Kokemuksia mersuista.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 24.10.2010 17:51
Kokemuksia mersuista.
Olen luullut itseni "mersu mieheksi",mutta huomasin että se olikin vain harhaa.
Olen omistanut hieman alta kymmenen meseä ja nyt taisi tulla pääteasema mersun hankintaan.
Tällä hetkellä w211 ja täytyy sanoa,että jos joku väittää auto on saksalaista laatua niin höpö höpö.
Viimeisen kuukauden aikana autosta on mennyt
sbc-boxi,suutin,vesipumppu,termostaatti yläpallonivelet,iskareiden ylpäät ja jotain pieniä nippeleitä.
Tällä hetkellä autoon tulee jostain läppärin kautta savun hajua (hieman) mutta kuitenkin.Autolla on ajettu 300tkm mutta luulis mersu merkkisen auton vielä pelata eri tavalla,edellinen auto oli kilpailevan autotehtaan tuote ja voi miten haikeudella muistelen sitä huoletonta 390tkm ajettua dieseliä.
Kertokaa jotain positiivista mersuista niin saatan vielä jossain vaiheessa elämää harkita mersun hankintaa.
Olen omistanut hieman alta kymmenen meseä ja nyt taisi tulla pääteasema mersun hankintaan.
Tällä hetkellä w211 ja täytyy sanoa,että jos joku väittää auto on saksalaista laatua niin höpö höpö.
Viimeisen kuukauden aikana autosta on mennyt
sbc-boxi,suutin,vesipumppu,termostaatti yläpallonivelet,iskareiden ylpäät ja jotain pieniä nippeleitä.
Tällä hetkellä autoon tulee jostain läppärin kautta savun hajua (hieman) mutta kuitenkin.Autolla on ajettu 300tkm mutta luulis mersu merkkisen auton vielä pelata eri tavalla,edellinen auto oli kilpailevan autotehtaan tuote ja voi miten haikeudella muistelen sitä huoletonta 390tkm ajettua dieseliä.
Kertokaa jotain positiivista mersuista niin saatan vielä jossain vaiheessa elämää harkita mersun hankintaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
tämä aloitus siirretään suoli24 palstalle....
mulla on kyllä vaan ja ainoastaan positiivisia kokemuksia mersusta, on alla eka, ja saattaa (tuleepas) toinenkin vielä tämän rinnalle.
n.70tkm matkaa taitettu käytetyksi autoksi todella pienellä "harrastuksella"...päivääkään ei ole seissyt ettei olis voinut ajaa, se on jo paljon se.
seuraava taitaa olla S tai sitten w211...katsotaan nyt mitä löytyy ja mistä...suomi-saksa linjalla ollaan etsinnässä.
oletko tosiaan sitä mieltä että merkkiä vaihtamalla asiat paranee? voi ne parantuakin mutta voi ne huonontuakin...esim. mulla tohon audiin on vaihdettu kaksi ajovalopoltinta mutta ystävälläni menee öljyä ja vaihdelaatikkoa samanlaisesta...
mulla ducato no mennyt ilman mainittavia vikoja ja monella muulla voi olla sähkövikoja jne...
samojen automerkkien sisällä on ma,ti,ke,to ja pe versioita...se vaan on paljon siitä kiinni minkä niistä saa...
mulla on kyllä vaan ja ainoastaan positiivisia kokemuksia mersusta, on alla eka, ja saattaa (tuleepas) toinenkin vielä tämän rinnalle.
n.70tkm matkaa taitettu käytetyksi autoksi todella pienellä "harrastuksella"...päivääkään ei ole seissyt ettei olis voinut ajaa, se on jo paljon se.
seuraava taitaa olla S tai sitten w211...katsotaan nyt mitä löytyy ja mistä...suomi-saksa linjalla ollaan etsinnässä.
oletko tosiaan sitä mieltä että merkkiä vaihtamalla asiat paranee? voi ne parantuakin mutta voi ne huonontuakin...esim. mulla tohon audiin on vaihdettu kaksi ajovalopoltinta mutta ystävälläni menee öljyä ja vaihdelaatikkoa samanlaisesta...
mulla ducato no mennyt ilman mainittavia vikoja ja monella muulla voi olla sähkövikoja jne...
samojen automerkkien sisällä on ma,ti,ke,to ja pe versioita...se vaan on paljon siitä kiinni minkä niistä saa...
Opel, "weird lieben autos"....
Ihan normaalia, tosin SBC vika on ikävä hintansa takia ellei mene takuuseen.Viimeisen kuukauden aikana autosta on mennyt
sbc-boxi,suutin,vesipumppu,termostaatti yläpallonivelet,iskareiden ylpäät ja jotain pieniä nippeleitä.
Tällä hetkellä autoon tulee jostain läppärin kautta savun hajua (hieman) mutta kuitenkin.Autolla on ajettu 300tkm
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 24.10.2010 17:51
Joo tää mulla on maanantaina valmistettu ja todennäköisesti hieman flunssaa poteneen stutgartilaisen toimesta.
Tiedän,että autoista menee kulutus-osia ja onhan autolla jo ajettu reilu kolmesatkua,mutta tuntuu että saat olla päivittäin veholla ton kanssa.
Toivotaan,että joku kuten edellinen kirjoittaja on saanut positiivisen kokemuksen mersuista.Ai niin toi auto muuten rupes käymään hieman epätasaisesti.Huoltokirja on lähes aukoton.
Tiedän,että autoista menee kulutus-osia ja onhan autolla jo ajettu reilu kolmesatkua,mutta tuntuu että saat olla päivittäin veholla ton kanssa.
Toivotaan,että joku kuten edellinen kirjoittaja on saanut positiivisen kokemuksen mersuista.Ai niin toi auto muuten rupes käymään hieman epätasaisesti.Huoltokirja on lähes aukoton.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
näin se menee.Kemppainen J kirjoitti:Joo tää mulla on maanantaina valmistettu ja todennäköisesti hieman flunssaa poteneen stutgartilaisen toimesta.
Tiedän,että autoista menee kulutus-osia ja onhan autolla jo ajettu reilu kolmesatkua,mutta tuntuu että saat olla päivittäin veholla ton kanssa.
Toivotaan,että joku kuten edellinen kirjoittaja on saanut positiivisen kokemuksen mersuista.Ai niin toi auto muuten rupes käymään hieman epätasaisesti.Huoltokirja on lähes aukoton.
mä olen sitä mieltä että jos auto alkaa "vittuilemaan" liiaksi se kannattaa laittaa kiertoon.
ostin 2001 tai 2002 edellisen kopan uuden mondeon...viiden vuoden aikana auto seisoi varmaan vuoden korjaamolla ja huolloissa...pistin kiertoon...en ole haikaillut muuta kuin varmaan yhtä maailman parasta ohjaustuntumaa tavis sedaneista...mulla oli siis kaksi mondeota, eka ja vika samassa autossa.
tiedän, kyllä se jossain vaiheessa alkaa potuttaa mutta jos haluaa ajella huoletta pitää ajella taksilla
sullakin näyttäis olevan ihan kulutusosaa suurin osa tossa listassa.
Opel, "weird lieben autos"....
No, tietysti pitää tämä laatuasia suhteuttaa useampaan kokemukseen kuin yhteen..ottaen huomioon, että Mersuja on maailmalla liikenteessä melko monta.
Mulla on kokemusta mm. seuraavista Mersuista vuosien varrelta: SLK (R170), CLK (C209), C (W203) sekä E(211), sekä hieman satunnaisemmin CLS. Yhdestäkään ei ole mitään erityistä pahaa sanottavaa. Jotain pientä on aina joskus ollut, ei kuitenkaan mitään erityistä mainitsemisen arvoista. Mun kokemus Mersuista on siis hyvin positiivinen, niin laadun kuin yleisfiiliksenkin pohjalta.
Mulla on kokemusta mm. seuraavista Mersuista vuosien varrelta: SLK (R170), CLK (C209), C (W203) sekä E(211), sekä hieman satunnaisemmin CLS. Yhdestäkään ei ole mitään erityistä pahaa sanottavaa. Jotain pientä on aina joskus ollut, ei kuitenkaan mitään erityistä mainitsemisen arvoista. Mun kokemus Mersuista on siis hyvin positiivinen, niin laadun kuin yleisfiiliksenkin pohjalta.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Se on kaikissa autoissa, jopa mersuissa, tuo laatu suoraan verrannollinen siihen, miten sitä on käytetty/pidetty. Jos käyttö on ollut lähinnä ajoa ja vain pakollisia huoltoja, saattaa se jossain vaiheessa kostautua, mutta kun niitä orastavia kulutusosia vaihtelee, ennenkuin ne rikkontuvat, säästää se hyvällä tuurilla jotain muutakin. Niin ja kyllä tuommoisella 300 tkm matkalla jo jotain kulutusosaa joutuu vaihtamaan, eikä se huoltokirja siinä suhteessa ole mikään autuaaksi tekevä.
Itselläni ei ole Mersuista ollut ihan kauheasti huonoa sanottavaa, ehkä merkkihuolto on kohdallani ollut hivenen laadutonta, mutta onneksi niitä voi tehdä jotkut muutkin, ketä asia kiinnostaa.
Itselläni ei ole Mersuista ollut ihan kauheasti huonoa sanottavaa, ehkä merkkihuolto on kohdallani ollut hivenen laadutonta, mutta onneksi niitä voi tehdä jotkut muutkin, ketä asia kiinnostaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 24.10.2010 17:51
Kilometrit vaikuttavat aika radikaalisti, tuo 300-400tkm väli on yleensä pahin. Osa kuluvista paukkuu ensimmäistä kertaa varmasti ja osassa lähtee toinen tai kolmas kierros.
Itse ostan yleensä mersuni 550-600tkm ajettuina ja toistaiseksi on murheilta vältytty, toki tuuriakin mukana. Nämä siis 210 ja 211 -malleista.
Nyt alla on -01 220 CDI, ajokilometreja 592. Ei ongelmia ja katsastuksesta puhtain paperein. Kyseinen yksilö ei häpeä ajoltaan takuukilometreillä ollutta hyvin huollettua 70tkm ajettua diplomaattikäytöstä poistunutta yksilöä.
Toinen hyvä puoli näissä on, että ostohinta on edullinen ja todennäköisesti saat myös myytyä auton samalla hinnalla pois millä ostitkin, koska arvo ei enää juuri tipu ostohintaan verrattuna.
Itse ostan yleensä mersuni 550-600tkm ajettuina ja toistaiseksi on murheilta vältytty, toki tuuriakin mukana. Nämä siis 210 ja 211 -malleista.
Nyt alla on -01 220 CDI, ajokilometreja 592. Ei ongelmia ja katsastuksesta puhtain paperein. Kyseinen yksilö ei häpeä ajoltaan takuukilometreillä ollutta hyvin huollettua 70tkm ajettua diplomaattikäytöstä poistunutta yksilöä.
Toinen hyvä puoli näissä on, että ostohinta on edullinen ja todennäköisesti saat myös myytyä auton samalla hinnalla pois millä ostitkin, koska arvo ei enää juuri tipu ostohintaan verrattuna.
Re: Kokemuksia mersuista.
Jos olet nuo kaikki viat jo korjauttanut niin ei kai nyt enää siinä vaiheessa kannata autoa vaihtaa. Olet korjannut juuri kaikki kuluvat osat ja niillä ajelee taas sen 150-300 tkm.Kemppainen J kirjoitti:Olen luullut itseni "mersu mieheksi",mutta huomasin että se olikin vain harhaa.
Olen omistanut hieman alta kymmenen meseä ja nyt taisi tulla pääteasema mersun hankintaan.
Tällä hetkellä w211 ja täytyy sanoa,että jos joku väittää auto on saksalaista laatua niin höpö höpö.
Viimeisen kuukauden aikana autosta on mennyt
sbc-boxi,suutin,vesipumppu,termostaatti yläpallonivelet,iskareiden ylpäät ja jotain pieniä nippeleitä.
Tällä hetkellä autoon tulee jostain läppärin kautta savun hajua (hieman) mutta kuitenkin.Autolla on ajettu 300tkm mutta luulis mersu merkkisen auton vielä pelata eri tavalla,edellinen auto oli kilpailevan autotehtaan tuote ja voi miten haikeudella muistelen sitä huoletonta 390tkm ajettua dieseliä.
Kertokaa jotain positiivista mersuista niin saatan vielä jossain vaiheessa elämää harkita mersun hankintaa.
Tosin voihan auto olla muutenkin maanantaikappale tahi huoltohistoria toisenlainen, kuin mitä huoltokirjassa mainitaan.
Tuo lämppäristä tuleva savunhaju voi tosin vielä kustantaa sen 1500 eur, koska ainakin itselläni se johtui haljenneista pakosarjoista, eli se saattaa kyllä vienosti johdatella autonvaihtoon, jos v*tutuskäyrä on muutenkin korkealla. Siitä kaasukammio-ominaisuudesta muuten kannattaa hankkiutua eroon, ellei halua mukavaa 2 vko kestävää päänsärkyä, kun saa enemmän ajellessa lievän häkämyrkytyksen...
Muuten kyllä mersun hyvyydestä sen verran, että minulla mersu on kyllä ollut ainoa auto, joka kestää minun ajoani ilman suurempia murheita. Juuri tänään viimeksi mietin, että tuskin tulen enää koskaan vaihtamaan automerkkiä, jos mersu tekee jatkossakin yhtä täydellisiä autoja, kuin nämä W/S211:t ovat olleet. Minun sieluni on kyllä myyty tähtimerkille.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
kyllä minä ainakin ymmärrän kemppaisen mielipiteen, harmi vain, että nuo samat asiat tuntuu vaivaavan kaikki automerkkejä nykyään, siis uudet autot nyt vain tahtoo olla tuollasia...
mutta ei ne bemarit ja audit (jos nyt lähimpiä kilpailijoita ajatellaan) yhtään sen huolettomampia ole, jos "yksilö" sattuu kohdalle...
ja W211 kohdalla varsinkaan en ole vakuuttunut enää ollenkaan mersun "laadusta"...
eilen muuten kun olin konttorilla katsastamassa tuota omaa W124, niin tummat soitteli purkaamoja läpi ja etsivät sellaista rattia W211 korimalliin, jossa ei kilometrit näy eihän sullakin vain ole sellainen "vähänajettu" (1.7 miljoonaa km)...
mutta ei ne bemarit ja audit (jos nyt lähimpiä kilpailijoita ajatellaan) yhtään sen huolettomampia ole, jos "yksilö" sattuu kohdalle...
ja W211 kohdalla varsinkaan en ole vakuuttunut enää ollenkaan mersun "laadusta"...
eilen muuten kun olin konttorilla katsastamassa tuota omaa W124, niin tummat soitteli purkaamoja läpi ja etsivät sellaista rattia W211 korimalliin, jossa ei kilometrit näy eihän sullakin vain ole sellainen "vähänajettu" (1.7 miljoonaa km)...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 24.10.2010 17:51
Kuluvia osiahan ne joo.Lähinnä toi vaihto on psyykkinen vapautuminen kun ei tarvii enään aamulla kattoo ovelta.että siellä se rahasyöppö "eemeli" kyhjöttää kohti seuraavaa koitosta.Pari kertaa ollut uudehko Volvo V70 ja kyllä ei ole tarvinnut juosta kuluvien osien kanssa joka päivä pajalla.
Aikanaan ollut w124 pelejä ja kyllä ne toimi hyvin en tiedä mikä näitä uusia vaivaa.Taksikuski kaveri kertoi kun hänen kaverillaan on tämä aivan uusi malli w212 muistaakseen tyypiltään,niin siellä on kuulemma veholla tälläkin hetkellä noin 30 auton jono uusia suihkuja odottamassa kun ollut täysiä susia.Toivotaan,että muilla on mersuista parempia kokemuksia ja ei muuta kun huoletonta ajoa niille kenen mersu pelaa.
Aikanaan ollut w124 pelejä ja kyllä ne toimi hyvin en tiedä mikä näitä uusia vaivaa.Taksikuski kaveri kertoi kun hänen kaverillaan on tämä aivan uusi malli w212 muistaakseen tyypiltään,niin siellä on kuulemma veholla tälläkin hetkellä noin 30 auton jono uusia suihkuja odottamassa kun ollut täysiä susia.Toivotaan,että muilla on mersuista parempia kokemuksia ja ei muuta kun huoletonta ajoa niille kenen mersu pelaa.
Mielenkiintonen topicci juuri vaihdoin viime viikolla Avensiksesta W211 mersuun... eli -09 60tkm D4D avensis vaihtui 218tkm ajettuun -05 280 CDI W211 farkku automaatti mersuun ja vielä jäi tilille mersun "huoltorahaa". Avensiksia mulla ollut 3 dieseliä ja edelleen 1 bensa pihassa.
Ajolleen on tämä mun W211 10+ kun vertaa yhteenkään aiempaan tojoon, nissaniin tahi opeliin mitä tässä on ollut, Toki pikku laittoa pukkaa heti hehkujen ja termarin muodossa, mutta mutta pidän kuluvana osana jota meni tojossakin paljon... toki vanha tojo tiisseli kesti kans. itselläni oli aikoinaan vm 86 corolla jolla ajeltiin ilman murheita 657tkm ennen ku lähti meiltä kiertoon
joten saapa nähdä mikä on tuomio vuoden päästä +250tkm ajettuna
Ajolleen on tämä mun W211 10+ kun vertaa yhteenkään aiempaan tojoon, nissaniin tahi opeliin mitä tässä on ollut, Toki pikku laittoa pukkaa heti hehkujen ja termarin muodossa, mutta mutta pidän kuluvana osana jota meni tojossakin paljon... toki vanha tojo tiisseli kesti kans. itselläni oli aikoinaan vm 86 corolla jolla ajeltiin ilman murheita 657tkm ennen ku lähti meiltä kiertoon
joten saapa nähdä mikä on tuomio vuoden päästä +250tkm ajettuna
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
no, sinällään tämä topikki on ihan hyvä "itkuvollotus"....Kemppainen J kirjoitti:Kuluvia osiahan ne joo.Lähinnä toi vaihto on psyykkinen vapautuminen kun ei tarvii enään aamulla kattoo ovelta.että siellä se rahasyöppö "eemeli" kyhjöttää kohti seuraavaa koitosta.Pari kertaa ollut uudehko Volvo V70 ja kyllä ei ole tarvinnut juosta kuluvien osien kanssa joka päivä pajalla.
Aikanaan ollut w124 pelejä ja kyllä ne toimi hyvin en tiedä mikä näitä uusia vaivaa.Taksikuski kaveri kertoi kun hänen kaverillaan on tämä aivan uusi malli w212 muistaakseen tyypiltään,niin siellä on kuulemma veholla tälläkin hetkellä noin 30 auton jono uusia suihkuja odottamassa kun ollut täysiä susia.Toivotaan,että muilla on mersuista parempia kokemuksia ja ei muuta kun huoletonta ajoa niille kenen mersu pelaa.
muttamutta, osta hei bemu,volvo tai audi.
silloin tällöin olen tekemisissä ihmisten kanssa joilla on noitakin....välillä paha mieli on kun ei ole saanut kotona...ja välillä kun auto on paskana.
vovoissa on lastentauteja, esim just oli ystävän v70 lavetilla viety olarin biliaan kun siitä jäi ajonesto päälle...
ja koska juuri muistin tutun kertomuksen ohjauksen osien vaihdosta 80tkm ajettuun v70 malliin....volvolla vaihtoivat osan ja tekivät sen päin persusta...hyvä ettei käynyt mitään onnettomuutta....onneksi volvoissa ei ole kuluvia osia...
toisen ystävän bemarista (laakkonen olari ostettu pari kk sitten) hajosi osia kassillinen, ilmeisesti vikaa ei osata paikalistaa ja vaihdetaan aina samanlainen putkikassillinen osia...vain 1000€ tosin meni takuuseen vielä...joku laakkosen takuu 40tkm ajetulle vaihtoautolle.
kaikki nuokin ovat todella hienoja autoja jne....mutta ei se merkinvaihto aina tee elämää sen paremmaksi...
itselle tuli jossain vaiheessa parin paskan auton (uusia fordeja ja mazdoja) jälkeen tunne että kun löytyi hyvät niin miksi niitä vaihtaa...enpä ole audista ja ducatosta luopunut, enkä mersusta.
olenko sitten saanut taivaspaikan, kuten sanotaan fordin omistajista...
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 24.10.2010 17:51
taidat olla mahdottoman tehtävän edessä, ne ajat ei enää palaa, jolloin uuden tai uudehkon auton ostettua oli tiedossa huolettomia kilometrejä nykyään on pieni lottovoitto, jos uuden auton ostettuaan sillä ehtii edes vähän ajella korjausten ja huoltojen välissä...Kemppainen J kirjoitti: Aikanaan kun ajokortti lyötiin käteen ja eka auto oli pari vuotta vanha 190 mese ja voi miten se pelas eli niitä hyviä muistoja muistellessa uutta autoa hankkimaan.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
onko rivien välistä luettavissa uuden mersun ostotapahtumaKemppainen J kirjoitti:Joo onhan tää vähän sellanen onneton viimeinen psykologinen purkaus ennen jäähyväisiä "rakkaalle" mersulle.
Aikanaan kun ajokortti lyötiin käteen ja eka auto oli pari vuotta vanha 190 mese ja voi miten se pelas eli niitä hyviä muistoja muistellessa uutta autoa hankkimaan.
no, pitää puolustukseksesi sen verran sanoa että itseäkin "pelottaa" W211 välillä....mutta toisaalta kiinnostaa valtavasti ja jos oikea sattuu kohdalle uskon kaikesta huolimatta että se tulee ostettua.
palstalta on hyvin löytynyt ne ongelmat mitä mallissa on ja miten ne korjataan kohtuu järkevästi.
no mulle tämä mersuilu on harrastus.
ajelin vuosia uusilla autoilla jotka korjasi muut kun ei auton korjaaminen kiinnostanut, nyt vanhoilla päivillä alkoi kiinnostaa sekin....no mieluummin laittelee prätkiä mutta ei toi autojenkaan ropaaminen paskaa hommaa ole....pitkälti kiinni tiloista ja työkaluista....
onnea kuitenkin uuden auton hankintaan ja toivotaan että saat ti-to mallin
Opel, "weird lieben autos"....
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Ostappa tämmöinen facelift w211 eemeli, niin saat sinäkin hyvän auton.Kemppainen J kirjoitti:Ajoin tänään mersun korjaamolle ja ja kuinka ollakkaan autosta olimenny kallistuksenvakaajan kumit ja jarruputki.
Seuraava toimenpide on sbc boxin vaihto ja sen jälkeen auto volvon tai bemarin liikkeeseen ja uusi auto alle.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Itte oon ajellu noilla uudemmilla mersuilla ja musta ne on susia 85- eteenpäin, ajan mielummin kesät oikealla mersulla ja talvet bussilla, toki kaupungissa autoa tarvii vähemmän. Autoa saa vaihtaa jokatoinen vuosi jos sille tielle lähtee.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Laitetaas lusikka soppaan.Mistä löytyy auto jolla voi ajella 300tkm ilman että tarvitsee vaihtaa kuluvia osia? Ja jos löytyy, niin ainakin lähiaikoina tiedossa kuluvien osien vaihtoa runsaasti. Onkohan muutenkaan korrektia verrata uudenkarheaa, 300 tkm ajettuun. Edelleen olen sitä mieltä että kaikissa omat vikansa. Audilla oli ainakin aikoinaan vesipumput, lämmityslaitteenkennot vaihdettava 100tkm välein. Sama oli omassa opelissakin (Omega). Pitäisin varsin ihmeellisenä että alkuperäiset osat toimisivat uudenveroisina satojatuhansia kilometrejä. Ja onhan esim. koiranluut aivan p... kalliita. Taitavat lähteä alkuperäisinäkin kympeillä.
Mutta jokainen saa pitää autonsa siten kuin haluaa ja ajella ihan millä katiskalla tahansa, minä sain aikoinaan traktorilla ajelusta tarpeeksi...siksipä ajelen mersulla ja mitä paskempi keli sitä mukavampi on matkaa taittaa mesellä. Ennakointi on kova sana myös autonhuollossa kuten myös liikenteessä!
Ja itselläni vasta kolmas mersu menossa, mutta on ensimmäinen merkki jossa ei talvella ovien jäätymisongelmia eikä jarruvikoja sattunut kohdalle! (W202, W210 S211)
Mutta jokainen saa pitää autonsa siten kuin haluaa ja ajella ihan millä katiskalla tahansa, minä sain aikoinaan traktorilla ajelusta tarpeeksi...siksipä ajelen mersulla ja mitä paskempi keli sitä mukavampi on matkaa taittaa mesellä. Ennakointi on kova sana myös autonhuollossa kuten myös liikenteessä!
Ja itselläni vasta kolmas mersu menossa, mutta on ensimmäinen merkki jossa ei talvella ovien jäätymisongelmia eikä jarruvikoja sattunut kohdalle! (W202, W210 S211)
EQB 300 4-matic -23
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Niin, minun W211 280 CDI 7G facelift avantcardella ajettu nyt 110 000 km... ei yhtään ainoaa vikaa.... jarrupalat vaihdoin nyt, kun hieman kuluneet.Aapo.T kirjoitti:Itte oon ajellu noilla uudemmilla mersuilla ja musta ne on susia 85- eteenpäin, ajan mielummin kesät oikealla mersulla ja talvet bussilla, toki kaupungissa autoa tarvii vähemmän. Autoa saa vaihtaa jokatoinen vuosi jos sille tielle lähtee.
Ehkä tällä aapokin olisi pari kesää ajellu... vai tuleeko sulla aapo 100 000 km kesässä?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Kannattaa sitä sun "oikeaa Mersua" koittaa joka päiväisessä ajossa ja kelissä ku kelissä / 40-50tkm vuodessa nii voi olla että maistuu se bussikyyti ympäri vuoden sen jälkeeAapo.T kirjoitti:ajan mielummin kesät oikealla mersulla ja talvet bussilla, toki kaupungissa autoa tarvii vähemmän.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
No 20tkm on tullu tässä parissa vuodessa ja mukavaa on ollu,sonikki kirjoitti:Kannattaa sitä sun "oikeaa Mersua" koittaa joka päiväisessä ajossa ja kelissä ku kelissä / 40-50tkm vuodessa nii voi olla että maistuu se bussikyyti ympäri vuoden sen jälkeeAapo.T kirjoitti:ajan mielummin kesät oikealla mersulla ja talvet bussilla, toki kaupungissa autoa tarvii vähemmän.
kulkee suoraan eikä tarvi rystyset valkosena puristaa rattia.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/