S212 tasonsäädöstä airmatic?
S212 tasonsäädöstä airmatic?
Kysymys foorumin mersu guruille.
Itse kun ei ole airmatic systeemiä tullut peukaloitua niin paljonko tarvitsee lisää purkkeja ja koodaamista jos S212 farkkuun lisäisi eteen pussit ja vetäisi linjat kompuralta?
Jakoventtiili tarvii ainakin vaihtaa ja tietysti airmatic ohjaimelta vetää johdot etu pusseille.
Koodauksia varmaan joutuu mulkkaamaan mutta tarvitseeko just muuta kuin venttiiliblokin ja ehkä airmatic boksin vaihtoa? Joissain farkkujen bokseissa on kaiketi rauta valmiina mutta ainoastaan taakse menevät johdot kytketty?
Ja juu tieto varmaan löytyy epc selaamalla mutta tunnustan että en ole mikään haka sen selailussa saati jos pitää alkaa vertailemaan eri autoja keskenään.
Itse kun ei ole airmatic systeemiä tullut peukaloitua niin paljonko tarvitsee lisää purkkeja ja koodaamista jos S212 farkkuun lisäisi eteen pussit ja vetäisi linjat kompuralta?
Jakoventtiili tarvii ainakin vaihtaa ja tietysti airmatic ohjaimelta vetää johdot etu pusseille.
Koodauksia varmaan joutuu mulkkaamaan mutta tarvitseeko just muuta kuin venttiiliblokin ja ehkä airmatic boksin vaihtoa? Joissain farkkujen bokseissa on kaiketi rauta valmiina mutta ainoastaan taakse menevät johdot kytketty?
Ja juu tieto varmaan löytyy epc selaamalla mutta tunnustan että en ole mikään haka sen selailussa saati jos pitää alkaa vertailemaan eri autoja keskenään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
star finder on hyvä apu tuohon sähköä käyttävin osien määrän vertailuun,MJPfin kirjoitti: ↑Su 18.04.2021 10:39 Kysymys foorumin mersu guruille.
Itse kun ei ole airmatic systeemiä tullut peukaloitua niin paljonko tarvitsee lisää purkkeja ja koodaamista jos S212 farkkuun lisäisi eteen pussit ja vetäisi linjat kompuralta?
Jakoventtiili tarvii ainakin vaihtaa ja tietysti airmatic ohjaimelta vetää johdot etu pusseille.
Koodauksia varmaan joutuu mulkkaamaan mutta tarvitseeko just muuta kuin venttiiliblokin ja ehkä airmatic boksin vaihtoa? Joissain farkkujen bokseissa on kaiketi rauta valmiina mutta ainoastaan taakse menevät johdot kytketty?
Ja juu tieto varmaan löytyy epc selaamalla mutta tunnustan että en ole mikään haka sen selailussa saati jos pitää alkaa vertailemaan eri autoja keskenään.
212 kohdalla ei muisti kuvaa mitä kaikkea mutta jossai sattoi olla 211
tukivarsissa eroa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Onko 212 airmaticissa ollenkaa venttiilejä pusseissa vai onko saman tyylinen kun 164/251, että pusseille menee vaan letkut ja ainoa venttiili on kompuran lähellä oleva bloki? Tasoanturit sitten tietysti joka nurkassa...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
W212 tasonsäädössä ei ole kuin pussit letkujen päässä, mutta airmaticista en tiedä.
E: Näyttäis äkkiseltään siltä, ettei tuohon etutolppaankaan ole sähköjä sotkettu:
E: Näyttäis äkkiseltään siltä, ettei tuohon etutolppaankaan ole sähköjä sotkettu:
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Airmaticissa säätyvät iskarit edessä ja takana, riittääkö sitten huijausvastus Airmatic ohjainlaitteen lähtöihin vai kannattaako vaihtaa iskarit myös taakse. Eteen ne iskarien johdot kannattaa vetää jos Airmatic tolpat laittaa.
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Itsekin mietin sitä vaimennusta, että airmaticissa yleensä on. EPC:ssä, mistä tuo kuva on, oli mainittu semiautomatic, tarkoittaako se sitten että ei ole säätyvä vaimennus, vai mitä?
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Eikös sitä ole just ihan tasonsäädöllä ilman vaimennuksen säätöä edessäkin joissain malleissa. Ainakin olin jotakin sellaista lukevinani et normi iskareilla.
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Eri markkina-alueet huomioiden aika erikoisiakin yhdistelmiä on olemassa. WIS ei anna mitään optiota airmatic ohjainlaitteelle noille iskariohjauksille. Mikähän optiokoodi olisi kyseessä jos on ilmajouset mutta ei säätyvää iskunvaimennusta?
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Pitää tutkia asiaa, tosin saahan ne kaikki systeemit ohitettua jos ei sähkö iskareita halua.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Ei taida semoista että retro fit airmaticik löytyää(mihinkään mallin)
siinähän olisi hyvin mitä kaikkea tarvitsee
siinähän olisi hyvin mitä kaikkea tarvitsee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
No pitää koittaa tutkia saisko tuon järkevästi toteutettua, se jäykkyys säätö iskareista kyllä jää pois, ihan sama miten toteuttaa. Oikeastaan mua kiinnostaa korkeuden säädettävyys eniten tuossa, välillä kun joutuu huonoja teitä ajamaan madallettu alusta ei oikein aina ole se optimi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 479
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Sähköinen iskarin säätö. Jossakin (S220 ?) malleissa on kait iskarit menneet jäykäksi, kun anturin liitin tms on löysällä?
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Onhan noita sarjoja reilulla parilla tonnilla saatavissa jokanurkkaan.Kilpiinkin vielä.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Sellaisiako jotka käy yksiin alkuperäisen takapään tasonsäädön kanssa?Jari Nysten kirjoitti: ↑Ma 19.04.2021 12:57 Onhan noita sarjoja reilulla parilla tonnilla saatavissa jokanurkkaan.Kilpiinkin vielä.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Ei kun kaikki nurkat uusiksi, enpäs osaa tasonsäädöstä sanoa, naapurifoorumin yhteistyökumppani semmosia kauppaa.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Tässä nyt on tarkoitus pärjätä mercedes osilla eikä thyyning hilppeillä. Vähän niinkuin alkuperäisen kaltainen ratkaisu mut ilman jäykkyys säädön kalliita iskareita.
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Heps
Koitin kans plarata catcar.info rakennekuvista ja listoista mutta ei kyllä tullu vastaan iskaria etupäähän missä ei olisi säätöä... Eli kaikis malleis mitä kattelin oli juuri tuo TPLtre postaaman kuvan mukainen tolppa jonka alapääs näkyy möltti johon piuha tulee... saisko leivottua yhteen pussin normi iskarin kanssa Sitten pitäis saada ohjelmoitua ohjainlaitteesta iskariosuus veks... tai laittaa jotku "huijausvastukset".
TJ
Koitin kans plarata catcar.info rakennekuvista ja listoista mutta ei kyllä tullu vastaan iskaria etupäähän missä ei olisi säätöä... Eli kaikis malleis mitä kattelin oli juuri tuo TPLtre postaaman kuvan mukainen tolppa jonka alapääs näkyy möltti johon piuha tulee... saisko leivottua yhteen pussin normi iskarin kanssa Sitten pitäis saada ohjelmoitua ohjainlaitteesta iskariosuus veks... tai laittaa jotku "huijausvastukset".
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Mötti? Niin tuo oksa tuolla alapäässä, jäi kyllä huomaamatta. No siitä voisi päätellä että myös takaiskarit vaihtuu airmaticissa.
Se nyt on varma, että jos jotain on tehty ohjelmalla, niin se on myös muutettavissa, kokonaan toinen juttu on kuinka ja miten isolla työllä.
Se nyt on varma, että jos jotain on tehty ohjelmalla, niin se on myös muutettavissa, kokonaan toinen juttu on kuinka ja miten isolla työllä.
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Joo, en mäkään sitä esti huomannu, mutta kun otin iskarin numeron luettelosta ja hain varaosana niin valokuvis toisesta suunnasta näkyi tuo klöntti... Ohjauksen rakentamisen osalta, onko pussien täytön/tyhjennyksen/tasonsäädön ohjaus ylipäätänsäkään samassa ohjauksessa kuin iskarit?TPLtre kirjoitti: ↑Ma 19.04.2021 20:05 Mötti? Niin tuo oksa tuolla alapäässä, jäi kyllä huomaamatta. No siitä voisi päätellä että myös takaiskarit vaihtuu airmaticissa.
Se nyt on varma, että jos jotain on tehty ohjelmalla, niin se on myös muutettavissa, kokonaan toinen juttu on kuinka ja miten isolla työllä.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Jos vilkaisee versiokoodauksia, niin sieltähän saattaisi jotain paljastua.
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Kytkentäkaaviosta (pe32.22-p-2101-97daa) kun katsoo niin huomaa että iskarien ohjaus lähtee samasta purkista.Maastis kirjoitti: ↑Ma 19.04.2021 20:13
Joo, en mäkään sitä esti huomannu, mutta kun otin iskarin numeron luettelosta ja hain varaosana niin valokuvis toisesta suunnasta näkyi tuo klöntti... Ohjauksen rakentamisen osalta, onko pussien täytön/tyhjennyksen/tasonsäädön ohjaus ylipäätänsäkään samassa ohjauksessa kuin iskarit?
TJ
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Eiköhän noihin jonkun vastuksen saa laitettua.
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Tuleekohan mittaristoon mitään vikaviestiä rikkinäisistä iskareista. En ainakaan ohjekirjan listasta muista sellaista. Sehän ei haittaa jos diagnoosissa heittää virheen jos ei ajoa haittaa eikä ruudusta tarvitse kuittailla joka lähdössä jotain vikailmoitusta. Joku voisi Airmaticista kokeilla nypätä johdon irti.
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Jotkut ässän tarviketolpat (oliko peräti Arnott) tuli ilman tuota säätöä, piuha sinne kyllä tuli juurikin huijaamaan systeemiä.
WISsistä kannataa aina lukaista 'function' osuus, siellä kerrotaan yleensä yleisellä tasolla miten mikä purkkien kautta signaalit ja ohjaukset kertävät ja mikä niiden logiikka on.
WISsistä kannataa aina lukaista 'function' osuus, siellä kerrotaan yleensä yleisellä tasolla miten mikä purkkien kautta signaalit ja ohjaukset kertävät ja mikä niiden logiikka on.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Jees, pitää tutustua aiheeseen kevään / kesän aikana miten aikaa riittää
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Oliko ässän tarviketolpat vai 211:n? 211:ssähän on ilmajousessa kaksi valittavaa tilavuutta ja Arnottin takatolpista puuttui se letkun päässä oleva lisäilmasäiliö.MiHe kirjoitti: ↑Ti 20.04.2021 08:18 Jotkut ässän tarviketolpat (oliko peräti Arnott) tuli ilman tuota säätöä, piuha sinne kyllä tuli juurikin huijaamaan systeemiä.
WISsistä kannataa aina lukaista 'function' osuus, siellä kerrotaan yleensä yleisellä tasolla miten mikä purkkien kautta signaalit ja ohjaukset kertävät ja mikä niiden logiikka on.
Tuosta ei vielä käy selville että oliko se piuha sen takia että ei tule testissä vikakoodia vai sen takia ettei systeemi ala valittaa mittaristossa.
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
Hei
Kun kattelin tohon GL mersuun ADS iskareita tuli vastaan netistä keskusteluita joissa oli kommentteja edullisimmista iskareista, että vaikka ne näytti päällepäin ihan samalta niin niissä ei ollut mitään säätyvyyttä. Venttiilin tilalla vaan palikka joka huijas ohjausta ja iskari ihan tavallinen.
TJ
Kun kattelin tohon GL mersuun ADS iskareita tuli vastaan netistä keskusteluita joissa oli kommentteja edullisimmista iskareista, että vaikka ne näytti päällepäin ihan samalta niin niissä ei ollut mitään säätyvyyttä. Venttiilin tilalla vaan palikka joka huijas ohjausta ja iskari ihan tavallinen.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
W220:n. Siinä nimenomaan mainittiin että on vain yksi ADS asento. Sitä en muista sanottiinko että menisikö valitus mittarin ilmoitukseen asti.DBFI kirjoitti: ↑Ti 20.04.2021 11:52
Oliko ässän tarviketolpat vai 211:n? 211:ssähän on ilmajousessa kaksi valittavaa tilavuutta ja Arnottin takatolpista puuttui se letkun päässä oleva lisäilmasäiliö.
Tuosta ei vielä käy selville että oliko se piuha sen takia että ei tule testissä vikakoodia vai sen takia ettei systeemi ala valittaa mittaristossa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S212 tasonsäädöstä airmatic?
W220:ssä onkin integroitu takatolppa, en huomioinut sitä. Siinä täytyy sitten olla uusi (tavallinen) iskarikin eikä kunnostettu tehdasiskari.