Airmatic tolppien hankinta

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Avatar
jukuli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 26.07.2005 22:23
Paikkakunta: jkl

Re: Airmatic tolppien hankinta

Viesti Kirjoittaja jukuli »

työjälkeinen kommentti, jos se jotakuta auttaisi.

Kyllä se päätyruuvi piti irroittaa, jotta saa akselin ulkopään irti ja riittävästi tilaa iskarin irroittamiselle. Vetoakselin irroitin vain renkaan päästä ja jätin kiinni vaihteistoon. Kaveri kannatteli vetoakselia, kun otin iskarin pois ja laitoin uuden tilalle.

Epäilin tuota bandelia hiukan, kun osa oli saanut eri merkkisiä osia kuin tilannut. Kaikki toimi kuitenkin hyvin ja bilsteinin alkuperäinen osa saapui verrattain nopeasti.
AriMattiJärvinen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 26.11.2021 15:50

Re: Airmatic tolppien hankinta

Viesti Kirjoittaja AriMattiJärvinen »

Kiitos, se osoittautui hyödylliseksi minulle.
Temeziz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 15.05.2006 09:33
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Airmatic tolppien hankinta

Viesti Kirjoittaja Temeziz »

Nostellaas aina ajankohtaista aihetta.
Itsellä ajokkina GL x164 450cdi ja toinen takaiskari pääti porsia.
Oli jo hetken hikoillut, joten hiukan olin kartoittanut etukäteen vaihtoehtoja mistä tolpat tilaisi, kun tilanne alkaa eskaloitumaan.

Päädyin lopulta Miessler automotiven tuotteisiin.
Tässä linkki heille:
https://www.miessler-automotive.com/Mie ... sion-Parts

Nyt on testiajoa suoritettu reilu 1500km vaihtelevissa olosuhteissa ja ei voi kyllä moittia.
Ajotilavalinnat toimii jopa paremmin mitä aiemmin. Erot tuntuu selkeästi sport/comfort/normi moodeissa. Tason säädön kanssa ei ongelmia. Homma toimii kaikilla jousituksen korkeuksilla ja jos vaikka Off Road 1 moodissa lähtee maanteille hurjastelemaan, niin järjestelmä laskee automaattisesti itsensä takaisin normaalikorkeuteen. Aavistuksen jämäkämmät ovat mitä vanhat. Parhaiten huomaa maantienopeuksissa confort asetusta kokeillessa. Aiemmin oli niin holtiton, ettei todellakaan vahingossa jäänyt suuremmilla nopeuksilla päälle. Nyt sen kanssa ajelee vaikka nopeampaakin mutkapätkää, mutta kyllä sport tai normi on yleensä oma valinta matka-ajoon.

Kaksi tolppaa maksoi kotiin kuljetettuna 450€. En nyt ihan 100% varma ole, mutta herkästi siihen käsitykseen pääsee, että nämä olisivat heidän omaa tuotantoaan. Kunnostavat myös alkuperäisiä, mutta niitä ei ollut saatavilla.
Ne olisivat myös olleet vähän hintavammat.
Toimitus oli DHL/Posti kombolla ilmainen ja tavara oli perillä viikossa. Tilauksen laitoin maanantaina iltapäivällä ja seuraavana maanantaina illalla kusti polkasi iskarit tontille.
Maksullisiakin toimituksia oli saatavilla, mutta itselleni tuokin aikataulu oli oikein positiivinen yllätys.

Omaan päätökseen vaikutti se, että firma näyttää toimineen ainakin parikymmentä vuotta, enkä ulkomaan foorumeilta ainakaan löytänyt negatiivisia kommentteja. Suomen foorumeilla ei kovin paljon mainintoja, mutta jonkin verran näyttää porukka asennelleen, eikä haukkuja löydy.
Tästä voisi ajatella, että tavara on suht kuranttia, kun ei mistään löydy liiemmin pahaa sanottavaa heidän tuotteistaan.
Lisäksi myöntävät 2 vuoden takuun.
Aspa myös vastaili nopeasti ja asiallisesti kysymyksiin.

Onko Suomessa pajaa joka kunnostaisi alkuperäisiä?
Minulla olisi nyt 2kpl Mersun orkkis iskareita, toinen vuotanut ja toinen ehjä, joita voisi sopivalla diilillä mallikappaleena käyttää, jos joku haluaa lähteä harjoittelemaan :wink:
Aikansa kun tutkii, niin osia tuntuu saavan, mutta kun sisällä on öljyä ja kaasua lisäksi sun muita solenoideja, niin ei ihan omassa ruivipenkissä taida homma onnistua. Luulisi, että jollain iskaripajalla ihan kotimaassa voisi olla soppeleita työkaluja ja pääsy tarvittavaan tietoon noiden ehjäämiseksi.
Kun homma on hallussa ja kanavat varaosille kunnossa, niin varmaan hinta voisi jäädä siedettävästi halvimpiin tarvikkeisiin nähden. Ja väitän että pokaa piisaa 8)

Tämmöset sieltä tupsahti
DSC_1129_copy_641x855.jpg
Verrokkina vanha
DSC_1130_copy_704x939.jpg
Harrastamisen iloa GL:n kontissa.
Aiemmin ei ole iskareita tähän vaihdettu joten orkkikset kesti sen 400tkm.
DSC_1132_copy_945x709.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
X164 GL 450CDI
W209 CLK 270CDI Coupe Elegance
ex: W212 E 200CDI Premium Business Avangarde
ex: W210 E 200CDI Elegance
ex: W124 230E
Vastaa Viestiin