Mittariston sähkövikaa
Mittariston sähkövikaa
Autona w124 300D -88 Joutu käyttään mittariston irti vaihtaakseni palaneita polttimoita sisälle.. nyt kasatessa ei pala enää muutako laturin merkkivalo muuten pimiä. Kierroslukumittari heittelee välillä ja öljynpaine mittari ei pelaa ollenkaan. liitokset tarkistettu moneen kertaan, myös sulakerasiasta kaikki sulakkeet ja akun takana oleva sulake. Missä vika??
se punainen pieni sulake on ehjä. kaikki liittimet on paikoillaan mitä mittaristoon kuuluuki. mittaristoa työnnettäessä paikoilleen yhessä kohtaa öljynpainemittari ja kiekkamittari pelaa hetken mutta jos painat mittarin kokonaan pohjaan menee viisarit jälleen nollille. pissapojan valo palaa ennen starttausta, muut ovat pimeänä
Eli maadoitus vedetty mittaristosta runkoon eli ei jää siitä kiinni, tämän seurauksena hehkun valo ja kierroslukumittari alkoi toimimaan moitteettomasti, enää loput valot ja öljynpaine mittari, satunnaisesti auton sammuttaessa latauksen merkkivalo räpsähtää. Eikö kellään ole ollu vastaavaa vikaa? Apuja kaivattais ku pitäs autoon saaha leima ja töissä pitää kulkea. Eivät päästä läpi jos ainoastaan hehkun merkkivalo toimii.....
Siis käytännössä koko mittaristo meni aluksi mykäksi ja rungon maadoituksen jälkeen elpyi vain osittain? Mitenkähän tuon piirilevyt on rungossa kiinni, kai sen täytyy sieltä maata saada jos kerran osittain elpyi.Spröö kirjoitti:Eli maadoitus vedetty mittaristosta runkoon eli ei jää siitä kiinni, tämän seurauksena hehkun valo ja kierroslukumittari alkoi toimimaan moitteettomasti, enää loput valot ja öljynpaine mittari, satunnaisesti auton sammuttaessa latauksen merkkivalo räpsähtää. Eikö kellään ole ollu vastaavaa vikaa? Apuja kaivattais ku pitäs autoon saaha leima ja töissä pitää kulkea. Eivät päästä läpi jos ainoastaan hehkun merkkivalo toimii.....
Olisko tuossa 129:n kanssa vähän yhtenevä mittaristo, sille on nykyisessä WISissä ukoiset kytkennät. Sisällä tuossa ei merkkivalojen osalta ainakaan juuri ihmeellisyyksiä ole. Venäläisten sivuilta voisi löytyä joku lähes vastaava kytkentäkaavio:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3777.pdf
Tekisi kyllä mieli sanoa että olet ihan väärässä, ei 124 tai 123 voi vikaantua ja varsinkaan sähkövikoja niissä ei ole.
Kannattaisiko kuitenkin avata vielä sen verran sitä mittaristoa että saisi tarkistettua ettei mikään johto tai pirilvevyprintti ole vialla/palanut ja että sitä maata tulee oikeisiin paikkoihin?
Mittaristo kaksiosainen. Maadoituksen yhdistää nopeusmittarin alapuolella oleva liuska joka vain kosketuspaineella kytkee mittarinpuoliskojen maadoitukset. Omassa ei ollut kunnon kosketusta ja mittaristo sekaisin ja päreet alkoi hiljalleen kuumeta vikaa etsiessä. Kannattaa yhdistää molemmat mittaripuoliskot erillisellä maadoituksella runkoon jos moninastaisen liittimen kautta menevä maadoitus ei toimisi
Yli 25 vuotta mersuilua
Re: Mittariston sähkövikaa
jos kiekkamittarin w ja + napaan kytkee yleismittarin niin eikö sen jotain pitäis näyttää?? mulla on täysin mykkää.. jopa sillonkin on mykkää kun koittaa huudattaa mittaria sillätapaa että mittailee johtoja ja anturia yms laitoin jopa mittariston juuresta johdot yhteen ja menin akun takaa mittarilla koittamaan että kiertääkö virta niin ei ylijännitereleen sulakkeet oli ehjät ja rinkimittari olis ny pöydällä APUA!! huomenna koitan laittaa maadotukset "uusiksi" .. mittaristo toimi moitteetta kunnes joku kaunispvä se hyppelehti mitensattuu ja sitten putos pohjalle eikä enää herännyt ja mittaristo tosin on ollut jo pitkän aika puoliksi vain asennettuna (kromirinkilöitä ootellessa)
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Mittariston sähkövikaa
miten saan selville että onko mulla anturissa/johdoissa vikaa vaiko mittaristossa?
-sähkö tulee kiekkamittarin piuhaan kun virran laittaa päälle
-kello toimii (maadoitus vika pois suljettu)
-10 sulake vaihdettu
-huomenna taidan lainata kaverilta yj relettä
-kiekkamittarin piuha ehjän näkönen jne (pieni epävarmuus kun jälkeenpäin porailtu anturin reikä että oisko mennyt sivuun tms mutta on toiminut aikasemmin)
-yrittäny mittoora jokapaikkaa yleismittarilla mut lukemia ei tuu ollenkaan
-mitämäviä voin tehdä
-sähkö tulee kiekkamittarin piuhaan kun virran laittaa päälle
-kello toimii (maadoitus vika pois suljettu)
-10 sulake vaihdettu
-huomenna taidan lainata kaverilta yj relettä
-kiekkamittarin piuha ehjän näkönen jne (pieni epävarmuus kun jälkeenpäin porailtu anturin reikä että oisko mennyt sivuun tms mutta on toiminut aikasemmin)
-yrittäny mittoora jokapaikkaa yleismittarilla mut lukemia ei tuu ollenkaan
-mitämäviä voin tehdä
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Mittariston sähkövikaa
mullakin on vikaa w201 mittaristos siltä osien että öljy,pensa ja moottorin lämpötila mittari tippuu nollille kun laittaa pakin päälle tai jarrua painaessa...
oliskohan siinäkin maadotus vikaa? en kyllä oikeen ymmärrä miten toi pakki ja jarru asiaan liittyy
oliskohan siinäkin maadotus vikaa? en kyllä oikeen ymmärrä miten toi pakki ja jarru asiaan liittyy
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Re: Mittariston sähkövikaa
oho tuli kahdesti
Viimeksi muokannut Roobert, La 04.06.2011 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mittariston sähkövikaa
siellä on varmaan sitten juuri se metalliliuskalla maatettu vasen puoli mittaristosta huonosti maissa. jarruissa ja pakissa on tehokkaat 21w polttimot ja virtaa kulkee paljon auton rungon kautta kun niitä käytetään ja jarruvalokytkimen ja pakkivalokytkimen maadoitukset voivat olla lähellä mittariston maadoituspisteitä auton korissa, kaikki kun keskikonsolin etupuolella sijaitsevat. tarkkaan en kyllä niitä kohtia muista mutta viisaammat tarkentaa jos niikseen tulee. eli maattovikaa siellä mittaristolla on.Jufo89 kirjoitti:mullakin on vikaa w201 mittaristos siltä osien että öljy,pensa ja moottorin lämpötila mittari tippuu nollille kun laittaa pakin päälle tai jarrua painaessa...
oliskohan siinäkin maadotus vikaa? en kyllä oikeen ymmärrä miten toi pakki ja jarru asiaan liittyy
Re: Mittariston sähkövikaa
pitääkin tutkii jahka tässä saa aikaa järjestettyy
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Re: Mittariston sähkövikaa
vähä niinku epäälinki.. ehämmä apuja saanu tähän eli käväsin mittarin kanssa sähkärillä mittaamassa sitä ja kiekkamittari oli sökö empä moisesta oo ennen kuullu/lukenu
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus