Hage kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 19:18
Eiköhän Daaz valista meitä jos sattuu näkemään viestit niin ollaan taas vähän viisaampia
Ihan sattumalta huomasin viestin.
Lisäetuvilkut ovat tosiaan erikoinen juttu. En ole nähnyt niitä kuin muutamassa autossa Alankomaissa, ja olen olettanut, että ne autot on uitettu Italiasta, jossa W115/114-malleissa on jenkkityyliset lisäetuvilkut edessä (mutta ei takana). Tuo auto on kuitenkin kilvestä päätellen rekisteröity Hollantiin ennen vuotta 1973. Nyt kun tämä tuli esille, niin minäpä kysyn asiasta hollantilaiselta tutulta.
Muuten auto näyttää suhteellisen ryhdikkäältä. Tuollaiset 0,5-sarjan autot ovat myöhempiä hieman halutumpia keräilymarkkinoilla, joten en pidä tuota mitenkään mahdottomana hankintana.
Vähän töitä tuo vaatisi, koska joku on entisöinyt autoa hieman keskinkertaisesti, mutta osat näyttäisivät olevan kohtuullisen hyvin vuosimalliin 1968 kuuluvia. Esimerkiksi etupenkkien selkänoja ei ole vielä säädettävä, eikä sitä ole vaihdettu uudempaan – mikä on hyvä juttu. Lattiamatothan eivät ole alkuperäiset, ja ihan kuin joku olisi mennyt korvaamaan kynnyskoteloiden harmaan kumin tuollaisella messumatolla. Ja ajovaloiksi on vaihdettu halogeenit. Mutta muuten.
Epäilyttävästi tuo tosiaan vaikuttaa 200- tai 220-bensamallilta, jos katsoo tyyppikilpeä ja nopeusmittaria. Hyvä huomio! Eikä suolasirottimen tuossa kuuluisi olla vaan ihan normaalissa paikassa. Noin reiätön kojelauta on vähintäänkin lainattu bensamallista.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)