W203 Q&A
W203 Q&A
Tehdäänpäs tällainen yleispätevä ketju. Tarkoituksena on keskustella ko. korimalliin liittyvistä asioista mentaliteetilla "kysy mitä vain, joku kuitenkin vastaa/tietää".
Tarvittaessa tehkää oma kysymys/vastausketju muillekin korimalleille.
Let the games begin... Aloitan siis itse.
Tästä on ollut/on jonkin verran paljonkin keskustelua. Takapäästä, kummaltakin puolelta, kuuluu paikoittain erikoinen kolahdus - ikäänkuin jousimainen "napsahdus/pongahdus". Mistähän moinen voi johtua? Lähinnä sellaisissa tilanteissa kun auton perä nousee tai laskee eri tasoon kuin keula, joko molemmat renkaat yht'aikaa tai erikseen. Joku puslako paukkuu vai klonksuuko jousi vai mitä?
Tarvittaessa tehkää oma kysymys/vastausketju muillekin korimalleille.
Let the games begin... Aloitan siis itse.
Tästä on ollut/on jonkin verran paljonkin keskustelua. Takapäästä, kummaltakin puolelta, kuuluu paikoittain erikoinen kolahdus - ikäänkuin jousimainen "napsahdus/pongahdus". Mistähän moinen voi johtua? Lähinnä sellaisissa tilanteissa kun auton perä nousee tai laskee eri tasoon kuin keula, joko molemmat renkaat yht'aikaa tai erikseen. Joku puslako paukkuu vai klonksuuko jousi vai mitä?
Re: W203 Q&A
Katkennut jousi pitää just tollasta ääntä.Katkeaa alin kierre,joka jää sinne tukivarren sisään.Vaikea havaita,mutta peili ja taskulamppu auttaa havaitsemaan sen.
Katkennut koiranluu pitää myös meteliä.Väljänä naksuu.
Katkennut koiranluu pitää myös meteliä.Väljänä naksuu.
Re: W203 Q&A
No näin minäkin olen epäillyt, en ole vaan halunnut uskoa. Ei ole kuulemma edes kovin harvinaista. Kai se pitää vaan koittaa varmistaa ja hakea uudet joustimet ja samalla saan hyvän syyn ostaa vaikka vähän lyhyemmät.
Re: W203 Q&A
Kävin koukkimassa auton alla eivätkä olleet jouset poikki. Ei ollut myöskään välystä vakaajatangoissa.
Nappasin nyt kokeeksi takaluukun kannesta ne jouset pois, kun seuraava epäilykseni kohdistui niihin. On muuten kohtalaisen raskas se luukku. Anyway, kohta se selvii oliko aiheuttajana nuo jouset.
Nappasin nyt kokeeksi takaluukun kannesta ne jouset pois, kun seuraava epäilykseni kohdistui niihin. On muuten kohtalaisen raskas se luukku. Anyway, kohta se selvii oliko aiheuttajana nuo jouset.
Re: W203 Q&A
Takaluukun jouset resonoi mun 300ce:ssä aikoinaan.Muistaakseni niitä pystyi säätelemään eri kireydelle.
Jousen koukulle oli useampi reikä,joka muutti jännitystä.
Jousen koukulle oli useampi reikä,joka muutti jännitystä.
Re: W203 Q&A
Tein noihin jousiin pientä "tuninkia" ja nyt pitäisi pelittää. Lisäksi toinen oli mielestäni asennettu "väärin päin", joten käänsin sen. Pitänee nyt seurata ja kuulostella tilannetta.
Tästä voisi melkein tehdä "stickyn" niin pysyisi etusivulla? Vastaavia ketjujakin kannattanee tehdä eri mallisarjoille, ei tule sitten niin paljon noita mallikohtaisia kysymysketjuja erikseen ovenkahvasta valokatkaisimeen. Just wondering...
Tästä voisi melkein tehdä "stickyn" niin pysyisi etusivulla? Vastaavia ketjujakin kannattanee tehdä eri mallisarjoille, ei tule sitten niin paljon noita mallikohtaisia kysymysketjuja erikseen ovenkahvasta valokatkaisimeen. Just wondering...
Re: W203 Q&A
Einicky kirjoitti:
Tästä on ollut/on jonkin verran paljonkin keskustelua. Takapäästä, kummaltakin puolelta, kuuluu paikoittain erikoinen kolahdus - ikäänkuin jousimainen "napsahdus/pongahdus". Mistähän moinen voi johtua? Lähinnä sellaisissa tilanteissa kun auton perä nousee tai laskee eri tasoon kuin keula, joko molemmat renkaat yht'aikaa tai erikseen. Joku puslako paukkuu vai klonksuuko jousi vai mitä?
Johtunee kaliistuksen vakaajan kumipuslista.
Korjaus toimenpide: 50 mm pitkä rosteripeltiruuvi kumin ja vakaajatangon väliin niin kolina loppuu.
Spade
Re: W203 Q&A
Ööh...ei johtune. Kuten sanoin, kävin auton alla pälyilemässä ja mitään noihin viittaavaa sieltä ei löytynyt. Kyse ei myöskään ole kolinasta, kuten myös mainitsin. Lisäksi en todellakaan ala työntämään korjaustoimenpiteenä mitään peltiruuveja kumipusliin... Mutta kiitos kuitenkin kontribuutiostasi.spade kirjoitti:Einicky kirjoitti:
Tästä on ollut/on jonkin verran paljonkin keskustelua. Takapäästä, kummaltakin puolelta, kuuluu paikoittain erikoinen kolahdus - ikäänkuin jousimainen "napsahdus/pongahdus". Mistähän moinen voi johtua? Lähinnä sellaisissa tilanteissa kun auton perä nousee tai laskee eri tasoon kuin keula, joko molemmat renkaat yht'aikaa tai erikseen. Joku puslako paukkuu vai klonksuuko jousi vai mitä?
Johtunee kaliistuksen vakaajan kumipuslista.
Korjaus toimenpide: 50 mm pitkä rosteripeltiruuvi kumin ja vakaajatangon väliin niin kolina loppuu.
Spade
Re: W203 Q&A
nicky kirjoitti:Ööh...ei johtune. Kuten sanoin, kävin auton alla pälyilemässä ja mitään noihin viittaavaa sieltä ei löytynyt. Kyse ei myöskään ole kolinasta, kuten myös mainitsin. Lisäksi en todellakaan ala työntämään korjaustoimenpiteenä mitään peltiruuveja kumipusliin... Mutta kiitos kuitenkin kontribuutiostasi.spade kirjoitti:Einicky kirjoitti:
Tästä on ollut/on jonkin verran paljonkin keskustelua. Takapäästä, kummaltakin puolelta, kuuluu paikoittain erikoinen kolahdus - ikäänkuin jousimainen "napsahdus/pongahdus". Mistähän moinen voi johtua? Lähinnä sellaisissa tilanteissa kun auton perä nousee tai laskee eri tasoon kuin keula, joko molemmat renkaat yht'aikaa tai erikseen. Joku puslako paukkuu vai klonksuuko jousi vai mitä?
Johtunee kaliistuksen vakaajan kumipuslista.
Korjaus toimenpide: 50 mm pitkä rosteripeltiruuvi kumin ja vakaajatangon väliin niin kolina loppuu.
Spade
Jos kuitenkin kolahtelee vielä, niin kokeile ruuvi temppua. Hae sitten Veholta uudet kumit ja vaihda. Omassani ei tuntunut välystä mutta kolahdukset johtuivat niistä. Kumit kovettuneet. W203 vm 01
Spade
Re: W203 Q&A
Vaihdoin eteen parkkeihin LEDit. Nyt on taasen hankala saada mistään samansävyisiä ajovaloja ja jopa jotkin 100W "blue motion whatever ne ikinä olivatkaan" näyttävät keltaisilta. Joku keksinyt jotain jännää ratkaisua?
Re: W203 Q&A
Samanlaista klonksetta kuuluu mullakin, ja jousi on poikki. Mutta en tiedä tuleeko se ääni siitä vai väljästä vakaajan puslasta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Uusille lukijoille
Jos auto ei lämpiä, niin "viimeisenä" keinona voi laittaa pikkusyylärin tukkoon esim taittamalla nippusiteellä sille menevän letkun mutkalle. Kylmällä ajotietokone sanoo ajoittain, että check coolant level, lämpimästä tallista lähtiessä tätä ei ilmene ainakaan heti eikä ihan aina kylmänäkään. Moottori lämpenee 91c asteeseen vaikka -32 pakkasella jos vain pää/iso termostaatti on kunnossa (ison syylärin kyljessä). Sisätilatkin paremmin, mutta ei siellä välttämätät hiki tule.
Ainoa epäselvä minulle on tässä, että mistä polttoainejärjestelmälle otetaan lämpöä, että haittaako tuo toimenpide sitä (suuttimet yms), mutta muuten tuhansien kilsojen testillä tuntuu olevan turvallinen ratkaisu. Pahvit tietysti lisäksi. Ja sekin rasittaa konetta jos se käy vajaaläpöisenä koko talven, eli ~70-80c.
Ainoa epäselvä minulle on tässä, että mistä polttoainejärjestelmälle otetaan lämpöä, että haittaako tuo toimenpide sitä (suuttimet yms), mutta muuten tuhansien kilsojen testillä tuntuu olevan turvallinen ratkaisu. Pahvit tietysti lisäksi. Ja sekin rasittaa konetta jos se käy vajaaläpöisenä koko talven, eli ~70-80c.
Re: W203 Q&A
Maailmalta löyty joku vakuumilaatikko kun tuolla numerolla hain http://www.d2dgateway.com/listing/20541 ... __vat.htmlPoppamies kirjoitti:[ [url=http://farm6.static.flickr.com/5100/5463347048_b9a6db36aa.jpg] ][/url]
Termari? by poppamies, on Flickr
Mikä tuo lienee, löytyy konehuoneesta päältä vasemmalta ilman purkamisia. Ei liiku helpolla mihinkään.
Re: W203 Q&A
(quote) Mikä tuo lienee, löytyy konehuoneesta päältä vasemmalta ilman purkamisia. Ei liiku helpolla mihinkään.[/quote]
No sehän näyttää että ilmanputsari on tullut vaihtokuntoon. Eli sanotaan sitä nyt sitten ilmanputasarin huoltonäytöksi. Vaihdon yhteydessä se pitäisi taas kääntää alkuasentoon, mutta en minäkään ole saanut sitä kääntymään mihinkään suuntaan.
No sehän näyttää että ilmanputsari on tullut vaihtokuntoon. Eli sanotaan sitä nyt sitten ilmanputasarin huoltonäytöksi. Vaihdon yhteydessä se pitäisi taas kääntää alkuasentoon, mutta en minäkään ole saanut sitä kääntymään mihinkään suuntaan.
W203CDI
Re: W203 Q&A
Ei varsinaisesti liity tekniikkaan, mutta kysyn nyt kuitenkin itse aloittamassani ketjussa.
Mistä W203:een asialliset ja siistit kangasmatot? Vehosta toki saa, tiedän, mutta onko joku hommannut jostakin muualta?
Mistä W203:een asialliset ja siistit kangasmatot? Vehosta toki saa, tiedän, mutta onko joku hommannut jostakin muualta?
Re: W203 Q&A
Merteil. http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/114/22/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W203 Q&A
Osaatko sanoa minkälaiset nuo ovat? Sivuilla kun ei ole minkäänlaisia kuvia...S202 kirjoitti:Kl varaosista ja hinta jotain 50€ päälle
Re: W203 Q&A
Täältä voi löytää halvalla. http://www.huutokaupat.com/fi/v/5964" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W203 Q&A
Saksanmaalta.
Ebaysta saa perseestä, perämoottoriin tarvikkeita autoosi.
Suosittelen kokeilemaan.
Yllättävän helppoa.
Ja halpaa...
Ebaysta saa perseestä, perämoottoriin tarvikkeita autoosi.
Suosittelen kokeilemaan.
Yllättävän helppoa.
Ja halpaa...
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Re: W203 Q&A
Ebay on aktiivisessa käytössä, vaan ei löydy mukavia, asiallisia mattoja. Ja jos löytyy, niin samaan hintaan saa orkkikset Veholta.
Nuo KL-Varaosan matot kiinnostaa, vaan kun ei ole edes myyjällä toimittaa kuvaa pyynnöistä huolimatta. Erikoista kaupankäyntiä... Sokkonakaan ei viitsisi ostaa, tiedä sitten millaiset eteismatot ovat.
Nuo KL-Varaosan matot kiinnostaa, vaan kun ei ole edes myyjällä toimittaa kuvaa pyynnöistä huolimatta. Erikoista kaupankäyntiä... Sokkonakaan ei viitsisi ostaa, tiedä sitten millaiset eteismatot ovat.
Re: W203 Q&A
KL-Varaosan matot kuulemma sellaiset "uritetut", kuten originaalitkin. Eli ts. melko rumat. Veikkaisin noita Merteilin mattoja samanlaisiksi.
Jostakin pitäisi saada sellaiset "sileäpintaiset"...
Jostakin pitäisi saada sellaiset "sileäpintaiset"...
Re: W203 Q&A
Ei tunnu löytyvän sileitä mattoja, ei sitten millään.
No, kysytään sitten seuraavaa: onko joku (varmasti joku on) napsaissut etujousista siivun pois? Rasittavaa, kun auto on semisti takakenollaan ja uskon, että pienellä etujousien "siivoamisella" voisi olla toivottu vaikutus. Kivirekeä en tahdo autosta tehdä, joten koko alustan vaihtaminen johonkin esim. Eibachiin ei oikein innosta. Tiedän kyllä, ettei tämäkään ratkaisu ole se suositeltavin, mutta josko jollain olisi kokemuksia... Tarvitseeko tuossa muuten jonkinlaista Mersun omaa jousipuristinta tms. jotta saa jouset pois?
No, kysytään sitten seuraavaa: onko joku (varmasti joku on) napsaissut etujousista siivun pois? Rasittavaa, kun auto on semisti takakenollaan ja uskon, että pienellä etujousien "siivoamisella" voisi olla toivottu vaikutus. Kivirekeä en tahdo autosta tehdä, joten koko alustan vaihtaminen johonkin esim. Eibachiin ei oikein innosta. Tiedän kyllä, ettei tämäkään ratkaisu ole se suositeltavin, mutta josko jollain olisi kokemuksia... Tarvitseeko tuossa muuten jonkinlaista Mersun omaa jousipuristinta tms. jotta saa jouset pois?
Re: W203 Q&A
Moi!
Just tänään omasta autosta otin puoli kierrosta edestä pois, kun näytti että auto keulii. Nokka tuli 2,5-3 cm alaspäin ja on hyvän näköinen. Kuten sanottua niin ei tietenkään paras vaihtoehto, mutta tähän hätään ei ollut esim. Eibachia saatavana kohtuullisella toimitusajalla (heti). Auto on edelleen hyvä, jollei jopa paremman tuntuinen ajaa. Hyvät jousipuristimet tietty pitää olla, itsellä käytössä paineilmatoiminen laite jossa mm. suojahäkki puristuksen ajaksi.
Just tänään omasta autosta otin puoli kierrosta edestä pois, kun näytti että auto keulii. Nokka tuli 2,5-3 cm alaspäin ja on hyvän näköinen. Kuten sanottua niin ei tietenkään paras vaihtoehto, mutta tähän hätään ei ollut esim. Eibachia saatavana kohtuullisella toimitusajalla (heti). Auto on edelleen hyvä, jollei jopa paremman tuntuinen ajaa. Hyvät jousipuristimet tietty pitää olla, itsellä käytössä paineilmatoiminen laite jossa mm. suojahäkki puristuksen ajaksi.
Re: W203 Q&A
No juuri tuon verran sitä pitäisikin saada alas ja hyvä tietää, että puoli kierrosta ajaisi tuon asian.
Joku juurikin Eibachin mersuunsa asentanut sanoi juuri, että autosta katosi se mersumaisuus välittömästi, eli käytännössä auton muuten hyvä ajettavuus heikentyi huomattavasti. Tämä pitäisi minimoida, saaden auto kuitenkin suht. järkevään asentoon, eli ts. keuliminen poistettua.
Joku juurikin Eibachin mersuunsa asentanut sanoi juuri, että autosta katosi se mersumaisuus välittömästi, eli käytännössä auton muuten hyvä ajettavuus heikentyi huomattavasti. Tämä pitäisi minimoida, saaden auto kuitenkin suht. järkevään asentoon, eli ts. keuliminen poistettua.
Re: W203 Q&A
Riippuu tietysti paljonko sun auton keulii tällä hetkellä, mulla ei lähtökohtaisesti niin valtavasti. Jos tekisin välittömästi uudelleen niin ottaisin koko kierroksen.
Re: W203 Q&A
Minkäslainen homma on vaihtaa polttoaineluukun lukko? Moottori kyllä heiluu, mut ilmeisesti tappi on poikki... Ja toinen ongelma on pimeät peruutusvalot. Polttimot ovat ehjät, mutta eipä vaan valo syty pakkia kytkettäessä.
Re: W203 Q&A
hanta kirjoitti:(quote) Mikä tuo lienee, löytyy konehuoneesta päältä vasemmalta ilman purkamisia. Ei liiku helpolla mihinkään.
No sehän näyttää että ilmanputsari on tullut vaihtokuntoon. Eli sanotaan sitä nyt sitten ilmanputasarin huoltonäytöksi. Vaihdon yhteydessä se pitäisi taas kääntää alkuasentoon, mutta en minäkään ole saanut sitä kääntymään mihinkään suuntaan.[/quote]
Ei se käänny ennen kuin se on punaisella. siinä vaiheessa putsari on kyllä jo tukossa.