ML:n automaatti ja sähköt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vamjs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 04.02.2006 13:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

ML:n automaatti ja sähköt

Viesti Kirjoittaja vamjs »

Olen nyt ajellut pari viikkoa ML270 CDI:llä. Mukava ajella ja kulkee ihan kivasti. Mutta pari asiaa huolettaa.....

Automaattivaihteisto on jotenkin noudon tuntuinen verrattuna 124 korisen 300TDT:n automaattiin. Jos kiihdytän vaikka kuudestakympistä kahdeksaankymppiin. Kierrokset nousee samantien 3000 kierrokseen, mutta vauhti tulee viiveellä. Eli ihan kuin laatikko luistaisi. Onkohan tämä ihan normaalia, vai onko laatikko rikki. Miten muuten tarkistetaan laatikon öljyn määrä. 300TDT:ssä on pitkä mittatikku, maasturissa on vain tulppa.

Toinen juttu, kun sammutan auton, kuuluu kojetaulusta vielä jonkin aikaa jonkinlaista hurinaa - kuin automaattiantennin kelausta, sitten se loppuu alkaakseen vielä vajaan minuutin päästä uudelleen ja taas kestää ainakin puoli minuuttia.

Onkohan myynnissä sellaisia suomenkielisiä testereitä, joilla edellä mainittuja vikoja pystyisi paikallistamaan. Vai miten tällaisen auton kanssa pärjää. LänsiAuto ei oikein houkuttele. Ei tuon hintaiseen autoon (mv 2001) voi niin kalliita huoltoja teettää.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5249
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jos laatikko luistaa niin se menee vikatilaan. Ja menee aika huomaamattomastakin luistosta
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: ML:n automaatti ja sähköt

Viesti Kirjoittaja tempera »

vamjs kirjoitti:Olen nyt ajellut pari viikkoa ML270 CDI:llä. Mukava ajella ja kulkee ihan kivasti. Mutta pari asiaa huolettaa.....

Automaattivaihteisto on jotenkin noudon tuntuinen verrattuna 124 korisen 300TDT:n automaattiin. Jos kiihdytän vaikka kuudestakympistä kahdeksaankymppiin. Kierrokset nousee samantien 3000 kierrokseen, mutta vauhti tulee viiveellä. Eli ihan kuin laatikko luistaisi. Onkohan tämä ihan normaalia, vai onko laatikko rikki. Miten muuten tarkistetaan laatikon öljyn määrä. 300TDT:ssä on pitkä mittatikku, maasturissa on vain tulppa.

Toinen juttu, kun sammutan auton, kuuluu kojetaulusta vielä jonkin aikaa jonkinlaista hurinaa - kuin automaattiantennin kelausta, sitten se loppuu alkaakseen vielä vajaan minuutin päästä uudelleen ja taas kestää ainakin puoli minuuttia.

Onkohan myynnissä sellaisia suomenkielisiä testereitä, joilla edellä mainittuja vikoja pystyisi paikallistamaan. Vai miten tällaisen auton kanssa pärjää. LänsiAuto ei oikein houkuttele. Ei tuon hintaiseen autoon (mv 2001) voi niin kalliita huoltoja teettää.
CDI vehkeessä noi hurina kuuluu asiaan. Mulla hurisee vielä ulkonakin kun tulen ulos autosta. Onko sulla mikä asento vaihteissa. Siellä on yleensä S ja W. W päällä lähtee kakkosella ja vaihtaa sen jälkeen joka toisen.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
vamjs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 04.02.2006 13:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vaihteet

Viesti Kirjoittaja vamjs »

Tässä on parkki, peruutus, vapaa ja eteenpäin (vapaa suomennos). Eteenpäin asennossa on sivuttaisliikkeellä valittavissa 1, 2, 3, 4 ja D eli viisi vaihdetta eteenpäin.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kyllä ML:ssä turbiini luistaa enempi kuin 300 tdt:ssä. Mutta vaihtamiset ovat myöskin huomaamattomammmat (sanahirviö!) kuin 300:ssa. Itsekkin ihmettelin alussa turbiinin reilumpaa luistoa, mutta kun auto on alunperin tehty jenkki makuun niin vissiin kuuluu asiaan. Ja kannattaa olla tarkkana kiihdyttäessä että heittääkö laatikko pienempää sisään jolloin kierrokset hyppää reilummin. Mutta esim. vitosella kiihdyttäessä kierrokset pomppaa omassa ML:ssä n. 600 kierrosta.

Samat surinat on meilläkin sammutuksen jälkeen noin puolen minuutin verran. Enkä ole reagoinut asiaan kummemmin kun edellisessä autossa (Väyrynen) oli samat surinat, jotka kait kuuluu kuvioon. Eikä ole tietoa mikä pumppu siellä pyörii.

Laatikon öljymäärän olen mitannut rautalangasta ite tehdyllä mittatikulla. Mutta nyt ei ole muistissa kuinka paljon milleissä on öljyn määrä pohjasta mitattuna. Mutta pitäs haku toiminnolla ohjetta löytyä.

Jos ei ole tietoa huoltohistoriasta niin kannattaa vaihdattaa laatikon öljyt suodattimineen jossain liikkeessä.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HMK kirjoitti:Kyllä ML:ssä turbiini luistaa enempi kuin 300 tdt:ssä. Mutta vaihtamiset ovat myöskin huomaamattomammmat (sanahirviö!) kuin 300:ssa. Itsekkin ihmettelin alussa turbiinin reilumpaa luistoa, mutta kun auto on alunperin tehty jenkki makuun niin vissiin kuuluu asiaan. Ja kannattaa olla tarkkana kiihdyttäessä että heittääkö laatikko pienempää sisään jolloin kierrokset hyppää reilummin. Mutta esim. vitosella kiihdyttäessä kierrokset pomppaa omassa ML:ssä n. 600 kierrosta.

Samat surinat on meilläkin sammutuksen jälkeen noin puolen minuutin verran. Enkä ole reagoinut asiaan kummemmin kun edellisessä autossa (Väyrynen) oli samat surinat, jotka kait kuuluu kuvioon. Eikä ole tietoa mikä pumppu siellä pyörii.

Laatikon öljymäärän olen mitannut rautalangasta ite tehdyllä mittatikulla. Mutta nyt ei ole muistissa kuinka paljon milleissä on öljyn määrä pohjasta mitattuna. Mutta pitäs haku toiminnolla ohjetta löytyä.

Jos ei ole tietoa huoltohistoriasta niin kannattaa vaihdattaa laatikon öljyt suodattimineen jossain liikkeessä.
64.4mm
öljyt ja putsarin voi vaihtaa itse
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vaihteet

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vamjs kirjoitti:Tässä on parkki, peruutus, vapaa ja eteenpäin (vapaa suomennos). Eteenpäin asennossa on sivuttaisliikkeellä valittavissa 1, 2, 3, 4 ja D eli viisi vaihdetta eteenpäin.
lisäksi 2eri vaihtamis ohjelmaa

turbin lukitus taitaapi olla mallia vasta 3vaihteelta etten päin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
vamjs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 04.02.2006 13:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

ML 270 CDI:n automaatista

Viesti Kirjoittaja vamjs »

Tämä minun auto on vuosimallia 2001, eikä siinä mielestäni ole kahta vaihtamisohjelmaa, vain yksi, en ainakaan ole sellaista painiketta huomannut.
Autossa on ollut tietokone, mutta siitä oli näyttö rikki, joten myyjä otti sen pois ja laittoi tilalle pioneerin satkun cd-soittimen. Mitähän käyttöä tuolla tietokoneella olisi ollut - pasianssin peluuta?
Vastaa Viestiin