W202 infrapuna-avaimen koodaus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jukzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W202 infrapuna-avaimen koodaus

Viesti Kirjoittaja Jukzz »

Eli miten tapahtuu tuo? Foorumilla on niin monenlaista ohjetta tuohon mutta yhden olen löytänyt joka pitäis toimia w202:ssa mutta en saanut toimiin. Avain on ns linkkuavain.
tempera
Mersumies
Mersumies

Re: W202 infrapuna-avaimen koodaus

Viesti Kirjoittaja tempera »

Jukzz kirjoitti:Eli miten tapahtuu tuo? Foorumilla on niin monenlaista ohjetta tuohon mutta yhden olen löytänyt joka pitäis toimia w202:ssa mutta en saanut toimiin. Avain on ns linkkuavain.
:idea: :P Minkä vuosimallin kottero sulla on ja minkä takia sitä avainta pitää koodata? Onko avain ehkä uusi vai ilman pattereita ollut kauan. Mun autossa kesällä kun sain uuden avaimen niin sitä pidettiin virtalukossa 45 min ja koodaus oli siinä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: W202 infrapuna-avaimen koodaus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tempera kirjoitti: Minkä vuosimallin kottero sulla on ja minkä takia sitä avainta pitää koodata? Onko avain ehkä uusi vai ilman pattereita ollut kauan. Mun autossa kesällä kun sain uuden avaimen niin sitä pidettiin virtalukossa 45 min ja koodaus oli siinä.
Olin kysyä samaa mutta olisko kyse tuon aikakauden ajonestosta joka toimii ovien kaukosäädön kautta ja avain pitäisi saada koodattua ajonestolle?

Ehkä tuo on itsestään selvää niille jotka osaavat 202:een jotain sanoa mutta muille tilanteen kehittymistä seuraaville olisi hyvä kertoa vähän tarkemmin mistä on kyse.
Jukzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Jukzz »

Kyseessä -95 220d malli. Joo eli yks avain on toiminnassa jolla saa keskuslukon kautta ovet auki ja auton käyntiin ja toisella avaimella saa hantinpuolen oven auki mutta ei autoa käyntiin koska ajonesto ei lähde pois. Eli toisella avaimella ei siis kaukosäätö toimi.
huonotuurinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja huonotuurinen »

Kaksi lyhyttä painallusta peiliä kohti ja sit 30 sek. sisällä käännä avain virtalukossa ajoasentoon (ei tartte startata). Sit pitäs toimia.

Niin ja patterin kunnon näkee kun painaa avaimen nappia pitkään, niin silmässä pitäis vilkahtaa punainen valo.
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--

S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)

EX

W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
J-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja J- »

Piti vaihtaa patteri tuohon kaukosäätimeen. Sitte meni kapula pimeeksi, valo palaa mutta keskuslukitus ei toimi eikä käynnistyksen esto joten ei lähe käyntiin. Kokeilin koodata miten oon lukenu nuita vaihtoehtoja mutta ei onnistunu.

Auto vm. 93 w202. Miten ootte kyseiselle mallille ite koodannu?
AK47
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja AK47 »

J- kirjoitti:Piti vaihtaa patteri tuohon kaukosäätimeen. Sitte meni kapula pimeeksi, valo palaa mutta keskuslukitus ei toimi eikä käynnistyksen esto joten ei lähe käyntiin. Kokeilin koodata miten oon lukenu nuita vaihtoehtoja mutta ei onnistunu.

Sillä toimivalla avaimella keskuslukko lukkoon ja sitten auki ja sisälle autoon. Vedä ovi kiinni, osoita avaimella peiliin. Paina se kaksi kertaa nappia melko nopeasti. Peilin valot tais kuitata jopa tämän. Sitten avain lukkoon ja käynnistä. Näin ne on tainnut koodautua itsellä. Joskus on joutunut useammin kuin kerran tekemään. Alkutoimet ei ehkä tarpeellisia mutta ainakin auto tietää että on laillisesti ovet aukaistu.

Nyt taitaa olla patterinvaihto edessä kun toinen oma avain ei toimi ja toisenkin kanssa lauantaina vilkiutteli molempia peilin valoja jonkin aikaa. Siinäpä tuo tulee testattua kun vaihtaa patterit. Laitan raporttia jos em konsti ei pelannut.

Edit: Näyttää toimivan juurikin nuin. Menin autoon toimivalla avaimella. Patterinvaihtoavaimella aneleva osoitus taustapeiliin ja kaksi painallusta kakesta. Peili ei vilkutellut mitään. Sitten avain lukkoon ja käänsin virrat päälle. Peili sytytti vihreän. Auto suostui starttaamaan (tietenkin kun ajonesto oli otettu pois toimivalla avaimella). Avain pois lukosta ja eipä lukinnut autoa. Sama rumba uudelleen ja sen seurauksena patterinvaihtoavainkin toimii nyt. Ihan sama minulle kuinka avain koodataan kunhan edes yhden toimivan tavan tietää se riittää minulle.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Jaska81
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Jaska81 »

AK47 kirjoitti:
J- kirjoitti:Piti vaihtaa patteri tuohon kaukosäätimeen. Sitte meni kapula pimeeksi, valo palaa mutta keskuslukitus ei toimi eikä käynnistyksen esto joten ei lähe käyntiin. Kokeilin koodata miten oon lukenu nuita vaihtoehtoja mutta ei onnistunu.

Sillä toimivalla avaimella keskuslukko lukkoon ja sitten auki ja sisälle autoon. Vedä ovi kiinni, osoita avaimella peiliin. Paina se kaksi kertaa nappia melko nopeasti. Peilin valot tais kuitata jopa tämän. Sitten avain lukkoon ja käynnistä. Näin ne on tainnut koodautua itsellä. Joskus on joutunut useammin kuin kerran tekemään. Alkutoimet ei ehkä tarpeellisia mutta ainakin auto tietää että on laillisesti ovet aukaistu.

Nyt taitaa olla patterinvaihto edessä kun toinen oma avain ei toimi ja toisenkin kanssa lauantaina vilkiutteli molempia peilin valoja jonkin aikaa. Siinäpä tuo tulee testattua kun vaihtaa patterit. Laitan raporttia jos em konsti ei pelannut.

Edit: Näyttää toimivan juurikin nuin. Menin autoon toimivalla avaimella. Patterinvaihtoavaimella aneleva osoitus taustapeiliin ja kaksi painallusta kakesta. Peili ei vilkutellut mitään. Sitten avain lukkoon ja käänsin virrat päälle. Peili sytytti vihreän. Auto suostui starttaamaan (tietenkin kun ajonesto oli otettu pois toimivalla avaimella). Avain pois lukosta ja eipä lukinnut autoa. Sama rumba uudelleen ja sen seurauksena patterinvaihtoavainkin toimii nyt. Ihan sama minulle kuinka avain koodataan kunhan edes yhden toimivan tavan tietää se riittää minulle.
Tässä kyseisessä autossahan ei ilmeisesti ole etes alkuperäistä ajonestoa vaan joku jälkiasenteinen? (Auton vuosimalli -93, eikö ne vasta 94:iin tullut vakiona??)
Avain on ihan erinäköinen kuin muissa, ja taustapeilistä ei löydy niitä ajoneston ledejä, vaan kojelaudassa on semmonen jälkiasennuksen näkönen punanen valo joka ei reagoin mitenkään kaukosäätimen paineluun. Kaukosäätimessä kyllä valo vilkkuu, mutta ovet ei avaudu eikä ajonesto mene pois päältä.
Kaikki tämä siis tapahtunut kaukosäätimen patterin vaihdon jälkeen.

Purin ratin alta verhouspaneelit pois ja oletettavasti se ajoneston boksi sieltä löyty, mutta siinäkään ei mitään valmistajan merkkejä ollut että olisi koodaus ohjeita jostain löytänyt.
Minäpä otan kuvia siitä boksista ja avaimesta, jos vaikka joku sattuis tunnistamaan ja tietäisi ohjeet koodaukseen..
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Meidän ysinelosessa ei myöskään ole infra-avainta, eikä sen koommin mitään valoja peilissäkään. Ajonestosta tiedä, mutta varashälytin siinä on (toimiikin). Kojelaudassa lukituskatkaisijassa alkaa vilkkua punainen valo pienen viiveen jälkeen ovien sulkemisesta merkiksi laitteen kytkeytymisestä.
Jaska81
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Jaska81 »

Jaska81 kirjoitti: Tässä kyseisessä autossahan ei ilmeisesti ole etes alkuperäistä ajonestoa vaan joku jälkiasenteinen? (Auton vuosimalli -93, eikö ne vasta 94:iin tullut vakiona??)
Avain on ihan erinäköinen kuin muissa, ja taustapeilistä ei löydy niitä ajoneston ledejä, vaan kojelaudassa on semmonen jälkiasennuksen näkönen punanen valo joka ei reagoin mitenkään kaukosäätimen paineluun. Kaukosäätimessä kyllä valo vilkkuu, mutta ovet ei avaudu eikä ajonesto mene pois päältä.

Purin ratin alta verhouspaneelit pois ja oletettavasti se ajoneston boksi sieltä löyty, mutta siinäkään ei mitään valmistajan merkkejä ollut että olisi koodaus ohjeita jostain löytänyt.
Minäpä otan kuvia siitä boksista ja avaimesta, jos vaikka joku sattuis tunnistamaan ja tietäisi ohjeet koodaukseen..
Eli avain on siis aukaistuna tämän näköinen.
Kuva

Kojelaudassa oleva valo.
Kuva

Rattiputken vierestä löytynyt boksi.
Kuva

Eipä taida olla alkuperäinen? Mitään merkkiä ei löytynyt etes tuosta boksista, vain nuo tekstit.
Harrisonniilo
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re:

Viesti Kirjoittaja Harrisonniilo »

Jaska81 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:

Tässä kyseisessä autossahan ei ilmeisesti ole etes alkuperäistä ajonestoa vaan joku jälkiasenteinen? (Auton vuosimalli -93, eikö ne vasta 94:iin tullut vakiona??)

Ostin M-B, vuomalli 1996 elegante C 180. Tuotu Saksasta v.2006 Ainakin katsastusten mukaan ajettu 177 000km.
Pitäisi löytyä sähköinen huoltokirja huoltoliikkeestä. ( myyjä oli yksityishenkilö) Täytyy kysyä huoltoliikkeestä.
Kysyin noita valoja? ovat punainen ja vihreä. Lisäksi ei voimi ovienkaukosäädin. ( ei ole avaimien reikiä ovissa) Katselin foorumia, voi olla patterit tyhjät. Ei tule edes valoa kumpaankaan. Kokeilin "vastaavilla" pattereilla, sama lopputulos. Ei toimi.

Siirsin kysymyksen tähän keskustelun piiriin. Tuo infapunavalot selvisi, niiden merkitys.
Harrisonniilo
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re:

Viesti Kirjoittaja Harrisonniilo »

Mulla sama ongelma, lienee nyt ohitse.???

Kävin merkkiliikkeestä ostamassa molempiin avaimiin uudet patterit. Myyjä laittoi tiskillä paikoilleen, testasi että punainen valo toimii molemmissa. Menin autoon ei tapahtunut mitään kun painelin / kokeilin molempia avaimia. No istuin sisälle. Ajelimme muutaman kilometrin ja sitten parkkiin. Parkissa toinen avain toimi, toinen ei.
Takaisin merkkiliikkeeseen. Sama myyjä kysyi missä auto? Ulkona oli, eli lähdimme autolle. Ensin kokeili toimivaa se oli ok. Sitten toista avainta, ojensi sisäpeiliin päin, painaen kaksi kertaa nopeasti. Tämän jälkeen auton sisälle ja starttasi käyntiin. Nyt aikakin vielä tallissa pelasi molemmat, mutta jätin auton lukitsematta varmuuden vuoksi. Minulla W 202 vuosimalli 1996 bensiini.

Jos joutuu tilaamaan uuden avaimen, se maksaa Virossa 300 euroa kpl. Että silleen....ennen tilausta kannattaa avain käyttää jossain radio / tv-huollossa, jos siinä on jokin dioni tms, poikki, näin myyjä kehoitti.

Ps.patteita on ainakin minulla 2 / kaukosäädin. Suosittelen merkkiliikkeen tiskiä, näin lueskelin netistä eilen illalla. Täällä Virossa maksoi 5 euroa / patteri.
Vastaa Viestiin