keltaista jäähdytinnestettä? kansipahvi? korjausarvio 4000e!
keltaista jäähdytinnestettä? kansipahvi? korjausarvio 4000e!
auto ilmotteli että lisää jäähdytinnestettä. korkista kurkattuna näytti tältä? mitäs helkutin nestettä se tuollanen on? onko normaalia? olen kyllä kuullut keltaisesta jäähdytinnesteestä joskus. öljyt normaalin näköiset/hajuiset
Viimeksi muokannut Syprus, Pe 13.08.2010 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei tuo kyllä mun silmään ihan normaalilta näytä, eteenkin jos nesteet vasta vaihdettu niin veisin kyllä auton tutkittavasti kun ns. liikkeen virhevastuukin on vielä voimassa
Periaatteessahan nestettä ei ylipäänsä tarvitse lisäillä jos kaikki on kunnossa...
Tosin jos olet itse softauttanut auton sen jälkeen kun olet sen ostanut niin en tiedä miten liike suhtautuu siihen jos sen tietävät?
Periaatteessahan nestettä ei ylipäänsä tarvitse lisäillä jos kaikki on kunnossa...
Tosin jos olet itse softauttanut auton sen jälkeen kun olet sen ostanut niin en tiedä miten liike suhtautuu siihen jos sen tietävät?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Katso nyt vielä huoltohistoria läpi jos on vaikka oikein hyvällä tuurilla kansipahvi vaihdettu joskus, kaikki pytingit kun ei tee jäähdytysjärjestelmän pesua ko. operaation jälkeen ja öljyn jämiä jää kiertoon mistä ne sitten ajan kanssa kulkeutuu paisariin, näin kävi työauton kanssa. Muutenhan tuo näyttää melko 99 varmalta
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Mersuissa käytetään sinivihreää KORREK jäähdytinnestettä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
vais niin. vai ihan KORREKIA. siltä tuo ei näytä. päätty muuten tupakkilakkokin tänään... olihan tuo PÄIVÄLLEEN 4kk pitkä. btw. takuuhan on vissiin 6kk... tänään on auton ostosta tasan 6kk ja 2pv...kttopar kirjoitti:Mersuissa käytetään sinivihreää KORREK jäähdytinnestettä.
eli sellasta. kaljaa menee ja huomenna pitäs töihinkin vielä klo 9.00 mennä
vitutus on lähestulkoon sanoinkuvailematon... mitähän tuo lysti maksaa..
Varsinaista takuuta käytetyissä ei likikään aina ole, mutta liikkeen virhevastuu on mainitsemasi 6kk...Syprus kirjoitti:btw. takuuhan on vissiin 6kk...
Hatusta heitettynä tiivisteenvaihtotyö korjaamolla, osat ja kansityöt koneistamolla yhteensä ~1500€ mikäli vähän kilpailuttaa eri korjaamoita
Siis todellakin ihan hatusta heitetty arvio
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
"Parempaa" Ihan sama minkä väristä se on, nesteen koostumuksella sen sijaan on. Yleensä punaiset jäähdytysnesteet on tarkotettu alumiinilohkoille, kuten VAGin oma.Kettunen111 kirjoitti:OT OT Miks minun M102 on sitte keittäny 2krt kiitos viallisen puhaltimen ja vieläki pelaa plus pakokaasu arvot normaalit ja sielä o sitä Punasta parempaa/kalliimpaa litkua. Korrekia kylläkin.kttopar kirjoitti:Mersuissa käytetään sinivihreää KORREK jäähdytinnestettä.
Myös keltasta jäähdytysnestettä on Rellulla ainakin.
Viimeks, kun ostin jäähdytinnestettä niin se oli aivan kirkasta. Väriaineet unohtunu, ois varmaan pitänyt palauttaa kauppaan ja ostaa sitä sinivihreetä Korrekkia..
Vihreä neste käy mersun kannessa kattomassa: "ei helvetti, täällä on alumiinikansi", sitten ne kääntyvät ympäri ja palaavat paisuntasäiliöön. Lopulta se kannentiiviste ja kansi palaa pilalle.
Itselläni on halvinta laatua olevaa motonetin vihreää tjms. jäähdytinnestettä ja toimii pirun hyvin
Eri värejä ei tietenkään kannata sekoitella.
Virhevastuu on voimassa tässä tapauksessa, koska ilmiselvästi vika on ollut jo myydessä. Sen takia on nesteet aikoinaan vaihdettu ja niitä on hävinnyt tässä ostotapahtuman jälkeen kunnes nyt tuli hälytys anturilta.
-> Reklamaatio välittömästi myyjäliikkeeseen.
Mikäli nestettä häviää se syy pitää selvittää, eikä vain täyttää järjestelmää uudelleen ja uudelleen.
Itselläni on halvinta laatua olevaa motonetin vihreää tjms. jäähdytinnestettä ja toimii pirun hyvin
Eri värejä ei tietenkään kannata sekoitella.
Virhevastuu on voimassa tässä tapauksessa, koska ilmiselvästi vika on ollut jo myydessä. Sen takia on nesteet aikoinaan vaihdettu ja niitä on hävinnyt tässä ostotapahtuman jälkeen kunnes nyt tuli hälytys anturilta.
-> Reklamaatio välittömästi myyjäliikkeeseen.
Mikäli nestettä häviää se syy pitää selvittää, eikä vain täyttää järjestelmää uudelleen ja uudelleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ja neste pitää muistaa oikeasti vaihtaa sen 2 vuoden välein, kun niistä häipyy ne syöpymistä estävät aineet, niin pian kone vuotaa nesteet pihalle, kuten omalle ducatolle kävi keväällä... oli termarikotelosta syöpyneet letkuliitokset puhki (teräsputket alumiini kotelossa) ei ole tuohonkaan tullut aikaisemmin törmättyä, mutta mulla onkin ollut kai niin vanhoja ja huonoja autoja aikaisemmin, että neste on vaihtunut luonnollisesti vuoden välein tai sitten uudet nesteet on laihempia niiden aineiden osalta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sopivia metalleja kun on sotkettu tarpeeksi keskenään niin ei auta edes nesteen vaihtaminen. Ruostuminen / metallin totaalinen häviäminen on taattu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jep, mutta ainakin sillä nesteen vaihtamisella voidaan prosessia hidastaa...veskola kirjoitti:Sopivia metalleja kun on sotkettu tarpeeksi keskenään niin ei auta edes nesteen vaihtaminen. Ruostuminen / metallin totaalinen häviäminen on taattu.
eipä tuo nyt kallis remontti ollut... käytetty, mutta uutta vastaava osa maksoi 30 euroa, mutta töitä menikin sitten 2 vrk, ensin piti todeta missä vika ja kamat kasaan ja seuraavana päivänä taas purkaa koko roska ja vaihtaa ehjä osa tilalle... sen koneen takana menevän metalliputken sentään sain korjattua vaihtamalla pidemmällä vesiletkun ja se tukki ne alkavat reijät siinä, ettei tarvinnut konetta sentään alkaa nostamaan keulalta tyyppivikoja kuulemma ducatossa, mutta eipä ollut tullut mun korviin aikaisemmin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tyyppivikoja...mietin usein mitä ihmettä on tapahtunut joissakin autotehtaissa. Onko pääsuunnittelija kesälomalla ja sillä aikaa kesaduunari on valinnut metalleja luodakseen galvaanisia aikapommeja autoihin. Ei koske ducatoa vaan miltei kaikkia autoja joissakin paikoissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Minun mielestä kannattaisi nyt sopivaan aikaan ja sopivalla korjaajalla alkaa korjaaman sitä...mutta se on vain minun mielipideNach kirjoitti:Itselläni W210 tulee reilusti mustaa öljyä paisuntasäiliöön, mutta ei mitään muita oireita. Tämä vika ollut nyt noin 25 000km.
Saa olla puolestani niin kauan, kunnes muita merkkejä kannentiivisteestä ilmenee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Auto alkaa jo muutenkin olemaan paalikunnossa, joten ajetaan niin kauan kuin kulkee ja sitten mietittään, paalataanko vai korjataanko.veskola kirjoitti:Minun mielestä kannattaisi nyt sopivaan aikaan ja sopivalla korjaajalla alkaa korjaaman sitä...mutta se on vain minun mielipideNach kirjoitti:Itselläni W210 tulee reilusti mustaa öljyä paisuntasäiliöön, mutta ei mitään muita oireita. Tämä vika ollut nyt noin 25 000km.
Saa olla puolestani niin kauan, kunnes muita merkkejä kannentiivisteestä ilmenee.
Ja kuten sanottua, ei MITÄÄN muita oireita. Ei lämpöilyä, kulkee normaalisti, äänet normaalit, ei savuta ym. Vaiva todennäköisesti ollut jo entisen omistajan aikana, eli jopa 40-70 000km (?)
Mersuissa vaihdetaan jäähdytinnesteet 15 vuoden välein.
Tämä tieto on peräisin huoltokirjasta. ( w211 -03 270 CDI )
Tämä tieto on peräisin huoltokirjasta. ( w211 -03 270 CDI )
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
ei kannata kyllä enää luottaa tuohon tietoon... ainakaan ihan sokeasti...kttopar kirjoitti:Mersuissa vaihdetaan jäähdytinnesteet 15 vuoden välein.
Tämä tieto on peräisin huoltokirjasta. ( w211 -03 270 CDI )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."