Maskin kyhäystä W124:ään
Maskin kyhäystä W124:ään
Tuossa ajankulukseni leikin Photoshopilla ja modailin keulaa hieman toisenlaiseksi...
Siinä kuva lähtötilanteesta:
Ja tähän päädyin, tuossa nokka näyttää mielestäni aika paljonkin paremmalta:
Todennäköisesti heti, kun saan aikaiseksi, niin kyhään tuohon nuo hillityt luomet ja maalaan/maalautan maskin, mutta lähinnä arveluttaa, pysyykö maali kromin päällä, vaikka kromipinta olisikin karhennettu. Lisäksi tarvisin neuvoa siihen, miten saan maskin maalattua siten, että itse ritilää jää kiertämään tuollainen krominen ympärys, ts. sitä kohollaan olevaa kromattua kohtaa ei ole tarkoitus maalata. Tuosta modatusta versiostahan on poistettu myös se pieni tähtimerkki ison tähden alapuolelta, siihen ilmeisesti jää sitten reikä tukittavaksi. Toisaalta voi olla helpompaa jättää ko. merkki paikalleen.
Onko tuossa maskin irroittamisessa isokin homma? Ritilä kyllä lähtee suht. helposti pois, mutta entä itse kromikehys?
Sitten noista luomista, oisko mitään DIY-vinkkiä Joku puhui tehneensä luomet lasikuidusta ja sukkahousuista , mutta ajattelin että joku sopiva, helposti leikeltävä muovi voisi toimia myös, kun noista ei tarvitse kaarevia tehdä. Kiinnittämiseen voisi käyttää ehkä esim. Sikaflexiä? Tietysti lopputuloksen pitää olla moitteeton, eikä mikään sellainen, joka näyttää hämärässä autotallinnurkassa varttituntiin kyhätyltä, se olisi pahinta mitä autolleen voisi tehdä
Siinä kuva lähtötilanteesta:
Ja tähän päädyin, tuossa nokka näyttää mielestäni aika paljonkin paremmalta:
Todennäköisesti heti, kun saan aikaiseksi, niin kyhään tuohon nuo hillityt luomet ja maalaan/maalautan maskin, mutta lähinnä arveluttaa, pysyykö maali kromin päällä, vaikka kromipinta olisikin karhennettu. Lisäksi tarvisin neuvoa siihen, miten saan maskin maalattua siten, että itse ritilää jää kiertämään tuollainen krominen ympärys, ts. sitä kohollaan olevaa kromattua kohtaa ei ole tarkoitus maalata. Tuosta modatusta versiostahan on poistettu myös se pieni tähtimerkki ison tähden alapuolelta, siihen ilmeisesti jää sitten reikä tukittavaksi. Toisaalta voi olla helpompaa jättää ko. merkki paikalleen.
Onko tuossa maskin irroittamisessa isokin homma? Ritilä kyllä lähtee suht. helposti pois, mutta entä itse kromikehys?
Sitten noista luomista, oisko mitään DIY-vinkkiä Joku puhui tehneensä luomet lasikuidusta ja sukkahousuista , mutta ajattelin että joku sopiva, helposti leikeltävä muovi voisi toimia myös, kun noista ei tarvitse kaarevia tehdä. Kiinnittämiseen voisi käyttää ehkä esim. Sikaflexiä? Tietysti lopputuloksen pitää olla moitteeton, eikä mikään sellainen, joka näyttää hämärässä autotallinnurkassa varttituntiin kyhätyltä, se olisi pahinta mitä autolleen voisi tehdä
Itselläni on vähän saman tyyppinen prokkis meneillään (maanantaina menee maalariin) Kait maali siinä kromin päällä pysyy vaikka se on vaan hiomapaperilla karhennettu. Sen "panturan" jätän maalaamatta kanssa, suojataan vaan paksulla teipillä. Ilmeisesti nokka tähti jää pois mut sen pienen kokardin jätän. Niin ja itse ritelikköä modailen kans jotenkin ei mitää liian "tööninkiä" kun tarkoitus ei ole raiskata vanhaa autoa (tämän enempää)
Niin maskihan lähtee irti, osa ruuveista on vaan kivasti piilossa siä muhvien välissä mut sormi kopelolla ja pitkällä hylsyllä saa helposti irti.
Niin maskihan lähtee irti, osa ruuveista on vaan kivasti piilossa siä muhvien välissä mut sormi kopelolla ja pitkällä hylsyllä saa helposti irti.
maali pysyy kyllä kromissa, tosin jos nastoja yms. siihen lentää niin lohkeaa eri tavalla mitä esim konepellissä, mutta ei iso ongelma.
jos hiton hyvän haluaa, niin täytyy kromi kokonaaan hiota pois, mutta sitten menee pakkeli hommiksi sen jälkeen.
yksi voi olla että vie maskin kromauksen poistoon niklaus liikkeeseen, hinnasta ja jäljestä en tosin tiedä.
jos hiton hyvän haluaa, niin täytyy kromi kokonaaan hiota pois, mutta sitten menee pakkeli hommiksi sen jälkeen.
yksi voi olla että vie maskin kromauksen poistoon niklaus liikkeeseen, hinnasta ja jäljestä en tosin tiedä.
Kromin poisto maksoi tuohon motskarin keulaan muistaakseni noin 200 vanhaa markkaa ja siinä oli todella paljon irtonaisia osia ja muttereita ja kilkettä jotaka rautalangalla joudutaan sitomaan käsin. Uudelleen kromaus oli noin 200e.
Kuva kromin poiston jälkeen.
Eli tuossa on lähtökohta josta lähdetään kiillottelemaan kun uudelleen kromataan. Pitäisi saada yhtä kiiltäväksi kuin valmis pinta.
Kuva uudelleen kromattuna. On aika kaukaa otettu mutta kiiltää kyllä erilailla kuin edellinen kromi. Kromaus tehtiin Metsämaan kromaamossa loimaalta vähän matkaa tampereelle päin.
Kuva kromin poiston jälkeen.
Eli tuossa on lähtökohta josta lähdetään kiillottelemaan kun uudelleen kromataan. Pitäisi saada yhtä kiiltäväksi kuin valmis pinta.
Kuva uudelleen kromattuna. On aika kaukaa otettu mutta kiiltää kyllä erilailla kuin edellinen kromi. Kromaus tehtiin Metsämaan kromaamossa loimaalta vähän matkaa tampereelle päin.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
Oma maski projekti menee seuraavasti:rapsin tähden ja merkin veks,sen jälkeen täppäsin hitsillä pellin palat reikien täytteeksi.Sen jälkeen kaverini maalasi jauhemaalilla pohjamaaliksi harmaan ja nyt maski on toisella kaverillani paklattavana ja maalattavana pintaväriin (korin väriin).Jauhemaalaari-ystäväni sanoi että jauhemaali kestää ruosteettoman kromin päällä tosi hyvin mutta vähänkin ruostetta tai muuta "röplää" niin lohkeaa kyllä irti.Saa nähdä mikä tulee...
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Itse yllätyin tuon kromin poiston jälkeen että tuota ruosetta löytyi sellaisista kohdista mistä ei olisi odoottanut sitä löytyvän.Daimler kirjoitti:Jauhemaalaari-ystäväni sanoi että jauhemaali kestää ruosteettoman kromin päällä tosi hyvin mutta vähänkin ruostetta tai muuta "röplää" niin lohkeaa kyllä irti.Saa nähdä mikä tulee...
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Mul olis ylimääräisenä tollainen maski mistä on se etumerkki poistettu ja kromit pois hiottu sekä se on maalattu grafitin harmaax...Tai itseasias löytys koko konepelti jos jollain olisi tarvetta????
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ittellä E-mallin maskista hiekkapuhaltamalla poistettu kromit ja maalaamossa ruiskutettu pellinmaalauksen yhteyressä, eikä viälä ole ruvennu kukkiin...Vaihra siihen E-pelli ja valot niin on suoraan ton sun modifioidun kuvan näkönen.
Sen reunuksen saa jäämään ku vedät maalarinteipin ennen ku alat maalaushommiin
Sen reunuksen saa jäämään ku vedät maalarinteipin ennen ku alat maalaushommiin
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Ostin Ebaysta ns. avantgarde-maskin hintaan 45€, kohtuuhinta. Täällä pyytävät kaupoissa noin 230€ ja koko maskista kehyksineen kai 300€. Tulipa sitten tilattua myös kokokirkkaat vilkutkin hintaan 25€. Katotaan miltä näyttävät, jos en tykkää niin laitan valkoset parkeilla.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Eikö lie helpointa vaihtaa umpiot ja konepelti kokonaan uudempiin?
Itselläni on -86 124 johon on vaihdettu pelti, umpiot, ovenkahvat, lokasuojat, takakontin luukku jne...
Laitettu myös helmamuovit ja maalattu peilit korin väriseksi. Auto on täysin -95 vuosimallin näköinen. Vanhaa on vain sisusta ja katolla olevat listat(eri materiaalia uudemmassa).
Itselläni on -86 124 johon on vaihdettu pelti, umpiot, ovenkahvat, lokasuojat, takakontin luukku jne...
Laitettu myös helmamuovit ja maalattu peilit korin väriseksi. Auto on täysin -95 vuosimallin näköinen. Vanhaa on vain sisusta ja katolla olevat listat(eri materiaalia uudemmassa).
Tokihan se olisi helpompaa jos haluaisi pelkästään nuorentaa auton ilmettä. Itse tykkään jossainmäärin harrastaa. Sitten on tietenkin minun tapauksessani eräs pointti se et kun on jo muu tekniikka päivitetty niin ei viitti kerätä liikaa turhia prosentteja.jouni74 kirjoitti:Eikö lie helpointa vaihtaa umpiot ja konepelti kokonaan uudempiin?