Muunmerkkiset kuolanvaluttajat

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2807
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Muunmerkkiset kuolanvaluttajat

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mikäs muu merkki (tai malli) kuin mersu saa oldtimers-harrastajan katseen sameamaan.

Nämä 30-luvun kilpurit on mun mielestä ihanan hirmuisia vehkeitä, kuten kuvan Remus:
Kuva

Metanolikäyttöinen, turboahdettu ja 250 hevosvoimaa :shock: varmaan aika turvallinen peli. Harmi, että konehuoneen puolelta ei ole kuvaa..
http://www.classiccarsforsale.co.uk/cla ... arno/83019
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

Mulla on Petterin kanssa sama maku, nuo on minusta parasta autoilun alalta.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kuva
Tollanen...

Myös Ferrari 365 GTB/4 Spider Daytona iskee... Vaikka Miami Vicessä oliki Corveten pohjelle tehty replica:
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kuva
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tälläset kun joskus sais omalle pihalle, niin ei sitä enää muuta kaipais... sergey, nuo siivet on ihan pakko olla tuossa audissa ;)


Kuva

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mut ei niitä ollu kaupunki näytöksissä ja mun kuvassaha o mun vanteet ;) Mut toi 2 ovinen pösö o hieno. ite oon funtsinnu 504 hommaamista... neliovisena ku kupee ei oo enää mun kukkarolle sopiva.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Teo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 18:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Teo »

Sergey kirjoitti:Mut toi 2 ovinen pösö o hieno. ite oon funtsinnu 504 hommaamista... neliovisena ku kupee ei oo enää mun kukkarolle sopiva.
Jees, komppaan, vaikkakin meikäläisen ensimmäinen auto oli -86 504 pick-up 2,3L Diesel. Aivan mahtava auto, ja tottakai oranssina!
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Kuva

Tätä ei tarvitse kommentoida, on sen verran tyhjentävä esitys. :)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Viesti Kirjoittaja Tape »

Onhan noita kuumotuksen kohteita montaakin merkkiä, mut yks mulla on '59 Cadillacit. Oikeastaan ihan kaikki mallit.

Tässä nyt vaikka 4D.

Kuva
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Timo hei.....kuolaaminen on eri asia kun oksentaminen. :x

Älä viitti tommosia kuvia tänne laittaa. Tullee huono olo. :mrgreen:

On muuten yllättävän paljon samaa ton citikan ja saabin muotoilussa.
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Kuva
Chevrolet El Camino
Kuva
Buick Regal GNX
c203 180K -05
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

turbo buick... toki. Tuo auto oli mun suosikki 18 vuotiaana C124 lisäksi... kuinkas sitten kävikään hankintojen kanssa 2,5v sitten.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petehri kirjoitti:Timo hei.....kuolaaminen on eri asia kun oksentaminen. :x

Älä viitti tommosia kuvia tänne laittaa. Tullee huono olo. :mrgreen:

On muuten yllättävän paljon samaa ton citikan ja saabin muotoilussa.
Hmmm...saab... mutta edellisessä Timollahan on vaan kohdistin ja zoomi livennyt, kyllähän sitikan kuvasta autoja löytyy kun tarkkaa katsoo :) .

Etuvetoinen Eldo, siis melkein kaikki Timon suosikit etuvetoisia :lol: . Tuota ekaa en tunnista, oko se joku Pininfarinan tekele? Frua? Studebaker?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Heh, heh, Pete ja karra, pientä pervoutta minustakin löytyy :-). No Cadillac kuvasi yhtenä eksemplaarina 70-luvun alun isoja jenkkejä, tuon korimalli ym. on kyllä huippu jos vetotapaa ei oteta lukuun. Etuveto on kyllä miinusta.

Eka kuva on Facel II, Facel-Vegan teelmä 60-l. alusta. Eli ranskalaista tuotantoa ja pellin alla Chryslerin 383 tms. lähes 400 hv moottori. Valmistettu pari sataa kpl.

99 nimenomaan Turbomallina ja Inca-vantein. Korin muotoilu tuossakin on kiehtova.

Savonlinnassa pyöri joku kesä sitten Buick GN.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Viesti Kirjoittaja Groove »

Monia muun merkkisiä suosikkeja kyllä löytyy. Myös ihan tavis-autoista.

Tässä yksi vähän harvinaisempi tapaus - videona: 8)

http://www.youtube.com/watch?v=3ftaoFnhTyY
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Celica TA22 ja M635csi kelpais.

Kuva

Kuva
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2807
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Taitaa mulla ja Karralla olla samansuuntainen maku:

Kuva
Kuva

Webereitä KOLME, on niissä synkkaaminen..

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Haloo...

Viesti Kirjoittaja Lade »

Tossa mitään webereitä oo vaan SU:t.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Taitaa mulla ja Karralla olla samansuuntainen maku

Aston Martin DB (David Brown) on tarunhohtoinen malli.
Itsellä muistoja Bond-leffoista mutta myös siitä että 1996 eka työmatka Englantiin suuntautui Newport Pagnelliin päin
ja paperivalokuvia on tehtaan parkkipaikalta otettuna tallella.

Ja jo kauan aika sitten Mobilisti kirjoitti notta DBV8 pakoputkista kuuluu newport pagnellin höpinää...
se on vähän eri murteista kuin jenkkikasissa ... mutta onko samaa mitä MB/Porsche :roll: . Kun en oo laivina kuullunna :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kuuskytluvulla syntyneenä mulle oli tuo Lamborghini Countach synonyymi superautolle..

Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Vanhat Kontio / Jyry -Sisut on päällikkö tason vehkeitä
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jusa82 kirjoitti:Vanhat Kontio / Jyry -Sisut on päällikkö tason vehkeitä
riippuu niin päälliköstä :D meillä on työmaalla 1 kpl jyry-sisu ja 1 kpl sr 260, eikä mun ole kertaakaan kuola valunut suusta, kun sillä jyryllä on joutunut ajamaan :?

no, on se nyt ihan pätevä peli kuitenkin tuollaiseen "monttuajeluun"... mielummin kyllä otan sen SR 260 8x2 alle, siinä on sentään fulleri ja hieman eritavalla voimaa, kuin siinä jyry-sisun leukussa 8)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

kontioissa on valmet 611 turbo. Tehoja on noissa valmeteissa vähän enemmän kuin leukuissa.

Niittikoppi sisut on kanssa aika ikiliikkujia.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tuommoinen turpopuikki olis kyllä.. Aijai, kun olis rahaa..

International Scout II olisi sitten maasturirintamalta.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Onneksi ei ole rahaa niin ei tarvi ostaa:

http://www.schmitt.com/gallerycars.asp? ... turerID=15
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Suosikkeja ja unelmia on varmaan kaikilla ja monia, päivästä ja fiiliksestä riippuen. Tuossa edellä oli mainittu jo useiteta minunkin mietteissä esiintyneitä malleja. Tässäpä muuta lisää:

Pienenä suosikkikirja oli Ian Flemingin "Chitty Chitty Bang Bang":

Josta johtuen kärkipaikkaa on aina pitänyt "Speed Six"

Kuva

"Mahdollisuuksien rajoissa" gategoriassa pitkään ykkösen paikka on jaettu "E9":n ja "Jensen Interceptorin" kesken

Kuva

Kuva

Ja tietysti Superautojen ikuinen ykkönen "Miura"

Kuva
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Tämä saa myös veden herahtamaan kielelle.

Kuva
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:Ja tietysti Superautojen ikuinen ykkönen "Miura"
Tuo early-lambo on todella kaunis ja klassinen malli. Itse meinasin ehdottaa vielä De Tomaso Panteraa mutta kun katselin kuvia ei se niin hyvältä enää näyttänytkään :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin