211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
keskin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 11.01.2011 17:47

211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja keskin »

Tuli kesällä ostettua AVK:lta W211 -04 aj;81tkm.Sain sen kuntoon tossa marraskuussa ja kaikki muu on ok paitsi
että toi mukavuustoimintojen pois meno on aika mystinen vika,tähän asti tehdyt toimenpiteet;akut kunnossa,akku
ohjainlaite vaihdettu(turhaan)uusi softa ajettu sisään jonka jälkeen vikaa ei ollut kahteen viikkoon mutta nyt se taas
tulee vähän väliä ja mikä kummallisinta se tulee esim puolentoista tunnin ajon jälkeen tai satunnaisesti kun on jo auto lämmin eli vika ei mene päälle esim käynnistyksen jälkeen jolloin sen ajattelisi menevän hetkeksi päälle?????
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Onko akut varmasti kunnossa? Mielellään korkeintaan parin vuoden ikäisiä ennenkuin poistaisin ne epäiltyjen listalta. :)
keskin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 11.01.2011 17:47

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja keskin »

Onhan tää auto 70 amp akulla mutta kun ei ole lämmittimiä ja lähtee käymään -25 aivan hyvin niin sen puoleen akun pitää olla kunnossa.Vielä sellainen huomio että tyhjäkäynnillä kun pikkasen pelaa kaasun kanssa 800-1200rpm
niin ajovalot "vilkkuu" aivan selvästi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

keskin kirjoitti:Onhan tää auto 70 amp akulla mutta kun ei ole lämmittimiä ja lähtee käymään -25 aivan hyvin niin sen puoleen akun pitää olla kunnossa.Vielä sellainen huomio että tyhjäkäynnillä kun pikkasen pelaa kaasun kanssa 800-1200rpm
niin ajovalot "vilkkuu" aivan selvästi.
Kuvaus vitta suoraan lataukseen laturi, latauksen ohjaus, laturin siivapyörä(varsinkin jos vapaakytkin mallia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Onko autossa halogeenivalot? Kai ne tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla vilkkuvatkin jos kylmällä kytketään lämmittimen sähkövastusta päälle ja pois? Itsellä ollut xenonit, muistelisin että ei nuo pahemmin vilkkuneet vaikka eipä sitä autoa tullut pihalla seisotettua, käyntiin vaan ja ajoksi...

Ymmärsin että akut (molemmat) on mitattu ja todettu olevan hyvässä latauksessa samoihin aikoihin kuin tuo varoitus tulee?

Oletko todennut että ne mukavuustoiminnot myös menevät pois päältä kun tuo ilmoitus tulee näytölle (penkin lämmitin, takalasin lämmitin, merkkivalon vilkkumisestahan näkee onko lämmitys päällä ja tunteehan sen persuksissa). Tuli vaan mieleen ohjainlaitteiden vaihdosta jos vaikka taka-SAM olisi myös vaihdettu. Jos virheellisesti koodattu niin mittaristoon tulee niitä viestejä mutta laitteet kyllä toimivat viestistä huolimatta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Onhan mahdolista että siellä on tosiaan koodaus pielessä jos on osia vaihdeltu,
(varsinkin jos on ollut veh** räveletävänä, katsovat usein vaan että autossa pitäissi olla tämä ja tämä sam eikä sitä mikä siellä oikeesti on sitten on koodaukset päin mäkeä...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Moro!

Omassa autossa kanssa välillä noita hälytyksiä.Joulukuun alussa olin paikallisessa akkuliikkeessä vaihdattamassa 100 ah:sta agm akkua mutta jostain syystä myyjä halusi mitata auton akun joka olikin ihan kunnossa joten en sitten akkua vaihtanutkaan.Tuo valojen vilkkuminen on myös tuttu ilmiö kylmänä.Jos latauksessa vikaa niin miten todeta että missä.Viittaan tuohon CDI 203:n viestiin jossa tuli montakin mahdollista vikaa esille joten mistä ja miten etsiä???
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Laita ajotietokoneesta akun jänniteseuranta päälle kun lähdet seuraavaksi ajoon, kun battery häly seuraavaksi tulee niin
näet heti akun jännitteen ja osaat siitä raakata vikakohteita pois.

Jos jännite käy oikeasti tarpeeksi alhaalla jotta hälytys aktivoituu niin vikaa on siiloin latausjärjestelmässä.
Käsittääkseni tuo (battery protection) häly tulee vasta suhteellisen alhaisella jännitteellä.

Toi jännitemittaushan meni päälle seuraavasti-->valitse lämpötilanäyttö mittaristoon, virtaavain radio/1 asentoon, kolme nopeaa painallusta reset napista
mittariston reunasta-->jännite näkyy mittaristossa, myös ajossa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sitten siellä on se rele mistä oli juttua tuolla webasto onkelman kohdilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Moi taas!

Akunjännite mittaristossa näyttää seuraavaa.
Virrat päälle 11.5 volttia.
Käyntiin jolloin 13.5 volttia koneen lämmöt noin 60.Kun lämmöt nousee yli 80 jännite nousee 14 volttiin.Ihan kylmällä koneella en ole vielä katsonut kun nyt alkoi noi takapään ilmaongelmat joten auto pajalle.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

iidaeetu kirjoitti:Moi taas!

Akunjännite mittaristossa näyttää seuraavaa.
Virrat päälle 11.5 volttia.
Käyntiin jolloin 13.5 volttia koneen lämmöt noin 60.Kun lämmöt nousee yli 80 jännite nousee 14 volttiin.Ihan kylmällä koneella en ole vielä katsonut kun nyt alkoi noi takapään ilmaongelmat joten auto pajalle.
Kowasti on mersu öö.. eiku jännite alas wajonnut.
Taitaa joku kulutin syödä seisoessa wirtaskaa(penkin sähkösäätö?)
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja woke »

iidaeetu kirjoitti:Moi taas!

Akunjännite mittaristossa näyttää seuraavaa.
Virrat päälle 11.5 volttia.
Käyntiin jolloin 13.5 volttia koneen lämmöt noin 60.Kun lämmöt nousee yli 80 jännite nousee 14 volttiin.Ihan kylmällä koneella en ole vielä katsonut kun nyt alkoi noi takapään ilmaongelmat joten auto pajalle.

Taitaa olla akun varaustila melko vajaa, jos jännite on vain 11.5 kun laittaa virrat päälle, tai sitten jokin virtaa kuluttava laite on jo valmiiksi "päällä" . Käänsitkö virrat kokonaan päälle, vai pelkästään ykkösasentoon. Itse juuri testasin niin 12.3 oli jännite kun käänsin virrat ensimmäiseen pykälään. Tietysti jos kääntää kokonaan virrat päälle niin jännite laskee enemmän kun alkaa hehkuttaan.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
mekanik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 08.11.2009 15:08

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja mekanik »

Mittää purkuvirrat autosta niin selviää jääkö joku ohjainlaite päälle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Virran kulutus on helppo selvittä pihtimittarilla(päävirta kaapelista) sitten jos sitä menne jonnekin niin
niin kokeille eri syöttö johdoista samman tapaa

E: muistaa vaan että auton pitää olla lepotilassa(ei tule vääriä tuloksia niin helposti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Terve!

Käänsin avaimen todellakin asentoon yksi jolloin näytti 11.5 volttia.Itsekin epäilen paskaa akkua vaikka akkumies sen mittasi ja totesi ehjäksi.Tuota pihtimittarihommaa täytyypi kokeilla.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Mulle akkumies ohjeisti seuraavaa kun menin ostamaan moottoripyörään uutta akkua käynnistysongelmien takia: Akku ei oletettavasti ole latautunut täyteen vaan vaatii huolellisen latauksen. Itselläni on Ctekin laturi, mutta akkumies antoi oman Vartan vastaavan laturin lainaan ja sanoi, että Ctekit jättävät joskus akun vähän vailinaiseksi. Tein akkumiehelle mieliksi ja otin laturin lainaan ja latasin akun, vaikka epäilinkin koko hommaa. Ihme kyllä, jotain tuo auttoi, ei yhtäkään käynnistysongelmaa loppukesän aikana!

Eli vaikka kyse ei ollutkaan autosta, niin kannattanee ensin yrittää ladata se akku ulkopuolisella laturilla täyteen ja seurata sitten jännitettä yo. ohjeiden mukaan.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Samantapainen ilmoitus on tullut pakkasilla meidänkin W211 03 270 CDI malliin ja sehän tulee liian ylös asetetusta akun jännitteen alarajasta. Sitä voi kuulemma säätää huollossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kttopar kirjoitti:Samantapainen ilmoitus on tullut pakkasilla meidänkin W211 03 270 CDI malliin ja sehän tulee liian ylös asetetusta akun jännitteen alarajasta. Sitä voi kuulemma säätää huollossa.
Pieni korjaus sitä voi säätää ei tarvitse tehdä huollossa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja mol »

jytäkkä kirjoitti:
Toi jännitemittaushan meni päälle seuraavasti-->valitse lämpötilanäyttö mittaristoon, virtaavain radio/1 asentoon, kolme nopeaa painallusta reset napista
mittariston reunasta-->jännite näkyy mittaristossa, myös ajossa.
Toimiikohan tuo kaikissa 211:ssä? Itse en ainakaan saa moista näkyville. Eipä silti, en saanut tietoa öljymäärästäkään näkyville vaikka tein juuri niinkuin ohjekirjassa neuvotaan...
C220d T 4-Matic
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Tuolla tavalla saa näkyviin jännitteen mutta miten sitä alarajaa säädetään ilman staria ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kttopar kirjoitti: miten sitä alarajaa säädetään ilman staria ?
tietävästi ei mitenkään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja woke »

CDI203 kirjoitti:
kttopar kirjoitti:Samantapainen ilmoitus on tullut pakkasilla meidänkin W211 03 270 CDI malliin ja sehän tulee liian ylös asetetusta akun jännitteen alarajasta. Sitä voi kuulemma säätää huollossa.
Pieni korjaus sitä voi säätää ei tarvitse tehdä huollossa...
Siis voiko sitä akkuohjainlaitteen jänniterajaa muuttaa?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Tomba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 02.01.2011 17:46
Paikkakunta: Espoo

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja Tomba »

Tuosta jänniterajasta, jolla kytkee mm. mukavuuslaitteet pois päältä...
Voiko jänniteraja olla eri Suomi-autojen ja noiden keskisemmän Euroopan markkinoilla taipaleensa aloittaneiden välillä?

Ja latureilla on todella eroja. Joskus akun laittaminen osaavaan elvytykseen auttaa, varsinkin jos se on syväpurkautunut.
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
kuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 18.01.2011 16:56

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja kuksi »

Ei se mitään hälyyttävää ole. Niin kauan kuin auto pakkasella käynnistyy niin kaikki on ok. Automatiikka vain pitää
penkinlämmittimet jne poissa kunnes akku iilmoitta että "toivuin" käynnistyksestä. Tai siis ei akku mitään ilmoita
mutta tietokone mittaa latausvirran ja jännitteet, ja ilmoittaa että kriisi ohi. Nosta ite penkistä sata kiloa ja heti perään
tee jotain raskasta niin ei onnistu, ihan fysiikan laki. Tää oli maallikkokielellä, olen elektroniikkakoulutuksen saanut
ja ymmärrän tasavirrasta jotain. Ja vielä, jos akku olisi sökö, ei se toimisi niinkuin kuuluu, eli auto käynnistyisi pakkasella.
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja Oberland »

keskin kirjoitti:Onhan tää auto 70 amp akulla mutta kun ei ole lämmittimiä ja lähtee käymään -25 aivan hyvin niin sen puoleen akun pitää olla kunnossa.Vielä sellainen huomio että tyhjäkäynnillä kun pikkasen pelaa kaasun kanssa 800-1200rpm
niin ajovalot "vilkkuu" aivan selvästi.
Käsittäkseni Suomen maahantuoduissa autoissa on vähintäin 90 Ah:n akku, lyö 100 Ah:n akku ja jos se pikku akku on kunnossa ei pitäisi enää iskeä mukavuustoimintojen alasajo, btw siellä pitäisi olla valmiit kierteet akun kiinnikeiden siirrolle. Auto kuluttaa sähköä kuin keskikokoinen kaupunki, farkussa akku varmasti kylmässä paikassa ajoviiman jäähdyteltävänä samalla latautuu huonosti. Näin kävi itselleni kun en ollut tarkkana möivät viime syksynä akkuliikkeessä Exiden 70 Ah:n AGM akun vinoilu alkoi - 2 C:n pakkasissa, Joulun aatonaattona ajoin 750 km ja pyhät roikassa olleessa autosta hyytyi akku Tapaninpäivänä. Vaihdettiin 100 Ah:n akku tilalle a vot startti pyörii terävästi dieseli käy iloisesti. AGM akku on tehty alunperin sisätiloihin elektroniikan varalähteeksi, jos se olisi hyvä autossa niin jokaisella pirssi-isännällä olisi omissa työkaluissaan se käytössä näin minulle kommentoi tuttu taksi-isäntä. Sillä 70 Ah:n akulla varustettuja autoja toimitetaan niille alueille joissa lämpötilan lasku noin 0 C:n lämpötilaan viikoksi aiheuttaa kansallisen katastrofin.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
viitala-a
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 24.11.2010 09:40

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja viitala-a »

Hei! Minulla on w211 ja etsin vikaa noin puolivuotta, akut punaisella valo paloi heti kun käynnisti,mutta lähti pois kun ajoi hetken eteenpäin. vaihdettiin lataus säädin kaikki kunnossa. On vaikea löytää vikaa ,kun mittasin niin kaikki oli kunnossa. Mutta lataus ei toiminut oikein.Hiiliharjat lataussäätimessä oli kuluneet epä tasaisesti,välillä latas ja välillä ei.
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Jatketaanpas aihetta. Emännän -03 W211 320 cdi alkoi perjantaina herjaamaan tuota " Battery protection convenience functions temporary unavailable". Lauantaina kesken ajon kehotti starttaamaan auton tai muuten comand suljetaan kolmen minuutin kuluttua. Näin myös teki ja kertoi akun varaustason olevan alhainen. Ei tosin heitä punaista näytölle, mutta ei vaan pysy vehkeet päällä. Auto tosin lähtee vielä toistaiseksi käyntiin mutta kuinka kauan... Vaihtoehtoina taitaa olla laturi tai lataussäädin? Ihan kuin ei lataisi lainkaan/tarpeeksi. Oisko ideoita? Selasin haun kautta eri vaihtoehtoja noista sähköpulmista, mutta en löytänyt ihan tuollaista versiota.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Enempää en osaa neuvoa, mutta ens hätään varmaan kannattaa ladata akkua erillisellä laturilla...Ja starin päähän.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Voit seurata jännitettä auton omasta mittarista.

Pitäs olla jossakin 14 voltin hyitteilla.
Tässä lisää asiasta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 25&t=80590" onclick="window.open(this.href);return false;
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Tomp kirjoitti:Enempää en osaa neuvoa, mutta ens hätään varmaan kannattaa ladata akkua erillisellä laturilla...Ja starin päähän.
Tyrkkään tänään töiden jälkeen ctekin kiinni ja latautukoon nyt aluksi rauhassa molemmat akut. Aamulla heitin rouvan töihin toisella autolla, kun lävähti punaiseksi näyttö ja herjasi kaikkea mahdollista. Voisko olla, että nyt on vaan ollut niin paljon kulutusta että ei ole ehtinyt lataamaan kunnolla ja mennyt loppupelissä totaalisen kyykkyyn? Tai sitten se on siinä laturissa. Arvailuja, arvailuja. Onko Lahden suunnalla ketään starin omistajia, joka vois tulla vilkaisemaan mitä herjaa? Ei tuo Veho oikein nappaa... Eikä oikein pidemmälle uskalla lähteä, kun ei välttämättä pääse perille.
Vastaa Viestiin