124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JukkaL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ke 23.07.2008 23:36
Paikkakunta: Porvoo

124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Eli kaikessa yksinkertaisuudessani en saa mersua lataamaan.
Auto on w124 230e vm 90. Auto lopetti lataamisen, jonka jälkeen vaihdoin laturin ja ajelin onnellisena kotio. Aamulla tuli yllätys vastaan, auto ei starttaa, akku "kuiva". Akun laitoin laturiin ajatuksella että jos se ei vain kerenny ladata. Seuraavana aamuna lähdin liikkeelle täydellä akulla, kovalla pakkasella auto oli välissä käynnissä pihalla noin tunnin. Sitten auto parkkiin ja hetkeksi sisälle. Sisältä takaisin autolle, auto nippa nappa käyntiin, ja huomasin että akussa taas virrat vähissä. Yleismittarilla mittasin että taas ei lataa, tyhjäkäynnillä 12.2 ja kierroksilla hiukan yli 13V. Laturiin vaihdettiin säädin ja latasi. Ajelin kotio ja kotona vielä varalta mittasin, EI LATAA. Tämän jälkeen vaihdoin takuisiin uuden laturin paikalleen. Uudella laturilla ensimmäistä kertaa startatessa oli mittari kiinni akussa ja mittari ei heilatanut auton käynnistyessä mihinkään suuntaan eli ei lataa vielkään.

Voisko olla niin paska tuuri että sattus kaks rikkinäistä laturia peräkkäin?
Jos latureissa ei ole vikaa niin mikä voisi aiheuttaa lataamattomuuden?
Auton akku on testatusti ehjä.
Avatar
MAZA1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:49
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja MAZA1 »

Onko Latauksen merkkivalon polttimo ehjä?
Rikkinäinen polttimo voi aiheuttaa lataamattomuutta.
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joskus oli volvossani sillai että kaapeli akun ja laturin välillä oli poikki jolloin latasi milloin sattui.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Voikos toi ylijänniterele aiheuttaa moisia vaivoja?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Pena »

Mittaa lautauksen jännite, kun kone käynnissä. Pitäisi olla kierroksilla vähintään 14.1 volttia , muistaakseni korkeintaan 14,7. Nuo mainitsemasi 12,2 v ei riitä, jos mittarisi mittaa oikein.

Huom!
Kun akun lepojännite on 12.3v akku on tyhjä
Kun akun lepojännite on 12,48v akku on puolivarauksessa
Kun akku on täysi, lepojännite on vähintään 12,66v

on tämä helppoa :lol:
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Viime keväänä kävin hakemassa laturin, vaihtamassa sen, vaihtamassa sen ja vielä kerran vaihtamassa. Eli neljäs laturi toimi. Tosin kyseessä oli Toyota corolla 1990 ja laturina halvin mahdollinen kiinankikkare.
(ekassa oli joku diodi vika, latasi muttei sammuttanut latausvaloa, toka oli rungostaan halki ja kolmannessa oli perse väärässä asennossa, eli otti kiinni pakosarjaan) Nyt corolla on Afrikassa :D

Auton käydessä laturin + navan ja akun + navan välinen jännitehäviö ei saisi olla yli 0,5V (edes kaikki sähkölaitteet päällä)
Sama koskee myös akun - napaa ja laturin runkoa. Jos häviötä löytyy, niin jossakin on huono kosketus, esim. moottorin maadoituskaapeli runkoon, -kaapeli akusta runkoon, laturilta lähtevä + kaapeli jne... (alle 0,5V häviöistä ei kannata piitata, häviötä on aina jonkin verran)

Jos irroitat ne pienet piuhat laturista ja mittaat yleismittarilla, niin kaikkiin pitäisi tulla akun jännite virran ollessa kytkettynä (moottori EI käynnissä) Jos IND piuha ei anna akun jännitettä, niin tarkista latauksen merkkivalo.

Laturin hihna voi luistaa myös niin ettei se pidä ääntä :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
JukkaL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ke 23.07.2008 23:36
Paikkakunta: Porvoo

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Jes eli ei ole tämäkään pulma ratkennu...

Latauksen merkkivalo toimii. Suurin onkelma on tyhjäkäynnillä jolloin akun jännite putoaa kuormitettuna navoista mitattuna alle 12 voltin. Akku on nyt vaihdettu uuten. Kierroksilla laturi lataa jo 13.8 volttiin asti navoista mitattuna, mutta tuntuu että kyllä se yli 14 pitäs nousta (nousee noin minuutissa 12,9-13.8v 2500rpm) eli vieläkin oon sitä mieltä että ei toimi oikein. Kun puottaa auton tyhjäkynnille "täydestä latingista" eli 13.8 volttia navoista mitattuna, niin jännite laskee parissa minuutissa alle 12V. Auto kävi autosähkökorjaamolla ja ukko meinasi että vika olisi vääränkokoisessa hihnapyörässä. Oli sitä mieltä että tähän kuuluu 48mm halkaisijaltaan oleva pyörä. Varaosaliikkeistä kyselin ja sanovat että ei sen kokoista ole mersun latureissa. Edellinen takuuseen vaihdettu laturi lataa akkukoneella pyöritettäessä 14.2 V eli uskoisin että itse laturi on okei ja itse vika jossain muualla.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tyhjäkäynti nopeus on varsin sama kuin ennenkin mutta paljonko?Mikäs moottori sulla siellä pellin alla on?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
JukkaL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ke 23.07.2008 23:36
Paikkakunta: Porvoo

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Auto on w124 230e automaatti
300E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 25.01.2010 19:25

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja 300E »

ota laturin liitin itri ja nyvi johtoja liittimestä ulos päin.kuuluuko rutina tai tuntuuko löysälle?itellä oli liitin menny niin ei ladannu oli nii hämysti johdot irti liittime sisältä ettei silmällä huomannu mutta nykimillä huomas että siellä vika piili.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Omassa huomasin yhden muun homman yhteydessä että laturiin liitettävät liittimet oli löystyneet. Otin liittimet siitä töpselistä irti ja holot mitkä holot kun laturiin laitoi kiinni. Olivat vaan syöpyneet silleen että uusia piti. Niitä johtoja on kolme samassa töpselissä joista kaksi isoa ovat rinnan ja ne käsittääkseni menee suoraan akulle. Se kolmas on selvästi pienempi. Senverran vielä että väljyyttä ei huomaa silloin kun liittimet on kiinni liittimessään. Se liitin itsessään on aika tiukka menemään laturinperseeseen kiinni vaikka liittimiä ei olisi ollenkaan siellä. (Ovat siis lattaliittimiä ainakin omassa). Sanomattakin on selvää että - napa irti kun tätä lähtee tekemään
Matias50
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 16.01.2011 12:51

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Matias50 »

Viestit: 10
Liittynyt: Ma 06.12.2010 04:57
Minulla sama homma, 124W 230E autom. a/c, vm. 1991. Jännitteet tyhjäkäynnillä jopa alle 12 Voltin. Pari laturia vaihdettiin, jne. Viimein sähkömies totesi jonkun syövän ts hukkaavan virtaa noin 40 A tyhjäkäynnillä, siksi akun jännite putosi siihen 12 V, jopa allekkin, samalla puraten akkua. Latausvalo ei palanut koska laturi latasi täysillä. Vika löytyi imuilman lämmitysvastuksen jatkuvasta päälläolosta, vastuslista pitkittäin imusarjan ja ruiskutusventtiilien alla, neljän sylinterin matkalla. Nykäistiin piuha irti vastuksesta, jo nousi jännite tyhjäkäynnilläkin 14 V ja risat. Ei ole ollu virtaongelmia sen jälkeen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Matias50 kirjoitti:Viestit: 10
Liittynyt: Ma 06.12.2010 04:57
Minulla sama homma, 124W 230E autom. a/c, vm. 1991. Jännitteet tyhjäkäynnillä jopa alle 12 Voltin. Pari laturia vaihdettiin, jne. Viimein sähkömies totesi jonkun syövän ts hukkaavan virtaa noin 40 A tyhjäkäynnillä, siksi akun jännite putosi siihen 12 V, jopa allekkin, samalla puraten akkua. Latausvalo ei palanut koska laturi latasi täysillä. Vika löytyi imuilman lämmitysvastuksen jatkuvasta päälläolosta, vastuslista pitkittäin imusarjan ja ruiskutusventtiilien alla, neljän sylinterin matkalla. Nykäistiin piuha irti vastuksesta, jo nousi jännite tyhjäkäynnilläkin 14 V ja risat. Ei ole ollu virtaongelmia sen jälkeen.
Oletko huomannut mitään eroa aiempaan kun lämmitys on toiminut?
Esim pakkasilla?
Se pelti kun on sen näköinen siellä imusarjassa että luulisi jarruttavan virtauksia aika tavalla.Mitenhän moottori toimisi kaikissa tilanteissa jos sen pellin viskaisi pois sieltä kannen ja sarjan välistä kokonaan pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
A.T.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 07.06.2008 23:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja A.T.S »

Lainataan röyhkeästi tätä topicia. Eli samoja murheita lötyy tosta omasta 230eestä latauksen kanssa. Nyt on laitettu paikalleen uusi laturi, jonka on penkissä todettu lataavan reilua 14volttia. vaan autoon kytkettynä, se ei työnnä akulle virtaa ollenkaan...
Lataus valo pelittää kun virrat kytkee pälle, mutta ei silloin kun akku hiipuuu tai kyykähtää, silloin sytty ABS:in merkkivalo..?
Misssä tollaisessa pirssissä on moottorin maadoitus kaapeli? jos vaikka siitä lähtis hakemaan vikaa ensin. Ja mistä tuon imuilman lämmitysvastuksen saa kytkettyä pois pelistä? Jos sitä testais sitten seuraavaksi. Summa summaarum, apuja kaivataan...
W903 316

EX W124 300E
EX W124 300CE
EX C 43T AMG
EX W124 230E
EX W124 E420
EX W210 300DT
EX C124 ST
EX W124 E420
EX 300E-24
EX 190E 2.6
EX 190E 2.5-16
EX 230E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itse en ole vielä etsimällä etsinyt mutta kylläsen on oltava jossain imusarjan ja kannenvälistä tultava ulos ja muututtava sähköjohdoksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

A.T.S kirjoitti:Lainataan röyhkeästi tätä topicia. Eli samoja murheita lötyy tosta omasta 230eestä latauksen kanssa. Nyt on laitettu paikalleen uusi laturi, jonka on penkissä todettu lataavan reilua 14volttia. vaan autoon kytkettynä, se ei työnnä akulle virtaa ollenkaan...
Lataus valo pelittää kun virrat kytkee pälle, mutta ei silloin kun akku hiipuuu tai kyykähtää, silloin sytty ABS:in merkkivalo..?
Misssä tollaisessa pirssissä on moottorin maadoitus kaapeli? jos vaikka siitä lähtis hakemaan vikaa ensin. Ja mistä tuon imuilman lämmitysvastuksen saa kytkettyä pois pelistä? Jos sitä testais sitten seuraavaksi. Summa summaarum, apuja kaivataan...
Laitat apukäynnistinkaapelin akun miinuksesta moottorin nostokorvakkoon kiinni. Jos lataus alkaa toimimaan niin vika on akun miinuskaapelissa tai sitten moottorin ja korin välisessä kaapelissa. Tai akun kenkä on irti joka ei tässä tapauksessa liene todennäköistä?
Avatar
rokka1965
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 10.01.2011 21:38

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja rokka1965 »

Eihän hihna luista? Kuinka iso akku ampeerimäärältään, jos liian iso laturin tuottamaan verattuna, polttaa säätimen. Kuumuuko laturi? Akku pitäisi olla autossasi 60 Ah.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

A.T.S kirjoitti:Misssä tollaisessa pirssissä on moottorin maadoitus kaapeli? jos vaikka siitä lähtis hakemaan vikaa ensin.
Auto käyntiin, kaikki sähkölaitteet päälle. Yleismittarilla toinen piuha laturin runkoon, ja toinen akun -napaan. (ei väliä kumpi piuha kumpaan, toisin päin tulee vain - merkkisiä lukemia. Ja mittari V asentoon)
Jos Tulos on yli 0,5V (tai alle -0,5) niin maadoituksessa on vikaa.
Sitten vaan etsimään missä kohtaa maadoitusta se vika on. toinen piuha laturin runkoon ja toinen koneen kylkeen. Jos näyttää yli 0,5V niin laturin kiinnikkeissä on likaa, öljyä tms.
piuha laturin kylkeen ja toinen johonkin maalaamattomaan kohtaa koria, esim, ruuvin reikään. Jos tässä näyttää yli 0,5V (mutta edellisessä ei) niin moottorin maadoituskaapeli on rikki. (huom. etsi hyvä mittauskohta sieltä korista)
Jos laturin ja akun välillä oli yli 0,5V jännitehäviö. Mutta laturin ja korin välillä ei, niin silloin vika on akun - navan ja korin välisessä kaapelissa.

Vaikka sen moottorin maadoitus kaapelin sieltä konehuoneesta löytäisitkin (muistaakseni moottorin takaosassa) niin siitä ei pysty silmällä näkemään onko se kunnossa, vaan täytyy mitata/testata.
Jari Ke kirjoitti:Niitä johtoja on kolme samassa töpselissä joista kaksi isoa ovat rinnan ja ne käsittääkseni menee suoraan akulle. Se kolmas on selvästi pienempi. Senverran vielä että väljyyttä ei huomaa silloin kun liittimet on kiinni liittimessään. Se liitin itsessään on aika tiukka menemään laturinperseeseen kiinni vaikka liittimiä ei olisi ollenkaan siellä. (Ovat siis lattaliittimiä ainakin omassa). Sanomattakin on selvää että - napa irti kun tätä lähtee tekemään
Lisäystä:
Laturin töpseli irti laturista, ja mittaa jännitteen kaikista kolmesta piuhasta ( toinen mittarin piuha mittaa akun - navasta). Avaimesta kun kääntää virrat päälle (ei missään nimessä käyntiin) niin jännitteen tulee olla sama tai ainakin lähes sama kuin akun jännite. (yks tulee suoraan akulta (sense), yksi virtalukon kautta (ignition) ja yksi virtalukon ja latauksen merkkivalon kautta (indikator))

Olikohan tarpeeksi sekavaa :roll:

Ja sitten se yleisin vikakohde lähes kaikissa auto-sähkötöissä: Onko itse kytketty radio?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
A.T.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 07.06.2008 23:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja A.T.S »

Kiitos erinomaisista vinkeistä ja neuvoista, nyt laturi työntää virtaa akulle asti.
vika taisi loppupeleissä olla samassa paikassa kun, nimimerkillä Matias50 eli tossa imuilman lämmitysvastuksessa, joka haukkasi liikaa virtaa.
Tai näin ainakin oletan kun, nappasin sen liittimen irti niin, samantien alkoi lataamaan jotakunkin hyvin. Seurataan nyt kuitenkin muutama päivä, ja ilmoitellaan miten toimii jatkossa.
W903 316

EX W124 300E
EX W124 300CE
EX C 43T AMG
EX W124 230E
EX W124 E420
EX W210 300DT
EX C124 ST
EX W124 E420
EX 300E-24
EX 190E 2.6
EX 190E 2.5-16
EX 230E
Matias50
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 16.01.2011 12:51

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Matias50 »

atlas kirjoitti:
Matias50 kirjoitti:Viestit: 10
Liittynyt: Ma 06.12.2010 04:57
Minulla sama homma, 124W 230E autom. a/c, vm. 1991. Jännitteet tyhjäkäynnillä jopa alle 12 Voltin. Pari laturia vaihdettiin, jne. Viimein sähkömies totesi jonkun syövän ts hukkaavan virtaa noin 40 A tyhjäkäynnillä, siksi akun jännite putosi siihen 12 V, jopa allekkin, samalla puraten akkua. Latausvalo ei palanut koska laturi latasi täysillä. Vika löytyi imuilman lämmitysvastuksen jatkuvasta päälläolosta, vastuslista pitkittäin imusarjan ja ruiskutusventtiilien alla, neljän sylinterin matkalla. Nykäistiin piuha irti vastuksesta, jo nousi jännite tyhjäkäynnilläkin 14 V ja risat. Ei ole ollu virtaongelmia sen jälkeen.
Oletko huomannut mitään eroa aiempaan kun lämmitys on toiminut?
Esim pakkasilla?
Se pelti kun on sen näköinen siellä imusarjassa että luulisi jarruttavan virtauksia aika tavalla.Mitenhän moottori toimisi kaikissa tilanteissa jos sen pellin viskaisi pois sieltä kannen ja sarjan välistä kokonaan pois.
Laitoin vahingossa yksityiviestinä kun en osannu edes sivustoa käyttää.
Ei vastuksen käytöstä poistaminen aiheuttanut käynnin tai käynnistyksen suhteen mitään havaittavaa, paitsi sähkö riittää, on ollu kelit millaiset tahansa. Virrat ja jännitteet on viimisen päälle aivan ohjekirjojen mukaan, ei mitään ongelmia enää, kokeiltu 15 asteen pakkasella ja mitä kelejä on sen jälkeen ollu, pelittää laakista käyntiin ja kierrrokset toimii heti herkästi tyhjäkäynnistä lähtien.
JukkaL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ke 23.07.2008 23:36
Paikkakunta: Porvoo

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Jes tätäkin hommaa selevitelty jo useamman autosähköliikkeen kanssa eivtkä he vikaa löytneet. Kaverin kanssa tänään autoa mittailtiin, ja tultiin siihen lopputulokseen että joku haukkaa virtaa reilusti. Laturi työntää ulos tyhjäkäynnillä 20-25 amppeeria joka riittää juuri ja juuri pitämään auton käynnissä. Jos valot laittaa päälle kulutus lisääntyy noin 10A jolloin auto kuluttaa 3-7A enemmän mitä laturilta tulee. Kierroksilla laturi antaa virtaa 45-55A joka jo lataa akkua, mutta silti jännite ei nouse yli 13,7V . Eli paljonko auto kuluttaa normaalisti virtaa, ruukaako laturi ladata täydet jo tyhjäkäynnillä, ja tärkein mikä sitä virtaa voi viedä. Tilanne parani huomattavasti kun poisti imuilmanlämmittimen käytöstä, vei virtaa noin 15A!. Mittaukset on mitattu ns.pihtimittarilla
oikkari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 04.10.2009 08:52

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja oikkari »

imusarjavastuksen releen kärjet palaa noissa kiinni
w115 ex
w124 ex
w210 ex
w211 ex
w212 ex
s212 ex
s212 ex
W203 ex
C107
Avatar
Tuomaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 29.04.2010 20:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Tuomaa »

oikkari kirjoitti:imusarjavastuksen releen kärjet palaa noissa kiinni
Missä tuo rele sijaitsee?
Oma W124 ce hävittää virtaa jonnekkin.
Imusarjan esilämmityksen olen paikallistanut, ottanut johdon irti.
Ei ollut vaikutusta lataukseen.
Laturi ja akku kunnossa.
MB W124 CE & MB W202

"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Avatar
Jore J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 08.05.2022 08:49

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Jore J »

Moro katsotaan jos joku vastailisi, itsellä kävi seuraavasti. Tein lankkuun kansirempan ja kaikki tuntu olevan ok. Huomasin, että kun käynnistää autoa, mitkään varoitusvalot eivät pala (pl käsijarru ja abs) Auto silti käynnistyi ja toimi normaalisti. Muutaman päivän jälkeen juuri kun olin matkalla tallille syttyi matkalla abs valo palamaan ajossa ja radio alkoi pätkimään. Tallilla mittasin ja akku oli tyhjä.

Ei siinä apuvirtaa, käyntiin ja mittaamaan. Noh eipä ladannut ollenkaan, jännite vain laski laskemista.

Yj releen vaihdoin ja kokeilin laittaa kaapelin akun - navasta moottorin korvakkoon. Tuloksetta.

Voiko, muka olla laturi olla sökö?
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Niin… Miksi laturi ei voisi olla sökö?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
soikku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ke 24.03.2021 20:26
Paikkakunta: Kymi

Re: 124 ei lataa, (laturi vaidettu)

Viesti Kirjoittaja soikku »

Jore J kirjoitti: Ke 01.03.2023 18:20 Moro katsotaan jos joku vastailisi, itsellä kävi seuraavasti. Tein lankkuun kansirempan ja kaikki tuntu olevan ok. Huomasin, että kun käynnistää autoa, mitkään varoitusvalot eivät pala (pl käsijarru ja abs) Auto silti käynnistyi ja toimi normaalisti. Muutaman päivän jälkeen juuri kun olin matkalla tallille syttyi matkalla abs valo palamaan ajossa ja radio alkoi pätkimään. Tallilla mittasin ja akku oli tyhjä.

Ei siinä apuvirtaa, käyntiin ja mittaamaan. Noh eipä ladannut ollenkaan, jännite vain laski laskemista.

Yj releen vaihdoin ja kokeilin laittaa kaapelin akun - navasta moottorin korvakkoon. Tuloksetta.

Voiko, muka olla laturi olla sökö?
mulla kävi samoin kun hiilet oli loppu laturista. taitaa maadottaa hiilien kautta kun valo ei syttynyt mutta eipä kyllä syttynyt kun sammuksissa laittoi virrat päälle. se olisi hyvä käynnistäessä aina tarkistaa että valo syttyy. tämä on se ainoa kerta kun narun perässä on tultu kotiin.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.
Vastaa Viestiin