tuontiauto saksasta....ajoaika suomessa?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
tuontiauto saksasta....ajoaika suomessa?
moi.
nyt ei jaksa muistaa monta vuotta sitten tehdyn saksan matkan yksityiskohtia joten kysäisempä täältä.
kun haen auton saksasta, pitkäänkö sillä saa ajella suomen kamaralla tekemättä veropäätöshakemusta?
ja tietäiskö kukaan kauanko sillä saa saksassa ostamisen jälkeen ajella....ja onko se sakujen vakuutus voimassa kuinka kauan?
kiittäen niitä jotka tietävät.....no kiitän muitakin.
varailin matkat (menolippu) loppukuulle (loma) sakuihin ja ajattelin että jos löydän sopivan varaosa-auton niin ajelen sillä ensin pari viikkoa hitlerlandiassa ja karautan sen sitten mökille talliin purkua varten....
nyt ei jaksa muistaa monta vuotta sitten tehdyn saksan matkan yksityiskohtia joten kysäisempä täältä.
kun haen auton saksasta, pitkäänkö sillä saa ajella suomen kamaralla tekemättä veropäätöshakemusta?
ja tietäiskö kukaan kauanko sillä saa saksassa ostamisen jälkeen ajella....ja onko se sakujen vakuutus voimassa kuinka kauan?
kiittäen niitä jotka tietävät.....no kiitän muitakin.
varailin matkat (menolippu) loppukuulle (loma) sakuihin ja ajattelin että jos löydän sopivan varaosa-auton niin ajelen sillä ensin pari viikkoa hitlerlandiassa ja karautan sen sitten mökille talliin purkua varten....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: tuontiauto saksasta....ajoaika suomessa?
Maahantuol oilmoitus tehtävä heti ja verotus pitää aloittaa 7 päivän sisällä.eemeli 210 kirjoitti:moi.
nyt ei jaksa muistaa monta vuotta sitten tehdyn saksan matkan yksityiskohtia joten kysäisempä täältä.
kun haen auton saksasta, pitkäänkö sillä saa ajella suomen kamaralla tekemättä veropäätöshakemusta?
ja tietäiskö kukaan kauanko sillä saa saksassa ostamisen jälkeen ajella....ja onko se sakujen vakuutus voimassa kuinka kauan?
kiittäen niitä jotka tietävät.....no kiitän muitakin.
varailin matkat (menolippu) loppukuulle (loma) sakuihin ja ajattelin että jos löydän sopivan varaosa-auton niin ajelen sillä ensin pari viikkoa hitlerlandiassa ja karautan sen sitten mökille talliin purkua varten....
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
ethän sä saa sillä ajaa ollenkaan ilman että käyt tullissa?
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jspTulli kirjoitti:Suomessa vakinaisesti asuva henkilö ei pääsääntöisesti saa käyttää tilapäisestikään liikenteessä
ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa autoveroa suorittamatta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
eikö tarrakilvilläkään saa enää ajaa no, me ollaan sitten vähän rikottu lakia vahingossa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Saa niillä siirtää jos konttorilta sellaset antavat.napa kirjoitti:eikö tarrakilvilläkään saa enää ajaa no, me ollaan sitten vähän rikottu lakia vahingossa
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
ei me tehty mitään veropäätöshakemusta... haettiin tarrakilvet päiväksi, että saatiin ajaa se scorpio satamasta pohjanmaalle ja sillä selvä, ei ollut tarkoituskaan sitä autoa ikinä verottaa suomeenSergey kirjoitti:napa. kysees oli " tekemättä veropäätöshakemusta".
kai tuo sitten kuitenkin katsottiin jo siellä tullissa ainakin yritykseksi toimia lain mukaan
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ok. tässä uskossa minäkin olen ollut...simppa80 kirjoitti:Saa niillä siirtää jos konttorilta sellaset antavat.napa kirjoitti:eikö tarrakilvilläkään saa enää ajaa no, me ollaan sitten vähän rikottu lakia vahingossa
se on selvillä, että pelkillä ulkomaan kilvillä ei saa ajaa, ainakaan jos ei ole hakemusta/ilmoitusta autoverotuksesta tullille tehnyt.
niin ja tuskin siinä scorpiossa oli minkään maan katsastus enää edes voimassa, kun ne melkein ilmaiseksi sen sieltä saksasta antoivat kuljetus suomeen ja siirto bensat purettavaksi maksoi enemmän, mitä koko auto saksassa...
Viimeksi muokannut napa, Ti 02.03.2010 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: tuontiauto saksasta....ajoaika suomessa?
simppa80 kirjoitti:Maahantuol oilmoitus tehtävä heti ja verotus pitää aloittaa 7 päivän sisällä.eemeli 210 kirjoitti:moi.
nyt ei jaksa muistaa monta vuotta sitten tehdyn saksan matkan yksityiskohtia joten kysäisempä täältä.
kun haen auton saksasta, pitkäänkö sillä saa ajella suomen kamaralla tekemättä veropäätöshakemusta?
ja tietäiskö kukaan kauanko sillä saa saksassa ostamisen jälkeen ajella....ja onko se sakujen vakuutus voimassa kuinka kauan?
kiittäen niitä jotka tietävät.....no kiitän muitakin.
varailin matkat (menolippu) loppukuulle (loma) sakuihin ja ajattelin että jos löydän sopivan varaosa-auton niin ajelen sillä ensin pari viikkoa hitlerlandiassa ja karautan sen sitten mökille talliin purkua varten....
no tuolla tavalla oli muistissa itselläkin....mutta piti hakea varmistusta.
saksassa oletan että aikaa oli niitten vakuutuksella 7pv ja lupa ajella 7pv...? pitänee paikkansa?.
sieltähän mukaan tuli viimeksi muistaakseni germaanikilvet ja ne jäi sataman tulliin soomen kamaralla...
no kattellaans miten toi loma menee....en nyt lähde työkseni etsimään pirssiä mutta jos "eteen sattuu"...ott.... ....niin otan mukaan.
thanks kaikille jälleen.
Opel, "weird lieben autos"....
siis voithan sä ajaa suomessa sakujen kilvillä 5päivää. kunhan vaan täytät tullissa käyttöönottoilmoituksen tullessasi maahan. autoveropäätöshakemushan pitää jättää 5päivän kuluessa käyttöönottoilmoituksen leimauksesta.
jos et ilmoitusta jätä 5päivän kuluessa, käyttöönotto raukeaa.
jos tarvitset autoa tee niinkuin mä (jos tout siis halvemman hintaluokan auton, jossa pieni autoeron osuus) eli verotat sen normaalisti. sit kun veropäätös tulee niin perut sen.
peruutus maksaa 130€+ 5% autoverosta.
ja nykypäivänä jos oletetaan että käyttöönottoilmoitus jätetään satamassa tulliin niin tarrakilpiä ei enää tarvitse jos tuot auton toisesta Eu-maasta ja siinä toisen maan katsastus voimassa.
eli säästää siinä sen siirtokilpien hinnan.
ja niillä sakujen kilvillä saat sit ajaa veropäätös laskun eräpäivään asti!.
mukava soittaa sit tulliin ja sanoa "et ahneella verottajallakin on paskanen loppu" perun autoverotuksen. ja loppuun vielä sanoo et täytyy laittaa osina myyntiin niin ei mee veroa...=)
jos et ilmoitusta jätä 5päivän kuluessa, käyttöönotto raukeaa.
jos tarvitset autoa tee niinkuin mä (jos tout siis halvemman hintaluokan auton, jossa pieni autoeron osuus) eli verotat sen normaalisti. sit kun veropäätös tulee niin perut sen.
peruutus maksaa 130€+ 5% autoverosta.
ja nykypäivänä jos oletetaan että käyttöönottoilmoitus jätetään satamassa tulliin niin tarrakilpiä ei enää tarvitse jos tuot auton toisesta Eu-maasta ja siinä toisen maan katsastus voimassa.
eli säästää siinä sen siirtokilpien hinnan.
ja niillä sakujen kilvillä saat sit ajaa veropäätös laskun eräpäivään asti!.
mukava soittaa sit tulliin ja sanoa "et ahneella verottajallakin on paskanen loppu" perun autoverotuksen. ja loppuun vielä sanoo et täytyy laittaa osina myyntiin niin ei mee veroa...=)
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ahneus maan perii....
GUNTHER kirjoitti:siis voithan sä ajaa suomessa sakujen kilvillä 5päivää. kunhan vaan täytät tullissa käyttöönottoilmoituksen tullessasi maahan. autoveropäätöshakemushan pitää jättää 5päivän kuluessa käyttöönottoilmoituksen leimauksesta.
jos et ilmoitusta jätä 5päivän kuluessa, käyttöönotto raukeaa.
jos tarvitset autoa tee niinkuin mä (jos tout siis halvemman hintaluokan auton, jossa pieni autoeron osuus) eli verotat sen normaalisti. sit kun veropäätös tulee niin perut sen.
peruutus maksaa 130€+ 5% autoverosta.
ja nykypäivänä jos oletetaan että käyttöönottoilmoitus jätetään satamassa tulliin niin tarrakilpiä ei enää tarvitse jos tuot auton toisesta Eu-maasta ja siinä toisen maan katsastus voimassa.
eli säästää siinä sen siirtokilpien hinnan.
ja niillä sakujen kilvillä saat sit ajaa veropäätös laskun eräpäivään asti!.
mukava soittaa sit tulliin ja sanoa "et ahneella verottajallakin on paskanen loppu" perun autoverotuksen. ja loppuun vielä sanoo et täytyy laittaa osina myyntiin niin ei mee veroa...=)
olen sen verran oppinut että kuttuilemaan en ala verottajalle tai tullille...ne tekee vaan työtään jota ohjaa suuri ja viisas johto....
tein tuosta kotarista yhdeksi kesäksi katulaillisen supermoton....sain muuten ajella lähes kolme kk sillä ilmaiseksi....niihin punakilpiin kun kuului vakuutuskin!...hahaa. sitten vain tein kirjallisen perumispäätöksen ja maksoin tuon 130€ peruutusmaksun....mikä parasta, sitä 5% ei otettu siksi että tahallani "tunaroin" kaksi kertaa katsastuksessa....eka kerralla unohtui hups rajoitin.....tokalla kerralla ei ollut sitä vastaavuustodistusta kotarin maahantuojalta (200€)...yllätysyllätys.....perustelin tuon peruutuksen sillä että mitä ilmeisimmin ei tule menemään katsastuksesta läpi....no olishan se mennyt ekalla jos olisin halunnut.....mutta kun ei ollut tarkoituskaan....jotain muutakin vielä kiemurtelin siinä....ne räpsi kuvia tuolla tullissa ja olivat "aliarvostaneetkin" kotarin kun sillä oli ajettu enskaa ihan oikeasti ja se oli vähän likainen....
ps. ilmaiset huvit on parhaita huveja....
Opel, "weird lieben autos"....
Saksan rekisteritoimistolta kun ottaa ne punapäiset kilvet nii niillä voit ajella kotiin asti. Niissä on kuukauden vakuutus, viimeinen voimassaolopäivä näkyy siinä kilvessä. Mitään tarrakilpiä ei tartte kunhan vaan teet tullissa maahantuloimoituksen. Tietty kotimaassa sitten vaan sen 5 päivää kun pitää aloittaa verotus ja katsatus.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Mä olen kyllä ymmärtänyt että punapäisillä saksankilvillä saa ajella täällä niin kauan kun ne on voimassa, kunhan katsastus on aloitettu. Eli siis jos esimerkiksi hylyn takia rekisteröinti viivästyy, ei tarvii turvautua tarrakilpiin, vaan antaa palaa saksankilvillä. Näin ainakin minä olen toiminut, eikä katsastaja maininnut mitään...
Niitä punapäisiä kilpiä saa haluamakseen ajaksi, ei vain kuukaudeksi.
Niitä punapäisiä kilpiä saa haluamakseen ajaksi, ei vain kuukaudeksi.
------------------------------------------
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Otta Punapäiset maxsimi ajaksi(30pv) ajelee ne päivää vaille loppun sitten menee tullin tekemään maahan tuonti ilmoituksen(siihen asti on vaan läpikulkumatkalla ) sieltä saa tarra kilvet millä saa sitten ajeela niin kauan että verot pätkähtää maksuun, näin onnistui hyvin viime vuoden puollella, kunhan saksan leimaa on jäljellä/tai suomen leimaa alotettu,
sen jälkeen voi sitten vielä tehdä ton peruutus homman ja osiksi
sen jälkeen voi sitten vielä tehdä ton peruutus homman ja osiksi
katsastuksen aloituksessa ei ole enää muuta aikarajaa kuin se että rekisteröintikatsastus pitää olla aloitettu veron eräpäivänä... itsellä eräpäivä ens viikon tiistaina. jos sitä huomenna menis konttorille.juhape kirjoitti:Saksan rekisteritoimistolta kun ottaa ne punapäiset kilvet nii niillä voit ajella kotiin asti. Niissä on kuukauden vakuutus, viimeinen voimassaolopäivä näkyy siinä kilvessä. Mitään tarrakilpiä ei tartte kunhan vaan teet tullissa maahantuloimoituksen. Tietty kotimaassa sitten vaan sen 5 päivää kun pitää aloittaa verotus ja katsatus.
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Suomessa jo olevalle verottamattomalle autolle voi hakea TULLista siirtoluvan ja sitten konttorilta punaset tarrat, vaikka autoa ei olisi tarkoituskaan verottaa.
Paljonhan noita siirrellään maakunnissa pelkillä tarroilla, kun lähin tulli on jossain 150 km päässä...
(Nykyyän saa myös keltapäisiin kilpiin (kurzzeitkennzeichen) sen GREEN GARDIN jolloin on liikennevakuutukset voimassa myös Suomessa. Ja noita Keltapäisiä kilpiä saa balankona ilman VIN:ä jo nykyään mm jostain kilpipajoista. Näppärää kun voi ostaa ensin kilvet, eikä ole sen jälkeen kiire byrokratian rattaisiin enää. Sulle ei vissiin riitä Keltaisen kilpien voimmassaolo aika?)
Paljonhan noita siirrellään maakunnissa pelkillä tarroilla, kun lähin tulli on jossain 150 km päässä...
(Nykyyän saa myös keltapäisiin kilpiin (kurzzeitkennzeichen) sen GREEN GARDIN jolloin on liikennevakuutukset voimassa myös Suomessa. Ja noita Keltapäisiä kilpiä saa balankona ilman VIN:ä jo nykyään mm jostain kilpipajoista. Näppärää kun voi ostaa ensin kilvet, eikä ole sen jälkeen kiire byrokratian rattaisiin enää. Sulle ei vissiin riitä Keltaisen kilpien voimmassaolo aika?)
Tuossa ei ole mielestäni järjen hiventäkään että tax freen siirtoon pitää olla aina veroviranomaisen eli tässä tapauksessa tullin lupa.
Ei viitsi ajaa 100km yhteen suuntaan yhden leiman takia. Joskus katsastuskonttori on faksannut siirtoluvan tulliin ja joskus tulli on sitten faksannut takaisin saman lapun tullin leimalla.
Ei viitsi ajaa 100km yhteen suuntaan yhden leiman takia. Joskus katsastuskonttori on faksannut siirtoluvan tulliin ja joskus tulli on sitten faksannut takaisin saman lapun tullin leimalla.
(Nykyyän saa myös keltapäisiin kilpiin (kurzzeitkennzeichen) sen GREEN GARDIN jolloin on liikennevakuutukset voimassa myös Suomessa. Ja noita Keltapäisiä kilpiä saa balankona ilman VIN:ä jo nykyään mm jostain kilpipajoista. Näppärää kun voi ostaa ensin kilvet, eikä ole sen jälkeen kiire byrokratian rattaisiin enää. Sulle ei vissiin riitä Keltaisen kilpien voimmassaolo aika?)[/quote]
Tuli viime vuonna kesänä ajettua 3 kk juurikin noilla keltaisilla lapuilla.siis Suomessa. Kävi itseasiassa niin, että poliisi kysyi multa, että kauanko noilla saa ajaa Tanskan poliisi käski ajaa ekaan kylään ja käydä lunastamassa vakuutus..Ettivät muuten silloin kolmea suomalaista mustassa mersussa..onneksi meitä oli vaan kaks ja värikin mikä lie marjapuuro
Tuli viime vuonna kesänä ajettua 3 kk juurikin noilla keltaisilla lapuilla.siis Suomessa. Kävi itseasiassa niin, että poliisi kysyi multa, että kauanko noilla saa ajaa Tanskan poliisi käski ajaa ekaan kylään ja käydä lunastamassa vakuutus..Ettivät muuten silloin kolmea suomalaista mustassa mersussa..onneksi meitä oli vaan kaks ja värikin mikä lie marjapuuro
No niin tuli joku ajatuskatko siis noinhan se menee että niillä punapäisillä saa ajaa niin kauan kuin ne on voimassa mutta ainakin ennen se katsastus piti aloittaa 5pv kuluessa vaikka joku tuossa sanoi että vasta viimeistään sitten kun vero menee maksuun...?Sape kirjoitti:Mä olen kyllä ymmärtänyt että punapäisillä saksankilvillä saa ajella täällä niin kauan kun ne on voimassa, kunhan katsastus on aloitettu. Eli siis jos esimerkiksi hylyn takia rekisteröinti viivästyy, ei tarvii turvautua tarrakilpiin, vaan antaa palaa saksankilvillä. Näin ainakin minä olen toiminut, eikä katsastaja maininnut mitään...
Niitä punapäisiä kilpiä saa haluamakseen ajaksi, ei vain kuukaudeksi.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Mulla meni v.2007 niin että otin saksasta punapääkilvet ja vakuutuksen konsultilta...näillä sai ajaa missä vaan euroopassa 2vko. kun tulin suomeen ni jätin tulliin vaan maahantuonti-ilmoituksen ja rekisteriksi merkittiin se saksan rekkari mikä niissä kilvissä oli.
Rekisteröintikatsastus ja verotus muistaakseni molemmat 10pvä sisään maahantulosta, jompi kumpi oli aikasemmin.
Niillä kilvillä ajoin sitten sen 3kk päätökseen asti.
Selkeämmin sanottuna jos hakee auton mitä ei ole tarkoituskaan laittaa kilpiin, ni sillä voi ajaa suomessa sen 5pvä ainakin ilman mitään seuraamuksia ja laillisesti.
Kaverille haettiin viime kesänä tallinnasta auto, myyjä jätti omat kilvet kiinni siihen ja taas suomeen tullessa merkattiin rekkariksi se viron rekisterinumero ja niillä taas sai ajaa veropäätökseen(+eräpäivä) asti.
En ymmärrä alkuunkaan jos jollain näen tuontiautossa tarrakilpiä...niitä ei nykyään tarvi, ellei ole trailerilla tuotu.
Rekisteröintikatsastus ja verotus muistaakseni molemmat 10pvä sisään maahantulosta, jompi kumpi oli aikasemmin.
Niillä kilvillä ajoin sitten sen 3kk päätökseen asti.
Selkeämmin sanottuna jos hakee auton mitä ei ole tarkoituskaan laittaa kilpiin, ni sillä voi ajaa suomessa sen 5pvä ainakin ilman mitään seuraamuksia ja laillisesti.
Kaverille haettiin viime kesänä tallinnasta auto, myyjä jätti omat kilvet kiinni siihen ja taas suomeen tullessa merkattiin rekkariksi se viron rekisterinumero ja niillä taas sai ajaa veropäätökseen(+eräpäivä) asti.
En ymmärrä alkuunkaan jos jollain näen tuontiautossa tarrakilpiä...niitä ei nykyään tarvi, ellei ole trailerilla tuotu.
Viime syksynä...
...toin oman eemelini 9 vuorokauden punapäisillä kilvillä ja samalla kertaa 5 vrk:n keltapäisillä moottoripyörän. Molemmissa liikennevakuutus Saksasta ja kasko Suomesta VIN:n perusteella. Mopon kilven päivämäärällä pääsin juuri omaan talliin asti ja auton päivät ajelin loppuun, kunnes käytin konttorilla näytillä ja käynnistin tullissa veromenettelyn.
Enkä minä kotimatkalla missään tullissa osannut pysähdellä ja tehdä ilmoituksia maahantuonnista - eikäs meidän pitäisi olla tätä samaa EU-aluetta?
Siis maalaisjärjellä ajateltuna: katasastus voimassa, kilvet OK, vakuutukset OK - mitä muuta vielä tarvitaan lailliseen käyttöön jos unohdetaan byrokraattien säätämät ylimääräiset kuviot (joiden tarkoitus on vain ja yksinomaan hankaloittaa omatuontia)?
Enkä minä kotimatkalla missään tullissa osannut pysähdellä ja tehdä ilmoituksia maahantuonnista - eikäs meidän pitäisi olla tätä samaa EU-aluetta?
Siis maalaisjärjellä ajateltuna: katasastus voimassa, kilvet OK, vakuutukset OK - mitä muuta vielä tarvitaan lailliseen käyttöön jos unohdetaan byrokraattien säätämät ylimääräiset kuviot (joiden tarkoitus on vain ja yksinomaan hankaloittaa omatuontia)?
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Olen siinä käsityksessä että millä tahansa kilvillä voi ajaa veropäätökseen asti, kunhan on vaan vakuutus.
Jos autossa on maahantulossa mitkä vaan kilvet ni sen numeron ne niihin papereihin laittaa.
Ei tarvi pelleillä niillä tarroilla.
Pitäsköhän koittaa kun Saksasta tuo seuraavan auton ni laittaa "teetetyt" kilvet.
Jos autossa on maahantulossa mitkä vaan kilvet ni sen numeron ne niihin papereihin laittaa.
Ei tarvi pelleillä niillä tarroilla.
Pitäsköhän koittaa kun Saksasta tuo seuraavan auton ni laittaa "teetetyt" kilvet.
Ylempänä jo mainittiin mutta tässä vielä oikeat ajantasalla olevat ohjeet.
Voit ajaa Suomessa myös keltapäisillä kilvillä jos niissä mukana
greencard paperi. Voit ajaa myös punapäisillä kilvillä. Kilpien päissä
on kerrottu viimeinen voimassa olopäivä. Eli kilvet ja vakuutus on samassa paketissa. Näihin kilpiin ei saa Suomen liikennevakuutusta.
Kun noista kilvilstä loppuu voimassa olo niin voi hakea katsatuskonttorista
tarrakilvet kunhan tekee ensin tulliin maahantuonti ilmoituksen sekä ottaa
noihin tarrakilpiin liikennevakuutuksen Suomesta
Kun ajat Saksan voimassa olevilla kilvillä Suomeen niin ei tarvita mitään ilmoitusta tullin sillä me kuulumme EU:n .
Voit ajaa Suomessa myös keltapäisillä kilvillä jos niissä mukana
greencard paperi. Voit ajaa myös punapäisillä kilvillä. Kilpien päissä
on kerrottu viimeinen voimassa olopäivä. Eli kilvet ja vakuutus on samassa paketissa. Näihin kilpiin ei saa Suomen liikennevakuutusta.
Kun noista kilvilstä loppuu voimassa olo niin voi hakea katsatuskonttorista
tarrakilvet kunhan tekee ensin tulliin maahantuonti ilmoituksen sekä ottaa
noihin tarrakilpiin liikennevakuutuksen Suomesta
Kun ajat Saksan voimassa olevilla kilvillä Suomeen niin ei tarvita mitään ilmoitusta tullin sillä me kuulumme EU:n .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Eli olinko toiminut maalaisjärkeni perusteella aivan oikein?sportsman kirjoitti:Ylempänä jo mainittiin mutta tässä vielä oikeat ajantasalla olevat ohjeet.
Voit ajaa Suomessa myös keltapäisillä kilvillä jos niissä mukana
greencard paperi. Voit ajaa myös punapäisillä kilvillä. Kilpien päissä
on kerrottu viimeinen voimassa olopäivä. Eli kilvet ja vakuutus on samassa paketissa. Näihin kilpiin ei saa Suomen liikennevakuutusta.
Kun noista kilvilstä loppuu voimassa olo niin voi hakea katsatuskonttorista
tarrakilvet kunhan tekee ensin tulliin maahantuonti ilmoituksen sekä ottaa
noihin tarrakilpiin liikennevakuutuksen Suomesta
Kun ajat Saksan voimassa olevilla kilvillä Suomeen niin ei tarvita mitään ilmoitusta tullin sillä me kuulumme EU:n .
Täällä Jyväkylän talousalueella tullilla on sellainen marssijärjestys, että ne eivät ota vastaan verotuspapereita ennekuin on käyttänyt/näyttänyt autoa/pyörää katsastuksessa. Vetoavat siihen, että muutoin he saattavat haluta tarkastaa ajoneuvon... sinänsä sama minulle, kun tietää etukäteen menettelyn, niin ei tule ylimääräistä mutkaa tullikonttoriin.
Ja takavuosina (viime vuosikymmenen alussa) Saksasta ei saanut noita keltapäisiä kilpiä millään, mutta sielläkin on varmaan säännökset muuttuneet. Ja voihan sielläkin olla osavaltio- tai konttorikohtaisia eroja...
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91