w212 aurauskulmat takapää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Antero K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 13.06.2019 09:48
Paikkakunta: Hyvinkää

w212 aurauskulmat takapää

Viesti Kirjoittaja Antero K »

Moi!

Autona 2013 E 250cdi. Takana nyt uudet pussit ja letkut sekä kaikki tarkastettu taasen.
Tuossa noita kulmia säädetty useasti kun auton kulku on hirveää yhä. Nyt vielä kun renkaat kestävät sen 10000km kunnes takana sisälaidat loppu. Edestä oli ulko sekä sisälaidat finaalissa. Vaihdoin rengasmerkkiä kun merkkiliikkeessä epäilivät renkaan runkovauriota samoin kuin rengas liikkeessä myös. Contin mielestä ei ollut mutta tutinat yms. katosivat edestä toisella sarjalla. Viimeisin säätö antoi tulokset:
https://www.dropbox.com/sh/1ynzmjuz16y ... P1uba?dl=0

Eli camber-säätöpulttia kaiketi ainakin vaille taakse. Katselin noita ja kaiken näköistä tuntuisi olevan saatavilla vaan mitkä on ne tuohon sopivat? 4kpl ymmärtääkseni tuohon tarvitaan. Länsiautokin myisi siihen mutta epäilen että siellä karvan kalliimmat kuin tarpeen.

Onko jollain tiedossa valmiiksi mitkä menevät taakse heittämällä kiinni jotta saisi auton kulkemaan suoraan uuden säädön jälkeen? Kalliiksi käy jatkuva renkaiden uusinta.
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: w212 aurauskulmat takapää

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Tuossa ketjussa käsitelty samaa asiaa. Ja ilmeisesti kulku parani myös.

viewtopic.php?f=3&t=184718
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1782
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w212 aurauskulmat takapää

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Edessä jos molemmat laidat renkaista finaalissa niin mitä on mahtanut olla rengaspaineet?
Kaikki puslat vaihtoon, alkaa kuitenkin olemaan jo ikää autolla ja ne on kuluvia osia.
Kerralla kun vaihtaa kaikki niin auto on taas pitkään uutta vastaava ajaa eikä tarvitse vähän väliä vaihtaa yhtä johonkin.
Eikä tarvitse säätää kuin kerran pyöränkulmat.
Antero K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 13.06.2019 09:48
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w212 aurauskulmat takapää

Viesti Kirjoittaja Antero K »

Rengaspaineet on kyllä ihan oikein. Ihmettelen vain kun merkkiliike saati aurauskulmapajat tai muu huoltoliike ei löydä mitään vikaa alustasta vaikka vartavasten käynyt vikaa siellä etsityttämässä. Katsastajakaan ei löytänyt vikaa. Ongelmahan alkoi 167tkm kohdalla kun uusin renkaat auton oston jälkeen ja säädätin kulmat sitten samalla. Sen jälkeen ei ole kulkenut ollenkaan kunnolla.

Nyt ajettu 204tkm joten voiko nyt jo olla kaikki puslat loppu takaa? Näemmä käytännössä pääsee halvemmalla jos ostaa kaikki takapään tukivarret uusia ja vaihtaa itse. Apurungon puslat tuskin vaihtoa kaipaavat.

Onkohan nuo motonetin myymät alkuperäislaatuiset tukivarret asiallisia tähän autoon? Eteen tarjoavat Meyle HD sarjaa kokonaisuutena. Se kaiketi on ok. Vai onko haettava KL putiikista vai muualta?
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1782
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w212 aurauskulmat takapää

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Puslat voi olla jo loppu, ne ei välttämättä näytä päälle päin huonolta mutta ne on velttoja verrattuna siihen mitä ne on uutena ollut. Tukivarsien asento ei pysy oikeana kun tuennpinta vaihtelee, auto vetelee urissa, on äänekäs töyssyissä, paukahtaa kun ajaa monttuun jne.

Katsastukseen en hirveästi laita painoa, ne kun on päästänyt läpi auton missä etu pitkittäistangossa 3mm löysää kun otti tangon pois autosta. Paikallaan ollessa paino ja asento pitä pallon sellaisessa jännityksessä että mitään väljää ei tuntunut. Kolisi kuopissa kyllä.

Edellinen auto 211 veteli ja söi rengasta joka nurkasta, loppui kun vaihdoin kaikki kumit ja nivelet. Hiljeni taas mersumaiseksi ajo, kun ajoi töyssyn tai kuopan yli siitä tuli vain vaimea tump eikä pam niin kuin ennen vaihtoa.

Nykyiseen 212 vaihdan kaikki heti kun alkaa mitään oireita ilmenemään. Ne kun kuitenkin on jo toistakymmentä vuotta vanhoja kaikki puslat ja nivelet. Mitä siitä tulee kilometriä kohden jos kestää taas seuraavan 50-100tkm, 0.01-0.02€/km jos homma maksaa tonnin.
AJT
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 15.03.2021 23:11

Re: w212 aurauskulmat takapää

Viesti Kirjoittaja AJT »

Mersussa jos alkaa takarekaat kulumaan normi ajossa. Tai auto vaeltaa tien päällä urissa holtittomasti, on vika narinaheloissa takapäässä maksavat ihan 8e kpl. Ja menee 1kpl puolelleen. Ne puslat kun kuoleutuvat niin alkaa takapää ohjaamaan ja renkaat kuluvat takaa
Vastaa Viestiin