Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: To 23.07.2020 18:07
Suostuisikohan myyjä laskemaan hintaa 2000€, jos ilmoittaisi että ei tarvitse tuota rattia..
https://huutokaupat.com/2053671
https://huutokaupat.com/2053671
https://www.mersuforum.net/forum/
Sen verran paljo on antenneja ulkopuolella ja jotai radiolotaitteiston jäämiä interiöörissä, et periaattees ois mielenkiintosta tietää, missä käytössä auto on ollut. Ja sit taas toisaalta, en välttämättä halua tietää, ku tuolla varustuksella ja auringonpolttamasta ulkokuoresta päätellen tuollaha on saatettu olla vaikka "demokratiaa" turvaamassa jossain afrikan sisällisodassaMacc kirjoitti:Suostuisikohan myyjä laskemaan hintaa 2000€, jos ilmoittaisi että ei tarvitse tuota rattia..
https://huutokaupat.com/2053671
Tää onkin muuttoauto eli nuuka suomalainen ostanut sen uutena. Onhan siinä lumiketjunappula, eli pohjolan oloja ajateltu... Beckeriä ei ole mutta veluuureihin on rahaa löytynytEre866 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11495422
Hieno 500Se w126. Tuontiauto Saksasta jossa EI ole ilmastointia???!?!?!?
Kuvaa aktiiviajoiltajackie kirjoitti:Sen verran paljo on antenneja ulkopuolella ja jotai radiolotaitteiston jäämiä interiöörissä, et periaattees ois mielenkiintosta tietää, missä käytössä auto on ollut. Ja sit taas toisaalta, en välttämättä halua tietää, ku tuolla varustuksella ja auringonpolttamasta ulkokuoresta päätellen tuollaha on saatettu olla vaikka "demokratiaa" turvaamassa jossain afrikan sisällisodassaMacc kirjoitti:Suostuisikohan myyjä laskemaan hintaa 2000€, jos ilmoittaisi että ei tarvitse tuota rattia..
https://huutokaupat.com/2053671
Mut puskurikromitha tossa näyttäs hyviltä, eli ehottolastiha tuo kannattas jonku poimia varaosiks...
Ere866 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11495422
Hieno 500Se w126. Tuontiauto Saksasta jossa EI ole ilmastointia???!?!?!?
Pienet yksityiskohdat pistävät myös minun silmääni, kuten kojetaulun päässä oleva tarra ruostesuojauksesta, joka on lätkäisty satunnaiseen kohtaan. ... teksti sentään oikein päin. Muuten kuvien perusteella näyttää siistiltä ässältä.Karel kirjoitti:Mutta muuten: joku poropeukalo purkanut keskikonsolin, ja kasaus mennyt vähän sinne päin. Kiertoilmakytkin on väärin päin ja tuhkakupin alapuolella oleva "kolikkorasia" laitettu päin honkia. "Kynnet" on puupaneelin päällä, eikä sen urassa.
hmm... elektroniikan poissulkeminen rajaa merkittävästi autovalikoimaa. Mut ymmärrän näkökulmasi erittäin hyvin.Karel kirjoitti:Tuo lumiketjukytkin on itselleni lähinnä karkotin, jos etsin museo- tai klassikkoautoa. Tarkoittaa toisin sanoen sähköistä, eikä mekaanista kaasupoljinta. Eli potentiaalisia v-mäisiä sähköongelmia tiedossa lähitulevaisuudessa...
Jaa mikä tuossa sitten on että käy huonosti tyhjäkäyntiä? Miten tuo Lämmityslaitteen Automatiikka oikein reistailee? Lopettaa lämmönpuhaltamisen kokonaan vai puhaltaa pelkkää haaleaa lämpöä sisätiloihin?Häksä kirjoitti:Voihan se olla, mutta yleensä ne tuntuu myös ajossa, ei vain tyhjäkäynnillä. Lämmityslaitteen automatiikka voi vanhemmiten aiheuttaa harmaita hiuksia. Ja noi oven kukat näyttää siltä että viimeistään kevään tullen ne puhkeaa täyteen loistoonsa Pakoputki retkottaa oudosti.
Mutta siis muuten varsin fiksun näköinen W124, pöläreistä plussaa.
Sen verran vähän tulee kilometrejä vuodessa että ei ole Diesel Versiolle tarvetta, varsinkin nyt kun viimeisen puolen vuoden aikana työajot tippuivat puolet siitä kilometri määrästä mitä ennen tuli ajettua per päivä.dealer kirjoitti:Pitääkö olla bensa, entäpä jos diesel farkkupaku ? Sattui vaan silmään tuollainen, en tästä autosta mitään tiedä, mutta näkyy juuri katsastetun ja äkkiähän tuon pakuksi muuttaisi. Aika varmaa kyytiä, ei käyntihäiriöt vaivaa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11484221" onclick="window.open(this.href);return false;
Muuttoauton ostohinta piti olla tienattuna NETTONA (ilman päivärahoja) ulkomailla. Rajasi valikoimaa pelkän 1 vuoden komennuksella. YK sotilaat saivat käyttää päivärahat myös hyväkseen.karra kirjoitti:Tää onkin muuttoauto eli nuuka suomalainen ostanut sen uutena. Onhan siinä lumiketjunappula, eli pohjolan oloja ajateltu... Beckeriä ei ole mutta veluuureihin on rahaa löytynytEre866 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11495422
Hieno 500Se w126. Tuontiauto Saksasta jossa EI ole ilmastointia???!?!?!?
Pitiköhän kalliimmista autoista maksaa vielä veroa tuolloin, joku markkamäärähän noilla oli minkä sai tuoda verottomana,
Jos pelkästään polttoainekuluja ja veroja ajattelisi, niin 124 300 dieselpakuna kuluttaa pikkuajossa ehkä 7-8 ja bensakoneinen 10-12 (molemmat automaattivaihteisia) josta päästään siihen että kulut on samoissa parintuhannen kilometrin vuosittaisella ajolla, kun dieselin tankkaus on viitosen halvempaa / 100 kilometriä. No, tässähän ei ollut raha valinnan kriteerinä.Pontus kirjoitti:Sen verran vähän tulee kilometrejä vuodessa että ei ole Diesel Versiolle tarvetta
Kojelaudan uumenissa on ilmaläppiä ohjaavia alipainerasioita, mitkä menee vanhemmiten huonoiksi ja ilma kulkee minne sattuu. Jos ilmastointi ei toimi, niin kesällä automatiikka on ärsyttävä sillä yrittäessään jäähdyttää kabiinia, sähköaivo lisää puhallusnopeutta. Sille ei valittavissa käsin kuin kolme nopeutta, pieni/autom/voimakas. Eli kylmäpuolen tulee toimia, kesällä. Talvella se ei vaikuta. Lisäksi tuossa on vähän enemmän elektroniikkaa. Samaan hengenvetoon täytyy todeta että en ole varma onko niitä alipainerasioita käsisäätöisessäkin systeemissä, en tunne sitä niin hyvinMiten tuo Lämmityslaitteen Automatiikka oikein reistailee?
Huono tyhjäkäynti voi johtua vaikka mistä, mahdoton sanoa "etänä". Voi olla vaikka venttiilivika; itsellä oli oopelissa sellainen 30 vuotta sitten ja se saatiin käymään hyvin tyhjää kun sääti kaasuttimesta tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle (ajossa ihan ok). Tämä vaan esimerkkinä...Pontus kirjoitti:
Jaa mikä tuossa sitten on että käy huonosti tyhjäkäyntiä?
Onneksi mun kaverilla on Korikorjaamo ja maalaamo niin voi laitattaa ruosteet pois Mersuista.
Mites muuten eikös tuohon ASD lukkoperään pidä olla se oma öljy, ja miten paljon nuo ASD-perät kestävät ajamista/ Kilometrejä?
Minulla omistuksessa 2kpl ASD-perällä varustettuja w124sia. Kummassakin äänetön perä, toisessa 340tkm ja toisessa 540tkm (oletuksena alkuperäinen perä molemmissa). Eli saattaa ne kestääkin. Lukkoperälle on tosiaan oma öljynsä. Mb:n luokitus 235.7.karra kirjoitti:Huono tyhjäkäynti voi johtua vaikka mistä, mahdoton sanoa "etänä". Voi olla vaikka venttiilivika; itsellä oli oopelissa sellainen 30 vuotta sitten ja se saatiin käymään hyvin tyhjää kun sääti kaasuttimesta tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle (ajossa ihan ok). Tämä vaan esimerkkinä...Pontus kirjoitti:
Jaa mikä tuossa sitten on että käy huonosti tyhjäkäyntiä?
Onneksi mun kaverilla on Korikorjaamo ja maalaamo niin voi laitattaa ruosteet pois Mersuista.
Mites muuten eikös tuohon ASD lukkoperään pidä olla se oma öljy, ja miten paljon nuo ASD-perät kestävät ajamista/ Kilometrejä?
Useissa ASD versioissa on alkanut perä ääntelemään; useimmin mitä ei ASD-perissä, kerran pohdittiin asiaa. Tämä on kyllä vahvaa mutua... josko ASD kitkapinnoista irtoaa jotain mikä pilaa öljyn, ja aihetttaa perän kulumisen
Mulle tulee ajoa noin 12 tkm vuodessa joista suurin osa on kaupunki ajoa, tähän asti on pärjätty Bensamoottoreilla. Mulla ja mun perhessä on/ollut 2 Esikammio Diesel Mersua joista kummatkin ovat olleet erittäin epäluotettavia. Ei oikein luottoa löydy noihin Diesel versioihin, puhumattakaan CDI laitteista.dealer kirjoitti:Jos pelkästään polttoainekuluja ja veroja ajattelisi, niin 124 300 dieselpakuna kuluttaa pikkuajossa ehkä 7-8 ja bensakoneinen 10-12 (molemmat automaattivaihteisia) josta päästään siihen että kulut on samoissa parintuhannen kilometrin vuosittaisella ajolla, kun dieselin tankkaus on viitosen halvempaa / 100 kilometriä. No, tässähän ei ollut raha valinnan kriteerinä.Pontus kirjoitti:Sen verran vähän tulee kilometrejä vuodessa että ei ole Diesel Versiolle tarvetta
Tämä on hyvä tietää, että toimii tai ei toimi ihan niinkuin lukoton perä.JanneW124 kirjoitti:Minulla omistuksessa 2kpl ASD-perällä varustettuja w124sia. Kummassakin äänetön perä, toisessa 340tkm ja toisessa 540tkm (oletuksena alkuperäinen perä molemmissa). Eli saattaa ne kestääkin. Lukkoperälle on tosiaan oma öljynsä. Mb:n luokitus 235.7.karra kirjoitti:Huono tyhjäkäynti voi johtua vaikka mistä, mahdoton sanoa "etänä". Voi olla vaikka venttiilivika; itsellä oli oopelissa sellainen 30 vuotta sitten ja se saatiin käymään hyvin tyhjää kun sääti kaasuttimesta tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle (ajossa ihan ok). Tämä vaan esimerkkinä...Pontus kirjoitti:
Jaa mikä tuossa sitten on että käy huonosti tyhjäkäyntiä?
Onneksi mun kaverilla on Korikorjaamo ja maalaamo niin voi laitattaa ruosteet pois Mersuista.
Mites muuten eikös tuohon ASD lukkoperään pidä olla se oma öljy, ja miten paljon nuo ASD-perät kestävät ajamista/ Kilometrejä?
Useissa ASD versioissa on alkanut perä ääntelemään; useimmin mitä ei ASD-perissä, kerran pohdittiin asiaa. Tämä on kyllä vahvaa mutua... josko ASD kitkapinnoista irtoaa jotain mikä pilaa öljyn, ja aihetttaa perän kulumisen
Kiitos vastauksesta, pitääkin perehtyä tuohon suutin asiaan, tuon suutimien vaihdon tein myös tuohon W123 ja ainakin siinä kulutus muuttui pienemmäksi. Tuota sinun sinista farkkua tuli kuolattua nettiautossa, harmi että se ehdittiin myydä, olin nimittäin soittamassa siitä kun hinta oli tullut roimasti alas, mutta joku ehti ensin..Getriebe kirjoitti:Minun entisessä oli karvan yli 400tkm myydessä ja ASD-perä oli hiljainen ja toimi hyvin talvella
Huoltokirjassa merkintä että sitä oli huollettu jossain vaiheessa, muttei eritelty tarkemmin mitä oli tehty.
Omassa tyhjäkäynti oli hankkiessa vähän huono, mutta se korjaantui kun vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot ja suuttimet. Suurin epäilys oli että suuttimet vuotivat hiukan jonka vuoksi kone kävi tyhjäkäynnillä liian rikkaalla eli raskaasti ja nyykähteli liikennevaloissa. Tuossa mitä katsoit ei taida olla katalysaattoria?
En ota kantaa tuohon ilmastointiasiaan kun omassani sitä ei ollut.
Muuten näyttää ryhdikkäältä ja alkuperäiseltä autolta.