320CE tyhjäkäynti aaltoilee
320CE tyhjäkäynti aaltoilee
Tossa 320CE:ssä välillä tyhjäkäynti aaltoilee 600 ja 700 välillä.
Joskus jopa 500-900.
Ajattelin että vika voisi olla tyhjäkäyntiasettimessa tai venttiilissä tai mikä sen nimi nyt sitten onkaan.
Muissa autoissa sen puhdistus sprayllä ja paineilmalla on auttanut.
Ne kun tuppaa vanhemmiten jumiintumaan.
Kysymys kuuluukin että missä se kyseinen osa mahtaa tämmöisessä autossa olla?
Olen yrittänyt katsella imusarjan ympäristöstä mutta en ole nähnyt kyseistä osaa tai sitten se on erinäköinen kuin muun merkkisissä autoissa.
Osaisiko kukaan sanoa missä se sijaitsee tai miltä se näyttää?
Joskus jopa 500-900.
Ajattelin että vika voisi olla tyhjäkäyntiasettimessa tai venttiilissä tai mikä sen nimi nyt sitten onkaan.
Muissa autoissa sen puhdistus sprayllä ja paineilmalla on auttanut.
Ne kun tuppaa vanhemmiten jumiintumaan.
Kysymys kuuluukin että missä se kyseinen osa mahtaa tämmöisessä autossa olla?
Olen yrittänyt katsella imusarjan ympäristöstä mutta en ole nähnyt kyseistä osaa tai sitten se on erinäköinen kuin muun merkkisissä autoissa.
Osaisiko kukaan sanoa missä se sijaitsee tai miltä se näyttää?
MB CL 500 -07
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Tyhjäkäynnin säätö on sähkömoottorilla suoraan kaasuläppää kääntäen. Ja oikea murheen ryyni tuntus olevan ku ei saa mitään osia, vaanku hajoo niin koko pa*ka pittää ostaa hintaan 1***eur. Ei oo tehty ees purettavaks, vaan konetigillä veetty kasaan.
Tässä aikani tapellu ja tyhjäkäynti vaan välillä karkaa ja välillä sammuu ku avaimesta kääntäs.
Tässä aikani tapellu ja tyhjäkäynti vaan välillä karkaa ja välillä sammuu ku avaimesta kääntäs.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Uusi maksoi 6 vuotta sitten 1200 €
On se viallinen hyllyssä ja täytyy otta se tutkinnan alle onko sitä mahdollista korjata.Easy Rider kirjoitti:Tyhjäkäynnin säätö on sähkömoottorilla suoraan kaasuläppää kääntäen. Ja oikea murheen ryyni tuntus olevan ku ei saa mitään osia, vaanku hajoo niin koko pa*ka pittää ostaa hintaan 1***eur. Ei oo tehty ees purettavaks, vaan konetigillä veetty kasaan.
Tässä aikani tapellu ja tyhjäkäynti vaan välillä karkaa ja välillä sammuu ku avaimesta kääntäs.
Meseillään
Edellisen kaltainen kommentti on lähes poikeuksetta ko. keskustelutopicin viimeinen postaus Sitä o moni yrittäny mutta harva jos kukaan saanut ehjäksi. Ite en ole ikinä kuullut että olisi saatu korjattua "koti" konstein.
Mutta toho vaeltamiseen vois melkee ekana koittaa vaihtaa ilmamassamittari kun se o kutoskoneisiin halpa, alta 90 euroo. Moni pikku oireilu poistuu sillä.
Mutta toho vaeltamiseen vois melkee ekana koittaa vaihtaa ilmamassamittari kun se o kutoskoneisiin halpa, alta 90 euroo. Moni pikku oireilu poistuu sillä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Aika kalliilta kuulostaa toi tyhjäkäynnin säätömoottori.
Täytyypä kysyä KL-varaosista että mitä se ilmamassamittari maksaisi.
Mitään muuta vikaa moottorin käynnissä ei kylläkään ole kuin tuo tyhjäkäynnin vaeltaminen.
Jos tosiaan alle sataseen saa ilmamassamittarin niin voishan sen varmuuden vuoksi vaihtaa.
Ei nekään kuitenkaan ole ikuisia.
Täytyypä kysyä KL-varaosista että mitä se ilmamassamittari maksaisi.
Mitään muuta vikaa moottorin käynnissä ei kylläkään ole kuin tuo tyhjäkäynnin vaeltaminen.
Jos tosiaan alle sataseen saa ilmamassamittarin niin voishan sen varmuuden vuoksi vaihtaa.
Ei nekään kuitenkaan ole ikuisia.
MB CL 500 -07
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Aito Bosch Motonetissa 88eur. Löyty Vantaalla -96 320 Väykyn tiedoilla. 124:n tarjos jotain ihan muuta. Roisto tais omansa taas löytää 124 nimelläOulun filiaalista. Vertaa Bosch numeroa.
Jos MS:sää laittaa, niin kannattanee turvautua vanahempaan erilliseen luistiin tyhjäkäynnin ohjailussa. Muuten joo kaikki taitas megaa ajatellen olla. Saa/sais vaan olla nokalle ja imusarjan resonaattoriläpälle poksissa lähöt, uusimmissa skruiteissa ne lie jo onkin.
Jos MS:sää laittaa, niin kannattanee turvautua vanahempaan erilliseen luistiin tyhjäkäynnin ohjailussa. Muuten joo kaikki taitas megaa ajatellen olla. Saa/sais vaan olla nokalle ja imusarjan resonaattoriläpälle poksissa lähöt, uusimmissa skruiteissa ne lie jo onkin.
Taisit kattoa turhan vanhan 124:sen tiedoilla. 1993 tai uudemmasta pitää kattoo että löytyy.Easy Rider kirjoitti:Aito Bosch Motonetissa 88eur. Löyty Vantaalla -96 320 Väykyn tiedoilla. 124:n tarjos jotain ihan muuta. Roisto tais omansa taas löytää 124 nimelläOulun filiaalista. Vertaa Bosch numeroa.
Motonetin mielestä monivena tuli vasta 1993
Auto tyhjäkäynnille ja ilmamassamittarista piuha irti, jos tyhjäkäynti tasaantuu niin vika on ilmamassamittarissa, jos ei niin ei...
Älä paina kaasua silloin kun piuha on irti!
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
320CE tyhjäkäynti
Mulla sama vika 124 200E-94 Mittasin skoopilla sen säätöyksikön jännitteitä/aaltomuotoja.Eculta se heijaamisen aikaansaava ohjausjännite tuli. Eli vika ei ollu tyhjäkäynti säätimessä. Jatkan skope testausta antureilta kunhan kerkeen.PS. tunnen 6 kaveria joilla sama vika. Mutta jääräpäisenä asentajana en siihen merkkiasentajien tarjoamaan"systeemille ominainen" selitykseen usko!(vai olisitko sinä ostanu uuden kalliin laatuauton jossa tyhjäkäynti ei toimi!) PSS Viime viikolla samanlainen vika korjautui Citikasta MAP:n vaihdolla. Mutta MB:tä ei ookkaan tehty baskeri vinossa ja lounaalla pullo viiniä!!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
-93 tilasin, semmonen etittiin ihan oikein tiskin päätteeltä ja oli sama rensseli ku olin netissä heijän sivuiltaan kahtonu. Osa minkä toi oli vaan liian pieni, väärällä kiinnityksellä, väärällä liittimellä ja väärällä bosch-osanumerolla. Paketin tarrassa oli heidän varastojärjestelmänumero sama kun nettiluettelossa.JeremyH kirjoitti:Taisit kattoa turhan vanhan 124:sen tiedoilla. 1993 tai uudemmasta pitää kattoo että löytyy.Easy Rider kirjoitti:Aito Bosch Motonetissa 88eur. Löyty Vantaalla -96 320 Väykyn tiedoilla. 124:n tarjos jotain ihan muuta. Roisto tais omansa taas löytää 124 nimelläOulun filiaalista. Vertaa Bosch numeroa.
Motonetin mielestä monivena tuli vasta 1993
Seuraavaks -96 320 väyrysen osa ja se passas.
En muista tuotenumeroita, mutta ainakin nyt nuilla näyttäs olevan sama numero nettiluettelossa 28-3366.
En tiedä mikä mätti.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Tuohan oli hyvä tieto pitääpä kokeilla
Kiitos hyvästä vinkistä ilmamassamittarin tutkinnassa. Jännitteen olen mitannut ilmamassamittarilta se oli tyhjäkäynnillä (OK) 0,8 1,2 volttia ja kaasua lisättäessä se alkoi nousta kuten mittausohjeessa oli neuvottu.JeremyH kirjoitti:Taisit kattoa turhan vanhan 124:sen tiedoilla. 1993 tai uudemmasta pitää kattoo että löytyy.Easy Rider kirjoitti:Aito Bosch Motonetissa 88eur. Löyty Vantaalla -96 320 Väykyn tiedoilla. 124:n tarjos jotain ihan muuta. Roisto tais omansa taas löytää 124 nimelläOulun filiaalista. Vertaa Bosch numeroa.
Motonetin mielestä monivena tuli vasta 1993
Auto tyhjäkäynnille ja ilmamassamittarista piuha irti, jos tyhjäkäynti tasaantuu niin vika on ilmamassamittarissa, jos ei niin ei...
Älä paina kaasua silloin kun piuha on irti!
Meseillään
Sitä ei sitten kannata pitää kovin kauaa ilman piuhaa (tarkoitan minuutteja)
Eikä etenkään saa painaa sitä kaasua, muuten kallis katti on entinen.
Tajusit varmaan itsekkin, mutta ei sitä tiedä minkälaisia Jeremyjä täällä lukee ohjeita.
Eikä etenkään saa painaa sitä kaasua, muuten kallis katti on entinen.
Tajusit varmaan itsekkin, mutta ei sitä tiedä minkälaisia Jeremyjä täällä lukee ohjeita.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tänään sitten hain Motonetista uuden ilmamassamittarin.
Pistin sen paikalleen ja otin akunkengän puoleksi minuutiksi irti.
Auto käynnistyi mutta kierrokset hyppi 0-1500 edestakaisin.
Aina välillä siis sammui.
Käynnistin aina uudestaan ja ajoin puolen kilometrin lenkin.
Pidemmälle ei uskaltanut mennä kun auto hyppi ja loikki kuin kenguru ja meinasi koko ajan sammua.
Jostain tuli outoa palaneen hajua.
Toivottavasti Mätänetin surkea ilmamassamittari ei tuhonnut katalysaattoria.
Se ei todellakaan ole aito Bosch osa niinkuin joku voisi Motonetin sivuja lukiessaan luulla vaan joku onneton jäljitelmä jossa ei edes lue mitään.
Voihdoin alkuperäisen ilmamassamittarin takaisin ja otin akun kengän taas puoleksi minuutiksi irti.
Auto käynnistyi heti hyvin ja kävi todella hyvin ja tasaisesti.
Kävin palauttamassa osan takaisin Motonettiin ja moista osaa en siitä kaupasta aio enään ikinä ostaa.
Pistin sen paikalleen ja otin akunkengän puoleksi minuutiksi irti.
Auto käynnistyi mutta kierrokset hyppi 0-1500 edestakaisin.
Aina välillä siis sammui.
Käynnistin aina uudestaan ja ajoin puolen kilometrin lenkin.
Pidemmälle ei uskaltanut mennä kun auto hyppi ja loikki kuin kenguru ja meinasi koko ajan sammua.
Jostain tuli outoa palaneen hajua.
Toivottavasti Mätänetin surkea ilmamassamittari ei tuhonnut katalysaattoria.
Se ei todellakaan ole aito Bosch osa niinkuin joku voisi Motonetin sivuja lukiessaan luulla vaan joku onneton jäljitelmä jossa ei edes lue mitään.
Voihdoin alkuperäisen ilmamassamittarin takaisin ja otin akun kengän taas puoleksi minuutiksi irti.
Auto käynnistyi heti hyvin ja kävi todella hyvin ja tasaisesti.
Kävin palauttamassa osan takaisin Motonettiin ja moista osaa en siitä kaupasta aio enään ikinä ostaa.
MB CL 500 -07
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Näin on lähtö tulee katin sisuksille
Onko kokemusta miten ilmamassamittarin anturia voisi puhdistaa?JeremyH kirjoitti:Sitä ei sitten kannata pitää kovin kauaa ilman piuhaa (tarkoitan minuutteja)
Eikä etenkään saa painaa sitä kaasua, muuten kallis katti on entinen.
Tajusit varmaan itsekkin, mutta ei sitä tiedä minkälaisia Jeremyjä täällä lukee ohjeita.
Paineilmaa vai jotain esim. jarrujen puhdistus spreitä?
Meseillään
Re: Näin on lähtö tulee katin sisuksille
Siinä olis mainosta:Mese 320 TE kirjoitti:Onko kokemusta miten ilmamassamittarin anturia voisi puhdistaa?
Paineilmaa vai jotain esim. jarrujen puhdistus spreitä?
http://www.youtube.com/watch?v=vPT8rL0noYg
Kerran olen kokeillut, ja auttoi ainakin sen aikaa kun auto oli minulla puhdistuksen jälkeen. (n.2kk)
Kai tuota suomestakin saa, omani ostin Venäjältä
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Kyllä mää sain orkkis possin, numeroineen, logoineen, sinetteineen. En olis muuta hakenukaan. Se on ihan hyvä kauppa, kunhan kahtoo mitä sieltä ostaa. Sielä on laatuosaakin ja sisäänostovolyymien takia jopa edullisesti. Monta hukkareisua tullu kyllä tehtyä kun Mapcoa ja Topraania tyrkötetään, mutta esim. ohjausiskari on orikinaalinen Stabilus, tehneekökään sitä muut.MAZA1 kirjoitti:Tänään sitten hain Motonetista uuden ilmamassamittarin.
Se ei todellakaan ole aito Bosch osa niinkuin joku voisi Motonetin sivuja lukiessaan luulla vaan joku onneton jäljitelmä jossa ei edes lue mitään.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Näin on lähtö tulee katin sisuksille
Täytyypä hakea CRC varaosaliikkeestä Kiitos vinkistä!JeremyH kirjoitti:Siinä olis mainosta:Mese 320 TE kirjoitti:Onko kokemusta miten ilmamassamittarin anturia voisi puhdistaa?
Paineilmaa vai jotain esim. jarrujen puhdistus spreitä?
http://www.youtube.com/watch?v=vPT8rL0noYg
Kerran olen kokeillut, ja auttoi ainakin sen aikaa kun auto oli minulla puhdistuksen jälkeen. (n.2kk)
Kai tuota suomestakin saa, omani ostin Venäjältä
Meseillään.
Meseillään
mullaki se o nimenomaan bosch eikä nimetön bulkkikama.Easy Rider kirjoitti:Kyllä mää sain orkkis possin, numeroineen, logoineen, sinetteineen. En olis muuta hakenukaan. Se on ihan hyvä kauppa, kunhan kahtoo mitä sieltä ostaa. Sielä on laatuosaakin ja sisäänostovolyymien takia jopa edullisesti. Monta hukkareisua tullu kyllä tehtyä kun Mapcoa ja Topraania tyrkötetään, mutta esim. ohjausiskari on orikinaalinen Stabilus, tehneekökään sitä muut.MAZA1 kirjoitti:Tänään sitten hain Motonetista uuden ilmamassamittarin.
Se ei todellakaan ole aito Bosch osa niinkuin joku voisi Motonetin sivuja lukiessaan luulla vaan joku onneton jäljitelmä jossa ei edes lue mitään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ostin aidon Bosch ilmamassamittarin jonka ovh on 300€.
Se toimii hyvin ja tyhjäkäynti tasaantui huomattavasti.
Pari kuukautta sitten olin vaihtanut uudet R tulpat eli niissä oli vastusta.
Sopivia Bosch tulppia ei Suomessa enään myydä ilman R merkintää.
Ne ei tietenkään sovi tämmöseen autoon missä vastus on sytytyspuolissa ja johdoissa.
Vaihdoin nyt tilalle NGK BCP5ES tulpat.
Ne ovat vastuksettomat ja tyhjäkäynti tuntui tasaantuvan lisää.
Nyt on taas ilo ajella johtotähdellä!
Se toimii hyvin ja tyhjäkäynti tasaantui huomattavasti.
Pari kuukautta sitten olin vaihtanut uudet R tulpat eli niissä oli vastusta.
Sopivia Bosch tulppia ei Suomessa enään myydä ilman R merkintää.
Ne ei tietenkään sovi tämmöseen autoon missä vastus on sytytyspuolissa ja johdoissa.
Vaihdoin nyt tilalle NGK BCP5ES tulpat.
Ne ovat vastuksettomat ja tyhjäkäynti tuntui tasaantuvan lisää.
Nyt on taas ilo ajella johtotähdellä!
MB CL 500 -07
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
Re: 320CE tyhjäkäynti aaltoilee
Nyt olen kolmisen viikkoa ajellut päivittäin uuden ilmamassamittarin kanssa ja kertaakaan ei ole tyhjäkäynti temppuillut.
Se näköjään kannattaa uusia jos tyhjäkäynnin vaeltaminen syö hermoja.
Se näköjään kannattaa uusia jos tyhjäkäynnin vaeltaminen syö hermoja.
MB CL 500 -07
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
Re:
Ai eikö!!??
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 94#p286957
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 94#p286957
Sergey kirjoitti:Edellisen kaltainen kommentti on lähes poikeuksetta ko. keskustelutopicin viimeinen postaus Sitä o moni yrittäny mutta harva jos kukaan saanut ehjäksi. Ite en ole ikinä kuullut että olisi saatu korjattua "koti" konstein.
Mutta toho vaeltamiseen vois melkee ekana koittaa vaihtaa ilmamassamittari kun se o kutoskoneisiin halpa, alta 90 euroo. Moni pikku oireilu poistuu sillä.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Re: Re:
lähes... Onko popniittikikka toiminut? tuo ohje on mainio TI-miehelle. Jos hampaat kuluu, niin pintojahan voi ajan mittaan vaikka käännellä neljänneskierroksen eri kohtaan jos käsitin oikein, että se on täysin vapaasti pyörivä.rei7pir8 kirjoitti:Ai eikö!!??Sergey kirjoitti:lähes poikeuksetta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Re:
On toiminut! No kerran olen varmuuden vuoksi avannut ja vaihtanut uudet niitit. Isommat teräsniitit. Olivat alumiiniset jo kuluneet väljäksi.Sergey kirjoitti:lähes... Onko popniittikikka toiminut? tuo ohje on mainio TI-miehelle. Jos hampaat kuluu, niin pintojahan voi ajan mittaan vaikka käännellä neljänneskierroksen eri kohtaan jos käsitin oikein, että se on täysin vapaasti pyörivä.rei7pir8 kirjoitti:Ai eikö!!??Sergey kirjoitti:lähes poikeuksetta.
Yli 60 tkm olen tuon jälkeen ajanut.
Ja tyhjäkäyntiä käy tosi tasaisesti!
j
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 320CE tyhjäkäynti aaltoilee
Yksi huomio asiaan. Vaihde valitsin vapaa asennossa ei tyhjäkäynti aaltoile, mutta ajoasennoissa aaltoilee.
Meseillään
Re: 320CE tyhjäkäynti aaltoilee
Taas alkoi tyhjäkäynti hyppiä vaihde päällä 500-1000.
Tämän ajattelin johtuvan uudehkon ilmamassamittarin hajoamisesta ja laitoin uuden ilmamassamittarin.
Tämä auttoi heti ja tyhjäkäynti oli tosi tasaista kaksi päivää.
Tänään sitten jatkui taas tyhjäkäynnin epätasaisuus uudestaan.
Kylmänä käy tasaisesti mutta lämpimänä välillä innostuu kierrokset hyppiin 500-1000.
Kannattaisko seuraavaksi uusia lambda anturi tai joku lämpöanturi?
Vaikuttaako ne mahdollisesti tyhjäkäyntitietoihin jonka takia tietokone sekoilee ja antaa tyhjäkäyntimoottorille hulluja signaaleja?
Entäs se ylijänniterele? Voiko vaikuttaa millään lailla tähän tyhjäkäyntivaivaan?
Tämän ajattelin johtuvan uudehkon ilmamassamittarin hajoamisesta ja laitoin uuden ilmamassamittarin.
Tämä auttoi heti ja tyhjäkäynti oli tosi tasaista kaksi päivää.
Tänään sitten jatkui taas tyhjäkäynnin epätasaisuus uudestaan.
Kylmänä käy tasaisesti mutta lämpimänä välillä innostuu kierrokset hyppiin 500-1000.
Kannattaisko seuraavaksi uusia lambda anturi tai joku lämpöanturi?
Vaikuttaako ne mahdollisesti tyhjäkäyntitietoihin jonka takia tietokone sekoilee ja antaa tyhjäkäyntimoottorille hulluja signaaleja?
Entäs se ylijänniterele? Voiko vaikuttaa millään lailla tähän tyhjäkäyntivaivaan?
MB CL 500 -07
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
Re: 320CE tyhjäkäynti aaltoilee
YJ rele kyllä vaikuttaa myös.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 320CE tyhjäkäynti aaltoilee
Jotenkin niin tuttuaMAZA1 kirjoitti:Taas alkoi tyhjäkäynti hyppiä vaihde päällä 500-1000.
Tämän ajattelin johtuvan uudehkon ilmamassamittarin hajoamisesta ja laitoin uuden ilmamassamittarin.
Tämä auttoi heti ja tyhjäkäynti oli tosi tasaista kaksi päivää.
Tänään sitten jatkui taas tyhjäkäynnin epätasaisuus uudestaan.
Kylmänä käy tasaisesti mutta lämpimänä välillä innostuu kierrokset hyppiin 500-1000.
Kannattaisko seuraavaksi uusia lambda anturi tai joku lämpöanturi?
Vaikuttaako ne mahdollisesti tyhjäkäyntitietoihin jonka takia tietokone sekoilee ja antaa tyhjäkäyntimoottorille hulluja signaaleja?
Entäs se ylijänniterele? Voiko vaikuttaa millään lailla tähän tyhjäkäyntivaivaan?
Aivan samoja oireita ja välillä toimii kuin tehtaalta tullut. . .
Kerro jos jonkin osaan päädyt.
Itse myös vaihdellut ja nyt mietin mitä alkaisi taas vaihtamaan, ettei ostaisi aina turhia osia. .
Itselläni on vm94 300 S Mb bensa
Tuosta ilmassamoottorista, sehän oli Motonetissä EI meidän autoille tarkoitettu, itsekkin sen sieltä oston ja palautin pois.
Nyt sinne on tullut n 200 euron hintainen ja Kl se maksaa n 250- 270 euroa. .
Alkaa mietityttämään olisiko joku anturi. . Ku saa niin paljon erinlaisia vinkkejä, milloin ilmanputsari, milloin tuplat, puola, anturi . .. hmmmmm
Re: 320CE tyhjäkäynti aaltoilee
Nyt olen sitten vaihtanut uuden lambda-anturin ja pistin uuden ylijännitereleen sekä lämpötila-anturin joka vaikuttaa ruiskun toimintaan.
Välillä toimii hyvin mutta aika usein lämpimänä vaihde päällä kierrokset heiluu 500-1000 ja auto sanoo RYN RYN RYN.
Eli sekoo ihan hulluksi ja jos ei pistä vaihdetta vapaalle niin vähän ajan päästä kierrosten heiluminen on niin rajua että auto sammuu.
Täytyy varmaan seuraavaksi katsoa testerillä onko vikamuistissa mitään tietoa.
Se alkuperäinen vika eli kierrosten vähäinen seilaaminen tosiaan poistui sillä ilmamassamittarin uusimisella.
Välillä toimii hyvin mutta aika usein lämpimänä vaihde päällä kierrokset heiluu 500-1000 ja auto sanoo RYN RYN RYN.
Eli sekoo ihan hulluksi ja jos ei pistä vaihdetta vapaalle niin vähän ajan päästä kierrosten heiluminen on niin rajua että auto sammuu.
Täytyy varmaan seuraavaksi katsoa testerillä onko vikamuistissa mitään tietoa.
Se alkuperäinen vika eli kierrosten vähäinen seilaaminen tosiaan poistui sillä ilmamassamittarin uusimisella.
MB CL 500 -07
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92