250DT, 300D ja neljä turbiinia ja Paawo
250DT, 300D ja neljä turbiinia ja Paawo
Ostin foorumin kautta tuollaisenmersun Auto oli laatikkovikainen ja muutenkin ulkoa kuluneen oloinen. Sisusta on erinomaisessa kunnossa kilometreihin suhteutettuna, mm alkuperäinen Becker paikallaan;) Vararengaskin kasireikäsellä vanteella ja alkup. renkaalla.
Kone laatikkoineen nostettu poies, pitää koneeseen joitain tiivisteitä vaihdella ja laatikko on paljon helpompi laittaa. Tässä oli vakiona ns. "pikkulaatikko" mutta laitan paikoileen "ison laatikon, kun löysin 160tkm ajetun. Ilmastoinnin litkujakaan ei tarvinnut poistaa, irroitin vain kompuran lohkon kylestä.
kuva sisältä
Tyhjä
Moottori
Kone laatikkoineen nostettu poies, pitää koneeseen joitain tiivisteitä vaihdella ja laatikko on paljon helpompi laittaa. Tässä oli vakiona ns. "pikkulaatikko" mutta laitan paikoileen "ison laatikon, kun löysin 160tkm ajetun. Ilmastoinnin litkujakaan ei tarvinnut poistaa, irroitin vain kompuran lohkon kylestä.
kuva sisältä
Tyhjä
Moottori
Viimeksi muokannut tuhkis, Su 18.12.2011 20:18. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Taas ollaan saatu osasia vaihdeltua.
Poistin saastehärveleitä rankalla kädellä ja muutin hukkaportin kellon ylipainetoimiseksi.
Kellon luovutti mondeon hirviöahdin
säätötangon pätkän otin mesun omasta tangosta, ja hitsailin kiinni fordin tankoon. Kiinnike on mersun alipainekellosta ryövätty ja liimattu mikillä kiinni.
Valmis!
Hukkaportin avautumispaine on noin 0.9 bar, mitä nyt renkaantäyttöpistoolilla sain mitattua.
Samalla vaihdoin koneeseen vesipumpun ja muutaman tiivisteen.
Poistin saastehärveleitä rankalla kädellä ja muutin hukkaportin kellon ylipainetoimiseksi.
Kellon luovutti mondeon hirviöahdin
säätötangon pätkän otin mesun omasta tangosta, ja hitsailin kiinni fordin tankoon. Kiinnike on mersun alipainekellosta ryövätty ja liimattu mikillä kiinni.
Valmis!
Hukkaportin avautumispaine on noin 0.9 bar, mitä nyt renkaantäyttöpistoolilla sain mitattua.
Samalla vaihdoin koneeseen vesipumpun ja muutaman tiivisteen.
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Pääsin leikkimään liqui moly merkkisellä muoviliimalla, on muuten hyvää tavaraa.
Kalkkuna paikoillaan.
Vaihdelaatikko on odottanut muutaman päivän isompia banjoja öljyn jäähdytykseen.
Pikkulaatikossa pienet banjot, isossa isot banjot.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Laittelinpa auton sitte kasaan ja öljyt laatikkoon,ja AI IHMETTÄ auto ei sitte liikukkaan.
Piti vielä varmistaa että kardaanit ja muut on paikallaan (aloin olla skeptinen koko homman suhteen)
Aikani selvittelin ja kaverin neuvosta katoin että liikkuuko öljy jäähdyttimen putkissa, eipä näy, putket ihan kuivat.
Laatikosta ilmeisesti joskus lainattu ventiilipöytä toiseen projektiin, enkä tullut tarkistaneeksi että onko se paikallaan, ei ilmeisesti ole tai puuttuu jotain muita osasia
No lisää jumppaa vaan, onpahan vaihtelua koulunpenkillä istumiseen.
Asennusvaihessa öljypumppu ei ole rikkoutunut, jota joku varmaan kohta ehdottaa.
Piti vielä varmistaa että kardaanit ja muut on paikallaan (aloin olla skeptinen koko homman suhteen)
Aikani selvittelin ja kaverin neuvosta katoin että liikkuuko öljy jäähdyttimen putkissa, eipä näy, putket ihan kuivat.
Laatikosta ilmeisesti joskus lainattu ventiilipöytä toiseen projektiin, enkä tullut tarkistaneeksi että onko se paikallaan, ei ilmeisesti ole tai puuttuu jotain muita osasia
No lisää jumppaa vaan, onpahan vaihtelua koulunpenkillä istumiseen.
Asennusvaihessa öljypumppu ei ole rikkoutunut, jota joku varmaan kohta ehdottaa.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
entä onko turbiini myös 722.3 laatikosta, vai onko niillä mitään eroa, onko 722.3 tai 722.4 laatikosta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
tää mullakin tuli mieleenjarski kirjoitti:Onko turbiinin pultit paikallaan?
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Turbiinit taitaisi käydä päikseen, mutta paikallaan oleva turbiini on isosta laatikosta.
Kyllä turbiinin pultit on kiinni, pitää pudottaa öljypohja laatikosta poies, kattoa venttiilipöytä, jos siellä ei ole mitään silmiinpistävää, niin laatikko pois ja öljypumppu tarkistukseen. Laatikko ollut kaverilla ajossa joskus, ja toimivana otettu pois.
Kyllä turbiinin pultit on kiinni, pitää pudottaa öljypohja laatikosta poies, kattoa venttiilipöytä, jos siellä ei ole mitään silmiinpistävää, niin laatikko pois ja öljypumppu tarkistukseen. Laatikko ollut kaverilla ajossa joskus, ja toimivana otettu pois.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Mikä oli aineen malli? Mitä maksoi suurinpiirtein? Tuommosta pitäisi hankkia, kitti kun ei tahdo puskureissa taipua..tuhkis kirjoitti: Pääsin leikkimään liqui moly merkkisellä muoviliimalla, on muuten hyvää tavaraa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Motonetistä löytyy "muovinkorjaus sarja" nimellä. Maksaa vähän yli 40€. Niillä tuubeilla tekee saumaa vajaan metrin, mukana on primerit, puhdistusaineet ja vahvistekankaat.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Ok, tuolla kun kärsivällisesti tekee niin ilmeisesti saa kitin tarpeen poistettua (kyse halkeamakohdasta joka tarkoitus ensin juottaa kolvilla yhteen kunnolla ja sitten laittamalla tuota muovihommelia päälle) ?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Sekin onnistuu, mutta tuo ei ole tasoitetta tai "kittiä" vaan liimaa, jolla voi liimata puskurin palaset paikoilleen, ilman muovihitsausta.
E-mallin puskurit on jotain kovempaa muovia, ei ole niin helppo turata hitsaamalla jos vertaa vanhoihin mustiin puskureihin.
niin ja poistaa kitin tarpeen, mutta saattaa tulla aika kalliiksi.
E-mallin puskurit on jotain kovempaa muovia, ei ole niin helppo turata hitsaamalla jos vertaa vanhoihin mustiin puskureihin.
niin ja poistaa kitin tarpeen, mutta saattaa tulla aika kalliiksi.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
No niin.
Nyt ollaan jo paljon viisampia, laatikon öljypohjan alla ei ollut muuta kuin rivi pultteja.
Laitoin pikkulaatikon venttiliöydän tohon paikalleen, ja kyllähän tuo rupes liikehtimään.
Pienen testilenkin kokemuksella venyttää vaihtoja turhan pitkälle pintakaasullakin. Pitää säätää vaijeria vaikka on jo nyt aika löysällä???
Nyt ollaan jo paljon viisampia, laatikon öljypohjan alla ei ollut muuta kuin rivi pultteja.
Laitoin pikkulaatikon venttiliöydän tohon paikalleen, ja kyllähän tuo rupes liikehtimään.
Pienen testilenkin kokemuksella venyttää vaihtoja turhan pitkälle pintakaasullakin. Pitää säätää vaijeria vaikka on jo nyt aika löysällä???
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Tuomio selvä.
Pikkulaatikon venttilipöytä on rikki, tai säädöt ei sovi alkuunkaan tuohon isolle laatikolle, lähtee ykkosellä ja vaihtaa suoraan kolmoselle kierroksilla 3800. Neloselle ei vaihda ollenkaan. "kickdown" vaijerin säätäminen ei paljon vaikuta.
Tuon paikallaan olevan laatikon alkuperäinen ventiilipöytä on tulossa hyvää vauhtia kohti kuopiota.
Pikkulaatikon venttilipöytä on rikki, tai säädöt ei sovi alkuunkaan tuohon isolle laatikolle, lähtee ykkosellä ja vaihtaa suoraan kolmoselle kierroksilla 3800. Neloselle ei vaihda ollenkaan. "kickdown" vaijerin säätäminen ei paljon vaikuta.
Tuon paikallaan olevan laatikon alkuperäinen ventiilipöytä on tulossa hyvää vauhtia kohti kuopiota.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Nyt ollaan tehty testiä kunnollisella venttiilipöydällä, kaikki toimii hyvin.
Jokainen vaihde löytyy, momenttiakin siirtyy laatikon läpi hyvin, laatikko ei luista, mutta kun vaihtaa kolmosen päälle pintakaasulla, niin pikkuisen
potkaisee. Potku ei ole paha mutta selvästi jämäkämpi kuin muut vaihdot. Täydellä kaasulla ja pitävällä alustalla vaihdot mersumaisen jämäköitä.
Nyt alkaa jo olla fiilis voitonpuolella.
Nyt pääsee sitte hajoilemaan korihommien kanssa, mutta jospa sitä sitte joskus.
Jokainen vaihde löytyy, momenttiakin siirtyy laatikon läpi hyvin, laatikko ei luista, mutta kun vaihtaa kolmosen päälle pintakaasulla, niin pikkuisen
potkaisee. Potku ei ole paha mutta selvästi jämäkämpi kuin muut vaihdot. Täydellä kaasulla ja pitävällä alustalla vaihdot mersumaisen jämäköitä.
Nyt alkaa jo olla fiilis voitonpuolella.
Nyt pääsee sitte hajoilemaan korihommien kanssa, mutta jospa sitä sitte joskus.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
päästiinpä sitten viimein korin kimppuun.
Takavalojen kehykset oli aika karmeat molemmilla puolin.
Pala pois
Sovittelua
hep
Valmis
Pintapelteihin tulleet hitsaussaumat tinailin, kuvia en muistanu ottaa
Pehmyttä oli muuallakin, takakotelosta oli hävinnyt muutama kämmenen ala peltiä, lokarin kaaren takanurkka piti myös uusia.
Takavalojen kehykset oli aika karmeat molemmilla puolin.
Pala pois
Sovittelua
hep
Valmis
Pintapelteihin tulleet hitsaussaumat tinailin, kuvia en muistanu ottaa
Pehmyttä oli muuallakin, takakotelosta oli hävinnyt muutama kämmenen ala peltiä, lokarin kaaren takanurkka piti myös uusia.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Joulunaika sairasteltu, mutta taas ollaan hengissä mukana.
Tänään hiekkapuhaltelin kaikki ruostekohdat korista.
Tinatut kohdat puhasin kevyesti, ei lähe maalit karkuun.
Puhalletut kohdat maalasin pensselillä, maalina oli 2-komponenttinen epoksipohjamaali.
Tuon maalin päälle uskaltaa kititkin levittää.
Tänään hiekkapuhaltelin kaikki ruostekohdat korista.
Tinatut kohdat puhasin kevyesti, ei lähe maalit karkuun.
Puhalletut kohdat maalasin pensselillä, maalina oli 2-komponenttinen epoksipohjamaali.
Tuon maalin päälle uskaltaa kititkin levittää.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Ootpa jaksanu värkkäillä, mukava katsoa kun on kuviakin.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Viime vaiheista kuvia.
Hiekkapuhalletut kohdat maalattu pensellillä 2k-epoksilla, pitäs olla hyvät ruosteenesto ominaisuudet.
konepellin päälle jäi hieman hiekkaa kun oli kiire maalaamaan hiekkapuhalettuja osia että eivät ruostu.
Hiekkapuhalletut kohdat maalattu pensellillä 2k-epoksilla, pitäs olla hyvät ruosteenesto ominaisuudet.
konepellin päälle jäi hieman hiekkaa kun oli kiire maalaamaan hiekkapuhalettuja osia että eivät ruostu.
Viimeksi muokannut tuhkis, Ma 24.01.2011 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Taas on projekti nytkähtänyt eteenpäin, kittailin tarvittavat kohdat ja vedin vielä ruiskulla epoksin kitin päälle, kun hionta vaiheessa maali meni puhki joistain paikoista. Ei jää pelkän hiontavärin ja pintamaalin varaan ulkopintojen ruosteenesto.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Auto alkaa olla pintaväriä vailla, on tullut sellaisia remontti inspiraatioita että valokuvaus on unohtunt.
Etupuskuri on nii huono, että en taid edes ruveta korjaamaan, millaisia esim. motonet tarvikepuskurit on laadultaan??
Hinta ei ainakaan huimaa
Etupuskuri on nii huono, että en taid edes ruveta korjaamaan, millaisia esim. motonet tarvikepuskurit on laadultaan??
Hinta ei ainakaan huimaa
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Jos hinta ei päätä huimaa nii kl-varaosilta saa samaan rahaan alkuperäisen
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Jos vertaa hintaa siihen, että jotkut purkaamot ja yksityiset pyytää rikkinäisestä purkurista jopa 170€.
Jos tuo kl:än puskuri on alkuperäinen, niin se on halpa.
Ebay on kuitenkin pääsääntöisesti edullinen, mutta sielläkin saa tarvikkeesta maksaa pitkälti toistasataa ilman toimituskuluja.
Jos tuo kl:än puskuri on alkuperäinen, niin se on halpa.
Ebay on kuitenkin pääsääntöisesti edullinen, mutta sielläkin saa tarvikkeesta maksaa pitkälti toistasataa ilman toimituskuluja.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
kl:än alkuperäinen puskuri on yli 600€ eli se siitä sitten. Motonet puskuri tilattu.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Nyt olis talliakin siivottu, millonhan lie viimeks, varmaan viime syksynä. Liikkuminen alkoi käydä työlääksi kaiken romun keskellä.
Muutama kuva maalausvalmiista osista, jospa sitä tässä joku päivä pääsis suihkimaan.
Vetelin etulokarien saumat ja kolot täyteen korikittiä. Hitsatut saumat peräpäässä kittailin myös. Massa oli hyvin samantyylistä kuin se perus "SIKA" vaikka ei ollutkaan ko. virman tuote.
Motonetin puskuri uudestaan pohjamaalattuna, oli muutama kuljetus naarmu, eikä törmäyslistaa oltu käsitelty millään. Muovitartunta-aine laitettu fillerin alle. Ihan ok. osa 134€ hintaan, vaikka muottien saumoissa oli hieman hiomista. Puskuri on kovan oloista muovia, mitenkähän kestää pakkasilla?
Muutama kuva maalausvalmiista osista, jospa sitä tässä joku päivä pääsis suihkimaan.
Vetelin etulokarien saumat ja kolot täyteen korikittiä. Hitsatut saumat peräpäässä kittailin myös. Massa oli hyvin samantyylistä kuin se perus "SIKA" vaikka ei ollutkaan ko. virman tuote.
Motonetin puskuri uudestaan pohjamaalattuna, oli muutama kuljetus naarmu, eikä törmäyslistaa oltu käsitelty millään. Muovitartunta-aine laitettu fillerin alle. Ihan ok. osa 134€ hintaan, vaikka muottien saumoissa oli hieman hiomista. Puskuri on kovan oloista muovia, mitenkähän kestää pakkasilla?
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: E250 DT laatikkoremppaa ja muuta.
Kestää kun et osu sillä yhtään mihinkään.tuhkis kirjoitti:Puskuri on kovan oloista muovia, mitenkähän kestää pakkasilla?
Menee kovassa pakkasessa hipasusta tuhannen päreiksi.