Kytkintä kytkintä!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Hentsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 18.12.2009 18:33
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Kytkintä kytkintä!

Viesti Kirjoittaja Hentsa »

Tääki puolella ny viä kun tekniikka puolella jo kyselin, mutta ei tullu vastausta enää, niin että minkä tyypin ja vuosimallin sprintterin asetelma sopii 250D mersuun? kun siihen tulee turbo niin tarttis parempaa kytkintä ja ajattelin että sprintterin kytkinasetelma ja levy, kun vain nyt tietäis että minkä mallin se pitää olla..
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

200D sorvattu vauhtis, m3 kytkinsetti (E30, 228m) ja jostai mb:stä massa, siihen perää getraggi niin alkaa pitää.. Näin itelle neuvottiin ;) Getragin on hieman kiven alla niin saattaapi tulla laatikoksi 260E:n pitkäakselinen (kestänyt kuulemma 400hv tehoja) ja kytkintä pitää katsella :cry:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
miko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 17.06.2008 18:18
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Kytkintä kytkintä!

Viesti Kirjoittaja miko »

Hentsa kirjoitti:Tääki puolella ny viä kun tekniikka puolella jo kyselin, mutta ei tullu vastausta enää, niin että minkä tyypin ja vuosimallin sprintterin asetelma sopii 250D mersuun? kun siihen tulee turbo niin tarttis parempaa kytkintä ja ajattelin että sprintterin kytkinasetelma ja levy, kun vain nyt tietäis että minkä mallin se pitää olla..
312D Sprintterin asetelma ja levy (muistaakseni, 250mm oli halkaisija), sorvattu vauhtipyörä, vakio painelaakeri. Tämä toimii ainaki OM601 jatkeena. Tältä foorumilta löytyi mitat sorvaukseen.
Hentsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 18.12.2009 18:33
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Hentsa »

ookei, nuo sprintterin osat olis aika edullinen vaihtoehto, tuos oon kattellu että jotain ~200€ olis.
miko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 17.06.2008 18:18
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja miko »

Hentsa kirjoitti:ookei, nuo sprintterin osat olis aika edullinen vaihtoehto, tuos oon kattellu että jotain ~200€ olis.
Ja pitääki kohtuuella tuommoseksi budjettikytkimeksi, itellä n.250hv/500Nm enkä ole saanu luistamaan..
Hentsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 18.12.2009 18:33
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Hentsa »

Sehän onki sitte hyvä homma, sais vähä rahoja niin vois sellasen ostaa.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mulla on om602 + hx40 ym :D ja sprinterin kytkin. voimaa n.350hv ja hyvin pitää/toimii.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Hentsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 18.12.2009 18:33
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Hentsa »

Noni :D
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jean.s »

itellä 300dt 408hv 670nm. vakio vauhtipyörä, sintterilevy 228mm ja 208-408pönttömersun asetelma. eikä oo isommin luistellu!
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mulla on jo kytkin palasina tuossa, mutten oo "kerenny" kasaamaan. M5 asetelma, 240mm olikohan se 230 kompuran massalevy ja 300 dieselin (?) vauhtipyörä. Saa nähä minne asti kestää... 8)
Viimeksi muokannut Kummeli, La 09.01.2010 11:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No sachsihan tais ilmottaa tolla 765 päättyselle m5 asetelmalle orgaanisella levyllä 590nm väännönkestoks. Kai :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sultzi kirjoitti:No sachsihan tais ilmottaa tolla 765 päättyselle m5 asetelmalle orgaanisella levyllä 590nm väännönkestoks. Kai :roll:
530nm :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Piti oikein tarkistaa ja kyllä se on tolle 883082 999765 asetelmalle 590 orgaanisella! Ainakin ton sahcsin luettelon mukaan mikä mulla koneella on.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sultzi kirjoitti:Piti oikein tarkistaa ja kyllä se on tolle 883082 999765 asetelmalle 590 orgaanisella! Ainakin ton sahcsin luettelon mukaan mikä mulla koneella on.
Meillä ja netis o sitte väärää tietoo.
http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... /index.htm

Oli mite oli yli 700nm pitää toi asetelma massa levyllä ja ihan Suomes tojettu.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

joo. aika varman päälle taitaa sachs ilmottaa nuo väänönkestot.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Joo, alakanttiinhan nuo ilmoitetut on pakko olla. Ei antais hyvää kuvaa jos ei pitäiskään annettua määrää.

Tästä pdf olen katsonut tuon sanomani 590nm
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sultzi kirjoitti:Joo, alakanttiinhan nuo ilmoitetut on pakko olla. Ei antais hyvää kuvaa jos ei pitäiskään annettua määrää.

Tästä pdf olen katsonut tuon sanomani 590nm
Joo kyllä noisa hyvä kerroin o. 450nm luvataa 618 asetelmalle ja mulla oli yli 600nm massalevyllä ei luistanu ku rattaat.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

täältä löytyis yks uus pulttaa kiinni kytkinpaketti vauhtipyörineen massalevyllä , riittää 650nm.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuossa kytkin asiassa W123 on helpompi kun kytkinlevykin passaa suoraan vanhemman W123:sen vaihteiston booreille.Työpaikalla mulla on irrallinen W115 mersun kytkinakseli millä keskitän asiakkaiden M3 bemujen ja muiden kytkinlevyt :wink: .Jossain pienempi koneisissa oli ongelma että tuo mersun kytkinakselin pää joka menee silmälaakeriin oli liian suuri mutta ainakin M3:seen ja muihin isommalla koneella oleviin sopii suoraan.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Stonehead kirjoitti:täältä löytyis yks uus pulttaa kiinni kytkinpaketti vauhtipyörineen massalevyllä , riittää 650nm.
Race vai normi asetelmalla?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin