Nelisylinterinen ässä tulee ym. tekniikkapäivityksiä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

W210E kirjoitti:esim.porsse koitti ostaa juuri siksi volsua itselleen..
Eikös volkkari ostanut n-osan porschea, joten ne lasketaan yhdeksi valmistajaksi.. Eli tyyliin 40% volkkaria, 60% porschea.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

nj^ kirjoitti:
W210E kirjoitti:esim.porsse koitti ostaa juuri siksi volsua itselleen..
Eikös volkkari ostanut n-osan porschea, joten ne lasketaan yhdeksi valmistajaksi.. Eli tyyliin 40% volkkaria, 60% porschea.
no kyl se aluksi meni niin että possu koitti ostaa kansanauton...se oli vähän niinkuin vanhan ajan yrityskaappaus yritys...

lopputulosta en tiedä muuten kuin että homma kariutui johonkin muuhun pisteeseen. voi olla että volsu oli se voittaja tuossa valtataistelussa :shock:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Porsche tietäjä wikipediasta kirjoitti:Vuonna 2009 Porsche ajautui talousvaikeuksiin sen velkaannuttua pahasti yrittäessään vallata itseään huomattavasti suurempaa Volkswagen Groupia. Lopulta se kuitenkin itse siirtyi pitkien neuvottelujen jälkeen Volkswagen Groupin omistukseen.
Eli suunnitelmat ns. meni reisille ja homma kääntyi päälaelleen
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nj^ kirjoitti:
Porsche tietäjä wikipediasta kirjoitti:Vuonna 2009 Porsche ajautui talousvaikeuksiin sen velkaannuttua pahasti yrittäessään vallata itseään huomattavasti suurempaa Volkswagen Groupia. Lopulta se kuitenkin itse siirtyi pitkien neuvottelujen jälkeen Volkswagen Groupin omistukseen.
Eli suunnitelmat ns. meni reisille ja homma kääntyi päälaelleen
ahneella on paskanen loppu :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Edustuskäyttöönhän noista suurin osa taitaa mennä ja siinä tapauksessa takapenkillä istuville ihan sama millainen pata keululla kehrää. Suorituskyky on vähäntään riittävä isoille autolle 250 cdi koneellakin.

Historian valossa Suomessa myyty aina eniten pienimmällä koneella varustettuja malleja ja w126 malleista ainakin alupäässä 280 kaasarikoneella oli ilmeisen suosittu. Nyt jos hankintaa pystyy perustemaan vielä vihreydellä niin varmasti helpottaa myyntiä ainakin Suomessa.

Perus taksimersu taitaa olla liian kansamalli suurille johtajille.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Noname kirjoitti:Edustuskäyttöönhän noista suurin osa taitaa mennä ja siinä tapauksessa takapenkillä istuville ihan sama millainen pata keululla kehrää. Suorituskyky on vähäntään riittävä isoille autolle 250 cdi koneellakin.

Historian valossa Suomessa myyty aina eniten pienimmällä koneella varustettuja malleja ja w126 malleista ainakin alupäässä 280 kaasarikoneella oli ilmeisen suosittu. Nyt jos hankintaa pystyy perustemaan vielä vihreydellä niin varmasti helpottaa myyntiä ainakin Suomessa.

Perus taksimersu taitaa olla liian kansamalli suurille johtajille.

enpä ihan usko, katsopa vaikka valtiovallan autoja tahi suuryritysten johtoportaan autoja, onko monikin peinellä koneella?
katselin juuri länsiväylällä nokian pääkonttoria kohti menevää audia....ilmeisesti pienin kone on siinäkin 4.2? ja pienin malli L.

esim. valtiojohdon kaikki auto on järjestään suurilla koneilla....ihan olen mielenkiinnosta pällistellyt aina välillä...minimi on A6 3.0tdiQ

vaikka A6 mallia saa kyllä 140hv tdi:nä etuvedolla ja käsivaihteisenakin :wink:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

W210E kirjoitti:esim. valtiojohdon kaikki auto on järjestään suurilla koneilla....ihan olen mielenkiinnosta pällistellyt aina välillä...minimi on A6 3.0tdiQ
Valtiojohdon autoissa vaan taitaa se luotisuojaus / panssarointi sanella sen, ettei sitä nyt ihan pienimmällä koneella voi ottaa. Auton paino kun moninkertaistuu, niin suuretkin moottorit alkaa kärsiä astmasta...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onko tavallisen ministerin autokin panssaroitu? Nykyäänhän luodilta voi suojautua periaatteessa ihan tavallisella autolla kankaiden avulla. ainoa näkyvä olisi lasit.

Valtiollehan tuossa olisi käyttökustannuksissa symbolinen ele kun vanhat v8 bensat vaihettaisiin kevyisiin ja aivan uusinta uutta tekniikkaa omaaviin iso-mersuihin. vois ne aika yleiset A6 audit heittää romukoppaan ja alkaa edustamaan edustusautolla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakardinen kirjoitti:
W210E kirjoitti:esim. valtiojohdon kaikki auto on järjestään suurilla koneilla....ihan olen mielenkiinnosta pällistellyt aina välillä...minimi on A6 3.0tdiQ
Valtiojohdon autoissa vaan taitaa se luotisuojaus / panssarointi sanella sen, ettei sitä nyt ihan pienimmällä koneella voi ottaa. Auton paino kun moninkertaistuu, niin suuretkin moottorit alkaa kärsiä astmasta...

en usko tuotakaan koska olen "mäen anna"... :wink:

ei kyllä ole panssarimallia varmaan kuin meijän ressalla...kyllä noi muut on ihan tavan "peruskorisia" audeja ja mersuja.

joihinkin tilaisuuksiin lainaavat muuten kovaselta autoja...ihan tavan takseja ne on.....3.0tdiQ....tosin :wink:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Joo, ei varmaan panssaroituja ole kuin restentin pirssi. Mutta äkkiä vois kuvitella edes jonkunlaiset luotisuojat löytyvän ministerienkin autoista. En sitte tiiä... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakardinen kirjoitti:Joo, ei varmaan panssaroituja ole kuin restentin pirssi. Mutta äkkiä vois kuvitella edes jonkunlaiset luotisuojat löytyvän ministerienkin autoista. En sitte tiiä... :roll:
ikkunan tummennuskalvot? :wink:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Joo! Nehän niissä varmaan on. :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakardinen kirjoitti:Joo! Nehän niissä varmaan on. :D
no ihan totta jos puhutaan voi niissä joku "kevyt" panssarointi ollakin...ovissa kevlarit ja ikkunoissa "kalvo"...enempää en usko olevan.

noi ns. "luodin kestävät" (käsiase 9mm asti) ei paljon enää nykyisin maksa edes...ostin yhteen asuntooni sellaiset sattuneesta syystä kun asiakas ne maksoi...8 aika isoa ruutua teki 5500€.
mutta ei enää hypi vandaalit sisälle puutarhajakkaroineen...
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

W210E kirjoitti:no ihan totta jos puhutaan voi niissä joku "kevyt" panssarointi ollakin...ovissa kevlarit ja ikkunoissa "kalvo"...enempää en usko olevan.
No jotain tuommoista minäkin vähän tarkoitin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei siitä kovin montaa viikkoa ole, kun pääministerin uudesta autosta oli juttua lehdessä... ne oli ajanut sen panssaroidun bemarin valmiiksi jo muutamassa vuodessa ja nyt ne haaveilee mersusta... kovan panssaroinnin takia auto kuulemma kuluu normaalia nopeampaa ja olikohan se nyt niin, että 180 000 km kohdalla se bemari on jo tuleentunut...

edit: oli sillä yli 200 000 km ajettu...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090 ... 9_uu.shtml

jos tuo bemari on maksanut yli 500 000 €, niin kyllä siinä jotain muutakin on, kuin tummennuskalvot laseissa :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jospa pääministerille hommataan panssaroitu S 250 CDI. :roll: :lol:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:ei siitä kovin montaa viikkoa ole, kun pääministerin uudesta autosta oli juttua lehdessä... ne oli ajanut sen panssaroidun bemarin valmiiksi jo muutamassa vuodessa ja nyt ne haaveilee mersusta... kovan panssaroinnin takia auto kuulemma kuluu normaalia nopeampaa ja olikohan se nyt niin, että 180 000 km kohdalla se bemari on jo tuleentunut...

edit: oli sillä yli 200 000 km ajettu...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090 ... 9_uu.shtml

jos tuo bemari on maksanut yli 500 000 €, niin kyllä siinä jotain muutakin on, kuin tummennuskalvot laseissa :wink:
joo, siinä on tolla 500t€:lla laitettu se 2.0d kone ilman urboa. :wink:
siksi se väsähti vähän ennen aikojaan :shock:
Vastaa Viestiin