Autolöytöjä kotimaasta :)
Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Vai että ihan Hammer-ratti.. 
Varaosiksi tuon voisin ostaa, mutta kun tila ei riitä enää yhdellekkään autolle.

Varaosiksi tuon voisin ostaa, mutta kun tila ei riitä enää yhdellekkään autolle.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumies
- Viestit: 2074
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »
Moottori, vaihteisto, perä ja joitain muita osia talteen, loput paaliin
Perheessä:
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Hieno Suomi W124 300D:
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/M ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämänkin voisi ottaa talliin:
https://www.tori.fi/uusimaa/Mercedes_Be ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/M ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämänkin voisi ottaa talliin:
https://www.tori.fi/uusimaa/Mercedes_Be ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11495422" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieno 500Se w126. Tuontiauto Saksasta jossa EI ole ilmastointia???!?!?!?
Hieno 500Se w126. Tuontiauto Saksasta jossa EI ole ilmastointia???!?!?!?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Sen verran paljo on antenneja ulkopuolella ja jotai radiolotaitteiston jäämiä interiöörissä, et periaattees ois mielenkiintosta tietää, missä käytössä auto on ollut. Ja sit taas toisaalta, en välttämättä halua tietää, ku tuolla varustuksella ja auringonpolttamasta ulkokuoresta päätellen tuollaha on saatettu olla vaikka "demokratiaa" turvaamassa jossain afrikan sisällisodassaMacc kirjoitti:Suostuisikohan myyjä laskemaan hintaa 2000€, jos ilmoittaisi että ei tarvitse tuota rattia..
https://huutokaupat.com/2053671

Mut puskurikromitha tossa näyttäs hyviltä, eli ehottolastiha tuo kannattas jonku poimia varaosiks...
w126 300 SEL -89
w124 200D -89 (käyttis, saattohoidossa) ja -92 (tuon -89:n edeltäjä ja ehkä vielä seuraajakin)
w124 250D -90 (seuraava käyttis)
w124 300D -90 (pyhäauto)
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
s202 C180 -98
w460 300GD -83
w638 Vito 110CDI -03
w168 A160 automatic Avantgarde -01
Mazda B2000 GLX -89
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w124 200D -89 (käyttis, saattohoidossa) ja -92 (tuon -89:n edeltäjä ja ehkä vielä seuraajakin)
w124 250D -90 (seuraava käyttis)
w124 300D -90 (pyhäauto)
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
s202 C180 -98
w460 300GD -83
w638 Vito 110CDI -03
w168 A160 automatic Avantgarde -01
Mazda B2000 GLX -89

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Tää onkin muuttoauto eli nuuka suomalainen ostanut sen uutena. Onhan siinä lumiketjunappula, eli pohjolan oloja ajateltu... Beckeriä ei ole mutta veluuureihin on rahaa löytynytEre866 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11495422
Hieno 500Se w126. Tuontiauto Saksasta jossa EI ole ilmastointia???!?!?!?

Pitiköhän kalliimmista autoista maksaa vielä veroa tuolloin, joku markkamäärähän noilla oli minkä sai tuoda verottomana,
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kuvaa aktiiviajoiltajackie kirjoitti:Sen verran paljo on antenneja ulkopuolella ja jotai radiolotaitteiston jäämiä interiöörissä, et periaattees ois mielenkiintosta tietää, missä käytössä auto on ollut. Ja sit taas toisaalta, en välttämättä halua tietää, ku tuolla varustuksella ja auringonpolttamasta ulkokuoresta päätellen tuollaha on saatettu olla vaikka "demokratiaa" turvaamassa jossain afrikan sisällisodassaMacc kirjoitti:Suostuisikohan myyjä laskemaan hintaa 2000€, jos ilmoittaisi että ei tarvitse tuota rattia..
https://huutokaupat.com/2053671![]()
Mut puskurikromitha tossa näyttäs hyviltä, eli ehottolastiha tuo kannattas jonku poimia varaosiks...


Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ere866 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11495422
Hieno 500Se w126. Tuontiauto Saksasta jossa EI ole ilmastointia???!?!?!?
Ja taas saa huomata yhden helmen, jossa takapuskurin roiseksuojamuovit puuttuvat, ainakin kuskin puolelta. No, onneksi näihin nuo puskurien kromiosat eivät maksa paljon mitään, ja jokainen romishan on niitä pullollaan...

Mutta muuten: joku poropeukalo purkanut keskikonsolin, ja kasaus mennyt vähän sinne päin. Kiertoilmakytkin on väärin päin ja tuhkakupin alapuolella oleva "kolikkorasia" laitettu päin honkia. "Kynnet" on puupaneelin päällä, eikä sen urassa.
Tuo lumiketjukytkin on itselleni lähinnä karkotin, jos etsin museo- tai klassikkoautoa. Tarkoittaa toisin sanoen sähköistä, eikä mekaanista kaasupoljinta. Eli potentiaalisia v-mäisiä sähköongelmia tiedossa lähitulevaisuudessa...
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Pienet yksityiskohdat pistävät myös minun silmääni, kuten kojetaulun päässä oleva tarra ruostesuojauksesta, joka on lätkäisty satunnaiseen kohtaan. ... teksti sentään oikein päin.Karel kirjoitti:Mutta muuten: joku poropeukalo purkanut keskikonsolin, ja kasaus mennyt vähän sinne päin. Kiertoilmakytkin on väärin päin ja tuhkakupin alapuolella oleva "kolikkorasia" laitettu päin honkia. "Kynnet" on puupaneelin päällä, eikä sen urassa.

hmm... elektroniikan poissulkeminen rajaa merkittävästi autovalikoimaa. Mut ymmärrän näkökulmasi erittäin hyvin.Karel kirjoitti:Tuo lumiketjukytkin on itselleni lähinnä karkotin, jos etsin museo- tai klassikkoautoa. Tarkoittaa toisin sanoen sähköistä, eikä mekaanista kaasupoljinta. Eli potentiaalisia v-mäisiä sähköongelmia tiedossa lähitulevaisuudessa...
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Onhan toi verraten tosi siistin näköinen ässä, mutta huomiot on ihan oikeita ja hyviä. Ja ne kertovat aina jotain omistajasta.
Harmittaa kun mullakin puuttuu toinen kuramuovi, mutta ykkössarjalaiseen niitä ei enää saa. Täytyis alkaa metsästää tosissaan... ei kellään sattuisi olemaan? Apukuskin puolelle.
Harmittaa kun mullakin puuttuu toinen kuramuovi, mutta ykkössarjalaiseen niitä ei enää saa. Täytyis alkaa metsästää tosissaan... ei kellään sattuisi olemaan? Apukuskin puolelle.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Siistinnäköinen peli hyvillä varusteilla.
Toimiiko nuo ikkunat tosiaankin alipaineella?

https://huutokaupat.com/2055343
Toimiiko nuo ikkunat tosiaankin alipaineella?

https://huutokaupat.com/2055343
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Sähkökytkimiltä näyttää nuo lasien käyttönappulat. En ole kuullut alipainetoimisista ikkunoista missään mersussa. Radiokin japanin malli, ei riitä taajuudet oikein meille. Asiallisen oloinen peli.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
w116:ssa on samanlaiset sähköikkunan napit. Eli sähköllä varmasti - eikai mersulla ole ollut kuin hydrauliikka 600 w100 mersussa ja sähkölasit muuten?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
No niin olen etsimässä talveksi käyttömersua!
Alkoi tämä kiinnostamaan kun selailin nettiautoa: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11472889" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ilmeisesti jotain vikaa tyhjäkäynnissä, Voisko se olla se surullisen kuuluisa virranjakajan kansi ja pyöriä?
Kohtuu hyvillä varusteilla Suomi-Autoksi: https://www.lastvin.com/vin/1735zAJeqjP2myMQv" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkoi tämä kiinnostamaan kun selailin nettiautoa: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11472889" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ilmeisesti jotain vikaa tyhjäkäynnissä, Voisko se olla se surullisen kuuluisa virranjakajan kansi ja pyöriä?
Kohtuu hyvillä varusteilla Suomi-Autoksi: https://www.lastvin.com/vin/1735zAJeqjP2myMQv" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Voihan se olla, mutta yleensä ne tuntuu myös ajossa, ei vain tyhjäkäynnillä. Lämmityslaitteen automatiikka voi vanhemmiten aiheuttaa harmaita hiuksia. Ja noi oven kukat näyttää siltä että viimeistään kevään tullen ne puhkeaa täyteen loistoonsa
Pakoputki retkottaa oudosti.
Mutta siis muuten varsin fiksun näköinen W124, pöläreistä plussaa.

Mutta siis muuten varsin fiksun näköinen W124, pöläreistä plussaa.
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Pitääkö olla bensa, entäpä jos diesel farkkupaku ? Sattui vaan silmään tuollainen, en tästä autosta mitään tiedä, mutta näkyy juuri katsastetun ja äkkiähän tuon pakuksi muuttaisi. Aika varmaa kyytiä, ei käyntihäiriöt vaivaa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11484221" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11484221" onclick="window.open(this.href);return false;
mbosa.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Jaa mikä tuossa sitten on että käy huonosti tyhjäkäyntiä?Häksä kirjoitti:Voihan se olla, mutta yleensä ne tuntuu myös ajossa, ei vain tyhjäkäynnillä. Lämmityslaitteen automatiikka voi vanhemmiten aiheuttaa harmaita hiuksia. Ja noi oven kukat näyttää siltä että viimeistään kevään tullen ne puhkeaa täyteen loistoonsaPakoputki retkottaa oudosti.
Mutta siis muuten varsin fiksun näköinen W124, pöläreistä plussaa.

Onneksi mun kaverilla on Korikorjaamo ja maalaamo niin voi laitattaa ruosteet pois Mersuista.

Mites muuten eikös tuohon ASD lukkoperään pidä olla se oma öljy, ja miten paljon nuo ASD-perät kestävät ajamista/ Kilometrejä?
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Sen verran vähän tulee kilometrejä vuodessa että ei ole Diesel Versiolle tarvetta, varsinkin nyt kun viimeisen puolen vuoden aikana työajot tippuivat puolet siitä kilometri määrästä mitä ennen tuli ajettua per päivä.dealer kirjoitti:Pitääkö olla bensa, entäpä jos diesel farkkupaku ? Sattui vaan silmään tuollainen, en tästä autosta mitään tiedä, mutta näkyy juuri katsastetun ja äkkiähän tuon pakuksi muuttaisi. Aika varmaa kyytiä, ei käyntihäiriöt vaivaa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11484221" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Muuttoauton ostohinta piti olla tienattuna NETTONA (ilman päivärahoja) ulkomailla. Rajasi valikoimaa pelkän 1 vuoden komennuksella. YK sotilaat saivat käyttää päivärahat myös hyväkseen.karra kirjoitti:Tää onkin muuttoauto eli nuuka suomalainen ostanut sen uutena. Onhan siinä lumiketjunappula, eli pohjolan oloja ajateltu... Beckeriä ei ole mutta veluuureihin on rahaa löytynytEre866 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11495422
Hieno 500Se w126. Tuontiauto Saksasta jossa EI ole ilmastointia???!?!?!?![]()
Pitiköhän kalliimmista autoista maksaa vielä veroa tuolloin, joku markkamäärähän noilla oli minkä sai tuoda verottomana,
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
ex. SLK 200K 2001
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Jos pelkästään polttoainekuluja ja veroja ajattelisi, niin 124 300 dieselpakuna kuluttaa pikkuajossa ehkä 7-8 ja bensakoneinen 10-12 (molemmat automaattivaihteisia) josta päästään siihen että kulut on samoissa parintuhannen kilometrin vuosittaisella ajolla, kun dieselin tankkaus on viitosen halvempaa / 100 kilometriä. No, tässähän ei ollut raha valinnan kriteerinä.Pontus kirjoitti:Sen verran vähän tulee kilometrejä vuodessa että ei ole Diesel Versiolle tarvetta
mbosa.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kojelaudan uumenissa on ilmaläppiä ohjaavia alipainerasioita, mitkä menee vanhemmiten huonoiksi ja ilma kulkee minne sattuu. Jos ilmastointi ei toimi, niin kesällä automatiikka on ärsyttävä sillä yrittäessään jäähdyttää kabiinia, sähköaivo lisää puhallusnopeutta. Sille ei valittavissa käsin kuin kolme nopeutta, pieni/autom/voimakas. Eli kylmäpuolen tulee toimia, kesällä. Talvella se ei vaikuta. Lisäksi tuossa on vähän enemmän elektroniikkaa. Samaan hengenvetoon täytyy todeta että en ole varma onko niitä alipainerasioita käsisäätöisessäkin systeemissä, en tunne sitä niin hyvinMiten tuo Lämmityslaitteen Automatiikka oikein reistailee?

500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Huono tyhjäkäynti voi johtua vaikka mistä, mahdoton sanoa "etänä". Voi olla vaikka venttiilivika; itsellä oli oopelissa sellainen 30 vuotta sitten ja se saatiin käymään hyvin tyhjää kun sääti kaasuttimesta tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle (ajossa ihan ok). Tämä vaan esimerkkinä...Pontus kirjoitti:
Jaa mikä tuossa sitten on että käy huonosti tyhjäkäyntiä?![]()
Onneksi mun kaverilla on Korikorjaamo ja maalaamo niin voi laitattaa ruosteet pois Mersuista.![]()
Mites muuten eikös tuohon ASD lukkoperään pidä olla se oma öljy, ja miten paljon nuo ASD-perät kestävät ajamista/ Kilometrejä?
Useissa ASD versioissa on alkanut perä ääntelemään; useimmin mitä ei ASD-perissä, kerran pohdittiin asiaa. Tämä on kyllä vahvaa mutua...


1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Viesti Kirjoittaja JanneW124 »
Minulla omistuksessa 2kpl ASD-perällä varustettuja w124sia. Kummassakin äänetön perä, toisessa 340tkm ja toisessa 540tkm (oletuksena alkuperäinen perä molemmissa). Eli saattaa ne kestääkin. Lukkoperälle on tosiaan oma öljynsä. Mb:n luokitus 235.7.karra kirjoitti:Huono tyhjäkäynti voi johtua vaikka mistä, mahdoton sanoa "etänä". Voi olla vaikka venttiilivika; itsellä oli oopelissa sellainen 30 vuotta sitten ja se saatiin käymään hyvin tyhjää kun sääti kaasuttimesta tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle (ajossa ihan ok). Tämä vaan esimerkkinä...Pontus kirjoitti:
Jaa mikä tuossa sitten on että käy huonosti tyhjäkäyntiä?![]()
Onneksi mun kaverilla on Korikorjaamo ja maalaamo niin voi laitattaa ruosteet pois Mersuista.![]()
Mites muuten eikös tuohon ASD lukkoperään pidä olla se oma öljy, ja miten paljon nuo ASD-perät kestävät ajamista/ Kilometrejä?
Useissa ASD versioissa on alkanut perä ääntelemään; useimmin mitä ei ASD-perissä, kerran pohdittiin asiaa. Tämä on kyllä vahvaa mutua...josko ASD kitkapinnoista irtoaa jotain mikä pilaa öljyn, ja aihetttaa perän kulumisen
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara(osa)-auto, elimenluovuttaja
W124 230E -86 hallituksen edustusauto, remontissa
W251 R 320CDI
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara(osa)-auto, elimenluovuttaja
W124 230E -86 hallituksen edustusauto, remontissa
W251 R 320CDI
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Minun entisessä oli karvan yli 400tkm myydessä ja ASD-perä oli hiljainen ja toimi hyvin talvella
Huoltokirjassa merkintä että sitä oli huollettu jossain vaiheessa, muttei eritelty tarkemmin mitä oli tehty.
Omassa tyhjäkäynti oli hankkiessa vähän huono, mutta se korjaantui kun vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot ja suuttimet. Suurin epäilys oli että suuttimet vuotivat hiukan jonka vuoksi kone kävi tyhjäkäynnillä liian rikkaalla eli raskaasti ja nyykähteli liikennevaloissa. Tuossa mitä katsoit ei taida olla katalysaattoria?
En ota kantaa tuohon ilmastointiasiaan kun omassani sitä ei ollut.
Muuten näyttää ryhdikkäältä ja alkuperäiseltä autolta.

Huoltokirjassa merkintä että sitä oli huollettu jossain vaiheessa, muttei eritelty tarkemmin mitä oli tehty.
Omassa tyhjäkäynti oli hankkiessa vähän huono, mutta se korjaantui kun vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot ja suuttimet. Suurin epäilys oli että suuttimet vuotivat hiukan jonka vuoksi kone kävi tyhjäkäynnillä liian rikkaalla eli raskaasti ja nyykähteli liikennevaloissa. Tuossa mitä katsoit ei taida olla katalysaattoria?
En ota kantaa tuohon ilmastointiasiaan kun omassani sitä ei ollut.
Muuten näyttää ryhdikkäältä ja alkuperäiseltä autolta.
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Tämäkin pitäisi ottaa talteen ettei sille käy huonosti..
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... id_country" onclick="window.open(this.href);return false;[]=73
Taitaa olla valmistusmäärältään sieltä W124:en alhaisimmasta päästä ja alkuperäinen Suomi-auto.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... id_country" onclick="window.open(this.href);return false;[]=73
Taitaa olla valmistusmäärältään sieltä W124:en alhaisimmasta päästä ja alkuperäinen Suomi-auto.
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Mulle tulee ajoa noin 12 tkm vuodessa joista suurin osa on kaupunki ajoa, tähän asti on pärjätty Bensamoottoreilla. Mulla ja mun perhessä on/ollut 2 Esikammio Diesel Mersua joista kummatkin ovat olleet erittäin epäluotettavia. Ei oikein luottoa löydy noihin Diesel versioihin, puhumattakaan CDI laitteista.dealer kirjoitti:Jos pelkästään polttoainekuluja ja veroja ajattelisi, niin 124 300 dieselpakuna kuluttaa pikkuajossa ehkä 7-8 ja bensakoneinen 10-12 (molemmat automaattivaihteisia) josta päästään siihen että kulut on samoissa parintuhannen kilometrin vuosittaisella ajolla, kun dieselin tankkaus on viitosen halvempaa / 100 kilometriä. No, tässähän ei ollut raha valinnan kriteerinä.Pontus kirjoitti:Sen verran vähän tulee kilometrejä vuodessa että ei ole Diesel Versiolle tarvetta
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Tämä on hyvä tietää, että toimii tai ei toimi ihan niinkuin lukoton perä.JanneW124 kirjoitti:Minulla omistuksessa 2kpl ASD-perällä varustettuja w124sia. Kummassakin äänetön perä, toisessa 340tkm ja toisessa 540tkm (oletuksena alkuperäinen perä molemmissa). Eli saattaa ne kestääkin. Lukkoperälle on tosiaan oma öljynsä. Mb:n luokitus 235.7.karra kirjoitti:Huono tyhjäkäynti voi johtua vaikka mistä, mahdoton sanoa "etänä". Voi olla vaikka venttiilivika; itsellä oli oopelissa sellainen 30 vuotta sitten ja se saatiin käymään hyvin tyhjää kun sääti kaasuttimesta tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle (ajossa ihan ok). Tämä vaan esimerkkinä...Pontus kirjoitti:
Jaa mikä tuossa sitten on että käy huonosti tyhjäkäyntiä?![]()
Onneksi mun kaverilla on Korikorjaamo ja maalaamo niin voi laitattaa ruosteet pois Mersuista.![]()
Mites muuten eikös tuohon ASD lukkoperään pidä olla se oma öljy, ja miten paljon nuo ASD-perät kestävät ajamista/ Kilometrejä?
Useissa ASD versioissa on alkanut perä ääntelemään; useimmin mitä ei ASD-perissä, kerran pohdittiin asiaa. Tämä on kyllä vahvaa mutua...josko ASD kitkapinnoista irtoaa jotain mikä pilaa öljyn, ja aihetttaa perän kulumisen

Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kiitos vastauksesta, pitääkin perehtyä tuohon suutin asiaan, tuon suutimien vaihdon tein myös tuohon W123 ja ainakin siinä kulutus muuttui pienemmäksi. Tuota sinun sinista farkkua tuli kuolattua nettiautossa, harmi että se ehdittiin myydä, olin nimittäin soittamassa siitä kun hinta oli tullut roimasti alas, mutta joku ehti ensin..Getriebe kirjoitti:Minun entisessä oli karvan yli 400tkm myydessä ja ASD-perä oli hiljainen ja toimi hyvin talvella![]()
Huoltokirjassa merkintä että sitä oli huollettu jossain vaiheessa, muttei eritelty tarkemmin mitä oli tehty.
Omassa tyhjäkäynti oli hankkiessa vähän huono, mutta se korjaantui kun vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot ja suuttimet. Suurin epäilys oli että suuttimet vuotivat hiukan jonka vuoksi kone kävi tyhjäkäynnillä liian rikkaalla eli raskaasti ja nyykähteli liikennevaloissa. Tuossa mitä katsoit ei taida olla katalysaattoria?
En ota kantaa tuohon ilmastointiasiaan kun omassani sitä ei ollut.
Muuten näyttää ryhdikkäältä ja alkuperäiseltä autolta.
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Välillä niin että joku auto ehtii mennä. Entinen 300 TE:ni oli mielestäni rehellinen auto ja pyrin tuomaan kaikki esiin ilmoituksessa. Varmaan ei olisi ollut iso homma kaverillesi hoitaa ne ruostehommat kuntoon muuten aika siistissä autossa. Teknisesti se oli mielestäni aika tikissä 400tkm ajetuksi kun olin aika paljon laitellut. Alkuperäisiä ja hyvin dokumentoituja Suomi-autoja alkaa olla vaikea löytää kohtuuhintaan.
No se menneistä, mielestäni túo katsomasi 300 E vaikuttaa ihan hyvältä, mutta pitkä välimatka hankaloittaa toki paikan päällä katsomista jonkin verran. Jos vastaa kuvausta ja on toimiva ja vähäruosteinen niin mielestäni hinta on aika kohtuullinen. Itse ehkä enemmän kallellaan 2.sarjaan, mutta kyllä tuo 1.sarjalainen ihan kuin esitteestä "repäistynä" on hieno.
Vielä huomiona että oma 300 TE toimi mainiosti ns. käyttöharrasteena myös talvella, mutta ASD on kyllä ehdoton muuten liikkeellelähdöt vähänkin liukkaamalla kelillä ovat haastavat ja ajaminen on paljon hauskempaa johdonmukaisen käytöksen takia.
No se menneistä, mielestäni túo katsomasi 300 E vaikuttaa ihan hyvältä, mutta pitkä välimatka hankaloittaa toki paikan päällä katsomista jonkin verran. Jos vastaa kuvausta ja on toimiva ja vähäruosteinen niin mielestäni hinta on aika kohtuullinen. Itse ehkä enemmän kallellaan 2.sarjaan, mutta kyllä tuo 1.sarjalainen ihan kuin esitteestä "repäistynä" on hieno.
Vielä huomiona että oma 300 TE toimi mainiosti ns. käyttöharrasteena myös talvella, mutta ASD on kyllä ehdoton muuten liikkeellelähdöt vähänkin liukkaamalla kelillä ovat haastavat ja ajaminen on paljon hauskempaa johdonmukaisen käytöksen takia.
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum