Mersu Saksasta - kenen puoleen kääntyä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
EW210
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 13.04.2010 20:15

Mersu Saksasta - kenen puoleen kääntyä?

Viesti Kirjoittaja EW210 »

Voisitteko laittaa tänne listaa luotettavista ja asiantuntevista tahoista jotka hakevat Mercedeksiä Saksasta, kiitos... Ja kokemuksianne näistä hakijoista ja haetuista autoista sekä hakumatkoista kans! :)
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

http://www.blauweiss.fi/ Tuttu kaveri. Hakee jatkuvasti autoja. Olen ollut hänen mukanaan joskus Saksassa katsomassa autoja. Syynää pelit todella tarkkaan. Suosittelen!
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
EW210
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 13.04.2010 20:15

Viesti Kirjoittaja EW210 »

Vaikuttaa ainakin sivuston perusteella ihan hyvältä paikalta. Pistinkin jo vähän lisäkyselyä sinne...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Käytetty auton on aina yksilö joten minusta olisi hyvä olla itse auton vieressä kun tekee siitä kaupat. Siis miksi et itse lennä Saksaan katsomaan autoja ? Jos puhut esim englantia niin pärjäät kyllä hyvin.
Tietysti voi käyttää välittäjää myös niin että käytät vain palveluita paikan päällä. Kuskaamista sekä tulkaamista..
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Aina meikäläistä epäilyttää kun pyydetään kaikki rahat etukäteen. Varmaankin ihan luotettava firma kun on kauan toiminut ja kehuttukin mutta silti arkailisin antaa auton hintaa tuosta vaan vieraalle. Mieluummin maksaisin vaikka 1000 enemmän jos maksu onnistuisi vasta kun saan autonkin.
C220d T 4-Matic
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

No lähettäisitkö sinä suomalaiselle autoa etukäteen siten, että suomalainen maksaa sitten kun saa auton? :lol: Saattaisi lisätä koottujen selitysten määrää "joo maksan ens kesän keskiviikkona", mitä välittäjät/agentit kuulee...

Itse olen lentänyt lentokoneella Saksaan, kun en jaksa laivalla köryytellä. On sitten ollut tuo Hannu Linden apuna hakemassa kentältä, tulkkaamassa ja myöhemmin lähettänyt auton minulle laivalla, kun itse olen samana päivänä lähtenyt pois lentokoneella. Lennot meno-paluu maksaa noin 300 € ja ehtii mukavasti käydä vaikka siten että lähtee lauantaiaamuna ja tulee illalla takas.

Olen myös maksanut hänen tililleen 5-numeroisen summan euroja sitten kun auto on syynätty tarkkaan ja oon tehnyt ostopäätöksen.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

masaf1 kirjoitti:No lähettäisitkö sinä suomalaiselle autoa etukäteen siten, että suomalainen maksaa sitten kun saa auton?
Höh, no en tietenkään mutta oletinkin että "agentti" maksaa auton siellä ja minä sitten kotimaassa hälle, vaikka korkojen kanssa.
C220d T 4-Matic
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Tämä yrittäjä toimii seuraavasti :lol:
Auto maksetaan suomessa kun on hyväksynyt että auto on sellainen kuin on sovittu
http://www.importcars.fi/
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mol kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:No lähettäisitkö sinä suomalaiselle autoa etukäteen siten, että suomalainen maksaa sitten kun saa auton?
Höh, no en tietenkään mutta oletinkin että "agentti" maksaa auton siellä ja minä sitten kotimaassa hälle, vaikka korkojen kanssa.

ei se vaan toimi niin, kusettajia löytyy molemmista päistä. Itse olen kyllä maksanut etukäteen niinku tapana näemmä on, tosin luotettavalta välittäjältä. Enää en tosin ostais ennenkuin itse näen, vaikka saadut onkin olleet itelle kelpaavia.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

autoa

Viesti Kirjoittaja esko »

tuossa on kans yks tuttu kaveri vuosien takaa , asuu nykyisin saksan maalla

http://www.06.fi/

toivotaan hyviä kauppoja :lol:
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ehkä hyvä hieman selventää mitä palveluita on ostamassa.
Kuskaamista sekä tulkkaamista hoitaa moni välittäjä,mutta sitten kun
puhutaan auton tarkastamisesta ostajan puolesta ennen ostopäätöstä niin ollaan ehkä hieman heikolla vesillä. Toisen naarmu on toisen mielestä lommo ja kolmannen mielestä auto on kolaroitu :)

Yleensähän asia menee niin , että ostaja etsii sopia autoja joltain alueelta (välittäjän toimialue) ja vinkkaa näistä netissä sopivista autoista välittäjälle. Välittäjä soittaa läpi ehdokkaat ja jos kuullostaa vielä soitonkin jälkeen hyvältä niin lähtee katsomaan autoja. Sittenkin kun välittäjä on auton luona selviää totuus autosta ainakin päällisin puolin.
Tämän jälkeen ostajan on tehtävä päätös välittäjän antamin tiedoin ostaako auton vai ei ? Jos ostaa niin sopii myyjän kanssa hinnan ja sekä maksujärjestelyt sekä koska auto haetaan ja miten toimitetaan ostajalle vai hakee ostaja auton itse.

Hyvä huomata se , että Saksassa on autoja tarjolla hyvin paljon joten autoja (jopa sopivia) riittää jollei rajaa liian tiukasti hintaa. ELi jos on valmis maksamaan 100-1500 euroa enemmän jos arvostaa auton hyvää kuntoa niin tällöin lähtisin itse ensikertalaisenakin hakemaan autoa mutta ostain vain kuskaus/tulkkauspalvelut välittäjältä. Tällöin saa itse tehdä hankintapäätöksen kun on nähnyt auton.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 20.09.2009 22:57

Illman

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Mä olin hyvin tyytyväinen Hampurissa asuvan kari_illman@hotmail.com :n palveluihin. Katselin auton netistä, Kari kävi katsomassa ja soitti auton luota sen tutkittuaan, maksoi luvan saatuaan käsirahan, lensin paikalle parin päivän päästä, Kari oli vastassa ja kierrätti hoitamassa paperit ja hakemassa autoa - sitten vain ajelin Rostockiin ja laivaan. Veloitus oli ihan kohtuullinen, autojen ja paikallisten olojen tuntemus ok. Vakiokeikka on kuulemma yhden tai useamman suomalaisasiakkaan päivän mittainen kierrättäminen etukäteen valitut autot tsekkaamassa ja sitten avitus kaupanteossa. Kertoi kyllä lähettävänsäkin autoja, mutta mieluummin antaa asiakkaan itse nähdä ja valita sen perusteella.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Jos sä olet W210 korista väykkyä etsimässä, niin silloin liikutaan hinnaltaan sellasessa autossa, että välittäjän kanssa toimittaessa välittäjästä tulee suht paljon laskua väkisinkin verratuna auton hintaan. TOSIHYVÄN auton etsiminen ei ole helppoa saksastakaan tossa ikäluokassa (muuta ei itelleen kannata tuoda, romuja on jo täällä tarpeeksi). Riittääkö välittäjän intressi ajella päiväkaupalla paikasta toiseen? Vai otetaanko eka hiukankin varteenotettava vaihtoehto ja tingitään lopputuloksesta. Mä ottaisin vaikka jonkun puolitutun matkaan mukaan ja lähtisin itte matkaan. Ottaa vaikka tarjouslennot, niin voi tulla tyhjin käsin takasinkin jos ei löydy. Huonolla englannilla pärjää, kun tutustuu byrokratiaan suomessa.
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 20.09.2009 22:57

Välittäjä

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Se on tietysti kuinka vaikeaksi asian haluaa tehdä. Mä luulen että multa ois kulunut pelkkään vuokra-autoon melkein sama kuin välittäjälle, puhumattakaan jos ois ollu mukana kaveri jolle ois pitänyt ostaa lentoliput jne. En myöskään ois onnistunut varaamaan "sitä oikeaa" autoa heti ilman Saksassa asuvaa välittäjää. Tietysti jos ei ole tehnyt kotiläksyjä, vaan jättää auton etsimisen paikan päälle ja käyttää siihen monta päivää, kuluja tulee ja omaakin aikaa kuluu ihan siitä riippumatta, harhaileeko kaverin kanssa vuokra-autolla vai kierteleekö ammattitaitoisen välittäjän kanssa sen autolla.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

katso www.finnservice.de (Asko ja Merja ) heitä voi kyllä suositella.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kysyppäs täältä, kaveri on tuonut paljon mersuja saksasta eikä mitään romuja, mies on luotettava ja hyvä maineninen :D mies tuo aina muutaman mersun tullessaan :lol:
Jari Muteli 040-7033368
kannattaa kysyä :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Toto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 05.12.2009 14:32
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Toto »

PA-Tuonti
Ei se mitään vuoda,se merkkaa reviirinsä.300E
Pirkka M
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 14.03.2010 10:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pirkka M »

Itse ostin profiilin C Mesen täältä Saksan Neu-Ulmista kuukausi sitten. Myyjänä 50v mies, joka halusi vaihtaa autonsa Quattroon. Todella hyvä yksilö löytyi ja hinta oli kohdillaan. Halusi saada Audin alta poies. Täällä on kyllä tullut sellainen mielikuva, että autoista pidetään huolta. Ainaki Meseä oli aina säilytetty tallissa ja pesty viikottain. Tiet olivat suolattuja mutta silti auto oli todella puhtaana tallissa. Ei kuitenkaan liian fixattu. :)

Elikkä suosittelen hakemaan auton itse tai käyttämään jotakin asiansa osaavaa firmaa. Itse en kyllä toisten käsiin auton hankintaa jättäisi, jos en ole 100% varma laadusta. Tänne lentää muutamalla kympillä. Toki kuluja tulee, kun auton hakee mutta kaikella on hintansa.

Hyvin sitä pärjää, kun englantia ja muutaman sanan saksaa sönkkää sekasi. Ei ollut ongelmia vaikka en saksaa juuri puhu. Saattoi tosin olla tuuria myyjän suhteen.

Hyvät yksilöt menee hetkessä. Myyjälläkin soi puhelin koko ajan mutta satuin olemaan ensimmäinen soittaja. Rohkeasti vain kaupoille tänne!
MB A 140
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Onkos Pirkka muuten töissä Eselsbergin kukkulalla Ulmin puolella? Siellä Neu-Ulmissakin on muuten Suomalainen autoagentti, Tuija Hämeenniemi. Hommaillut jo vuosia autoja ja moottoripyöriä Suomeen.
Pirkka M
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 14.03.2010 10:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pirkka M »

Neu-Ulmin Hochschulessa opiskelijavaihdossa kesälukukauden. Heinäkuun puoliväliin asti olisi tarkoitus majailla täällä. Enpä ole tiennytkään, että Neu-Ulmissa joku suomalainen välittää autoja.. Mielenkiintoista.
Täällä on kyllä tarjontaa. Autokuume ei hellitä vaikka se "oikea" on jo löytynyt.

Varmasti säästää verta, hikeä, kyyneleitä ja jopa rahaa, kun käyttää ammattilaista apuna auton etsimiseen. Silti yllättävän vähällä säätämisellä pääsin vaikka ensimmäistä kertaa ostin auton täältä jne... Rekisteröinti oma haasteensa, kun Landratsamtit ovat auki klo 7:30-12, torstaisin iltaan asti. Palvelu oli yllättävän asiallista. Saa nähdä mitä sitten, kun Suomessa alkaa paperihommiin..
MB A 140
Vastaa Viestiin