s124 230TE tyhjäkäynti ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

s124 230TE tyhjäkäynti ongelma

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Mulla vaeltaa omassa tyhjäkäynti ja toisinaan häviää kokonaan, eikä pysy käynnissä ilman että painaa kaasua, ongelma on hyvin satunainen, eli esiintyy millon sattuu mut sitäki tympeempi kun sattuu.
Onko näissä tyhjäkäynti moottoria vai onko se joku venttiili joka ohjaa ilman kiertoo?
Auto on vuosimallia -88 ja ruisku.

Tänään tutkailin vähän ja irrotin tämmösen systeemin sieltä;
http://german-spob-gmbh.com/start.php?n ... l_id=13190

ja puhdistin tuon bräkleenillä. Mikä venttiili tuo on? enkun kielinen nimi vähän viittaisi tyhjäkäyntiin. Mitä muita vinkkejä ois saada tyhjäkäynti kohdilleen, että se talven taas pelais, ku Paavo on unilla ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tyhjäkäynti venttilin olet puhdistanut mutta testasitko sen toiminnan 12voltilla mutta vain hetkellisesti ettei hajoa?
Katsele että kaasunpalautus jouset on ehjät ja vivusto voideltu ja sitten vielä kaasuläpällä oleva kytkimen toiminta joka tajuaa että kone menisi tyhjäkäynti säädölle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

joo, vain hetkellisesti testasin, että naksahti ja sit päästin piuhat irti. Minäpäs katson ne jouset ja kytkimen, kytkimen oon muistaakseni joskus yleismittarilla piipannut ja silloin toimi.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siis kytkin on kaasuläpällä ruiskun alla ja se ei ole se mikro kytkin kaasuvivustossa kun se vaan tunnistaa syötön katkaisun moottori jarrutuksessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

aivan juu, onko se liitin hankalassa paikassa jos siitä mittaa suoraan ettei tarvis purkaa koko hommelia?

ja onnistuuko se mitata piippaamalla vai pitääkö saada ohmi arvoja tietystä asennosta?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mittaa vaan piip-puolella ja sen yksi liitin on sen potikan luona jossa kaksi tai kolme johtoa.Eli tyhjäkäynnillä menee keski ja toinen laitimmainen ja keski kaasu ei kai minnekään ja täys kaaasu keski ja tois laitimmainen.
Kun itseltä mittasin niin oli kolme johtoa ja joku sano että hänellä oli vaan kaksi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Siis tarkoitatteko te sitä potentiometriä joka on siinä ruutan kyljessä, mihin ne kärjet ottaa?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ok, pengotaanpas sitä. :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se potentio metri on erikseen mutta sen orginelli paikka on siinä bensapaineensäätäjän ja potikan lähettyvillä eli siinä on vaan liitin jossa 3johtoa?
Yj-rele saattaa tehdä myös sinun kuvaamaa oiretta eli oletko milloin tinannut relettä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin