W202 infrapuna-avaimen koodaus
W202 infrapuna-avaimen koodaus
Eli miten tapahtuu tuo? Foorumilla on niin monenlaista ohjetta tuohon mutta yhden olen löytänyt joka pitäis toimia w202:ssa mutta en saanut toimiin. Avain on ns linkkuavain.
Re: W202 infrapuna-avaimen koodaus
Jukzz kirjoitti:Eli miten tapahtuu tuo? Foorumilla on niin monenlaista ohjetta tuohon mutta yhden olen löytänyt joka pitäis toimia w202:ssa mutta en saanut toimiin. Avain on ns linkkuavain.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: W202 infrapuna-avaimen koodaus
Olin kysyä samaa mutta olisko kyse tuon aikakauden ajonestosta joka toimii ovien kaukosäädön kautta ja avain pitäisi saada koodattua ajonestolle?tempera kirjoitti: Minkä vuosimallin kottero sulla on ja minkä takia sitä avainta pitää koodata? Onko avain ehkä uusi vai ilman pattereita ollut kauan. Mun autossa kesällä kun sain uuden avaimen niin sitä pidettiin virtalukossa 45 min ja koodaus oli siinä.
Ehkä tuo on itsestään selvää niille jotka osaavat 202:een jotain sanoa mutta muille tilanteen kehittymistä seuraaville olisi hyvä kertoa vähän tarkemmin mistä on kyse.
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Kaksi lyhyttä painallusta peiliä kohti ja sit 30 sek. sisällä käännä avain virtalukossa ajoasentoon (ei tartte startata). Sit pitäs toimia.
Niin ja patterin kunnon näkee kun painaa avaimen nappia pitkään, niin silmässä pitäis vilkahtaa punainen valo.
Niin ja patterin kunnon näkee kun painaa avaimen nappia pitkään, niin silmässä pitäis vilkahtaa punainen valo.
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Sillä toimivalla avaimella keskuslukko lukkoon ja sitten auki ja sisälle autoon. Vedä ovi kiinni, osoita avaimella peiliin. Paina se kaksi kertaa nappia melko nopeasti. Peilin valot tais kuitata jopa tämän. Sitten avain lukkoon ja käynnistä. Näin ne on tainnut koodautua itsellä. Joskus on joutunut useammin kuin kerran tekemään. Alkutoimet ei ehkä tarpeellisia mutta ainakin auto tietää että on laillisesti ovet aukaistu.J- kirjoitti:Piti vaihtaa patteri tuohon kaukosäätimeen. Sitte meni kapula pimeeksi, valo palaa mutta keskuslukitus ei toimi eikä käynnistyksen esto joten ei lähe käyntiin. Kokeilin koodata miten oon lukenu nuita vaihtoehtoja mutta ei onnistunu.
Auto vm. 93 w202. Miten ootte kyseiselle mallille ite koodannu?
Nyt taitaa olla patterinvaihto edessä kun toinen oma avain ei toimi ja toisenkin kanssa lauantaina vilkiutteli molempia peilin valoja jonkin aikaa. Siinäpä tuo tulee testattua kun vaihtaa patterit. Laitan raporttia jos em konsti ei pelannut.
Edit: Näyttää toimivan juurikin nuin. Menin autoon toimivalla avaimella. Patterinvaihtoavaimella aneleva osoitus taustapeiliin ja kaksi painallusta kakesta. Peili ei vilkutellut mitään. Sitten avain lukkoon ja käänsin virrat päälle. Peili sytytti vihreän. Auto suostui starttaamaan (tietenkin kun ajonesto oli otettu pois toimivalla avaimella). Avain pois lukosta ja eipä lukinnut autoa. Sama rumba uudelleen ja sen seurauksena patterinvaihtoavainkin toimii nyt. Ihan sama minulle kuinka avain koodataan kunhan edes yhden toimivan tavan tietää se riittää minulle.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tässä kyseisessä autossahan ei ilmeisesti ole etes alkuperäistä ajonestoa vaan joku jälkiasenteinen? (Auton vuosimalli -93, eikö ne vasta 94:iin tullut vakiona??)AK47 kirjoitti:Sillä toimivalla avaimella keskuslukko lukkoon ja sitten auki ja sisälle autoon. Vedä ovi kiinni, osoita avaimella peiliin. Paina se kaksi kertaa nappia melko nopeasti. Peilin valot tais kuitata jopa tämän. Sitten avain lukkoon ja käynnistä. Näin ne on tainnut koodautua itsellä. Joskus on joutunut useammin kuin kerran tekemään. Alkutoimet ei ehkä tarpeellisia mutta ainakin auto tietää että on laillisesti ovet aukaistu.J- kirjoitti:Piti vaihtaa patteri tuohon kaukosäätimeen. Sitte meni kapula pimeeksi, valo palaa mutta keskuslukitus ei toimi eikä käynnistyksen esto joten ei lähe käyntiin. Kokeilin koodata miten oon lukenu nuita vaihtoehtoja mutta ei onnistunu.
Auto vm. 93 w202. Miten ootte kyseiselle mallille ite koodannu?
Nyt taitaa olla patterinvaihto edessä kun toinen oma avain ei toimi ja toisenkin kanssa lauantaina vilkiutteli molempia peilin valoja jonkin aikaa. Siinäpä tuo tulee testattua kun vaihtaa patterit. Laitan raporttia jos em konsti ei pelannut.
Edit: Näyttää toimivan juurikin nuin. Menin autoon toimivalla avaimella. Patterinvaihtoavaimella aneleva osoitus taustapeiliin ja kaksi painallusta kakesta. Peili ei vilkutellut mitään. Sitten avain lukkoon ja käänsin virrat päälle. Peili sytytti vihreän. Auto suostui starttaamaan (tietenkin kun ajonesto oli otettu pois toimivalla avaimella). Avain pois lukosta ja eipä lukinnut autoa. Sama rumba uudelleen ja sen seurauksena patterinvaihtoavainkin toimii nyt. Ihan sama minulle kuinka avain koodataan kunhan edes yhden toimivan tavan tietää se riittää minulle.
Avain on ihan erinäköinen kuin muissa, ja taustapeilistä ei löydy niitä ajoneston ledejä, vaan kojelaudassa on semmonen jälkiasennuksen näkönen punanen valo joka ei reagoin mitenkään kaukosäätimen paineluun. Kaukosäätimessä kyllä valo vilkkuu, mutta ovet ei avaudu eikä ajonesto mene pois päältä.
Kaikki tämä siis tapahtunut kaukosäätimen patterin vaihdon jälkeen.
Purin ratin alta verhouspaneelit pois ja oletettavasti se ajoneston boksi sieltä löyty, mutta siinäkään ei mitään valmistajan merkkejä ollut että olisi koodaus ohjeita jostain löytänyt.
Minäpä otan kuvia siitä boksista ja avaimesta, jos vaikka joku sattuis tunnistamaan ja tietäisi ohjeet koodaukseen..
Eli avain on siis aukaistuna tämän näköinen.Jaska81 kirjoitti: Tässä kyseisessä autossahan ei ilmeisesti ole etes alkuperäistä ajonestoa vaan joku jälkiasenteinen? (Auton vuosimalli -93, eikö ne vasta 94:iin tullut vakiona??)
Avain on ihan erinäköinen kuin muissa, ja taustapeilistä ei löydy niitä ajoneston ledejä, vaan kojelaudassa on semmonen jälkiasennuksen näkönen punanen valo joka ei reagoin mitenkään kaukosäätimen paineluun. Kaukosäätimessä kyllä valo vilkkuu, mutta ovet ei avaudu eikä ajonesto mene pois päältä.
Kaikki tämä siis tapahtunut kaukosäätimen patterin vaihdon jälkeen.
Purin ratin alta verhouspaneelit pois ja oletettavasti se ajoneston boksi sieltä löyty, mutta siinäkään ei mitään valmistajan merkkejä ollut että olisi koodaus ohjeita jostain löytänyt.
Minäpä otan kuvia siitä boksista ja avaimesta, jos vaikka joku sattuis tunnistamaan ja tietäisi ohjeet koodaukseen..

Kojelaudassa oleva valo.

Rattiputken vierestä löytynyt boksi.

Eipä taida olla alkuperäinen? Mitään merkkiä ei löytynyt etes tuosta boksista, vain nuo tekstit.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.11.2015 20:03
- Paikkakunta: Pärnumaa / Eesti
Re:
Jaska81 kirjoitti:Tässä kyseisessä autossahan ei ilmeisesti ole etes alkuperäistä ajonestoa vaan joku jälkiasenteinen? (Auton vuosimalli -93, eikö ne vasta 94:iin tullut vakiona??)AK47 kirjoitti:Sillä toimivalla avaimella keskuslukko lukkoon ja sitten auki ja sisälle autoon. Vedä ovi kiinni, osoita avaimella peiliin. Paina se kaksi kertaa nappia melko nopeasti. Peilin valot tais kuitata jopa tämän. Sitten avain lukkoon ja käynnistä. Näin ne on tainnut koodautua itsellä. Joskus on joutunut useammin kuin kerran tekemään. Alkutoimet ei ehkä tarpeellisia mutta ainakin auto tietää että on laillisesti ovet aukaistu.J- kirjoitti:Piti vaihtaa patteri tuohon kaukosäätimeen. Sitte meni kapula pimeeksi, valo palaa mutta keskuslukitus ei toimi eikä käynnistyksen esto joten ei lähe käyntiin. Kokeilin koodata miten oon lukenu nuita vaihtoehtoja mutta ei onnistunu.
Auto vm. 93 w202. Miten ootte kyseiselle mallille ite koodannu?
Nyt taitaa olla patterinvaihto edessä kun toinen oma avain ei toimi ja toisenkin kanssa lauantaina vilkiutteli molempia peilin valoja jonkin aikaa. Siinäpä tuo tulee testattua kun vaihtaa patterit. Laitan raporttia jos em konsti ei pelannut.
Edit: Näyttää toimivan juurikin nuin. Menin autoon toimivalla avaimella. Patterinvaihtoavaimella aneleva osoitus taustapeiliin ja kaksi painallusta kakesta. Peili ei vilkutellut mitään. Sitten avain lukkoon ja käänsin virrat päälle. Peili sytytti vihreän. Auto suostui starttaamaan (tietenkin kun ajonesto oli otettu pois toimivalla avaimella). Avain pois lukosta ja eipä lukinnut autoa. Sama rumba uudelleen ja sen seurauksena patterinvaihtoavainkin toimii nyt. Ihan sama minulle kuinka avain koodataan kunhan edes yhden toimivan tavan tietää se riittää minulle.
Avain on ihan erinäköinen kuin muissa, ja taustapeilistä ei löydy niitä ajoneston ledejä, vaan kojelaudassa on semmonen jälkiasennuksen näkönen punanen valo joka ei reagoin mitenkään kaukosäätimen paineluun. Kaukosäätimessä kyllä valo vilkkuu, mutta ovet ei avaudu eikä ajonesto mene pois päältä.
Kaikki tämä siis tapahtunut kaukosäätimen patterin vaihdon jälkeen.
Purin ratin alta verhouspaneelit pois ja oletettavasti se ajoneston boksi sieltä löyty, mutta siinäkään ei mitään valmistajan merkkejä ollut että olisi koodaus ohjeita jostain löytänyt.
Minäpä otan kuvia siitä boksista ja avaimesta, jos vaikka joku sattuis tunnistamaan ja tietäisi ohjeet koodaukseen..
Ostin M-B, vuomalli 1996 elegante C 180. Tuotu Saksasta v.2006 Ainakin katsastusten mukaan ajettu 177 000km.
Pitäisi löytyä sähköinen huoltokirja huoltoliikkeestä. ( myyjä oli yksityishenkilö) Täytyy kysyä huoltoliikkeestä.
Kysyin noita valoja? ovat punainen ja vihreä. Lisäksi ei voimi ovienkaukosäädin. ( ei ole avaimien reikiä ovissa) Katselin foorumia, voi olla patterit tyhjät. Ei tule edes valoa kumpaankaan. Kokeilin "vastaavilla" pattereilla, sama lopputulos. Ei toimi.
Siirsin kysymyksen tähän keskustelun piiriin. Tuo infapunavalot selvisi, niiden merkitys.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.11.2015 20:03
- Paikkakunta: Pärnumaa / Eesti
Re:
J- kirjoitti:Piti vaihtaa patteri tuohon kaukosäätimeen. Sitte meni kapula pimeeksi, valo palaa mutta keskuslukitus ei toimi eikä käynnistyksen esto joten ei lähe käyntiin. Kokeilin koodata miten oon lukenu nuita vaihtoehtoja mutta ei onnistunu.
Auto vm. 93 w202. Miten ootte kyseiselle mallille ite koodannu?
Mulla sama ongelma, lienee nyt ohitse.???
Kävin merkkiliikkeestä ostamassa molempiin avaimiin uudet patterit. Myyjä laittoi tiskillä paikoilleen, testasi että punainen valo toimii molemmissa. Menin autoon ei tapahtunut mitään kun painelin / kokeilin molempia avaimia. No istuin sisälle. Ajelimme muutaman kilometrin ja sitten parkkiin. Parkissa toinen avain toimi, toinen ei.
Takaisin merkkiliikkeeseen. Sama myyjä kysyi missä auto? Ulkona oli, eli lähdimme autolle. Ensin kokeili toimivaa se oli ok. Sitten toista avainta, ojensi sisäpeiliin päin, painaen kaksi kertaa nopeasti. Tämän jälkeen auton sisälle ja starttasi käyntiin. Nyt aikakin vielä tallissa pelasi molemmat, mutta jätin auton lukitsematta varmuuden vuoksi. Minulla W 202 vuosimalli 1996 bensiini.
Jos joutuu tilaamaan uuden avaimen, se maksaa Virossa 300 euroa kpl. Että silleen....ennen tilausta kannattaa avain käyttää jossain radio / tv-huollossa, jos siinä on jokin dioni tms, poikki, näin myyjä kehoitti.
Ps.patteita on ainakin minulla 2 / kaukosäädin. Suosittelen merkkiliikkeen tiskiä, näin lueskelin netistä eilen illalla. Täällä Virossa maksoi 5 euroa / patteri.