300-24 ce-90
iskunvaimentajat
iskunvaimentajat
morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90
300-24 ce-90
Re: iskunvaimentajat
Kannattaa muuten olla tarkkana, että saa oikeat osat. Voisin kuvitella, että tuossa 24-tappisessa koneessa on jopa etuakselistossa joitain eri osia kuin 12-venttilisessä, tilanpuutteen tai muiden syiden vuoksi.make kirjoitti:morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90
Näin nelivedon omistjaana on jo tottunut siihen, että varaosakataloogeissa lukee tasatahtiin osien kohdalla "EI 4Matic" tai "EI 24V"...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Automatic260E
- Vakiokalustoa

- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
ff
Se kai selviää kun vakoilee mikä on asennettu aikaisemmin
ja laittaa samanlaiset ,jos on tykännyt niistä (vai onkohan Mersu laittanut oman logon merkin päälle ?) ,jos meinaan on alkuperäiset ..
ja laittaa samanlaiset ,jos on tykännyt niistä (vai onkohan Mersu laittanut oman logon merkin päälle ?) ,jos meinaan on alkuperäiset ..
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
W124:n alkuperäisiskarit
KL-varaosassa sanottiin että normaalialustaisessa (=ei Sportline) kakkosnelosessa olisi Saksassa Sachsit mutta Suomeen ne tuotaisiin Bilsteineilla. Syystä että Suomessa ne joutuvat useammin kuormajuhdiksi. (Ks. pehmoisuusväittämäni edellä.)
-T
-T
jep
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Sportlinen iskunvaimentimet vs. tarvikevaimentimet
...ja mitä Sportlineen tulee, pistin omaan taannoiseen 300D Turbo Sportlineeni Bilsteinin jäykät iskarit (niitäkin on montaa kovuutta) Sportline-iskunvaimentimien tultua tiensä päähän. Uskalsin tehdä tämän koska:
-Sportline ei ole kovin paljon (20 mm?) normaalia matalampi.
-Vasta yli 40 mm madallussarjoihin kuuluu yleensä erikoisiskarit
Ratkaisu oli ihan ok - eli alusta ei kärsinyt eikä jousituskaan alkanu pohjailla. Ja lisäksi rahaa säästyi aika tukko - alkup. Sportline-iskarit ovat nimittäin aika suolaisen hintaiset.
-T
-Sportline ei ole kovin paljon (20 mm?) normaalia matalampi.
-Vasta yli 40 mm madallussarjoihin kuuluu yleensä erikoisiskarit
Ratkaisu oli ihan ok - eli alusta ei kärsinyt eikä jousituskaan alkanu pohjailla. Ja lisäksi rahaa säästyi aika tukko - alkup. Sportline-iskarit ovat nimittäin aika suolaisen hintaiset.
-T
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: iskunvaimentajat
Terve!make kirjoitti:morienttes,nyt on aika tullut vaihtaa iskarit eteen,varaosissa olisi tarjolla sachs ja bilstein,onko kokemusta,kumpi olisi parempi,ovat aikalailla samanhintaiset.saako eteen vaihdettua helposti itse,eli tarviiko jousipuristinta,vai saako iskarin vaihdettua ilman jouseen kajoamista?
300-24 ce-90
Jos vakioiskareita mietit älä edes ajattele muutakun billsteinia. KL-varaosatkin on lopettanett sachsin varastossa pitämisen takuuongelmien vuoksi.
Billsteinia ei ollut kukaan tuonut takuuaikana takaisin ainakaan sen myyjän aikana. Kun taas sachseja tuli vaihtoon useita viime talven pakkasilla.
Re: jep
Ei tarvitse tosiaankaan jouseen koskea.Helpoiten käy ehkä niin että ottaa ensin iskarin yläpäästä irti ja nostaa sitten vasta auton ylös.Näin ei tukivartta ainakaan tarvitse millään tukea.Sitten vain alapultti auki ja iskari irti.Kokoaminen sitten taas päinvastaisessa järjestyksessä!make kirjoitti:käsittääkseni 24 v iskarit ovat samat,kuin 12 v,poislukien sportline-alusta,jarruosat ovatkin sitten erilaiset ja useat muut osat,taidan kääntyä bilsteinin kannalle,katselin tota jousitusta,ja mielestäni iskarin vaihto onnistuu ilman jousen poisottamistakin,tukee vain tukivarren,ennenkuin iskarin ottaa pois,eikö?
Niin ja Bilsteiniä minäkin suosittelisin.Sacheista huonoja kokemuksia molemmissa autoissa.Mersussa kesti kuukauden(olivat kyllä vääräntyyppiset),toisessa autossa jo vuoden jälkeen todella tehottomat!
KL:stä BiIlstein HD:t ja se on sillä selvä.MB kirjoitti:Olisiko hyviä suosituksia W126 viissatkun takaiskareiksi? Vai kävelenkö Veholle ja sanon että takaiskarit kiitos![]()
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]



