w210 "AVAIN" Taas pimeni!
w210 "AVAIN" Taas pimeni!
Noniin, eli avainhan on toi muovipalikka,Aukes ovet äsken napista..tosin ei vilkkuja väläyttäny.No sitten ei muutaku laitetaas auto käyntiin, niin ei päästänytkään sitä sähköstä ääntä virtalukosta,eli autoa ei saa käyntiin.
Nyt ei mene enään ovet lukkoon napista myöskään.Pitäiskö punasen valon tuossa avaimen päässä välkkyä ihan missä tahansa painat sitä?
Eli patterit varmaan loppu,kohta abc:ltä ettimään uusia,avasin ton patterikotelon, sieltä tippu joku valkonen muovianen pala, minkä läpi kulkee pieni rautalanka tms.
Onko mitään kuvaa mihin se kuuluu? ja vaikuttaako patterit tohon että ei virtalukossa tapahdu mitään?? Ja tietenkään ei ole vara-avainta..
Nyt ei mene enään ovet lukkoon napista myöskään.Pitäiskö punasen valon tuossa avaimen päässä välkkyä ihan missä tahansa painat sitä?
Eli patterit varmaan loppu,kohta abc:ltä ettimään uusia,avasin ton patterikotelon, sieltä tippu joku valkonen muovianen pala, minkä läpi kulkee pieni rautalanka tms.
Onko mitään kuvaa mihin se kuuluu? ja vaikuttaako patterit tohon että ei virtalukossa tapahdu mitään?? Ja tietenkään ei ole vara-avainta..
Viimeksi muokannut vk00, Ke 13.01.2010 15:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Merseedespents
Re: w210 "AVAIN" apuva! kiirus
Patterit on loppu jos ei punainen valo välähdä. Kannattaisi aina omistaa varaavain eli jos toi menee rikki niin joutuu odottelemaan että saa uuden. Uusi maksaa noin 250e. Joku sanoi vielä että ei saisi pitää kauaa ilman patteria, muuten menee avaimen ohjelmointi ketuille. Uudestaan se ohjelmoituu taas kun pitää avainta virtalukossa 1 asennossa tunnin verran. Niistä muovihärpäkkeistä ei ole mitään tietoo tai avasitko avaimen väkivalloin niin että stopparit hajosi. Sillä mekaanisella avaimella sen avaimen saa nätisti auki. Mun tietääkseni ilman patteria olevalla avaimella ei saa autoa käymään koska avain on ohjelmoitu virtalukossa.vk00 kirjoitti:Noniin, eli avainhan on toi muovipalikka,Aukes ovet äsken napista..tosin ei vilkkuja väläyttäny.No sitten ei muutaku laitetaas auto käyntiin, niin ei päästänytkään sitä sähköstä ääntä virtalukosta,eli autoa ei saa käyntiin.
Nyt ei mene enään ovet lukkoon napista myöskään.Pitäiskö punasen valon tuossa avaimen päässä välkkyä ihan missä tahansa painat sitä?
Eli patterit varmaan loppu,kohta abc:ltä ettimään uusia,avasin ton patterikotelon, sieltä tippu joku valkonen muovianen pala, minkä läpi kulkee pieni rautalanka tms.
Onko mitään kuvaa mihin se kuuluu? ja vaikuttaako patterit tohon että ei virtalukossa tapahdu mitään?? Ja tietenkään ei ole vara-avainta..
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
En nyt muista minkälainen avain 97-mallisessa on mutta kyllä nykyisistä voi vapaasti ottaa patterit pois ja auto lähtee kyllä käyntiin. Virtalukko syöttää sähköt sinne avaimelle tuossa käynnistystilanteessa.
Jos tuo toinen avain olisi transponderityyppinen niin sitä vähemmän sen pitäisi tarvita pattereita. Eri juttu jos jossain vanhemmassa jää ajonesto päälle, niissä joissa ajonesto aktivoituu lukkojen kauko-ohjauksen kautta.
Kannattaisi katsoa miltä se avain näyttää. Yksi tyypillinen ongelma on juuri se isohko kela joka antaa virtaa avaimelle, sen juotokset saattaa olla rikki.
Jos tuo toinen avain olisi transponderityyppinen niin sitä vähemmän sen pitäisi tarvita pattereita. Eri juttu jos jossain vanhemmassa jää ajonesto päälle, niissä joissa ajonesto aktivoituu lukkojen kauko-ohjauksen kautta.
Kannattaisi katsoa miltä se avain näyttää. Yksi tyypillinen ongelma on juuri se isohko kela joka antaa virtaa avaimelle, sen juotokset saattaa olla rikki.
Kyllä se ihan nätisti aukes,tipahti vaan käteen se osa sieltä,ilmeisesti ei vaikuta avaimen toimintaan mitenkään,Ei löytyny pattereita nyt..eli täytyy odotella sunnuntaille että aukee isommat kaupat.Harmi vaan kun seisoo nyt ovet auki parkkiksella.Ainakin virtalukko on melkosen paskanen,vaikuttaako mihinkään?
Se on ennenkin temppuillu kovemmilla pakkasilla, mutta on parin yrityksen jälkeen päästänyt sen sähkösen äänen ja on taas pelannu hyvin.Joo ei tossa välky punanen valo ollenkaan avaimessa.Kai se on sitten mentävä uutta avainta ostelemaan jos ei lähe pelittämään,Eikös sieltä voi virtalukostaki joku kallis tunnistin olla rikki? Onneks on sentään loma päällä niin eipä tota autoa juuri nyt tarvitse..
Se on ennenkin temppuillu kovemmilla pakkasilla, mutta on parin yrityksen jälkeen päästänyt sen sähkösen äänen ja on taas pelannu hyvin.Joo ei tossa välky punanen valo ollenkaan avaimessa.Kai se on sitten mentävä uutta avainta ostelemaan jos ei lähe pelittämään,Eikös sieltä voi virtalukostaki joku kallis tunnistin olla rikki? Onneks on sentään loma päällä niin eipä tota autoa juuri nyt tarvitse..
Merseedespents
Miks et sä laittanu sillä rauta-avaimella niitä ovia lukkoon?
Kannattaa kyllä vaan varautua siihe uusien avaimien ostoo ei ne patterit auta siihe starttauksee edelleenkään ja olishan se aika lottovoitto jos just samallaa hetkellä loppuis patterit ja likaantuis virtalukko
Oma auto temppuili ihan samalla tavalla ennen ku hajos avain...
Kannattaa kyllä vaan varautua siihe uusien avaimien ostoo ei ne patterit auta siihe starttauksee edelleenkään ja olishan se aika lottovoitto jos just samallaa hetkellä loppuis patterit ja likaantuis virtalukko
Oma auto temppuili ihan samalla tavalla ennen ku hajos avain...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Autoonhan kuuluu kolme avainta.
Kaksi "tavallista" ja kolmas ns. "lompakkoavain" jolla saa ovet lukkoon ihan lukoista ja auton myös käyntiinkin.
Auton myyjältä pitää aina vaatia kaikki autoon kuuluvat avaimet.
Kaksi "tavallista" ja kolmas ns. "lompakkoavain" jolla saa ovet lukkoon ihan lukoista ja auton myös käyntiinkin.
Auton myyjältä pitää aina vaatia kaikki autoon kuuluvat avaimet.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Eipä menny avainkaan lukkopesään,liekkö niin täynnä paskaa.Mites eikös hätävilkkujen pitäis toimia vaikka ei virtoja saakkaan? ja toi keskuslukko nappikaan ei pelannut sisäpuolella? Senhän ainaki pitäis toimia,myöskään tohon mittariston digi-osaan ei syty mitään kun avaa oven,eikös sekin normaalisti syty?
Merseedespents
Eli sulla on ilmeisetikkin se uudempi "muovi avain",eli ei linkku avain ?parin yrityksen jälkeen päästänyt sen sähkösen äänen
Onko rattilukko päällä ? Jos ei niin koita kevyesti koputelle vaikka kynällä sinne virtalukon pohjaan. Alla linkki kuvaan. Onko nuolen osoittama läppä noussut ulos kuten kuvassa vai onko jumissa virtalukon pohjassa ? Jos jumissa tarvii saada nousemaan jotta tunnistaa avaimen.
http://jani426.1g.fi/kuvat/xSekalaiset/ ... o.JPG/full
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Joo siis ei linkku avain vaan toi muovimöhkäle,Kyllä se ihan normaalisti painuu ja nousee toi läppä mitään ei vaan tapahdu..
Viittiskö joku koittaa ottaa patterit irti siitä avaimesta,heliseekö/heiluuko hilppeet siinä sisällä,mulla vähän liikkuu ees takasin,liekkö olis sen irronneen klipsin syytä..
Viittiskö joku koittaa ottaa patterit irti siitä avaimesta,heliseekö/heiluuko hilppeet siinä sisällä,mulla vähän liikkuu ees takasin,liekkö olis sen irronneen klipsin syytä..
Merseedespents
Mulla syttyy ainakin kilometrilukema + tietysti valot ynnä ovien kuralamput. Hätävilku ja parkit saa myös päälle ja kaikki muutkin valot ilman avainta. Saitko uuden patterin siihen avaimeen. Jos sait eikä toimi niin koita pitää se avain siellä virtalukossa tunnin verran asennossa 1. Jos siitä on ohjelmointi hävinnyt.Ps kokeile sitä rautaavainta hanskalokeroon. Jos saat sen lukkoon niin ainakin rautaavain toimii. Oven lukkopesässä on edessä sellainen muovi mikä estää lukkoa kuraantumasta. Lykkää sinne vaikka CRCeetä niin pesä putsaantuu.vk00 kirjoitti:Eipä menny avainkaan lukkopesään,liekkö niin täynnä paskaa.Mites eikös hätävilkkujen pitäis toimia vaikka ei virtoja saakkaan? ja toi keskuslukko nappikaan ei pelannut sisäpuolella? Senhän ainaki pitäis toimia,myöskään tohon mittariston digi-osaan ei syty mitään kun avaa oven,eikös sekin normaalisti syty?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Onko auton akussa virtaa? Hätävilkut ny vähintään toimii ilman avaimia.vk00 kirjoitti:Eipä menny avainkaan lukkopesään,liekkö niin täynnä paskaa.Mites eikös hätävilkkujen pitäis toimia vaikka ei virtoja saakkaan? ja toi keskuslukko nappikaan ei pelannut sisäpuolella? Senhän ainaki pitäis toimia,myöskään tohon mittariston digi-osaan ei syty mitään kun avaa oven,eikös sekin normaalisti syty?
E 290TDT Avantgarde
Sain patterit, ei eloa, kaikki sisävalot syttyy kun oven avaa ja radio toimii, muuten ei pelaa valot+vilkut ym systeemit,täytyy koittaa vara-akulla kuhan toi järetön myrsky laantuu,voi olla että jostain syystä sitten purkanu akun,toissapäivänä vielä kuitenkin autolla ajoin.
Jos ei tuokaan auta niin sitten se avain siihen tunniks ja katotaan tapahtuuko edelleen mitään.
Jos ei tuokaan auta niin sitten se avain siihen tunniks ja katotaan tapahtuuko edelleen mitään.
Merseedespents
Kuuluiko sulla kolahdus kun painaa avaimen virtalukkoon. Se kolahdus tarkoittaa että ohjauslukko vapautuu. Jos ei kuulu niin ei avaimen pitäisi kääntyäkkään lukossa kun yhden pykälän joka on juuri se ohjelmointipykälä.vk00 kirjoitti:Sain patterit, ei eloa, kaikki sisävalot syttyy kun oven avaa ja radio toimii, muuten ei pelaa valot+vilkut ym systeemit,täytyy koittaa vara-akulla kuhan toi järetön myrsky laantuu,voi olla että jostain syystä sitten purkanu akun,toissapäivänä vielä kuitenkin autolla ajoin.
Jos ei tuokaan auta niin sitten se avain siihen tunniks ja katotaan tapahtuuko edelleen mitään.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos auto on alkuperäiskuosissaan, lukoissa on muoviset suojat estämässä likaantumista.vk00 kirjoitti:on lukot sen verta ahtojäässä että turha tunkee avainta, täytyy kohta vähä lisää suihkia sulaa sinne
Minä olen aina semmoset "yhden avaimen autot" jättänyt liikkeeseen/myyjälle.vk00 kirjoitti: Joo no eipä mulla tullu kun toi yks avain+siinä kiinni se rauta-avain ja silläpä ei kyllä käyntii laitella mitää?
En halua kotipihaan "asiakkaita", jotka vievät auton vaikkapa Venäjälle sen omilla avaimillaan....
Vakuutusyhtiöllekin hauska selitellä....
Mutta kukin tyylillään tietenkin... onnea
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Nuo vanhat avaimet ei muuten enää toimi ku uudet nykkelit paritetaan virtalukon kanssa Mut yks hyvä pointti lisää miks ne kaikki avaimet kannattaa olla...Ari66 kirjoitti:Minä olen aina semmoset "yhden avaimen autot" jättänyt liikkeeseen/myyjälle.
En halua kotipihaan "asiakkaita", jotka vievät auton vaikkapa Venäjälle sen omilla avaimillaan....
Vakuutusyhtiöllekin hauska selitellä....
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tuossa kävi muuan W203 jolla ei toinen avain pelittänyt,avain "helisi"kun sitä ravisteli,no purettiin avain ja selvisi että avaimen piirilevyssä on joku musta pieni "laatikko" mikä lie mikroprossu mutta tästä "laatikosta"oli irronnut kansi ja se oli kulkeutunut avaimen etuosaan ja justiin sen lukupään eteen ja siinä kolisi, eikä lähtenyt kulkeutumaan poiskaan.vk00 kirjoitti:Joo siis ei linkku avain vaan toi muovimöhkäle,Kyllä se ihan normaalisti painuu ja nousee toi läppä mitään ei vaan tapahdu..
Viittiskö joku koittaa ottaa patterit irti siitä avaimesta,heliseekö/heiluuko hilppeet siinä sisällä,mulla vähän liikkuu ees takasin,liekkö olis sen irronneen klipsin syytä..
No ei muuta kun kansi pois väärästä paikasta,avain kasaan ja virtalukkoon,näyttöön tuli avaimen kuva ja jotain tekstiä (en nyt muista mitä)joku minuutin verran siinä meni ja sitten pelitti normaalisti.
Jotta semmonen juttu teältä susirajalta.
Ei siitä mitään kuulu,tai mitä nyt se läppä painuu sisään,ei se minusta käänny kyllä mihinkään ennenku kuuluu se sähkönen ääni?tempera kirjoitti:Kuuluiko sulla kolahdus kun painaa avaimen virtalukkoon. Se kolahdus tarkoittaa että ohjauslukko vapautuu. Jos ei kuulu niin ei avaimen pitäisi kääntyäkkään lukossa kun yhden pykälän joka on juuri se ohjelmointipykälä.vk00 kirjoitti:Sain patterit, ei eloa, kaikki sisävalot syttyy kun oven avaa ja radio toimii, muuten ei pelaa valot+vilkut ym systeemit,täytyy koittaa vara-akulla kuhan toi järetön myrsky laantuu,voi olla että jostain syystä sitten purkanu akun,toissapäivänä vielä kuitenkin autolla ajoin.
Jos ei tuokaan auta niin sitten se avain siihen tunniks ja katotaan tapahtuuko edelleen mitään.
Merseedespents
jos sulla on digikamera (kännykässä esim), ota kuvaa avaimen päästä ja paina aukaisunappulaa. jos kamerassa näkyy valopulsseja, avain toimii ja vika voinee olla virtalukon puolella. aina ei meikäläisen mersussakaan lähde hehkut päälle ja pitää vain kääntää avaimesta "sopivalla" tavalla...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
tässä topiikissa on taas yksi hyvä syy selostettuna, että osaa olla sekaantumatta uudempiin, kuin -80 luvulla valmistettuihin autoihin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No joo nää joka päivä postattavat "ongelmia ke-jetin kanssa" topicithan ne vasta houkuttaakin sekaantumaan noihi 80-luvun tuotoksiin virtalukon jumitus topiceista nyt puhumattakaannapa kirjoitti:tässä topiikissa on taas yksi hyvä syy selostettuna, että osaa olla sekaantumatta uudempiin, kuin -80 luvulla valmistettuihin autoihin
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
niin no, nämä ke-jetin viat ja muut saa sentään itse korjattua, usein jopa maantiellä eikä tarvitse aina sitä "toiminta tonnia" antaa marmoritiskille siitä, kun päivä arvotaan vikaa autosta testerin kanssa...jarkki kirjoitti:No joo nää joka päivä postattavat "ongelmia ke-jetin kanssa" topicithan ne vasta houkuttaakin sekaantumaan noihi 80-luvun tuotoksiin virtalukon jumitus topiceista nyt puhumattakaannapa kirjoitti:tässä topiikissa on taas yksi hyvä syy selostettuna, että osaa olla sekaantumatta uudempiin, kuin -80 luvulla valmistettuihin autoihin
sitten niin perusasia, kuin auton avain, jos se maksaa 250 €, niin ei kiitos uudemmille, kuin normaali rauta avaimin varustetulle autoille... tuohan on hitto viikon palkka pelkästä avaimesta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No saa jos saa ja sitte ku ei saa nii itketää ku ei saa pistokkeesta sitä kunnon diagnostiikkaa ulos, noita ke-jettejä ku ei tunnu saavan useimmiten kuntoo edes rahan ja ajan kanssa.napa kirjoitti:niin no, nämä ke-jetin viat ja muut saa sentään itse korjattua, usein jopa maantiellä eikä tarvitse aina sitä "toiminta tonnia" antaa marmoritiskille siitä, kun päivä arvotaan vikaa autosta testerin kanssa...
Perusasiathan on hyvä olla kunnossa nii ei kukaa sitte varastakkaan sitä autoa ilman avainta jätskitikulla tai sivuleikkureillanapa kirjoitti:sitten niin perusasia, kuin auton avain, jos se maksaa 250 €, niin ei kiitos uudemmille, kuin normaali rauta avaimin varustetulle autoille... tuohan on hitto viikon palkka pelkästä avaimesta
Ja muutenki tuolla logiikalla suosittelen hankkimaa ladan: osat on halpoja eikä oo mitää ylimäärästä mikä vois hajota ja ennen kaikkea toimii usein jopa ilman avainta
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
ja minä kun menin ostamaan 300E mersun ihan siksi, kun ne on halvempia, kuin ladat, niihin saa myös osia nykyään helpommin ja halvemmalla, kuin ladaan + ne toimii myös ilman omaa avaintaan... viimeksikin piti mennä jollakin toyotan avaimella sisään, kun mersu lykkäs keskuslukon päälle, kun laitoin akkua kiinni... virta avaimena mulla on nyt 200D:stä jäänyt virta avain...jarkki kirjoitti:
Ja muutenki tuolla logiikalla suosittelen hankkimaa ladan: osat on halpoja eikä oo mitää ylimäärästä mikä vois hajota ja ennen kaikkea toimii usein jopa ilman avainta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Pitääkin mennä vaihtamaan omat heti 300E:hen, toimii kaikilla avaimilla ja parempi kuin Lada.napa kirjoitti:ja minä kun menin ostamaan 300E mersun ihan siksi, kun ne on halvempia, kuin ladat, niihin saa myös osia nykyään helpommin ja halvemmalla, kuin ladaan + ne toimii myös ilman omaa avaintaan... viimeksikin piti mennä jollakin toyotan avaimella sisään, kun mersu lykkäs keskuslukon päälle, kun laitoin akkua kiinni... virta avaimena mulla on nyt 200D:stä jäänyt virta avain...jarkki kirjoitti:
Ja muutenki tuolla logiikalla suosittelen hankkimaa ladan: osat on halpoja eikä oo mitää ylimäärästä mikä vois hajota ja ennen kaikkea toimii usein jopa ilman avainta