290 TD ahtopaineet hukassa? Ratkaistu!
290 TD ahtopaineet hukassa? Ratkaistu!
Potilas 290 TD väykkä,ahtopaineet ei nouse,kiertää noin 2000rpm. vika tuli kertaheitolla liikennevaloissa?
Tähänasti kokeiltu.
-EGR ja ahtopaine mokkulat käännetty toisinpäin,ei vaikutusta.
-Imusarjan "paineanturin" letku putsattu,ei vaikutusta.
-Jarruvalo katkaisin ei taida olla näissä vikakohta?
-Mikä on se anturi poikittaisessa ahtopaineputkessa,ennen EGR venttiiliä?
Testeriin ei tällä viikolla ehdi,eli mahdollisia vikapaikkoja saa ehdottaa:)
Tähänasti kokeiltu.
-EGR ja ahtopaine mokkulat käännetty toisinpäin,ei vaikutusta.
-Imusarjan "paineanturin" letku putsattu,ei vaikutusta.
-Jarruvalo katkaisin ei taida olla näissä vikakohta?
-Mikä on se anturi poikittaisessa ahtopaineputkessa,ennen EGR venttiiliä?
Testeriin ei tällä viikolla ehdi,eli mahdollisia vikapaikkoja saa ehdottaa:)
Viimeksi muokannut Väisänen, La 13.03.2010 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- turpomersu
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
- Paikkakunta: Espoo
Entäs olisko tästä apuja ?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
W210 E 290 TD
Lisä-infoa,akun kenkä oli yön irti,ei vaikutusta.
-Kierrokset nousee vaan n.2000 rpm. ja haisee kuin vanha bussi,palamattomalle polttoaineelle.
-Alipaine tulee säätimille asti,mutta siitä eteenpäin ei liiku,ei EGR, eikä hukkaportin kello. ECU varmaan ohjaa sähköpuolta,voisko niistä mokkuloille tulevista pistokkeista mitata ja mitä arvoja pitäs löytyä?
-Kierrokset nousee vaan n.2000 rpm. ja haisee kuin vanha bussi,palamattomalle polttoaineelle.
-Alipaine tulee säätimille asti,mutta siitä eteenpäin ei liiku,ei EGR, eikä hukkaportin kello. ECU varmaan ohjaa sähköpuolta,voisko niistä mokkuloille tulevista pistokkeista mitata ja mitä arvoja pitäs löytyä?
Niin varmaan pitäs... Mutta nyt näyttää ääretöntä,pari kertaa pyöräytin moottoria ja välissä mittaus,tulos nolla,eli vika EHKÄ löytyi, voiko tuota millään todentaa? Muutenkuin suutinta vaihtamalla?Mika.T kirjoitti:Mittaa varmuuden vuoksi se "sähkösuutin" Sen pitäisi näyttää noin 120ohmin resistanssia.
Suutin vaihdettu,nyt kiertää paikallaan kyllä normaalisti,mutta ahtopaineita vissiin puuttuu,pitää huomenna käydä mittari kaupoilla, niin tiedetään lisää.
Hukkaportti ei sulkeudu kun auto käynnistyy,olisko sähköohjaus puolella jotain häikkää,alipaine mokkuloita vaihdeltu,ei vaikutusta...
Edit:Hukkaportti kyllä liikkuu kevyesti kun imee kellosta...
Hukkaportti ei sulkeudu kun auto käynnistyy,olisko sähköohjaus puolella jotain häikkää,alipaine mokkuloita vaihdeltu,ei vaikutusta...
Edit:Hukkaportti kyllä liikkuu kevyesti kun imee kellosta...
Vika korjattu,suutin rikki,ei kierrä kuin vajaa kaksi tuhatta ja savuttaa niin prkleesti rikkinäisellä suuttimella.
Ihanan kallis tuo suutin KL 380€,VEHO 670€,Englannista saa united dieseliltä 300€
-Ahtopaineet oli hukassa kun alussa rassailin alipainekelloja niin letkut meni väärinpäin,letkut vaihtamalla rupesi ahdot nousee ja liikkuu nyt normaalisti.
Ihanan kallis tuo suutin KL 380€,VEHO 670€,Englannista saa united dieseliltä 300€
-Ahtopaineet oli hukassa kun alussa rassailin alipainekelloja niin letkut meni väärinpäin,letkut vaihtamalla rupesi ahdot nousee ja liikkuu nyt normaalisti.