Kyllä minä ne ihan käytän auki ja herkistelen.
Takana varmaan on säädöt samalla tavalla kun tuossa ylempänä kerrottu? Mutta etupäässä on tuenta vähän erilainen kun takavedossa. Onko siihen edes saatavilla noita säätöpultteja tukivarren pultteihin?
Ohjauskulmat W211
Re: Ohjauskulmat W211
W211 320 4matic -06
Re: Ohjauskulmat W211
Takaa kun rasvailet hyvin aurauksen säädön ruuvit, sinne palkin sisäänkin, niin riittää. Ne jumittaa jos jokin, muista ei huolta.
Jos niitä on pakko availla etukäteen niin yksi kerrallaan ja kunnon avaimilla ja tietäen mitä tekee.
Jos niitä on pakko availla etukäteen niin yksi kerrallaan ja kunnon avaimilla ja tietäen mitä tekee.
oulaistenliikenne.fi
Re: Ohjauskulmat W211
Vuosi 2020
Laitoin tähän koska w211 on sama alusta kuin w219 ?
Eli siis auto ajautuu hiljalleen oikeaan reunaan ajaessa motaria, ja renkaat kuluu sisäreunoista, varsinkin takaata.
Käytin tänään 3D nelipyörämittauksessa missä ei merkittävää ongelmaa, etupään caster/camber pultit vakioita.
Tämän ketjun mukaan puoltamista oikealla voisi korjata caster:ia säätämällä, eli siis että edessä alhaalla olevaan kuskinpuoleiseen reaktiotankoon laitetaan lovellinen pultti niin että se vie tankoa askeleen taaksepäin? Ja apukuskin puolen reaktiotankoon lovi niin että se vie reaktiotankoa askeleen eteenpäin?
Ja ei mitään väliä mitä 3D nelipyörämittuksen arvot näyttää sitten ? Säädetään sen jälkeen camber (3 asentoinen pultti) ja aurauskulma kuntoon ?
Takana ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin ostaa uusia renkaita kun menee sisäreunat pilalle
245/35/20"
285/25/20"
Joka kulmassa ilmajouset, etupäässä on jokin viritys millä on huijattu auton omaa tietokonetta että ilmajouset luulee olevansa normiasennossa, en tiedä onko takapään madallus tehty STAR:n kautta puukottamalla..
Kommentteja ? dealer ?
Laitoin tähän koska w211 on sama alusta kuin w219 ?
Eli siis auto ajautuu hiljalleen oikeaan reunaan ajaessa motaria, ja renkaat kuluu sisäreunoista, varsinkin takaata.
Käytin tänään 3D nelipyörämittauksessa missä ei merkittävää ongelmaa, etupään caster/camber pultit vakioita.
Tämän ketjun mukaan puoltamista oikealla voisi korjata caster:ia säätämällä, eli siis että edessä alhaalla olevaan kuskinpuoleiseen reaktiotankoon laitetaan lovellinen pultti niin että se vie tankoa askeleen taaksepäin? Ja apukuskin puolen reaktiotankoon lovi niin että se vie reaktiotankoa askeleen eteenpäin?
Ja ei mitään väliä mitä 3D nelipyörämittuksen arvot näyttää sitten ? Säädetään sen jälkeen camber (3 asentoinen pultti) ja aurauskulma kuntoon ?
Takana ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin ostaa uusia renkaita kun menee sisäreunat pilalle
245/35/20"
285/25/20"
Joka kulmassa ilmajouset, etupäässä on jokin viritys millä on huijattu auton omaa tietokonetta että ilmajouset luulee olevansa normiasennossa, en tiedä onko takapään madallus tehty STAR:n kautta puukottamalla..
Kommentteja ? dealer ?
Re: Ohjauskulmat W211
Kyllä, säädetään casterilla niin ettei puolla, piittaamatta caster arvoista. Myöskään camberia ei yritetä korjata eli sen arvot saa olla mitä on.
Välttämättä ei tarvitse säätää kuin toista casteria. Riippuu minkä verran puoltaa.
Auraukset kohdalleen.
Takapää on haasteellinen säätää tuossa rengaskoossa niin että renkaat kuluisivat tasaisesti. Omassa 211 kuluu 275/30/19" sisäreunasta. Jos rakentaisi camber säädön voisi ehkä parantaa hieman, mutta ei jaksa
Välttämättä ei tarvitse säätää kuin toista casteria. Riippuu minkä verran puoltaa.
Auraukset kohdalleen.
Takapää on haasteellinen säätää tuossa rengaskoossa niin että renkaat kuluisivat tasaisesti. Omassa 211 kuluu 275/30/19" sisäreunasta. Jos rakentaisi camber säädön voisi ehkä parantaa hieman, mutta ei jaksa
oulaistenliikenne.fi
Re: Ohjauskulmat W211
Täälläpäin (Kahvimaan Auto Oy) eivät tee kulmia vaan käyttävät lähellä olevaa Autopeltikorjaamo Leskinen Oy:ta. Leskinen taas ei siirtele sitä pulttia tukivarresta, vaan he vain mittaavat ja säätävät. Todella asiantuntevasti Leskinen teki, lämmittivät sähköisesti takaata runkopalkin sisältä jotain pulttia että sai aurauksen kohilleen ja sovittiin että kun Kahvimaan Auto vaihtaa sen "epäkeskopultin" niin sitten katsotaan etupäätä. He eivät olleet kuulleet tälläisestä internet forumin "laita camper vituralleen mersuun ja ei käännä ojaanpäin"- jutusta mitään.
Ja takapäähän tälle korille ei ole tehtävissä mitään paitsi tuo auraus, eli ostetaan kiinanrenkaita lisää 2-3v välein kun kuluvat sisäkulmista
Niin ja 'dealer' onko välilä laittaako kuskinpuolta yhen "napsun" taaksepäin vai pelkääjän puolta yhen eteenpäin ?
Ja takapäähän tälle korille ei ole tehtävissä mitään paitsi tuo auraus, eli ostetaan kiinanrenkaita lisää 2-3v välein kun kuluvat sisäkulmista
Niin ja 'dealer' onko välilä laittaako kuskinpuolta yhen "napsun" taaksepäin vai pelkääjän puolta yhen eteenpäin ?
Re: Ohjauskulmat W211
Kukaan laittanut 211 taakse camber säätö kilkkeitä? Alkaa rengasta häviämään omalla ajotyylillä siihen malliin sisäreunasta että asialle pitää tehdä jotain. Kulmat on oikein, vähän aikaa sitten laitettu kun vaihdoin kaikki pallit eteen ja narinat taakse. Onko mistä kotimaassa ostettavissa järkevästi niitä epäkeskoheloja vai joutuuko tilaamaan ulkomuailta?