Paljonko Mersu kuluttaa???
Paljonko Mersu kuluttaa???
Tiedustelisin että paljonko foorumilaisten autot kuluttaa kun tuntuu että oma vie vähän liikaa.Itsellä 2005:nen E 220 cdi farkku automaattilootalla.Ajelin tänään 300 km 88 km:n keskinopeudella jolloin ajotietokone näytti 7.2.Onko normaalia vai ei?
W210 200 cdi -99 vei n.700km aikana 5.2 ja takas toiseen suuntaan 5.8. automaatti loovalla kyseinen peli.Keskikulutus on ollu 6.7.
E: Ajoin taannoin taksissa E 220 cdi:tä -06 manuaali missä keskikulutus muistaakseni 7-7.5.
E: Ajoin taannoin taksissa E 220 cdi:tä -06 manuaali missä keskikulutus muistaakseni 7-7.5.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Mikä noissa uudemmissa kuluttaa enemmän?
Vai onko tuo nelonen liian pieni mylly väykkyyn.
00-vuosimalli 270 ohjelmoituna vie todellista sekalaisessa ajossa 6 litraa.
Ajotietokone näyttää viimosen 5000km:n keskikulutusta 5,5 l.
Vai onko tuo nelonen liian pieni mylly väykkyyn.
00-vuosimalli 270 ohjelmoituna vie todellista sekalaisessa ajossa 6 litraa.
Ajotietokone näyttää viimosen 5000km:n keskikulutusta 5,5 l.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
C220 -96 bensa automaatti on vienyt n.3000 km:n kokemuksella: 7.8 l/100km ollu pienin ja 11l/100km suurin.
Riippuu täysin paljonko kaupunkiajoa.
Työmatka 23km/sivu. Mahdollista ajaa "vanhaa-" tai moottoritietä, silti
kulutuksessa ei tunnu olevan suurta eloa ajanko siis mittarinopeutta
130km/h vai 90km/h. 8 litran korvilla pysyy. Käytän 95e:tä.
Kun taas perheen toisella autolla (1.6 primera) kulutus ajotietokoneen
mukaan 90km/h n. 7 litraa ja 130km/h n. 9 litraa/100km
Molemmat autot melko lähellä toisiaan painonsa suhteen 1371kg ja 1420kg
Riippuu täysin paljonko kaupunkiajoa.
Työmatka 23km/sivu. Mahdollista ajaa "vanhaa-" tai moottoritietä, silti
kulutuksessa ei tunnu olevan suurta eloa ajanko siis mittarinopeutta
130km/h vai 90km/h. 8 litran korvilla pysyy. Käytän 95e:tä.
Kun taas perheen toisella autolla (1.6 primera) kulutus ajotietokoneen
mukaan 90km/h n. 7 litraa ja 130km/h n. 9 litraa/100km
Molemmat autot melko lähellä toisiaan painonsa suhteen 1371kg ja 1420kg
2,3 manuaali tenava on vienyt sekalaisessa ajossa(taajamaa + motaria) 7 litran hujakoilla. 300D vie saman verran. 300SE ei ole ollut vielä ajossa, mutta eiköhän sen kulutus ole ex-300TE luokkaa eli alle kympin kulutukseen ei taida päästä.
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Perkele, uusien suutimien jälkeen 200 cdi kuluttaa melkein 7 maantiellä?
Softattu peli, mutta ajan tosi rauhallisesti, ei äkkilähtöjä tai turhia ohituksia tjms.
Olisipa rahaa joskus niin korjauttaisin vanhat suuttimet iskuun ja laittaisin ne paikoilleen, sillon kulutus oli n. 5l 100km
Softattu peli, mutta ajan tosi rauhallisesti, ei äkkilähtöjä tai turhia ohituksia tjms.
Olisipa rahaa joskus niin korjauttaisin vanhat suuttimet iskuun ja laittaisin ne paikoilleen, sillon kulutus oli n. 5l 100km
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
toi iso korinen eli farkku 124:nen 2,5 litrasella turbodiiselillä (7mm elementit) vie noin 8 keskikulutusta. aika paljon on matka ajoa ja ihan pikkasen kaupunkiajoa.
pikkukoppanen 201 2,5 turbotiiseli sekin vie saman. 8 nurkissa pyörii, jos matkaa ajaa.
ja mun matka-ajo on motaria 130-150km/h mittarissa.
pikkukoppanen 201 2,5 turbotiiseli sekin vie saman. 8 nurkissa pyörii, jos matkaa ajaa.
ja mun matka-ajo on motaria 130-150km/h mittarissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Johtunee dieselin tehon puutteesta.Harri126 kirjoitti:Meikäläisellä on jonkinlaisia vaikeuksia ymmärtää noita lukemia.
Alta kympin kuitenkin?
SEL vie 12 vähintään tässä nurkkapyörityksessä.
Väännöllä pärjää kyllä normiajossa.
Esim.omassa 220hp./520nm.
Vs.cosworth sierra 460 hp./+500 nm.
100-200 km/h ajat 16,5 s. Ja 8,8 s.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
-
- Mersumies
- Viestit: 2333
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
W210 Kompressor kuluttaa kohtuullisesti
Matka-ajossa W210 E200 Kompressor kulutti Etelä-Ruotsin hyväpintaisilla moottoriteillä 103km/h keskinopeudella ajotietokoneen mukaan 7,5L per 100km ja matkaa kertyi 560km.
Hämmästyin miten kevyesti ahdettu moottori kulkee harvaan välitetyn perän ja manuaalivaihteiston kuutosvaihteella. Käytännössä 100km/h on pienin nopeus missä kuutosvaihdetta voi käyttää.
Mutta onhan se toisaalta aika laaja se käyttöalue kun se ulottuu 100km/h-215km/h...viitosella vielä laajempi 70km/h-220km/h.
Kaupunkiajossa (kaupunki+esikaupunki) menee noin 9L/100km mutta kulutus nousee herkästi jos on vähänkään ruuhkaa.
Hämmästyin miten kevyesti ahdettu moottori kulkee harvaan välitetyn perän ja manuaalivaihteiston kuutosvaihteella. Käytännössä 100km/h on pienin nopeus missä kuutosvaihdetta voi käyttää.
Mutta onhan se toisaalta aika laaja se käyttöalue kun se ulottuu 100km/h-215km/h...viitosella vielä laajempi 70km/h-220km/h.
Kaupunkiajossa (kaupunki+esikaupunki) menee noin 9L/100km mutta kulutus nousee herkästi jos on vähänkään ruuhkaa.
Re: W210 Kompressor kuluttaa kohtuullisesti
Kyllä näköjään isompi kone vie vähemmän ja automaatilla.E200kompressor kirjoitti:Matka-ajossa W210 E200 Kompressor kulutti Etelä-Ruotsin hyväpintaisilla moottoriteillä 103km/h keskinopeudella ajotietokoneen mukaan 7,5L per 100km ja matkaa kertyi 560km.
Hämmästyin miten kevyesti ahdettu moottori kulkee harvaan välitetyn perän ja manuaalivaihteiston kuutosvaihteella. Käytännössä 100km/h on pienin nopeus missä kuutosvaihdetta voi käyttää.
Mutta onhan se toisaalta aika laaja se käyttöalue kun se ulottuu 100km/h-215km/h...viitosella vielä laajempi 70km/h-220km/h.
Kaupunkiajossa (kaupunki+esikaupunki) menee noin 9L/100km mutta kulutus nousee herkästi jos on vähänkään ruuhkaa.
Mulla E 320cdi ja keskikulutus=6,3lt. Pienimmillään 75 km vauhdissa on ollut 4,8lt. Jos pörräisi vaan kaupungissa lyhyttä matkaa niin ettei kone ehdi edes lämmitä niin kulutus on ihan järjetön. Ihmettelen taksimiehen pientä kulutusta ellei sitten ole Kemijärven taksina. Taisikin olla Lohjan taksi.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kaikki vie mitäsille antaa. Alimmillaan matka 6.2. Ylimilllään ei paljoa yli 10 mene..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Paljonko Mersu kuluttaa???
Tuon verran tuo auto vie yleensä, jos sitä ei ole lastutettu ja termostaatti on viallinen.iidaeetu kirjoitti:Tiedustelisin että paljonko foorumilaisten autot kuluttaa kun tuntuu että oma vie vähän liikaa.Itsellä 2005:nen E 220 cdi farkku automaattilootalla.Ajelin tänään 300 km 88 km:n keskinopeudella jolloin ajotietokone näytti 7.2.Onko normaalia vai ei?
Termostaatin kunnostamisella tippuu lukemat vastaavassa ajossa n. 6,2 l/100 km tasolle ja siitä lastuttamalla tippuu vielä 0,5 - 1,0 l/100 km lisää.
Vastaava auto näytti ostaessa samanlaisia lukemia, mutta yllä mainittujen operaatioiden jälkeen tuossa vauhdissa hetkellinen kulutus pyöri usein tasaisella 4,7 - 5,1 l/100 km välillä ja keskikulutus pyöri 5,1 - 5,3 l / 100 km välillä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
kuinka painava tämmönen w211 e220cdi on? ihmetyttää vaan kun 20-30v vanhemmat autot kuluttaa saman verran. luulis siinä ajassa jo vähä lukemia saatu paremmaks. bensamalleissahan tämä on toteutunutkin mutta onko sitten niin että dieseltekniikka on jo niin hyvää että sitä ei enää voida juurikaan parantaa.
Viimeksi muokannut Sergey, La 18.09.2010 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
E200 Kompressor S211
Muutaman tuhat kilometriä olen ehtinyt tällä nyt veivaamaan ja tietokoneen mukaan keskikulutus on ollut n. 8,1 l/100km keskinopeudella 75 km/h. Tankatuista litroista ja matkamittarista laskettuna kulutus on kuitenkin ollut suurempi, jopa 8,8 l/100km tankkausvälillä.
Pienimmät lukemat tietokone on näyttänyt maantieajossa 7,5 l/100km, mutta kaupungissa yli 11 l/100km.
Tietokone tuntuu olevan turhan optimistinen, heittoa on paljon enemmän kuin Saabin vastaavassa aparaatissa oli :roll:
Auto on vm. 2008 farkku automaatilla, 135kW. 95E:tä olen käyttänyt.
Pienimmät lukemat tietokone on näyttänyt maantieajossa 7,5 l/100km, mutta kaupungissa yli 11 l/100km.
Tietokone tuntuu olevan turhan optimistinen, heittoa on paljon enemmän kuin Saabin vastaavassa aparaatissa oli :roll:
Auto on vm. 2008 farkku automaatilla, 135kW. 95E:tä olen käyttänyt.
uusissa autoissa on paljon sähkövempaimia, ilmastointia sun muuta mukavuusvarustetta, ei se auto sitä energiaa ilmaiseksi mistään tee, jotan kulutuksessa se sitten näkyy...Sergey kirjoitti:kuinka painava tämmönen w211 e220cdi on? ihmetyttää vaan kun 20-30v vanhemmat autot kuluttaa saman verran. luulis siinä ajassa jo vähä lukemia saatu paremmaks. bensamalleissahan tämä on toteutunutkin mutta onko sitten niin että dieseltekniikka on jo niin hyvää että sitä ei enää voida juurikaan parantaa.
eikä sitä dieselin hyötysuhdetta enää turbodieselin keksimisen jälkeen ole saatu kuin muutamia % paremmaksi, rajat alkaa tulemaan vastaan...
omassa bensa 300E:ssä sain viimeisen 20 litran kulutuksen jo nousemman lähelle 10 ltr/100 km, kun ajeli pääasiassa pakkokakkosella karstaa poltellen ja otti välillä varttimailin vetoja silti siihen tuli niin paljon vielä maantietä mukaan, että ei mennyt tuo 10 ltr/100 km raja rikki mullahan ei ole tapana käyttää autoa paikallaan, joten sillä tuo kulutus pysyy aika kohtuullisena ja liikennevalot pyrin kiertämään kaukaa, jos se vain on suinkin mahdollista... kaikki kauppaliikeet esim. on boikotissa jotka on keskustassa... tosin siihen on osasyynä myös se maksullinen pysäköinti... pitäkööt tunkkinsa perkl... kun sinne liikkeensä laittavat.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
softattu w211 200cdi -05 jyväskylä-salo reipasta ajoa 6.5. Salo ylläs talvella 6.1. Sekaajo 7.3. Vaimon w210 220 farkku todellinen keskikulutus aina alle 6. Kyl w211 pikkukoneel on janosempi ku väykky samoil hepoil.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Joo,ne liikennevalot on myrkkyä.Emäntä osti bensakrematorion kesälomalla,sitten syksymmällä ihmettelin mikä tälle tuli,kun kulutus pomppasi vajaasta kympistä kolmeentoista.napa kirjoitti: ja liikennevalot pyrin kiertämään kaukaa, jos se vain on suinkin mahdollista...
No ei siinä muuta kun työt alkoi,ja maantievoittoinen ajo vaihtui 5km.työmatkaan useine liikennevaloineen ja muutama liikenneympyrä joissa joutuu usein pysähtymään.Ja siihen päälle kauppareissut keskustassa .
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Sergey kirjoitti:kuinka painava tämmönen w211 e220cdi on? ihmetyttää vaan kun 20-30v vanhemmat autot kuluttaa saman verran. luulis siinä ajassa jo vähä lukemia saatu paremmaks. bensamalleissahan tämä on toteutunutkin mutta onko sitten niin että dieseltekniikka on jo niin hyvää että sitä ei enää voida juurikaan parantaa.
No on sitä nykyajan dieseleissä vähän erilaiset teho/vääntölukemat että kyllä se hyötysuhde on tainut aika paljon parantua.
Joo, ei voi sanoa, että nämä Mersut kovin janoisia olis, kun vertaa esim. noihin allekirjoituksessani oleviin ex-bensavehkeisiin.
Samalla tai paremmalla tehosuhteella (hv+nm) varustettu dieseli imee 8 litraa satasella, kun vastaavan tehoiset bensavehkeet imi 18 litraa satasella. Ja verrattuna vielä E220Cdi ja E320Cdi niin +50% lisätehoja saa 1l/100km kulutuksen lisäyksellä...
Samalla tai paremmalla tehosuhteella (hv+nm) varustettu dieseli imee 8 litraa satasella, kun vastaavan tehoiset bensavehkeet imi 18 litraa satasella. Ja verrattuna vielä E220Cdi ja E320Cdi niin +50% lisätehoja saa 1l/100km kulutuksen lisäyksellä...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Jopa vanha KE-Jetronic osaa katkaista polttoaineensyötön moottorijarrutuksella. Kun oikeasti opettelee ajamaan niin, että rullaa vaihde päällä aina liikennevaloihin, niin säästöä tulee kyllä.
Tuo 18 vuotta vanha kiikutin menee maantiellä 6.5 litraan. Tavoite on päästä alle kuuden ihan opettelemalla ajamaan taloudellisesti.
Tuo 18 vuotta vanha kiikutin menee maantiellä 6.5 litraan. Tavoite on päästä alle kuuden ihan opettelemalla ajamaan taloudellisesti.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
jep, ajotyylillä on vaikutusta... äkkiä ajatellen kytkin pohjassa valoihin rullaaminen voi kuulostaa järkevältä, mutta ei sitä kuitenkaan ole... maantiellä risteyksiin tultaessa automaatilla voi rullata kilometrin fuelcut päällä toki hätäisimmät pesässä tulijat tahtoo tympääntyä, mutta se on niiden harmiHuikko kirjoitti:Jopa vanha KE-Jetronic osaa katkaista polttoaineensyötön moottorijarrutuksella. Kun oikeasti opettelee ajamaan niin, että rullaa vaihde päällä aina liikennevaloihin, niin säästöä tulee kyllä.
Tuo 18 vuotta vanha kiikutin menee maantiellä 6.5 litraan. Tavoite on päästä alle kuuden ihan opettelemalla ajamaan taloudellisesti.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
onneks aina voi ohittaa.napa kirjoitti:jep, ajotyylillä on vaikutusta... äkkiä ajatellen kytkin pohjassa valoihin rullaaminen voi kuulostaa järkevältä, mutta ei sitä kuitenkaan ole... maantiellä risteyksiin tultaessa automaatilla voi rullata kilometrin fuelcut päällä toki hätäisimmät pesässä tulijat tahtoo tympääntyä, mutta se on niiden harmiHuikko kirjoitti:Jopa vanha KE-Jetronic osaa katkaista polttoaineensyötön moottorijarrutuksella. Kun oikeasti opettelee ajamaan niin, että rullaa vaihde päällä aina liikennevaloihin, niin säästöä tulee kyllä.
Tuo 18 vuotta vanha kiikutin menee maantiellä 6.5 litraan. Tavoite on päästä alle kuuden ihan opettelemalla ajamaan taloudellisesti.
jos jollakin kilometri enne valoja hidastelulla säästää sen litran satasella, niin mun mielestä se ei ole sen arvosta. mielummin reippaasti sinne liikennevaloihin saakka ja sitten pysähdytään. ja kun valo muuttuu vihreeks, niin kaasua kunnolla, että muutkin kerkee, eikä synny ruuhkia. näin liikenne on sujuvampaa ja päästään paikasta A paikkaan B nopeempaa ja näin ollen säästetään sitä polttoainetta. tosin huonosti tämmönenkään toimii suomessa, riittää että edes yks siellä seassa alkaa säästään polttoainettaan, eikä tajua painaa kaasua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
et sä pera8x nyt oikein tajunnut... jos näen (ja useimmiten vielä kokemuksesta tiedän jo 5 km ennen, että siellä on jonoa...), että risteyksessä on 15 h-autoa ja pari rekkaa odottamassa risteävälle tielle pääsyä (3-tie jalasjärvellä ja itse tulen seinäjoki-jalasjärvi kantatietä), niin miksi helvetissä minä sinne kiirettä pitäisin suurin osa niistä h-autoista muuten on yleensä ohittanut mut n. 15 km aikaisemmin kovalla ylinopeudella... liikkennesilmä kehittyy, jos se on kehittyäkseen, kaikille sitä ei valitettavasti vain tunnu ikinä kehittyvän, vaan ajetaan juuri sillä "ohi aina pääsee" tyylillä
tuossakin kohtaa rajoitus vielä muuttuu niin, että ensin on 100 km/h-> 80 km/h n. kilometrin ja lopuksi 500 m 60 km/h... oikeastaan 2 km saa rullata fuelcut päällä, eikä oikeasti menetä mitään...
tuossakin kohtaa rajoitus vielä muuttuu niin, että ensin on 100 km/h-> 80 km/h n. kilometrin ja lopuksi 500 m 60 km/h... oikeastaan 2 km saa rullata fuelcut päällä, eikä oikeasti menetä mitään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."