W211 SBC-jarrujen nesteen vaihto
W211 SBC-jarrujen nesteen vaihto
Niin, kukaan tehny "kotikonstein"? Onnistuuko normaaliin tapaan, vai pitääkö ottaa jotain huomioon, ettei tuo iki-ihana sbc rupee häröileen. Auto vm. 2005.
Jarruneste tais olla tuolle joku oma litku vai muistanko höpöjä?
Jarruneste tais olla tuolle joku oma litku vai muistanko höpöjä?
Miten se neste tuolla konstilla vaihtuu "joka nurkasta"? Eihän sinne jarrusylintereihin ole mitään kiertoa, vähän nestettä menee putkeen ja palaa takaisin.epk kirjoitti:kait tuossakin uskaltaa tehdä helpot, eli imaisee konehuoneesta jarrunestesäiliön tyhjäksi, ajelee päivän pari ja vaihtaa taas niin vaihtuu joka nurkasta. Ei tarvii mönkiä auton alla + muut mahdolliset "ongelmat".
ei varmasti parilla kerralla vaihdukkaan ! olen kyllä siinä uskossa että kun 3-4 kertaa vaihtaa säiliöstä vaikka viikon välein niin on aikasta kokonaan vaihtuneet nesteet, faktaa ei ole mutta mutua. Mitäs muut on mieltä ?
edit, jos järjellä miettii niin ei pitäisikään vaihtua mutta näin tehtynä ainakin tulee mustista nesteistä kirkkaat (eli jos on tummat nesteet olleet purkissa ja mustaa höhhöä purkin pohjalla niin ekan kerran jälkeen tulee vielä jostain mustaa mutta sitten parin vaihtokerran jälkeen kirkastuu kokonaan).
edit, jos järjellä miettii niin ei pitäisikään vaihtua mutta näin tehtynä ainakin tulee mustista nesteistä kirkkaat (eli jos on tummat nesteet olleet purkissa ja mustaa höhhöä purkin pohjalla niin ekan kerran jälkeen tulee vielä jostain mustaa mutta sitten parin vaihtokerran jälkeen kirkastuu kokonaan).
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
no eihän ne kyllä vaihdu....epk kirjoitti:ei varmasti parilla kerralla vaihdukkaan ! olen kyllä siinä uskossa että kun 3-4 kertaa vaihtaa säiliöstä vaikka viikon välein niin on aikasta kokonaan vaihtuneet nesteet, faktaa ei ole mutta mutua. Mitäs muut on mieltä ?
en tiedä tuon alkup. kysyjän jarrujärjestelmää mutta mikä siihen estää vaihtamasta jarrunesteet ihan oikeasti "ilmauspullolla"?...ei kai se niin erikoinen järjestelmä ole että tunnistaa virrattomana lepotilassa mitä sille tehdään?
Opel, "weird lieben autos"....
hmm , täytyypi tehdä paremmin !
tuolla aiheesta : http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58741
tuolla aiheesta : http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58741
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
lainasin siitä theadistä vai mikä se on slangilla...maalaispoika kun olen..epk kirjoitti:hmm , täytyypi tehdä paremmin !
tuolla aiheesta : http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58741
maalaisjärjellä ajattelin tota juttua aikaisemmassa viestissäni.
"Jarrupalojen vaihto onnistuu niin kuin tuossa ohjeessa neuvotaan eli ovet lukossa ja avain kaappiin. Jarrut kyllä resetoituu ajaessa. Aioin tehdä viikonloppuna.
Miksei nesteitä voi vaihtaa siten, että aukaisee yhden jarrun ilmausruuvin ja polkee jarrua ja antaa nesteen virrata niin, että säiliö on melkein tyhjä. Ilmaa ei saa mennä sylinteriin. Sitten täyttää säiliön uudella nesteellä ja edelleen pumppaa jarrulla uuden nesteen pyörän jarrusylinteriin ja ilaruuvi suljetaanTämä toistetaan joka pyörälle. Näin ei tarvitse ilmata. Olen tehnyt näin W124:lle ja hyvin on nesteet vaihtunut. Vai huomaako sähköjarrut tämän huijauksen ?"
Opel, "weird lieben autos"....
SBC-systeemi ei tuota huomaa jos on kaapeli boksista irti tai muuten laitettu nukkumaan mutta tuossa on se ongelma että jarrupolkimesta on sähköyhteys "työsylinteriin" eikä se toimi jos SBC-yksikkö on nukutettu. Sillä hätäjärjestelmällä ei paloa taida apuja saada ja sehän vaikuttaakin vain toiselle akselille.W210 E420 kirjoitti:lainasin siitä theadistä vai mikä se on slangilla...maalaispoika kun olen..epk kirjoitti:hmm , täytyypi tehdä paremmin !
tuolla aiheesta : http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58741
maalaisjärjellä ajattelin tota juttua aikaisemmassa viestissäni.
"Jarrupalojen vaihto onnistuu niin kuin tuossa ohjeessa neuvotaan eli ovet lukossa ja avain kaappiin. Jarrut kyllä resetoituu ajaessa. Aioin tehdä viikonloppuna.
Miksei nesteitä voi vaihtaa siten, että aukaisee yhden jarrun ilmausruuvin ja polkee jarrua ja antaa nesteen virrata niin, että säiliö on melkein tyhjä. Ilmaa ei saa mennä sylinteriin. Sitten täyttää säiliön uudella nesteellä ja edelleen pumppaa jarrulla uuden nesteen pyörän jarrusylinteriin ja ilmaruuvi suljetaan. Tämä toistetaan joka pyörälle. Näin ei tarvitse ilmata. Olen tehnyt näin W124:lle ja hyvin on nesteet vaihtunut. Vai huomaako sähköjarrut tämän huijauksen ?"
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ja kuten saimma hoomata.....maalaiset on tyhmiä.DBFI kirjoitti:SBC-systeemi ei tuota huomaa jos on kaapeli boksista irti tai muuten laitettu nukkumaan mutta tuossa on se ongelma että jarrupolkimesta on sähköyhteys "työsylinteriin" eikä se toimi jos SBC-yksikkö on nukutettu. Sillä hätäjärjestelmällä ei paloa taida apuja saada ja sehän vaikuttaakin vain toiselle akselille.W210 E420 kirjoitti:lainasin siitä theadistä vai mikä se on slangilla...maalaispoika kun olen..epk kirjoitti:hmm , täytyypi tehdä paremmin !
tuolla aiheesta : http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58741
maalaisjärjellä ajattelin tota juttua aikaisemmassa viestissäni.
"Jarrupalojen vaihto onnistuu niin kuin tuossa ohjeessa neuvotaan eli ovet lukossa ja avain kaappiin. Jarrut kyllä resetoituu ajaessa. Aioin tehdä viikonloppuna.
Miksei nesteitä voi vaihtaa siten, että aukaisee yhden jarrun ilmausruuvin ja polkee jarrua ja antaa nesteen virrata niin, että säiliö on melkein tyhjä. Ilmaa ei saa mennä sylinteriin. Sitten täyttää säiliön uudella nesteellä ja edelleen pumppaa jarrulla uuden nesteen pyörän jarrusylinteriin ja ilmaruuvi suljetaan. Tämä toistetaan joka pyörälle. Näin ei tarvitse ilmata. Olen tehnyt näin W124:lle ja hyvin on nesteet vaihtunut. Vai huomaako sähköjarrut tämän huijauksen ?"
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
vaihdoin itselle nesteet sillain kun oli kuluneet jarrupalat.
järjestelmä ensin nukkumis tilaan ja sitten ilmausruuvi hieman auki ja sylinterit varovasti painoin pohjaan ja ilmausruuvi kiinni ja auto käyntiin sitten polkimella varovasti painellen ja nestettä lisäillen, sama homma uudestaan ja nestettä meni reilu litra eli kyllä se onnistui eikä kovin kummonen homma, tietokone muistaakseni herjas jotain ennen kun palat oli levyjen lähellä mutta tekstit häipyi ja jarrut tulivat ennallen ja hyvin pelittää.
järjestelmä ensin nukkumis tilaan ja sitten ilmausruuvi hieman auki ja sylinterit varovasti painoin pohjaan ja ilmausruuvi kiinni ja auto käyntiin sitten polkimella varovasti painellen ja nestettä lisäillen, sama homma uudestaan ja nestettä meni reilu litra eli kyllä se onnistui eikä kovin kummonen homma, tietokone muistaakseni herjas jotain ennen kun palat oli levyjen lähellä mutta tekstit häipyi ja jarrut tulivat ennallen ja hyvin pelittää.
Ajattelin myös itse vaihtaa jarrunesteet. Minulla on Motonetin imuöljynvaihtaja, sillä ajattelin kokeilla.
Ensin alipaine sitten vaan ilmausruuvi auki ja lisäilee nestettä mitä tarvitsee. Katsotaan mitä tapähtuu. Korkeintaan lavettiauto vie koko vehkeen Veholle.
Ensin alipaine sitten vaan ilmausruuvi auki ja lisäilee nestettä mitä tarvitsee. Katsotaan mitä tapähtuu. Korkeintaan lavettiauto vie koko vehkeen Veholle.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
nesteet
jostain muistan lukeneeni ettei kannata mennä itse säätäämään koska jos jostain syystä sbc päättää siirtää palat "optimiin" niin sotku on valmis. Ja sitten voi kaivaa vaimonkin kuvetta kun systeemi ja maalipinnat on käsitelty litkulla
S211 E220 cdi vm, 2008
Re: nesteet
Tuota pelkoa ei pitäisi olla, jos muistaa pitää avaimet taskussa ja ovet kiinni.kava73 kirjoitti:jostain muistan lukeneeni ettei kannata mennä itse säätäämään koska jos jostain syystä sbc päättää siirtää palat "optimiin" niin sotku on valmis. Ja sitten voi kaivaa vaimonkin kuvetta kun systeemi ja maalipinnat on käsitelty litkulla
Tai ottaa kummankin akunkengät irti.
Tuo takuu asia on ihan totta, mutta jos itse tekee kaikki korjaukset ja huollot niin sama pätee niihinkin. Takuu mies löytyy peilistä.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
juhape kirjoitti:Kaikenlaisia jarruja niitä on pitäny tehdä....??
Tästä voi päätellä omatoimisen nesteen vaihdon.
Anna sivun ensin latautua ,jotta näät koko asian. (68 sivua)
Aika erilaiset jarrut verrattuna ,tavis jarruihin.
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf
Ei tuossa nesteen vaihdossa pitäis olla ongelmia. aivan normaali imu ja täyttö. ei varmaan haittaa deaktivoida järjestelmä. Itse deakivoin autocomilla. ehkä akun poiskytentä riittää(olettamus!) tutulla asentajalla,joka ei tiennyt asiasta,vaihtoi jarrupaloja ja männät laukes kynsille! sairauslomaa.. Deaktivoikaa ennen kun teette mitään remppaa noihin,ettei satu vahinkoja!