tietonen nuista tremecin kolmosvaihteen ongelmista?
Yllätyin kun lueskelin noita juttuja, koska tuon hintaluokan laatikko on kuitenkin kyseessä.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

konjamiini kirjoitti:Ootkos tietonen nuista tremecin kolmosvaihteen ongelmista?
Yllätyin kun lueskelin noita juttuja, koska tuon hintaluokan laatikko on kuitenkin kyseessä.
älä hyvä mies ala pelotteleen.. :lol: kerro toki lisää...
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

konjamiini kirjoitti:http://www.w8ji.com/tko_600_shifting_problems.htm

Esim. tuosta.
haha... miksihän tätä vois sanoo... en tiiä oikeeta sanaa. mutta sen takia laitoin tremecin, ku tuo mun getrag ei antanu vaihtaa nopeesti 2-3 ku oli kierroksia... mutta siis tremecissä sama vika jo uutena.. noni.. verkon painoks ja selholmin laatikko, vai miten se oli :lol:
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. vai miten se oli :lol:
Viimeksi muokannut konjamiini, La 21.11.2009 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Nopeen ohjauksen saa kääntövarsia lyhentämällä, tai rakentamalla uudet lyhemmät ja samalla suorat niin saadaan toinenkin ongelma pois eli kaartoharitus
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sunbeam kirjoitti:Nopeen ohjauksen saa kääntövarsia lyhentämällä, tai rakentamalla uudet lyhemmät ja samalla suorat niin saadaan toinenkin ongelma pois eli kaartoharitus
mikäs ongelma kaartoharituksesta nyt on tullut :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

On se helpompi ajaa vinossa jos molemmat etupyörät kääntyy saman verran ja auto etenee helpommin ,pro-luokassa kun alkaa olee jo reilusto kyytiä.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sunbeam kirjoitti:On se helpompi ajaa vinossa jos molemmat etupyörät kääntyy saman verran ja auto etenee helpommin ,pro-luokassa kun alkaa olee jo reilusto kyytiä.
ok, huomasin itsekkin, että en osaa vieläkään ajatella rata-autoilua muunlaisena, kuin että tavoite on ajaa mahdollisimman nopeasti rata ympäri, eikä yrittää olla sivuluisussa :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Tässähän on asennetta ja kunnolla. Hyvää vaihtelua noille ainaisille jaappanian ihmeille.

Nuo 190:in drifti pätkätkin on youtubesta useampaan kertaan katsottu.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Nonniin nyt on oikea korimalli kyseessä! 8) 8) 8) :!:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Rytkimällä noi hajalle saa, antaa siirtäjät periks. Laita siihe rajottimet, tai hommaa pro 5.0 shifteri. O rajottimet valamiiks ja kaupanpälle saat lyhemmät vaihevälit. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pro-5-0- ... ccessories
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

jeemu kirjoitti:Rytkimällä noi hajalle saa, antaa siirtäjät periks. Laita siihe rajottimet, tai hommaa pro 5.0 shifteri. O rajottimet valamiiks ja kaupanpälle saat lyhemmät vaihevälit. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pro-5-0- ... ccessories
löytyy jo pro 5.0 shifteri.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Kuva

nyt ois w124 kelkka paikallaan.. 10cm leveämpi raideväli mitä w123ssa.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

linttaracing kirjoitti:
nyt ois w124 kelkka paikallaan.. 10cm leveämpi raideväli mitä w123ssa.
Lisää kuvia vaan esille :twisted:
Ärsk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 13.06.2008 21:10
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Ärsk »

näyttää jo nyt niin vatun hyvälle :lol:
Vastaa Viestiin