Autolöytöjä kotimaasta :)

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jackie kirjoitti:Kun nyt tuli tuo 230 ruiskukone enemmänkin puheeksi, niin onko se ja kaasarikoneen luotettavuuden ja keston välillä suuriakin eroja? Entä kulkeeko toi ruisku kuinkakin paljon pienemmällä bensamäärällä?
Enste toteaisin, että voihan tuo keltainen yksilö olla tuttuun "luotettavaan" autokauppatyyliin nimetty käyttöönottovuoden mukaan, auto rekattu esimerkiksi 1/81, jolloin ei olisi suurikaan ihme, että auto olisi rullannut tehtaalta vaikkapa kesällä 1980....jolloin M115 konehuoneeseen kuuluisikin.

Kaasari-M102 kulkee W123-korissa noin kympillä, ajaa sitten miten vaan. Talvella ja moottoritiellä lukemat ovat luonnollisesti kovemmat, noin 11-13 litran luokkaa. M115 on tietääkseni kautta linjan vähän isoruokaisempi.
M102:ssa on ollut joitain ongelmia mm. nokkien kanssa. Toisaalta, M115:t ovat taas muutamaa voutta vanhempia, joten niissä voi olla toisenlaisia pulmia.
Boschin ruisku on erittäin luotettava, mutta niin on kyllä omassa autossani ollut myös Stromberg-kaasutin. Kaikkien käyttäjien kommentit Strombergista eivät ole yhtä mairittelevia...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

jackie kirjoitti:Kun nyt tuli tuo 230 ruiskukone enemmänkin puheeksi, niin onko se ja kaasarikoneen luotettavuuden ja keston välillä suuriakin eroja? Entä kulkeeko toi ruisku kuinkakin paljon pienemmällä bensamäärällä?
Pitää lähteä siitä kyseessä on kuitenkin kaksi täysin eri moottorityyppiä, M115 sekä M102.

Kaasarikoneen eli M115:n kestävyydestä ei allekirjoittaneella ole kuin parin öljynvaihtovälin kokemus, sekin rempatulla koneella (-77 230). Itse en kuitenkaan ole kuullut siitä juuri muuta kuin perinteisiä kaasutinpuolen ongelmia. Kone itse vaikuttaa vahvalta ja rakenne on helppo ja yksinkertainen, perushuoltotöihin ainakin. Omassa ajossa ei ongelmia ollut, paitsi kylmänä huono käynnistyvyys :arrow: virranjakassa oli jotain häikkää, eikä kaasarikaan ollut välttämättä aivan säädöissään.

M102:ta, kuten serkkuaan M103:a moititaan usein huonosta yläkerrasta, tai lähinnä nokka-akselin kulumisesta, mistä tälläkin palstalla on helvetisti juttua.
Alkuperäisen nokan kestoikä vaihtelee 200.000-300.000 kilometriä, mutta toki muunlaisiakin yksilöitä löytyy, riippunee myös huolloista, öljyistä, ajotavasta jne...:? Nokan kunnonhan helposti selvittää.
M102:n miinuspuoleksi on laskettava myös yksirivinen jakoketju (M115:ssä 2-rivinen). 400.000 kilometriä ei kuitenkaan pitäisi olla mikään ongelma hyvin pidetylle koneelle. Tosin näissä kilometreissä usein alkaa esiintyä jo selkeä ylimääräinen koputus käyntiäänessä, mikä juontanee juurensa moottorin suunnitteluun sekä kitkahäviöiden minimoimiseen, aikaa myöten sylinterivälys kasvaa ja aiheuttaa klopinaa. Pitäisi näkyä myös ohivuotomittauksissa ja ehkäpä öljynkulutuksessa?
Ruiskupuoli on yleensä kunnossa, K-jetronic on yksinkertainen ja luotettava lähes täysin mekaaninen järjestelmä ja näitä on liikenteessä vielä erittäin paljon, se kertonee jotain. Ruiskusuuttimetkaan ei maltaita maksa. Tästäkin voisi taas kirjoittaa vaikka kuinka mutta jätetään nyt...

Omat kokemukset M115 kulutuksesta ovat aika jäätävät, alle 15 litran satasella oli vaikea päästä, hyvällä kaasarilla 12 aika normaali. M102 vie 716-laatikolla 8-10 litraa, automaatilla 9-11 litraa. 5. vaihde manuaalilootaan luonnollisesti tiputtaa maantieajokulutuksia.

Puoltoääni kuitenkin M102:lle ehdottomasti jo tehoreservien ja väännön puolesta, esim. ohituskiihtyvyys on erinomainen. :wink:

EDIT:
Ja nyt oli siis puhe 2,3 litraisesta kaasutin-M115:sta sekä 2,3 litraisesta ruisku-M102:sta juuri kuten kysyttiinkin.
aeuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 23.06.2004 15:25

Viesti Kirjoittaja aeuk »

Onko muuten ylihinnoiteltu tämä allaolevan linkin mersu? (arvaan että on, mutta onko pahastikin?) :P Vastaavanlaisiin ei ihan koko ajan törmää (tai ainakaan en ole ite törmännyt) netissä, joten enpä ole erityisemmin hintavertailua tehnyt.

Ja entäs tuo väri, harvinaisempi tapaus vaiko ei ... :?:

MB 300SE
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Ei tuo ässä kovin pahan hintainen ole, melkeimpä halpa.
Vähän outo väri ja karvalakki varusteet S:ssä.
Rosteri listat kyljissä on aika karmean näköiset :?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

aeuk kirjoitti:Onko muuten ylihinnoiteltu tämä allaolevan linkin mersu? (arvaan että on, mutta onko pahastikin?) :P Vastaavanlaisiin ei ihan koko ajan törmää (tai ainakaan en ole ite törmännyt) netissä, joten enpä ole erityisemmin hintavertailua tehnyt.

Ja entäs tuo väri, harvinaisempi tapaus vaiko ei ... :?:

MB 300SE
Niinku voi :x :? :roll: mikä väri, ja vielä tuo harmaa jatkuu puskurien sivuun. Öhh. Kromikaarista toinen miinus, mutta lyhyempi. Kilsat ovat kohtuulliset ja hintakin siinä rajoilla -- jos muihin vastaaviin verrataan. Kannattaa varmaan tsekata, jos ei ulkomuodon omintakeisuus haittaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
aeuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 23.06.2004 15:25

Viesti Kirjoittaja aeuk »

Aku P kirjoitti:
aeuk kirjoitti:Onko muuten ylihinnoiteltu tämä allaolevan linkin mersu? (arvaan että on, mutta onko pahastikin?) :P Vastaavanlaisiin ei ihan koko ajan törmää (tai ainakaan en ole ite törmännyt) netissä, joten enpä ole erityisemmin hintavertailua tehnyt.

Ja entäs tuo väri, harvinaisempi tapaus vaiko ei ... :?:

MB 300SE
Niinku voi :x :? :roll: mikä väri, ja vielä tuo harmaa jatkuu puskurien sivuun. Öhh. Kromikaarista toinen miinus, mutta lyhyempi. Kilsat ovat kohtuulliset ja hintakin siinä rajoilla -- jos muihin vastaaviin verrataan. Kannattaa varmaan tsekata, jos ei ulkomuodon omintakeisuus haittaa.
Heh, njoo - mua tuo "pääväri" itsessään miellyttää kyllä, mutta kromikaarista ja etenkin tuosta harmaasta tulee miinusta. Olis vaan kokonaan vihreäsävyistä, niin olis "luontoystävällinen" mersu ... ehmm :roll:
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

aeuk kirjoitti:Onko muuten ylihinnoiteltu tämä allaolevan linkin mersu? (arvaan että on, mutta onko pahastikin?) :P Vastaavanlaisiin ei ihan koko ajan törmää (tai ainakaan en ole ite törmännyt) netissä, joten enpä ole erityisemmin hintavertailua tehnyt.

Ja entäs tuo väri, harvinaisempi tapaus vaiko ei ... :?:

MB 300SE
Taisin nähdä tuon joskus Jyväskylässä liikenteessä. Jäi silloin tuo "puppelipoika" väri ja kromikaaret mieleen.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Väri on aika lähellä 888 Berylliä, mutta mikä harmaa? Siinähän on kiillotettua rosteria noiden kylkipahvien päällä. Todella mautonta. Ja vielä kaaret :roll: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

aeuk kirjoitti:. Olis vaan kokonaan vihreäsävyistä, niin olis "luontoystävällinen" mersu ... ehmm :roll:
No mutta, mersuhan ON luontoystävällinen. Katti löytyi jo 80-luvulla, auto on pitkäikäinen ja lähempää kuin japaniasta meille tuotu.
Plus kestävän kehityksen ja yleisen humanismin saralta voidaan mainita, että DB-tehdas on aikanaan tarjonnut melko lailla työtä monelle Saksan turkkilaismaahanmuuttajalle... :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kyllä noin karkeista kylkikromeista sais pistää "tuunaajan" vankilaan!
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
aeuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 23.06.2004 15:25

Viesti Kirjoittaja aeuk »

Nuo kylkipahvit on kyllä pahimmat mitä olen nähnyt, täytyy sanoa :D Enpä minäkään kromikaarista tykkää, mutta ne nyt vielä jotenkin sietää tuossa "karkkimersussa" (värit), verrattuna noihin kylkivirityksiin. Mitä enemmän noita paria kuvaa katsoo, sitä enemmän tulee fiilis että "joku on tainnut mokata harmaiden kylkipahvien kanssa" ;) Etenkin kun katsoo sitä takaviistosta otettua yleiskuvaa autosta, niin ... huh huh, kun näyttää pahalta :!:
Aku P kirjoitti:
aeuk kirjoitti:. Olis vaan kokonaan vihreäsävyistä, niin olis "luontoystävällinen" mersu ... ehmm :roll:
DB-tehdas on aikanaan tarjonnut melko lailla työtä monelle Saksan turkkilaismaahanmuuttajalle... :roll:
:lol:

Tjoo, tuo mun luontoystävällisyysjuttu oli lähinnä huumoria, pelkästään mesen väritystä siinä ajattelin ;)
aeuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 23.06.2004 15:25

Viesti Kirjoittaja aeuk »

C180 / 1997

Tuosta laittelin kyselyä päivällä. On kuulemma "Suomimersu", täydellinen huoltokirja. Miltäs vaikuttaisi asiantuntijoiden mielestä?
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti:Väri on aika lähellä 888 Berylliä, mutta mikä harmaa? Siinähän on kiillotettua rosteria noiden kylkipahvien päällä. Todella mautonta. Ja vielä kaaret :roll: .
Tamperesterin itäisessä provinssissa pyörii hyvin saman värinen, mutta vielä aavistuksen verran tummempaan turkoosiin päin tervattu W116. Lieneekö moinen väri 116:n kartasta, vai napattu jostain muualta. Aika shokeeraavan näköinen on, siinäkin kromikaaret.
No sinällään asialla ei ole kuin huomioarvoa, pirssi on myös dieselöity kolmisatasella vaparilla....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

aeuk kirjoitti:C180 / 1997

Tuosta laittelin kyselyä päivällä. On kuulemma "Suomimersu", täydellinen huoltokirja. Miltäs vaikuttaisi asiantuntijoiden mielestä?
Asiantuntijoista en tiedä mutta oma mielipiteeni on se että tuossa täytyy olla ainakin pari tonnia tinkivaraa, bensakoneesta kun puhutaan niin noita näkee ihan helmiäkin n. 14 tonnin pyynnillä liikkeissä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Poistomyynti-ilmoitus Etelä-Saimaassa 29.9.

Viesti Kirjoittaja karra »

Kaupan on MB 200 B -85, nettohintaan 2 500,- euroa.

Näin vain ilmoituksen, en tiedä myyjästä mitään, mutta numero oli 050-33 77 377. On kai liike koska erillinen kehystetty ilmoitus, missä pari muutakin kulkinetta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

aeuk kirjoitti:Onko muuten ylihinnoiteltu tämä allaolevan linkin mersu? (arvaan että on, mutta onko pahastikin?) :P Vastaavanlaisiin ei ihan koko ajan törmää (tai ainakaan en ole ite törmännyt) netissä, joten enpä ole erityisemmin hintavertailua tehnyt.

Ja entäs tuo väri, harvinaisempi tapaus vaiko ei ... :?:

MB 300SE
On tämä kanssa ihme porukkaa kun toinen kysyy että onko väri harvinainen niin kukaan ei vastaa kysymykseen mutta joka luupäällä on kyllä mielipide väristä.

Jatkaaksemme trendiä todettakoon puppelipoikavärisiä autoja pelkääville työleirinharmailla mesenaateilla ajaville että mielestäni tuo kyseinen auto on kauneimman värinen MB mitä olen ikinä nähnyt. Juuri lämpiväriäni eli vaaleaa jadenvihreää.

Ne listat sopivat autoon kuin nenä päähän joksin itsellekin varmasti tulisi mieleen maalauttaa sivulistat ja puskurit korinvärisiksi.

Norsumersuja näkee monen hintaisina, jotkut edelleen luulevat että voi ostaa sellaisen kuuteen tonniin saksasta ja myydä 50 tuhannella suomessa, mutta autoliike M.Sipilän tai Loimaan Laatuauton pyyntihinnoilla nyt ei ole mitään tekemistä Suomen yleisen hintatason kanssa.

Varmaan tuostakin W140sestä olisi tingittävissä pari tonnia, ainahan noissa ilmaa on.

Henkka
"oliskin 18 tuhatta ylimääräistä niin hakisin tuon pois"

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Henri Junkkala kirjoitti: Jatkaaksemme trendiä todettakoon puppelipoikavärisiä autoja pelkääville työleirinharmailla mesenaateilla ajaville että mielestäni tuo kyseinen auto on kauneimman värinen MB mitä olen ikinä nähnyt. Juuri lämpiväriäni eli vaaleaa jadenvihreää.
Menee taas ohi aiheen ja on erittäin huumorilla kirjoitettu. :D

Varo vaan, menee rokkitukka harrikkakuskilta pian katu-uskottavuus kun tuollaista paljastat. :)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Keltainen Pörssi

Viesti Kirjoittaja karra »

KePö:n nettisivuillta löytyi Rautjärveltä seuraava: MB 250 4D 1979 hyväkuntoinen, 2-renkaat, hinta 450,- euroa. Soittelin mutta meni aina vastaajaan - en jättänyt viestiä mutta laitoin e-mailin. Toistaiseksi ei vastausta, olisi kiinnostanut jos olisi ollut leimassa sekä bensakoneella.

No, vaimon pojalle ostettiin eilen sitten 5/04 katsastettu Volvo 360 2.0 1984 kaasarikoneella, 2 renkaat ja ikäisekseen siisti; ei edes paljoa pintaruostetta. Hinta 250,- . Ei tullut vielä kaiffarista mersumiestä :(
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keltainen Pörssi

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

karra kirjoitti:KePö:n nettisivuillta löytyi Rautjärveltä seuraava: MB 250 4D 1979 hyväkuntoinen, 2-renkaat, hinta 450,- euroa. Soittelin mutta meni aina vastaajaan - en jättänyt viestiä mutta laitoin e-mailin. Toistaiseksi ei vastausta, olisi kiinnostanut jos olisi ollut leimassa sekä bensakoneella.
Lähes vastaavanlainen W123 (ilmeisesti tosin 80-luvun puolelta) oli tuolla tutun maalarin pihalla odottelemassa maalaamoon pääsyä. Se tosin oli 230E, mittarissa näytti olevan jotain luokkaa 335k. Omistaja oli sanonut että voisi olla myynnissäkin jos joku olisi kiinnostunut. Kaaret oli vaihdettu ja etulokasuojat vaihdettu. Mahdollisesta pyyntihinnasta ei minulla tietoa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Keltainen Pörssi

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:KePö:n nettisivuillta löytyi Rautjärveltä seuraava: MB 250 4D 1979 hyväkuntoinen, 2-renkaat, hinta 450,- euroa. Soittelin mutta meni aina vastaajaan - en jättänyt viestiä mutta laitoin e-mailin. Toistaiseksi ei vastausta, olisi kiinnostanut jos olisi ollut leimassa sekä bensakoneella.
Tuo "hyväkuntoinen" voi olla aika liukuva käsite ton hintasessa autossa, ainaski ite tulin siihe tulokseen ku 123:a tässä syksyllä metsästin. Eipä tuo kyllä oo kaukana vaikka lähtisit kattomaankin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tästä ei taida saada enää kalua? :roll:

@ http://www.autio.net/
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

http://www.autio.net/ajoneuvot/k17642.htm

Hehee Autiollahan on uskovaisten VR-golffikin kalasta päätellen...no tuolla ei pastori ole varmaan kauheasti tykitellyt :twisted:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Pasi M. kirjoitti:Tästä ei taida saada enää kalua? :roll:

@ http://www.autio.net/
No mikä ettei, pikku naarmu kyljessä ja perässä pikkuruinen klommo, eihän nyt homma tuollaiseen kaadu :wink:
No saattaa siinä lisäksi olla vähän korinoiontahommaakin, tuosta palkissa olevasta painumasta päätellen....
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Boss kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Tästä ei taida saada enää kalua? :roll:

@ http://www.autio.net/
No mikä ettei, pikku naarmu kyljessä ja perässä pikkuruinen klommo, eihän nyt homma tuollaiseen kaadu :wink:
No saattaa siinä lisäksi olla vähän korinoiontahommaakin, tuosta palkissa olevasta painumasta päätellen....
Hitto.
Pitää lähteä ensiviikolla tarkemmin Tampereelle katsomaa, että tarvitseeko varata aikaa robotille :P . Ei nimittäin ole paha hinta autosta, ja löytyyhän Roi-Osasta siihen ehjä peräosa.
Ainoa kallis asia on tuo autovero. Verotus arvona on 40-45k€, ja prossana 31, Eli noin yhteensä 16K€.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

SE LIMOUSINE 3.5 V8 -72 8)

Onkos tuo nyt sitten viralliselta mallimerkinnältään 280SE 3.5?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti:SE LIMOUSINE 3.5 V8 -72 8)

Onkos tuo nyt sitten viralliselta mallimerkinnältään 280SE 3.5?
Kyllä se niin on ja ovelasti moni saattaa W108/109:n kohdalla mennä halpaan sitä kautta, että saman merkinnän 280 SE 3,5 voi löytää myös mallisukupolvea vanhemman W111 Coupen perästä. Ja keulatkin ovat kovasti saman näköiset. Mutta 280SE ei silti ole W108:n coupeversio, kuten monesti on luulo, vaan Heckflossen kupeemukaelma. Joka tosin taisi elää 108:n kanssa rinnalla liki loppuun asti.
Ja olikos peräti niin, että W108-korisarjan "oma" coupe oli W107 :shock:
Viimeksi muokannut Kaapo, Pe 15.10.2004 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:[vaan Heckflossen kupeemukaelma. Joka tosin taisi elää 108:n kanssa rinnalla liki loppuun asti.
Ja joka kyllä muistuttaa perästäänkin jo melko lailla W108/W109-koria. Nimitys "heckflosse" istuu huomattavasti paremmin 4-oviseen versioon, jossa ne flosset eli evät ovat aivan selvät.

Itselleni ei ole jostain syystä tuon C111:n muotoilu koskaan ihan kybällä uponnut, vaikka toki on vaikuttava auto sekin, milloin vastaan tulee. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti: Itselleni ei ole jostain syystä tuon C111:n muotoilu koskaan ihan kybällä uponnut, vaikka toki on vaikuttava auto sekin, milloin vastaan tulee. :wink:
Siis C111:n muotoilun... nuspati nuspati nussun tussun... :lol: sehän on tämä wankel-koneinen kokeilumalli, eikös vaan. Taidettiin samaan koppaan ujuttaa myös näitä dieselmoottoreita, kun Mersu tehtaili polttoöljykattiloden nopeusennätyksiä.

Sen sijaan W111 Coupe on on erityisen sopusuhtainen ja mykistävä laite niin vastaan tullessaan kuin parkissakin :wink:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Itselleni ei ole jostain syystä tuon C111:n muotoilu koskaan ihan kybällä uponnut, vaikka toki on vaikuttava auto sekin, milloin vastaan tulee. :wink:
Siis C111:n muotoilun... nuspati nuspati nussun tussun... :lol: sehän on tämä wankel-koneinen kokeilumalli, eikös vaan. Taidettiin samaan koppaan ujuttaa myös näitä dieselmoottoreita, kun Mersu tehtaili polttoöljykattiloden nopeusennätyksiä.

Sen sijaan W111 Coupe on on erityisen sopusuhtainen ja mykistävä laite niin vastaan tullessaan kuin parkissakin :wink:
Jo on puute kova, kun pitää pilkkua... :mrgreen:
(Hei, luulen että tänään on perjantai. :oops: )

Olkoon sitten C111 se plättädieseli. Yhtä kaikki kyse taitaa kyllä olla siitä, että oman sedanin kautta on tullut ehkä tykästyttyä enempi nelioviseen. Plus että siinä on se hieno väriä vaihtava pystynopeusmittari (joka on sangen luonnonmukainen, sitä punaisempi mitä korkeammalle noussut... :shock: ), jota ei enää coupe-malliin valittu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kunde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.06.2004 21:03

Viesti Kirjoittaja kunde »

adenauer300 kirjoitti:
Boss kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Tästä ei taida saada enää kalua? :roll:

@ http://www.autio.net/
No mikä ettei, pikku naarmu kyljessä ja perässä pikkuruinen klommo, eihän nyt homma tuollaiseen kaadu :wink:
No saattaa siinä lisäksi olla vähän korinoiontahommaakin, tuosta palkissa olevasta painumasta päätellen....
Hitto.
Pitää lähteä ensiviikolla tarkemmin Tampereelle katsomaa, että tarvitseeko varata aikaa robotille :P . Ei nimittäin ole paha hinta autosta, ja löytyyhän Roi-Osasta siihen ehjä peräosa.
Ainoa kallis asia on tuo autovero. Verotus arvona on 40-45k€, ja prossana 31, Eli noin yhteensä 16K€.
Osta multa ehjä vastaava 600SE :lol:
Vastaa Viestiin