Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Mitähän kannattaisi tarkastaa ekana, kun Viton apparinpuolen etunurkka kolahtele kuopissa, töysyissä ja jarrutuksessa?
Eij aksaisi vielä alkaa konttamaan autonalla kun ei toi ilma ulkona ole vielä tarpeeksi lämmin ja tallia ei ole tarjolla.
Mutta jos jollakin on ollut samoja oireita, niin voisi valaista asiaa. Osia sinne varmaan tarttee vaihtaa, mutta olisi kiva jos tietäisi onko kyse mahdollisesti alapallosta, alatukivarren puslista vai kallistiuksenvakaajan kumeista? Tai kenties jostain muusta?
Eij aksaisi vielä alkaa konttamaan autonalla kun ei toi ilma ulkona ole vielä tarpeeksi lämmin ja tallia ei ole tarjolla.
Mutta jos jollakin on ollut samoja oireita, niin voisi valaista asiaa. Osia sinne varmaan tarttee vaihtaa, mutta olisi kiva jos tietäisi onko kyse mahdollisesti alapallosta, alatukivarren puslista vai kallistiuksenvakaajan kumeista? Tai kenties jostain muusta?
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Eiköhän ne ole kallistuksenvakaajan pystytangot kun kolisee.
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Samaa vikaa omasssa.
Kakkoskysymys: Motonetissä myydään alapalloja, onko niistä mihinkään? Nekin pitäisi vaihtaa, vasen jo hiukkasen alkaa olla väljä.
Kakkoskysymys: Motonetissä myydään alapalloja, onko niistä mihinkään? Nekin pitäisi vaihtaa, vasen jo hiukkasen alkaa olla väljä.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Varmistus vielä, eli tarkoitatte varmaan koiranluita?
Itse olen myös miettinyt, että onko noi motonetin osat ok tavaraa vai kannattaako käydä hakemassa osat merteilistä?
Motonet olisi tossa vieressä ja hinnatkin hieman halvempia.
Itse olen myös miettinyt, että onko noi motonetin osat ok tavaraa vai kannattaako käydä hakemassa osat merteilistä?
Motonet olisi tossa vieressä ja hinnatkin hieman halvempia.
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Ei kannata laittaa Motonetin alapalloja, vuoden päästä vaihdat ne uudestaan.
Senverran on hankala vaihtaa että laita suosiolla kunnolliset, Merteilistä sai Lemförderit.
Senverran on hankala vaihtaa että laita suosiolla kunnolliset, Merteilistä sai Lemförderit.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Hyvä tietää.esukki kirjoitti:Ei kannata laittaa Motonetin alapalloja, vuoden päästä vaihdat ne uudestaan.
Senverran on hankala vaihtaa että laita suosiolla kunnolliset, Merteilistä sai Lemförderit.
Mutta: mikäs niiden vaihdossa ahdistaa?
Muistaakseni ovat kolmella pultilla kiinni tukivarressa lisäksi tietysti pallo navassa, josta se lähtenee tohottimella ja ulosvetäjällä.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Eikös ne alapallot olle niitattu alkuperin? Ainaki tuossa minun laatikossa näyttää siellä olevan kupukantaiset niitinpäät näkyvillä.
KL:ssa ne pysty/välitangot, joita koiranluiksikin kutsutaan, oli ainaki sen verta edulliset, että ei ole järkeä laittaa "mitäsattuuta".
KL:ssa ne pysty/välitangot, joita koiranluiksikin kutsutaan, oli ainaki sen verta edulliset, että ei ole järkeä laittaa "mitäsattuuta".
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Niin vaikkei no KL:n osatkaan välttämättä ole sen pidempikestoiset.
Alunperin on tosiaan niitattu, mutta ei siinäkään kauaa nokka tuhise kun niitit poraa pois, pitää vain olla hyvä poranterä. Eiköhän kaikkiin vitoihin jo kertaalleen ole vaihdettu nuo osat
Alapallon kumeja kannattaa seurata ja uusia sitten kun hajoaa, taitaa joku motonetin yleiskumi sopia siihen ?
Alunperin on tosiaan niitattu, mutta ei siinäkään kauaa nokka tuhise kun niitit poraa pois, pitää vain olla hyvä poranterä. Eiköhän kaikkiin vitoihin jo kertaalleen ole vaihdettu nuo osat
Alapallon kumeja kannattaa seurata ja uusia sitten kun hajoaa, taitaa joku motonetin yleiskumi sopia siihen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Itsellä vaihdossa ahisti pyörännavan puoleinen kiinnitys, laipat oli senverran kiristettäessä vääntyneet että pulttia ei saanut ulos reijästä. Vaikka mutteri oli irti niin oli niin tiukka pyörittää että käsipelillä sai juuri ja juuri liikkumaan. Pultin kanta on 16mm 12-kulmainen, ja kaikki kunnolliset hylsyt oli 12-kulmaisia. Poikuuden aikainen kiinalainen 12-kulmainen hylsy halkesi heti.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Vitossa kuskin eturengasta heiluttaessa tuntuu välys pystysuunnassa ja pitkittäissuunnassa. Yritin toisella kädellä pidellä alapallosta kun heilutin, mutta en sata varmaksi voi sanoa johtuuko siitä. Yleinen vaiva taitaa alapallot näissä olla kuitenkin? Vai meneekö iskarin yläpäästä esimerkiksi jotain väljäksi?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Nyt on vaihdettu alapallo turhaan. Vika ilmeisestikin pyöränlaakerissa. Ei jollota, mutta välys tuntuu selvästi pystysuunnassa heiluttaessa. Koiranluut vaihdoin myös molemmille puolille, koska kolahtelee montuissa ja töyssyissä, ei vaikutusta mihinkään, eli olivat alunperinkin ehjät. Mistä ihmeestä tuo kolahtelu tulee?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Onko iso välys? Laakerissahan pitää olla pieni välys. Ei laakeri yleensä kolise. Sprinterissä mulla oli vastaava kolinavika, oli toinen etuiskari rikki.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Oletko tarkistanyt vetoakselin kiristysmutterin,vitossani jostain syystä löystyi itsekseen ,ajossa huomasi jarrupolkimest joka tuntui painuvan alas.
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Kyllä siinä selvä klappi tuntuu. Toisella puolella ei ollenkaan. Mielestäni ei noin kuuluisi olla.
Oli tiukassa, pitkällä jatkolla koitin kiristää, mutta avain vaan vääntyi.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Jos selkeä ero niin varmaan kyllä sen laakerin voi vaihtaa.
Joku viisaampi varmaan vois kertoo enemmän faktaa, mutta oman elämäni aikana yli 30 autoa omistaneena ja niitä rassatessani, en oo koskaan törmänny että laakeri kolisisi. Kyllä se ulvona, rohina, jurina on se oire aina ollu.
Jos muuten nivelet, koiranluut ja vakaajatangon kannake kunnossa, niin mikä muu se enää voi olla kun iskari? Ne kyllä voi kolista hajotessaan ja jos vakaajatanko kondiksessa, niin ei välttämättä heti huomaa pakussa, auto sivuttain heiluu hieman enemmän.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Viton (W638) -02 CDI etupää kolisee
Liekö iskarin yläpäähän vulkanoitu kumiin metalliholkki? Se irrotessaan kumista osaa kolahdella. V70 Volvon tyypillinen kolinan aiheuttaja. Liekö tässä samanlainen. Pyöränlaakeri nyt on pakko vaihtaa, koska katsastus pukkaa päälle. Se näkyy olevan navassa sisällä en edes yritä itse vaihtaa. Korjaamoilla lie sellainen ulosvetäjä millä saavat nopeasti vaihdettua
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014