Olen nyt ajellut pari viikkoa ML270 CDI:llä. Mukava ajella ja kulkee ihan kivasti. Mutta pari asiaa huolettaa.....
Automaattivaihteisto on jotenkin noudon tuntuinen verrattuna 124 korisen 300TDT:n automaattiin. Jos kiihdytän vaikka kuudestakympistä kahdeksaankymppiin. Kierrokset nousee samantien 3000 kierrokseen, mutta vauhti tulee viiveellä. Eli ihan kuin laatikko luistaisi. Onkohan tämä ihan normaalia, vai onko laatikko rikki. Miten muuten tarkistetaan laatikon öljyn määrä. 300TDT:ssä on pitkä mittatikku, maasturissa on vain tulppa.
Toinen juttu, kun sammutan auton, kuuluu kojetaulusta vielä jonkin aikaa jonkinlaista hurinaa - kuin automaattiantennin kelausta, sitten se loppuu alkaakseen vielä vajaan minuutin päästä uudelleen ja taas kestää ainakin puoli minuuttia.
Onkohan myynnissä sellaisia suomenkielisiä testereitä, joilla edellä mainittuja vikoja pystyisi paikallistamaan. Vai miten tällaisen auton kanssa pärjää. LänsiAuto ei oikein houkuttele. Ei tuon hintaiseen autoon (mv 2001) voi niin kalliita huoltoja teettää.
ML:n automaatti ja sähköt
Re: ML:n automaatti ja sähköt
CDI vehkeessä noi hurina kuuluu asiaan. Mulla hurisee vielä ulkonakin kun tulen ulos autosta. Onko sulla mikä asento vaihteissa. Siellä on yleensä S ja W. W päällä lähtee kakkosella ja vaihtaa sen jälkeen joka toisen.vamjs kirjoitti:Olen nyt ajellut pari viikkoa ML270 CDI:llä. Mukava ajella ja kulkee ihan kivasti. Mutta pari asiaa huolettaa.....
Automaattivaihteisto on jotenkin noudon tuntuinen verrattuna 124 korisen 300TDT:n automaattiin. Jos kiihdytän vaikka kuudestakympistä kahdeksaankymppiin. Kierrokset nousee samantien 3000 kierrokseen, mutta vauhti tulee viiveellä. Eli ihan kuin laatikko luistaisi. Onkohan tämä ihan normaalia, vai onko laatikko rikki. Miten muuten tarkistetaan laatikon öljyn määrä. 300TDT:ssä on pitkä mittatikku, maasturissa on vain tulppa.
Toinen juttu, kun sammutan auton, kuuluu kojetaulusta vielä jonkin aikaa jonkinlaista hurinaa - kuin automaattiantennin kelausta, sitten se loppuu alkaakseen vielä vajaan minuutin päästä uudelleen ja taas kestää ainakin puoli minuuttia.
Onkohan myynnissä sellaisia suomenkielisiä testereitä, joilla edellä mainittuja vikoja pystyisi paikallistamaan. Vai miten tällaisen auton kanssa pärjää. LänsiAuto ei oikein houkuttele. Ei tuon hintaiseen autoon (mv 2001) voi niin kalliita huoltoja teettää.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kyllä ML:ssä turbiini luistaa enempi kuin 300 tdt:ssä. Mutta vaihtamiset ovat myöskin huomaamattomammmat (sanahirviö!) kuin 300:ssa. Itsekkin ihmettelin alussa turbiinin reilumpaa luistoa, mutta kun auto on alunperin tehty jenkki makuun niin vissiin kuuluu asiaan. Ja kannattaa olla tarkkana kiihdyttäessä että heittääkö laatikko pienempää sisään jolloin kierrokset hyppää reilummin. Mutta esim. vitosella kiihdyttäessä kierrokset pomppaa omassa ML:ssä n. 600 kierrosta.
Samat surinat on meilläkin sammutuksen jälkeen noin puolen minuutin verran. Enkä ole reagoinut asiaan kummemmin kun edellisessä autossa (Väyrynen) oli samat surinat, jotka kait kuuluu kuvioon. Eikä ole tietoa mikä pumppu siellä pyörii.
Laatikon öljymäärän olen mitannut rautalangasta ite tehdyllä mittatikulla. Mutta nyt ei ole muistissa kuinka paljon milleissä on öljyn määrä pohjasta mitattuna. Mutta pitäs haku toiminnolla ohjetta löytyä.
Jos ei ole tietoa huoltohistoriasta niin kannattaa vaihdattaa laatikon öljyt suodattimineen jossain liikkeessä.
Samat surinat on meilläkin sammutuksen jälkeen noin puolen minuutin verran. Enkä ole reagoinut asiaan kummemmin kun edellisessä autossa (Väyrynen) oli samat surinat, jotka kait kuuluu kuvioon. Eikä ole tietoa mikä pumppu siellä pyörii.
Laatikon öljymäärän olen mitannut rautalangasta ite tehdyllä mittatikulla. Mutta nyt ei ole muistissa kuinka paljon milleissä on öljyn määrä pohjasta mitattuna. Mutta pitäs haku toiminnolla ohjetta löytyä.
Jos ei ole tietoa huoltohistoriasta niin kannattaa vaihdattaa laatikon öljyt suodattimineen jossain liikkeessä.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
64.4mmHMK kirjoitti:Kyllä ML:ssä turbiini luistaa enempi kuin 300 tdt:ssä. Mutta vaihtamiset ovat myöskin huomaamattomammmat (sanahirviö!) kuin 300:ssa. Itsekkin ihmettelin alussa turbiinin reilumpaa luistoa, mutta kun auto on alunperin tehty jenkki makuun niin vissiin kuuluu asiaan. Ja kannattaa olla tarkkana kiihdyttäessä että heittääkö laatikko pienempää sisään jolloin kierrokset hyppää reilummin. Mutta esim. vitosella kiihdyttäessä kierrokset pomppaa omassa ML:ssä n. 600 kierrosta.
Samat surinat on meilläkin sammutuksen jälkeen noin puolen minuutin verran. Enkä ole reagoinut asiaan kummemmin kun edellisessä autossa (Väyrynen) oli samat surinat, jotka kait kuuluu kuvioon. Eikä ole tietoa mikä pumppu siellä pyörii.
Laatikon öljymäärän olen mitannut rautalangasta ite tehdyllä mittatikulla. Mutta nyt ei ole muistissa kuinka paljon milleissä on öljyn määrä pohjasta mitattuna. Mutta pitäs haku toiminnolla ohjetta löytyä.
Jos ei ole tietoa huoltohistoriasta niin kannattaa vaihdattaa laatikon öljyt suodattimineen jossain liikkeessä.
öljyt ja putsarin voi vaihtaa itse
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaihteet
lisäksi 2eri vaihtamis ohjelmaavamjs kirjoitti:Tässä on parkki, peruutus, vapaa ja eteenpäin (vapaa suomennos). Eteenpäin asennossa on sivuttaisliikkeellä valittavissa 1, 2, 3, 4 ja D eli viisi vaihdetta eteenpäin.
turbin lukitus taitaapi olla mallia vasta 3vaihteelta etten päin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
ML 270 CDI:n automaatista
Tämä minun auto on vuosimallia 2001, eikä siinä mielestäni ole kahta vaihtamisohjelmaa, vain yksi, en ainakaan ole sellaista painiketta huomannut.
Autossa on ollut tietokone, mutta siitä oli näyttö rikki, joten myyjä otti sen pois ja laittoi tilalle pioneerin satkun cd-soittimen. Mitähän käyttöä tuolla tietokoneella olisi ollut - pasianssin peluuta?
Autossa on ollut tietokone, mutta siitä oli näyttö rikki, joten myyjä otti sen pois ja laittoi tilalle pioneerin satkun cd-soittimen. Mitähän käyttöä tuolla tietokoneella olisi ollut - pasianssin peluuta?