keltaista jäähdytinnestettä? kansipahvi? korjausarvio 4000e!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

keltaista jäähdytinnestettä? kansipahvi? korjausarvio 4000e!

Viesti Kirjoittaja Syprus »

auto ilmotteli että lisää jäähdytinnestettä. korkista kurkattuna näytti tältä? mitäs helkutin nestettä se tuollanen on? onko normaalia? olen kyllä kuullut keltaisesta jäähdytinnesteestä joskus. öljyt normaalin näköiset/hajuiset

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Syprus, Pe 13.08.2010 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Eiks tos korkissa oo vaahdottunut öljyy...
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

sitäpä se minäki vähän mietin :?
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

voipi olla seas tuota väriainetta joka reakoi uv valoon tai valoon yleensä?. ainaki omas jähyttäjäs oli joskus sellasta. mut voi olla öljyäki..

taikka sitte on voitu sekottaaa erivärisiä nesteitä keskenään.
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

mitenhän tuon nyt varmiten sais selville että mikäs on. liikkeestä auto ostettu maaliskuussa jolloin jäähdytinnesteet vaihdettu joten ei pitäisi olla monta ainetta sekaisin.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ei tuo kyllä mun silmään ihan normaalilta näytä, eteenkin jos nesteet vasta vaihdettu niin veisin kyllä auton tutkittavasti kun ns. liikkeen virhevastuukin on vielä voimassa :roll:
Periaatteessahan nestettä ei ylipäänsä tarvitse lisäillä jos kaikki on kunnossa...

Tosin jos olet itse softauttanut auton sen jälkeen kun olet sen ostanut niin en tiedä miten liike suhtautuu siihen jos sen tietävät? :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

käynnissä ei ainakaan nesteet yritä pihalle tulla. öljyn puolella ei näy mitään normaalista poikkeavaa... btw. tuolla nesteen seassa näyttäis olevan myös mustaa tavaraa kun nestettä tikulla sekoittaa... eli peli alkaa olla kai selvä :cry:

vielä kuva:

Kuva
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Vaikea näin kuvien ja näppäimistön välityksellä analysoida varmaksi mutta kyllähän tuo näyttäis siltä että ölppää on nesteen seassa :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

polkupyörällä kaljakauppaan --->
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Katso nyt vielä huoltohistoria läpi jos on vaikka oikein hyvällä tuurilla kansipahvi vaihdettu joskus, kaikki pytingit kun ei tee jäähdytysjärjestelmän pesua ko. operaation jälkeen ja öljyn jämiä jää kiertoon mistä ne sitten ajan kanssa kulkeutuu paisariin, näin kävi työauton kanssa. Muutenhan tuo näyttää melko 99 varmalta :?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Mersuissa käytetään sinivihreää KORREK jäähdytinnestettä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

kttopar kirjoitti:Mersuissa käytetään sinivihreää KORREK jäähdytinnestettä.
:lol: Hajoaakohan mun mersuni piankin, ku ei oo just KORREKKIA sisällä?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jombe kirjoitti:
kttopar kirjoitti:Mersuissa käytetään sinivihreää KORREK jäähdytinnestettä.
:lol: Hajoaakohan mun mersuni piankin, ku ei oo just KORREKKIA sisällä?
hajonnu jo :wink:
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

kttopar kirjoitti:Mersuissa käytetään sinivihreää KORREK jäähdytinnestettä.
vais niin. vai ihan KORREKIA. siltä tuo ei näytä. päätty muuten tupakkilakkokin tänään... olihan tuo PÄIVÄLLEEN 4kk pitkä. btw. takuuhan on vissiin 6kk... tänään on auton ostosta tasan 6kk ja 2pv...
eli sellasta. kaljaa menee ja huomenna pitäs töihinkin vielä klo 9.00 mennä

vitutus on lähestulkoon sanoinkuvailematon... mitähän tuo lysti maksaa..
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Syprus kirjoitti:btw. takuuhan on vissiin 6kk...
Varsinaista takuuta käytetyissä ei likikään aina ole, mutta liikkeen virhevastuu on mainitsemasi 6kk...
Hatusta heitettynä tiivisteenvaihtotyö korjaamolla, osat ja kansityöt koneistamolla yhteensä ~1500€ mikäli vähän kilpailuttaa eri korjaamoita :roll:
Siis todellakin ihan hatusta heitetty arvio :idea:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Kettunen111 kirjoitti:
kttopar kirjoitti:Mersuissa käytetään sinivihreää KORREK jäähdytinnestettä.
OT OT Miks minun M102 on sitte keittäny 2krt kiitos viallisen puhaltimen ja vieläki pelaa plus pakokaasu arvot normaalit ja sielä o sitä Punasta parempaa/kalliimpaa litkua. Korrekia kylläkin.
"Parempaa" :D Ihan sama minkä väristä se on, nesteen koostumuksella sen sijaan on. Yleensä punaiset jäähdytysnesteet on tarkotettu alumiinilohkoille, kuten VAGin oma.
Myös keltasta jäähdytysnestettä on Rellulla ainakin.
Viimeks, kun ostin jäähdytinnestettä niin se oli aivan kirkasta. Väriaineet unohtunu, ois varmaan pitänyt palauttaa kauppaan ja ostaa sitä sinivihreetä Korrekkia.. :wink:
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

On niitä keltaisiakin nesteitä. Tossa kuva yhdestä.

Olisko 320cdi:n j-nesteen vaatimusluokka MB325.3? Selviäiskö ohjekirjasta?

Kuva
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vihreä neste käy mersun kannessa kattomassa: "ei helvetti, täällä on alumiinikansi", sitten ne kääntyvät ympäri ja palaavat paisuntasäiliöön. Lopulta se kannentiiviste ja kansi palaa pilalle.

Itselläni on halvinta laatua olevaa motonetin vihreää tjms. jäähdytinnestettä ja toimii pirun hyvin :roll:

Eri värejä ei tietenkään kannata sekoitella.

Virhevastuu on voimassa tässä tapauksessa, koska ilmiselvästi vika on ollut jo myydessä. Sen takia on nesteet aikoinaan vaihdettu ja niitä on hävinnyt tässä ostotapahtuman jälkeen kunnes nyt tuli hälytys anturilta.

-> Reklamaatio välittömästi myyjäliikkeeseen.

Mikäli nestettä häviää se syy pitää selvittää, eikä vain täyttää järjestelmää uudelleen ja uudelleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikös muita värejä saa sotkea keskenään paitsi punaiseen ei saa laittaa muuta koska menee puuroksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ja neste pitää muistaa oikeasti vaihtaa sen 2 vuoden välein, kun niistä häipyy ne syöpymistä estävät aineet, niin pian kone vuotaa nesteet pihalle, kuten omalle ducatolle kävi keväällä... oli termarikotelosta syöpyneet letkuliitokset puhki (teräsputket alumiini kotelossa) :shock: ei ole tuohonkaan tullut aikaisemmin törmättyä, mutta mulla onkin ollut kai niin vanhoja ja huonoja autoja aikaisemmin, että neste on vaihtunut luonnollisesti vuoden välein :D tai sitten uudet nesteet on laihempia niiden aineiden osalta :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sopivia metalleja kun on sotkettu tarpeeksi keskenään niin ei auta edes nesteen vaihtaminen. Ruostuminen / metallin totaalinen häviäminen on taattu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Sopivia metalleja kun on sotkettu tarpeeksi keskenään niin ei auta edes nesteen vaihtaminen. Ruostuminen / metallin totaalinen häviäminen on taattu.
jep, mutta ainakin sillä nesteen vaihtamisella voidaan prosessia hidastaa...

eipä tuo nyt kallis remontti ollut... käytetty, mutta uutta vastaava osa maksoi 30 euroa, mutta töitä menikin sitten 2 vrk, ensin piti todeta missä vika ja kamat kasaan ja seuraavana päivänä taas purkaa koko roska ja vaihtaa ehjä osa tilalle... sen koneen takana menevän metalliputken sentään sain korjattua vaihtamalla pidemmällä vesiletkun ja se tukki ne alkavat reijät siinä, ettei tarvinnut konetta sentään alkaa nostamaan keulalta :P tyyppivikoja kuulemma ducatossa, mutta eipä ollut tullut mun korviin aikaisemmin :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tyyppivikoja...mietin usein mitä ihmettä on tapahtunut joissakin autotehtaissa. Onko pääsuunnittelija kesälomalla ja sillä aikaa kesaduunari on valinnut metalleja luodakseen galvaanisia aikapommeja autoihin. Ei koske ducatoa vaan miltei kaikkia autoja joissakin paikoissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

Viesti Kirjoittaja NikoH »

Viisainta varmaan laskea nesteet pihalle ja katsoa kuinka paljon paskaa siellä on ja laittaa uudet tilalle ja kattoo meneekö heti paskaiseksi. Jos kone muuten käy hyvin.
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Nach »

Itselläni W210 tulee reilusti mustaa öljyä paisuntasäiliöön, mutta ei mitään muita oireita. Tämä vika ollut nyt noin 25 000km.

Saa olla puolestani niin kauan, kunnes muita merkkejä kannentiivisteestä ilmenee.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nach kirjoitti:Itselläni W210 tulee reilusti mustaa öljyä paisuntasäiliöön, mutta ei mitään muita oireita. Tämä vika ollut nyt noin 25 000km.

Saa olla puolestani niin kauan, kunnes muita merkkejä kannentiivisteestä ilmenee.
Minun mielestä kannattaisi nyt sopivaan aikaan ja sopivalla korjaajalla alkaa korjaaman sitä...mutta se on vain minun mielipide :oops:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Nach »

veskola kirjoitti:
Nach kirjoitti:Itselläni W210 tulee reilusti mustaa öljyä paisuntasäiliöön, mutta ei mitään muita oireita. Tämä vika ollut nyt noin 25 000km.

Saa olla puolestani niin kauan, kunnes muita merkkejä kannentiivisteestä ilmenee.
Minun mielestä kannattaisi nyt sopivaan aikaan ja sopivalla korjaajalla alkaa korjaaman sitä...mutta se on vain minun mielipide :oops:
Auto alkaa jo muutenkin olemaan paalikunnossa, joten ajetaan niin kauan kuin kulkee ja sitten mietittään, paalataanko vai korjataanko.

Ja kuten sanottua, ei MITÄÄN muita oireita. Ei lämpöilyä, kulkee normaalisti, äänet normaalit, ei savuta ym. Vaiva todennäköisesti ollut jo entisen omistajan aikana, eli jopa 40-70 000km (?)
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Mersuissa vaihdetaan jäähdytinnesteet 15 vuoden välein.
Tämä tieto on peräisin huoltokirjasta. ( w211 -03 270 CDI )
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kttopar kirjoitti:Mersuissa vaihdetaan jäähdytinnesteet 15 vuoden välein.
Tämä tieto on peräisin huoltokirjasta. ( w211 -03 270 CDI )
ei kannata kyllä enää luottaa tuohon tietoon... ainakaan ihan sokeasti...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin