http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3202328
Tuollaista. Mitä kannattaa katsoa/kokeilla (itsestäänselvyyksien lisäksi tottakai) jos käy katsomassa?
Koneen/tekniikan perusviat?
Ostaisitko itse?
Ja älkää hintaa kommentoiko, on kuulemma pelivaraa (varsinkin jos käteisellä maksaa)
Itsellä kokemuksia 124:sta lähinnä neljämukisista pikkubensakoneista, ja dieselistä. Miten tuo moottori, onko mistään kotoisin?
Mersukauppoja hieromassa, vinkkejä kaivataan
Mersukauppoja hieromassa, vinkkejä kaivataan
180C -98
180C -93
230CE -88
250D -91
180C -93
230CE -88
250D -91
Kannentiiviste saattaa päästää öljyä ulos. näkyy ensimmäisenä apparin-puoleisesta etukulmasta.
Noita biohajoavia johtosarjojahan noissa on kans ollu, mutta suuresta osasta on jo vaihdettu piuhat uusiin. Tarkista missä kunnossa moottoritilan piuhat on...
M104 nimellä löytää lisää tietoa koneesta.
Noita biohajoavia johtosarjojahan noissa on kans ollu, mutta suuresta osasta on jo vaihdettu piuhat uusiin. Tarkista missä kunnossa moottoritilan piuhat on...
M104 nimellä löytää lisää tietoa koneesta.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Keväällä kävin katsomassa ko. autoa.
Yleisilmeeltään ihan siisti ja kaikki tuntui toimivan. Pientä ajanpatinaa oli hieman jo havaittavissa, mutta eihän se uusi ole. Ruostetta ei sentää näkynyt.
Johtosarja oli/on ilmeisesti alkuperäinen. Ei osannut kertoa.
Itsellä oli tiedossa pari muutakin vaihtoehtoa ja tällä kaverilla ei tuolloin ollut luovareita hallussa, joten homma meni mietintään.
Harkittuani hieman ja katseltua muut vaihtoehdot läpi tulin siihen tulokseen, ettei tämä ole se minun auto ja kaupat jäivät tekemättä.
Yleisilmeeltään ihan siisti ja kaikki tuntui toimivan. Pientä ajanpatinaa oli hieman jo havaittavissa, mutta eihän se uusi ole. Ruostetta ei sentää näkynyt.
Johtosarja oli/on ilmeisesti alkuperäinen. Ei osannut kertoa.
Itsellä oli tiedossa pari muutakin vaihtoehtoa ja tällä kaverilla ei tuolloin ollut luovareita hallussa, joten homma meni mietintään.
Harkittuani hieman ja katseltua muut vaihtoehdot läpi tulin siihen tulokseen, ettei tämä ole se minun auto ja kaupat jäivät tekemättä.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Minkälainen homma se johtosarja on ennaltaehkäisevästi vaihtaa? Ja minkä hintainen?Taskari kirjoitti:Keväällä kävin katsomassa ko. autoa.
Yleisilmeeltään ihan siisti ja kaikki tuntui toimivan. Pientä ajanpatinaa oli hieman jo havaittavissa, mutta eihän se uusi ole. Ruostetta ei sentää näkynyt.
Johtosarja oli/on ilmeisesti alkuperäinen. Ei osannut kertoa.
Itsellä oli tiedossa pari muutakin vaihtoehtoa ja tällä kaverilla ei tuolloin ollut luovareita hallussa, joten homma meni mietintään.
Harkittuani hieman ja katseltua muut vaihtoehdot läpi tulin siihen tulokseen, ettei tämä ole se minun auto ja kaupat jäivät tekemättä.
180C -98
180C -93
230CE -88
250D -91
180C -93
230CE -88
250D -91
Omakohtaista kokemusta ei valitettavasti löydy, mutta tämmöinen tuli haulla vastaan:Narza kirjoitti: Minkälainen homma se johtosarja on ennaltaehkäisevästi vaihtaa? Ja minkä hintainen?
Noname kirjoitti:Vaihtoehdot joko ostaa uusi johtosatsi marmoritiskiltä joka maksaa reilun tonnin tai korjata vanha.
Itse päädyin korjaamiseen ihan kustannussystä. Se ei ollut ollenkaan vaikeaa
Homma lähtee siitä että tilaat johtoa vaikka 11 m kumpaakin väriä:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=326
Sitten vaan purat koneen päältä imuputken ja suojamuovit pois. Jos tupakki maistuu niin vedä tässä vaiheessa ainakin 3 tupakkia ketjuun.
Sitten vaan etsin 3 sytytyspuolaa kannesta ja alat kääriä vanhaa korppua eristenauhaa pois. Näky on järkyttävä kun johtojen eristeet murenee pölyksi . Noin kahden tunnin saksilla/pihdeillä/puukolla äheltämisen jälkeen olet päässyt lähelle tulipeltiä ja alkaa löytyä johtoja jotka ei murene käsiin. Tätä myöten tulee johdot uusia.
Sitten vaan identifiot aina kaksi johtoa / puola ja katkaiset ne ehjästä kohdasta. Etene puola kerrallaan ja merkkaa vielä piuhojen värit että osaat kytkeä ne oikein päin. Sitten vaan purat puolan liittimen ruuvimeisselillä kampeamalla ja juotat uudet sopivan mittaiset piuhat kiinni ja sama temppu tuulilasin luokse luokse. Muista vaan pujottaa uudet piuhat kumieristeen läpi joka on kannessa ulostulokohdassa ja suojata tulipellin lähellä olevat piuhat kutistesukalla. Yhtään liitostä ei saa jäädä paljaaksi ja muutenkin työ pitää tehdä jatkuvasti niin huolellisesti kuin vaan osaa.
Lopulta on kaikki kuusi piuhaa uusittu ja voidaan taas kone kasata. Huomaa paljon tasaisempi käynti.
Homman osaa tehdä kuka tahansa jos ruuvari ja kolvi pysyy kädessä. Pyydä kaveri avuksi kun juotat johtoja puolan liittimin, jotka olet puhdistanut.
Aikaa tähän saa varata yhden päivän niin ei tule kiire. Noin tonnin säästön lisäksi saat johdot jotka kestää.
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91