250 ylimääräiset äänet.
250 ylimääräiset äänet.
Elikkäs, ihmetyttää kun tullut tuommonen vika/ominaisuus tuohon mersuun että: kimeä kilinä konehuoneesta, kilinä alkaa aina vähänennen tonnia ja loppuu tonnin kohdalla, sama kun ollaan 2tonniin pääsemässä niin juur ennen 2 tonnia alkaa kuulumaan sellainen kimeä kilinä.. mikäköhän mahtaisi olla avuksi? venttiilinnostimia tuli haettua eilen 10 kappaletta ja uusi kannentiiviste tilattiin myös.. auto oli siis turbo diisseli.
onko ääni suoraan verrannollinen moottorin kierrosten kanssa? vai resonoiko vaan satunnaisesti tietyillä kierroksilla?
jos se on sellasta resonointi ääntä, niin sitten varmaan joku pelti tms. räpättää omiaan, mutta jos se on joku kierrosten kanssa käsikädessä kulkeva ääni, niin sitten se voi olla joku ihan muu. vaikka ketju, tai kiristin tai joku muu semmonen. moniura hihnan kiristimen iskarikin pitelee aika kovaa mekkalaa, jos on oikein huonossa kunnossa. moottorin laakerit nyt ei korkeita ääniä päästele, että niitä en ekana epäilis. suuttimet, taikka tarkemmin palotapahtuma voi olla semmonen, että tulee aika kimeitä kolinoita ja kilinöitä epäsäännöllisesti. nekin yleensä vain pienemmillä kierroksilla ja kylmänä enemmän.
jos se on sellasta resonointi ääntä, niin sitten varmaan joku pelti tms. räpättää omiaan, mutta jos se on joku kierrosten kanssa käsikädessä kulkeva ääni, niin sitten se voi olla joku ihan muu. vaikka ketju, tai kiristin tai joku muu semmonen. moniura hihnan kiristimen iskarikin pitelee aika kovaa mekkalaa, jos on oikein huonossa kunnossa. moottorin laakerit nyt ei korkeita ääniä päästele, että niitä en ekana epäilis. suuttimet, taikka tarkemmin palotapahtuma voi olla semmonen, että tulee aika kimeitä kolinoita ja kilinöitä epäsäännöllisesti. nekin yleensä vain pienemmillä kierroksilla ja kylmänä enemmän.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Niin ne resonoinnit tuppaa tekemään. Ääni kuuluu vaan tietyillä kierroksilla.
Tarkista nyt ensimmäisenä kaikki kiinnitykset: pakoputken kannatinpanta vaihdelaatikon kohdalta auton alta, ruiskuputkien kiinnikkeet, mitähän muuta? Kaikki ruuvit ja mutterit ja lirpakkeet ja lärpäkkeet konehuoneesta kannattaa tsekata. Koita vaikka jumittaa sitä kaasua sille alueelle, että resonoi ja sitte testailemaan eri kohteita konehuoneesta kädellä. Jos joku on selvästi irti, pitäis loppua tai vaimentua selvästi, kun kädellä tarraa kiinni.
Itellä kilisi juuri tuo pakoputken kannatinpanta, kun oli napsahtanu vanhuuttaan poikki.
Kannattaa tutkia tarkkaan ennen kannen irrotusta, ettei olis turha jopi.
Tarkista nyt ensimmäisenä kaikki kiinnitykset: pakoputken kannatinpanta vaihdelaatikon kohdalta auton alta, ruiskuputkien kiinnikkeet, mitähän muuta? Kaikki ruuvit ja mutterit ja lirpakkeet ja lärpäkkeet konehuoneesta kannattaa tsekata. Koita vaikka jumittaa sitä kaasua sille alueelle, että resonoi ja sitte testailemaan eri kohteita konehuoneesta kädellä. Jos joku on selvästi irti, pitäis loppua tai vaimentua selvästi, kun kädellä tarraa kiinni.
Itellä kilisi juuri tuo pakoputken kannatinpanta, kun oli napsahtanu vanhuuttaan poikki.
Kannattaa tutkia tarkkaan ennen kannen irrotusta, ettei olis turha jopi.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün