No niin, tänään aloitin tuota tasonsäätöä tutkimaan. Irrotin säätövivun ja kokeilin käsin nouseeko ja laskeeko perä kuten pitää, ja totesin että systeemi toimii kuten pitääkin.
Valitettavasti tuon vakaajassa olevan varren kiinnitys on niin ruostunut ettei siitä ole enää juuri mitään jäljellä, pitää pohtia miten avaan sen ja millä korvaan. Jätin toistaiseksi paikalleen ja patentoin nippusiteillä säätövivun kiinni n. puolesta välistä sitä varren ja vivun välissä olevaa koiranluuta niin, että ajoasennossa säätövipu on 90 asteen kulmassa.
Säädin perän korkeuden suurin piirtein 2cm korkeammalle kuin se oli tähän asti, siis tasaisella maalla ilman kuormaa koneen käynnissä ollessa. Käytin vertauskuvana vuoden 88 SEC:n myyntiesitettä jossa takakaaren ja renkaan välissä on suurin piirtein parin sormen mentävä rako. Samaan suuruusluokkaan kun asetin oman auton niin mittanauhalla vanteen keskiön keskeltä kaareen tulee n. 35cm mittaa. Kuskin puolella on perä 1,0 - 1,5 cm alempana kuin apukuskin puolella. Tuon tutkiminen pitäisi varmaan aloittaa jousikumien uusimisesta.
Sen verran kokeilin että kun on 200kg takakontissa on perä pari senttiä alempana eikä systeemi vielä reagoi siihen. Toki oli vain pari ihmistä takakontin laidalla, ei ihmisiä kyydissä ja tavaraa takakontissa... se olisi eri tilanne.
Ajossa tuntuu ehkä pikkuisen kimmoisammalta, tai en tiedä onko placebo-efekti. Apukuskin puolelta takaa kuuluva kolina ei hävinnyt.
Juhan 1989 560 SEC
Re: Juhan 1989 560 SEC
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: Juhan 1989 560 SEC
Tämmöinen on ajokorkeus nyt.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: Juhan 1989 560 SEC
Hyvältä tuo näyttää niin kuin aina, vuosikaudet himoinnut tämän auton perään
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Juhan 1989 560 SEC
Ilmastointi toimii edelleen.
Alkuperäinen punainen R12 tarra oli pintansa menettänyt, huonossa kunnossa, joten otin sen pois ja laitoin tilalle tämän vihreän R134a tarran. Hintaa tuli 9€ marmoritiskiltä.
Venetmäeltä löytyi takapuskuriin ne rapasuojalevyt uutena. Olivat viimeiset kappaleet heilläkin ja ei pysty enää tilaamaan uusia. Hintaa tuli 70€ per puoli eli rahteineen 150€, mutta ovatpaha nyt nekin paikallaan.
Alkuperäinen punainen R12 tarra oli pintansa menettänyt, huonossa kunnossa, joten otin sen pois ja laitoin tilalle tämän vihreän R134a tarran. Hintaa tuli 9€ marmoritiskiltä.
Venetmäeltä löytyi takapuskuriin ne rapasuojalevyt uutena. Olivat viimeiset kappaleet heilläkin ja ei pysty enää tilaamaan uusia. Hintaa tuli 70€ per puoli eli rahteineen 150€, mutta ovatpaha nyt nekin paikallaan.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette