Autodoc.fi

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Eli autodoc.fi on joku saksalainen autovaraosaliike saksanmaalla. Mainostaa itseään halpana. Hinnat on halvemmat kuin Suomessa, mutta voi toki löytyä halvempiakin ulkomailta. Tyypilliseen tapaan asiakaspalvelu on-line chatin kautta on ollut loistava apu, jos ei saa selvää mitä kaikkea kuuluu varaosaan ja mitkä kuuluu tilata eriksen.

Tilasin juhannusta edeltävänä sunnuntaina paketin osia maanantaina tuli ilmoitus että lähetetty, sain paketin juhannuksen jälkeen maanantaina. En tiedä vaikuttiko juhannus, koska kuitenkin eurooppalainen kuljetusliike. Paketista puuttui tilaamani kaksi kappaletta ruuveja, mutta en niitä tarvinnutkaan koska ne tuli itse varaosan mukana. Älysin tämän jo hetki maksun jälkeen, mutta ajattelin että parin euron ruuvit ei ole vaivan väärti. Ne kuitenkin tuli toisen osan mukana, varmaan pakkaaja ajatteli että tossa noi ruuvit on, mutta ei ajatellut että olin tilannut niitä liikaa tarpeisiini nähden. Tein kuitenkin reklamaation, ja asiakaspalvelu käski ottaa jokaisesta osasta kuva ja lähettää sinne, jonka tein. Hyvittivät kyllä sen, mutta jäin ajattelemaan tuon kuvaamisen ideaa. Jos haluaisin huijata toki jättäisin sen osan kuvaamatta muutenkin. Ainoa looginen selitys lienee mun mielestä se, että lähettänyt taho ei ollut vielä saanut vahvistusta siitä että olin vastaanottanut paketin ja sen vuoksi halusi nähdä osat. Tai sitten vain käytäntö firmassa on se, että jokaisessa reklaamatiossa tarvii olla kuvat. No tuo oli pikkuvaiva ja ei haittaa minua.

Tilasin lisää osia sunnuntaina jälleen kerran. Kaikkia osia piti sivujen mukaan olla varastossa, mutta kuitenkin vasta keskiviikkona lähtenyt paketti eteenpäin autodocin mailin mukaan. UPS:n seurantakoodin mukaan lähtenyt vasta torstaina klo 21.00, mutta kuitenkin pitäisi olla perillä tiistaina klo 11.00. Tosin tuo edellinenkin paketti toimitettiin päivää ennenkuin oli arvioitu aika.

Itse olen tähän saakka ollut tyytyväinen ja ehkä jatkossakin aion tilata tuolta varaosia. Tilauksen jälkeen sieltä tulee 5% alennuskoodi, mutta kun sivuilla lienee jatkuva 10% alennus, ei sllä tee mitään kun käsittääkseni niitä ei voi yhdistää.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tilasin MA 26.6 klo: 6.30 aamulla topautonosista tavaraa (sama pulju eri nimellä), tavara tuli siis autodocin paketissakin. Usein olen noita huolto-osia tilannut tuolta ja aina sama juttu, kun mikä ylläkin oli huomattu. VAikka kaikki tavarat on varastossa ja luvataan että lähtee 24 tunnin sisällä, niin pari päivää menee ennenkuin tulee maili, että on lähetetty (Ke 28.6 tälläkertaa), oikeasti tämä on vain joku ennakkosanoma ja itse tavarat oli toimitettu seuraavana päivänä vasta UPS:sille ( TO 29.6), sitten tuli tavarat Tiistaina 4.7 Helsinkiin ja jako on samanapäivänä tänne 150 km pohjoiseen päin.

Koskaan ei ole alle viikossa sieltä tullut ja suurinsyy on tuo että 3 päivää kestää ennenkuin on UPSilla tavara, vaikka toista lupaavat.

Muuten ole saanut kaikki tavarat aina, vaikka kaikki osat mitä tarjotaan automallin perusteella ei kyllä kävisi, täytyy siis olla tarkka (OE-numero sopivuudet on pätenyt tähän asti.)

Viimeisessä tilauksessa oli Febin kaasupallot väykkyyn ja kardaanin rätit, ei saanut edes ebaystä tällähintaa (vaikka sama pulju sielläkin tavaraa myy, erinimellä) ja tuolla topautosissa on usein -15% tai joskus -20%, niin silloin olen tilaillut varasatoon tavaraa. -10 taitaa olla tosiaan vakiona, mutta välillä parempia tarjouksia.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Samanlaisia kokemuksia Topautoosista. Autodocin laatikossa tullut osat muistakseni joka kerta ja viikon kuluttua tilauksesta ja maksusta. Aina tullut kaikki, mitä olen tilannut kotiovelle asti.

Pitää vain itse tietää, mikä osa on käypänen. Valikoimaa on niin paljon eri merkkisinä ja erilaisin kuvauksin, että mulla ainakin menee pää sekaisin. OE numeroita vertailemalla löytyy yleensä varmuus käykö osa vai ei. Viimeksi kun tilasin takaiskarit, sivusto väitti ettei kyseiset Bilsteinit käy autooni, mutta varaosanumeron perusteella kävi. Ja oikeastikin kävivät paikalleen. Epäselvät tapaukset olen sitten ostanut suosiolla osaavasta varaosaliikkeestä alustanumeron perusteella.

Erilaiset alennuskampanjat tosiaan koko ajan päällä ja joissain osissa hinta on ollut jokseenkin sama kamppanjan aikana tai normihintaan. Eli siis pelkkä ovh muuttuu alennuksen ajaksi isommaksi. Joissain osisa taas on kannattanut ostaa alennuksella.

Kokonaisuuten kuitenkin positiivinen kokemus. Olen tilannut useita kertoja erilaisia osia ja lähetykset ovet tulleet ehjänä perille ja paketin sisältö on vastannut tilauslomaketta.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tosi edullinen näkyy olevan farkku 124 takaiskari Topauto-osilla, noin 209 euroa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Samansuuntaisia kokemuksia autodoc.fi:stä. Turhauttavaa oli kun ilmoitettiin että paria valitsemaani merkkiä ei ole saatavissa, vaikka ne oli netissä ostettavissa. Jouduin vaihtamaan merkkiä, ja vesipumpun päätin peruuttaa tämän vuoksi kokonaan. Tästä syystä maksua piti hyvittää jne. yms. turhaa vaivaa vain sen takia että kauppasivat sellaista tavaraa mitä ei ole. Asiakaspalvelu sinänsä toimi hyvin, mutta se taitaa olla enimmäkseen englanninkielinen tai sitten jollain käännöskoneella suomennettu.

Tilattu tavara oli kuitenkin sitä mitä piti, ja hinnatkin on edulliset, joten ihan ok maku jäi. Tuolla on hyvä kun voi hakea osia alkuperäisnumerolla, ja osista saa paljon tietoa. Esim. KL nettikaupassa olisi siinä suhteessa paljon kehitettävää.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkuperäisnumerolla voi KL nettikaupassakin hakea, mutta muuten olisi paljon kehitettävää kyllä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja noroljan »

dealer kirjoitti:Alkuperäisnumerolla voi KL nettikaupassakin hakea, mutta muuten olisi paljon kehitettävää kyllä.
Niin näköjään pystyykin. Tosin haun tuloksissa ei näy OEM-numeroa, vaan joku niiden oma numero varaosalle. Täällä ei oikein ole aktiivista keskustelua KL-varaosista, mutta tänään kokeilin nettisivulta hakua ja hain väyrysen takapalloihin hydrauliletkuja (Ei meinaa irrota 535 tkm ajetusta alustasta oikein ehjänä :) ):

210 320 01 53 ja tuli tuote:
- HYDRAULIPUTKI 37832 / 26.98 €

210 320 02 53 haulla tarjosi:
- HYDRAULIPUTKI 37831 / 48.55 €

Kyselin sitten perään sähköpostilla, että onko hinnat oikein, kun käytännössä samaletku, erikätisellä kiinnikkeellä vaan.

Noita virheitä tuolla kun on, vähänaika sitten kyselin avantgarde:n etujousia, kun nettisivuilla oli otsikossa että käy ja tuotteen lisätiedoissa ettei sovi AVG. No virhe siinä oli, joten ajattelin että voisi olla virhe tuossakin, kun googlettamalla ne putket on jokapaikassa samanhintaisia. (Toiselta foorumin yhteistyökumppanilta nuo saa 27e/kpl)

Asiakaspalvelun vastaus oli melko mielenkiintoinen:
hinnat ovat juurikin nuo ja MB hinnoittelee osat, emme me.

Niikun mitä v*ttua, no saa niitä osia muualtakin... :thumbdown:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Nyt kun autoni tuli huollosta, huomasin että Autodoc toimittanut vääränpuoleisen satulan.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja BHN »

On kyllä niin halvat osat saksalaisiin että kuoleekohan kotimaiset liikkeet
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja Hage »

Saman suuntaista kuin edellisilläkin, kaikki tavarat olleet juuri niitä mitä oon tilannut - mm. ilmastoinnin kompura ja öljycooleria W126:een. Aluksi kyllä vähän epäillys että onko tätä puljua edes olemassa kun sivutkin on suurimmaksi osaksi käännetty translatella ja tsättiasaiakaspalvelijoilla aina kestää muutama minuutti vastata kun pitää kysymys kääntää saksaksi. Totesin että parempi vaan kirjoittaa englanniksi niin saa minimoitua riskit että jompikumpi ymmärtää väärin asian.
Harmittaa vaan että joitain osia tuolta saa ja joitain ei. Esimerkiksi w126:n puskurikromeja tai webaston osia tarttisi seuraavaksi.
Mutta jokatapauksessa :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja etrade »

Taitaa olla Nimark Roihupellossa, Motonetin takana samaa ketjua, mutta omilla nettisivuilla?
Positiivista heillä, että voi hakea toimistolta ilman lähetyskuluja.
peksirinne
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 22.02.2018 18:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Autodoc.fi

Viesti Kirjoittaja peksirinne »

Hyvä kuulla, että on homma toiminut. Ajattelin nimittäin laitaa tilausta menemään. Tämä autodoc oli minulle uusi tuttavuus.
-Peksi
Vastaa Viestiin