Kierteet kannesta. voihan vito
Kierteet kannesta. voihan vito
Milläs ihmeellä korjataan kierteet cdi viton kannesta.
Oli erikoinen sarja suutinvuotoja samalle sylinterille ja tänään sitten selvisi että joku oli korjannut suuttimen kiristyspultin reijästä kierteen helicoililla joskus aikoinaan ja nyt se sitten antoi lopulta kokonaan periksi
Mikä neuvoksi? Kansi vaihtoon?
Ei päivääkään ehjällä vitolla.
Oli erikoinen sarja suutinvuotoja samalle sylinterille ja tänään sitten selvisi että joku oli korjannut suuttimen kiristyspultin reijästä kierteen helicoililla joskus aikoinaan ja nyt se sitten antoi lopulta kokonaan periksi
Mikä neuvoksi? Kansi vaihtoon?
Ei päivääkään ehjällä vitolla.
onko siihen reikään varaa tehdä suurempia kierteitä, että sais sellaisen holkin laitettua, jossa olis sisäkierre sille mersun omalle pultille
korkannutta helicoilia ei enää kyllä helicoililla paikata...
sitten on tietysti se täyttöhitsaus ja uudet kierteet juttu tietysti olemassa, mutta se on jo aika hintava ratkaisu...
korkannutta helicoilia ei enää kyllä helicoililla paikata...
sitten on tietysti se täyttöhitsaus ja uudet kierteet juttu tietysti olemassa, mutta se on jo aika hintava ratkaisu...
Viimeksi muokannut napa, To 04.11.2010 01:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... Poraus.pdf
tuolta linkistä aukeavasta kuvastosta etsit kierteenkorjausholkit...
nuo wurth:n holkit ainakin on hyvässä maineessa, jos vain ainevahvuus riittää sen asentamiseen...
tuolta linkistä aukeavasta kuvastosta etsit kierteenkorjausholkit...
nuo wurth:n holkit ainakin on hyvässä maineessa, jos vain ainevahvuus riittää sen asentamiseen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Paksumpi pultti ja sille kierteet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
napa kirjoitti:http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... Poraus.pdf
tuolta linkistä aukeavasta kuvastosta etsit kierteenkorjausholkit...
nuo wurth:n holkit ainakin on hyvässä maineessa, jos vain ainevahvuus riittää sen asentamiseen...
Juu, helppoja laittaa ja toimivat ja kestävät, olen kokeillut.
Vähän kuitenkin hintavia .... olisko ollut ~80senttiä kappale.
Sen jälkeen voi käyttää taas niitä hengettömiä, alkuperäisiä pultteja.
Kannattaa joka kerta puhdistaa ne kierteet, kun suutinta käyttää irti, joka kerta.
Teräspultilla on tavattoman helppo pilata ne kierteet "pehmeästä" alumiinikannesta.
Hyvä kierteenpuhdistustyökalu tulee kierretapista, johon hitsaa hauskaa jatkoa lisäksi, jotta se riittää pohjaan asti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Pulti/rauta kaupassa noita on ollut
voi tehdä myös itse jos on sorvi, jyrsin tai pylväspora
voi tehdä myös itse jos on sorvi, jyrsin tai pylväspora
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Päivän niksipirkka: IKH:lla (varmaan muuallakin) on 6 mm:n kierretyökalu, jossa on poranterä samassa. En ihan ymmärrä miksi kierreosa on kärjessä ja pora perässä? mutta joka tapauksessa se on niin pitkä, että pohjaa tuonne kanteen, eli sillä saa kierteet ja koko reijän nätisti puhtaaksi. Eikä maksa montaa euroa. Toki tuollainen hitsattukin on ok, jos on pelit ja vehkeet.tuikku kirjoitti: Teräspultilla on tavattoman helppo pilata ne kierteet "pehmeästä" alumiinikannesta.
Hyvä kierteenpuhdistustyökalu tulee kierretapista, johon hitsaa hauskaa jatkoa lisäksi, jotta se riittää pohjaan asti.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re:
Wurtin kiereholkkeja tuli ostettua 4kpl.. Riittäkö yksi holkki kiristämiseen (pää sanoo että ei). Mutta noissa holkeissa alkaa ja loppuu kierteet eri kohdissa verrattuna toisiinsa, eli niitä ei saa laitettua peräkkäin. Eli tarkoitus on koitta laittaa vain yksi ja koitta miten käy...MikkoL kirjoitti:voiko näitä holkkeja laittaa peräkkäin vai riittääkö 1
ja ketä myy yksittäis kappaleita?
Jos jollakin on jo kokemusta niin olis kiva tietää ettei taas tee jotain typerää....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Re:
Ritää seYOUgo kirjoitti:Wurtin kiereholkkeja tuli ostettua 4kpl.. Riittäkö yksi holkki kiristämiseen (pää sanoo että ei). Mutta noissa holkeissa alkaa ja loppuu kierteet eri kohdissa verrattuna toisiinsa, eli niitä ei saa laitettua peräkkäin. Eli tarkoitus on koitta laittaa vain yksi ja koitta miten käy...MikkoL kirjoitti:voiko näitä holkkeja laittaa peräkkäin vai riittääkö 1
ja ketä myy yksittäis kappaleita?
Jos jollakin on jo kokemusta niin olis kiva tietää ettei taas tee jotain typerää....
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Kierteet kannesta. voihan vito
Itse kun olen kierteitä mitoittanut, olen käyttänyt ohjetta jossa kierteen kuorman lasketaan jakaantuvan 3 kierroksen matkalle. Ja toinen nyrkkisääntöhän on että kierteen pituudeksi riittää 1,5x pultin halkaisija. Toki eripariliitoksissa (toinen pehmeää ainetta) voi joutua laittamaan lisää 'varmuutta'
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re:
jakil kirjoitti:Päivän niksipirkka: IKH:lla (varmaan muuallakin) on 6 mm:n kierretyökalu, jossa on poranterä samassa. En ihan ymmärrä miksi kierreosa on kärjessä ja pora perässä? mutta joka tapauksessa se on niin pitkä, että pohjaa tuonne kanteen, eli sillä saa kierteet ja koko reijän nätisti puhtaaksi. Eikä maksa montaa euroa. Toki tuollainen hitsattukin on ok, jos on pelit ja vehkeet.tuikku kirjoitti: Teräspultilla on tavattoman helppo pilata ne kierteet "pehmeästä" alumiinikannesta.
Hyvä kierteenpuhdistustyökalu tulee kierretapista, johon hitsaa hauskaa jatkoa lisäksi, jotta se riittää pohjaan asti.
Kierreosa ensin ja sen perässä pora? Pitäs melken kuva nähdä.
Ettet ny vain tarkota nostavaa kierretappia? Se nostaa lastut ylöspäin ja on samalla lailla urat kun porassa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Re:
Tämmönen ?
http://webshop.industriacenter.fi/produ ... rum-dormer" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://www.ebay.co.uk/itm/Dormer-Spectr ... 27cbca3ec0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kevyen metallin eli "alumiinin" kanssa on saanut olla varovainen ku kierratappia kiertää takaisin, ettei se lastu nalkkaa sinne ja tee tuhojaan.
http://webshop.industriacenter.fi/produ ... rum-dormer" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://www.ebay.co.uk/itm/Dormer-Spectr ... 27cbca3ec0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kevyen metallin eli "alumiinin" kanssa on saanut olla varovainen ku kierratappia kiertää takaisin, ettei se lastu nalkkaa sinne ja tee tuhojaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kierteet kannesta. voihan vito
Noihtahan kutsutaan kone kierretapeiksi jotka on tarkoitettu työstökoneissa käytettäviin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Kierteet kannesta. voihan vito
Kiitos vastauksista. Pitääpä rohkiasti käydä töihin ku kerkiää.
Re: Kierteet kannesta. voihan vito
arska10 kirjoitti:Noihtahan kutsutaan kone kierretapeiksi jotka on tarkoitettu työstökoneissa käytettäviin
Tuo on Nostava kierretappi, Elikkäs se nostaa lastun ylöspäin tuota käytetään yleensä pohjareijissä. Tappi mihinä ne urat on suoraa on Työntävä tappi ja se työntää lastut alaspäin ja sitä taas käytetään läpireijissä.
Työntävä tappi jättää paremman jäljen!
Molempia käytetään konepajoissa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000