Vaihdoin uudet vanteet (18¨) ja renkaat (225/40 18) tossa pari päivää sitten ja lähdin ajamaan niin maantiellä puoltaa aikas paljon oikealle ja ratti tärrää vähäsen. Näyttää niinkuin vaihdekeppikin tärisisi vähäsen ja apukuskin penkillä olevat sanovat että tuntee sen perseesänsä. Mutta mikä avuksi kun molemmat ilmeni heti uusien vanteiden myötä ?
eikö kukaan osaa ehdottaa mitään ?
Tuli tossa mieleen että vaihdoin samalla kertaa narinahelan kuskin puolelle ja sitte vakaajan tukikumit ja takakelkan etummaiset kumit. Voiskohan niistä johtua
Tärinä = spacerit ei ole keskeiset ja pyörät vispaa.
Puoltaminen = pyörät on ulompana sivulla ja pidentynyt vääntövarsi aiheuttaa suuremman kääntävän momentin.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
oma kokemus oli uusien kumien hankinnan jälkee samanlainen. Tärinän syyksi paljastu aivan aavistuksen väärän kokoiset muoviset sovituskappaleet. Pari kierrosta alumiiniteippiä korjas asian mun tapauksessa. Puoltamiseen ei syytä löytyny edes nelipyörämittauksessa. Aikaisemmat kesä renkaat ja nykyiset talvirenkaat eivät puolla. Ilmanpainetta vähän yli suosituksen ni helpotti jonku verran.
jäi nyt vähän epäselväks että keskittyykö ne tiukasti siitä vanteen keskireiästä napaa vasten vai jääkö keskitys pulttien varaan? Kurvaa jonkun rengasliikkeen pihaan, eiköhän ne sielä osais auttaa asiassa paremmin..
siis sovituspalaa käytetään jos vanteen keskireikä on suurempi kuin napa, jotta vanne saadaan tarkasti keskitettyä. esim. mulla vanteen reikä on sentin suurempi napaa. jos nuo vanteet on juuri tuohon malliin tarkoitettu ei siinä mitään sovituksia edes tarvii. vanhempiin vanteisiin on joskus jouduttu sorvauttamaan noita välipaloja kun ei enää kaupasta ole saanu mut kyllä uusiin vanteisiin löytyy.
ite joskus aikoinani rekkaa-ajaneena oon sen renkaita tasapainotuksessa käyttäny niin että ne painotettiin paikallaan. vois toimia tässä tapauksessa sulla eli kyselemään missä moinen onnistuisi. ehkä joku raskaan kaluston rengaspaja vois olla oikea paikka kysellä tuota. sen jälkeen pitää aina vaan muistaa rengas laittaa sitten samoihin reikiin ettei mene taas sekaisin.
Voipi olla että tulee nyt vaan esille ne pienet pehmeydet ja väljyydet
pyöräntuennassa tolleen tärinänä. Vakio rengas antaa pirun paljon
anteeksi pientä vikaa.
juurikin noinhan se voip olla, 40-sarjalainen ei paljon armoa anna. Tässä saattaa kuitekin nuo spacerit tuoda vanteen niin ulos navasta että keskitys jää pulttien varaan. Jos niissä vielä sattuu olemaan reijät liian suuret voi spacerit aavistuksen jäädä roikkumaan asennuksessa ja hiukan vielä huonontaa asiaa.
Viimeksi muokannut pekkaliipola, Pe 01.10.2010 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saisikko autosta kuvaa, kiinnostais nähdä miltä näyttää noilla spacereilla, laitoikko taakse levityksiä?
Itellä on kans tuollaiset AMG vanteet, mutta viimevuoden mallia, jäävät takana hieman liian syvälle, samoin kuin edessä?