w124 230E -88 pikkuvikoja
w124 230E -88 pikkuvikoja
Moikka,
Tuli kuukausi sitten hankittua tuollainen oiva menopeli, jossa on pääasiat kunnossa ja kulku kohdallaan. Muutama pikkujuttu kuitenkin on johon kaipaisin vinkkejä.
1. Moottorin öljytikun kahva on irronnut ja tikku vaatii siten pihtejä tullakseen ulos. Saako tähän koneeseen sopivia tikkuja jostain varaosana vai pitäisikö etsiä purkaamoilta? Sattuuko jollakulla olemaan ylimääräistä PK-seudulla? Voisin käydä hakemassa pois ja maksaa siitä vähän.
2. Jäähdytinnesteen paisuntasäiliön päällä on pieni reikä, jota joku on yrittänyt aiemmin paikatakin, ilman suurempaa menestystä. Onko tällä reiällä jotain toiminnallista merkitystä? Pahimmat paineethan sieltä toki karkaavat kun kone on lämmin, mutta haittaako se? Ylipaineet tulisivat kai kuitenkin korkin kautta ulos? Nesteet ovat kyllä pysyneet hyvin sisällä.
3. Moottorin lämpömittari vetelee välillä ihan omiaan. Välillä näyttää normaalia n. 85-90 astetta, toisinaan jatkuvasti ihan tapissa (pitkästi yli 100 astetta), mutta kone ei kuitenkaan keitä ja toimii normaalisti. Välillä nykii siinä välillä siihen malliin että ei voi ainakaan todellista lämpötilaa esittää. Onko anturi yksinkertaisesti rikki? Jos on, niin miksi toimii välillä ihan ok?
Autossa on ASD-perä, johon pitäisi varmaan öljyt vaihtaa kun ei ole tietoa milloin olisi viimeksi vaihdettu. Voisitteko suositella PK-seudulla jotain asian osaavaa huokeaa pajaa, itsellä ei ole uskallusta lähteä tuota tekemään. Entä mitä pelkkä moottoriöljyn vaihto w124:een muuten yleensä maksaa, lyökö leiville vaihtaa itse? Ei olisi muuten paha rasti, mutta kun ei ole kunnon paikkaa tehdä itse oikein mitään huoltoja.
Uusi Mersuilija kiittää etukäteen neuvoista.
Mama
Tuli kuukausi sitten hankittua tuollainen oiva menopeli, jossa on pääasiat kunnossa ja kulku kohdallaan. Muutama pikkujuttu kuitenkin on johon kaipaisin vinkkejä.
1. Moottorin öljytikun kahva on irronnut ja tikku vaatii siten pihtejä tullakseen ulos. Saako tähän koneeseen sopivia tikkuja jostain varaosana vai pitäisikö etsiä purkaamoilta? Sattuuko jollakulla olemaan ylimääräistä PK-seudulla? Voisin käydä hakemassa pois ja maksaa siitä vähän.
2. Jäähdytinnesteen paisuntasäiliön päällä on pieni reikä, jota joku on yrittänyt aiemmin paikatakin, ilman suurempaa menestystä. Onko tällä reiällä jotain toiminnallista merkitystä? Pahimmat paineethan sieltä toki karkaavat kun kone on lämmin, mutta haittaako se? Ylipaineet tulisivat kai kuitenkin korkin kautta ulos? Nesteet ovat kyllä pysyneet hyvin sisällä.
3. Moottorin lämpömittari vetelee välillä ihan omiaan. Välillä näyttää normaalia n. 85-90 astetta, toisinaan jatkuvasti ihan tapissa (pitkästi yli 100 astetta), mutta kone ei kuitenkaan keitä ja toimii normaalisti. Välillä nykii siinä välillä siihen malliin että ei voi ainakaan todellista lämpötilaa esittää. Onko anturi yksinkertaisesti rikki? Jos on, niin miksi toimii välillä ihan ok?
Autossa on ASD-perä, johon pitäisi varmaan öljyt vaihtaa kun ei ole tietoa milloin olisi viimeksi vaihdettu. Voisitteko suositella PK-seudulla jotain asian osaavaa huokeaa pajaa, itsellä ei ole uskallusta lähteä tuota tekemään. Entä mitä pelkkä moottoriöljyn vaihto w124:een muuten yleensä maksaa, lyökö leiville vaihtaa itse? Ei olisi muuten paha rasti, mutta kun ei ole kunnon paikkaa tehdä itse oikein mitään huoltoja.
Uusi Mersuilija kiittää etukäteen neuvoista.
Mama
EQB 300 4Matic -23
Re: w124 230E -88 pikkuvikoja
1 ja 2 kysymykseen voisin vastata että kannataa hommata jostain hajotammolta tuossa 2 kohdassa ollut tuo paisuntasäiliön korkki jumissamamajane kirjoitti:Moikka,
Tuli kuukausi sitten hankittua tuollainen oiva menopeli, jossa on pääasiat kunnossa ja kulku kohdallaan. Muutama pikkujuttu kuitenkin on johon kaipaisin vinkkejä.
1. Moottorin öljytikun kahva on irronnut ja tikku vaatii siten pihtejä tullakseen ulos. Saako tähän koneeseen sopivia tikkuja jostain varaosana vai pitäisikö etsiä purkaamoilta? Sattuuko jollakulla olemaan ylimääräistä PK-seudulla? Voisin käydä hakemassa pois ja maksaa siitä vähän.
2. Jäähdytinnesteen paisuntasäiliön päällä on pieni reikä, jota joku on yrittänyt aiemmin paikatakin, ilman suurempaa menestystä. Onko tällä reiällä jotain toiminnallista merkitystä? Pahimmat paineethan sieltä toki karkaavat kun kone on lämmin, mutta haittaako se? Ylipaineet tulisivat kai kuitenkin korkin kautta ulos? Nesteet ovat kyllä pysyneet hyvin sisällä.
3. Moottorin lämpömittari vetelee välillä ihan omiaan. Välillä näyttää normaalia n. 85-90 astetta, toisinaan jatkuvasti ihan tapissa (pitkästi yli 100 astetta), mutta kone ei kuitenkaan keitä ja toimii normaalisti. Välillä nykii siinä välillä siihen malliin että ei voi ainakaan todellista lämpötilaa esittää. Onko anturi yksinkertaisesti rikki? Jos on, niin miksi toimii välillä ihan ok?
Autossa on ASD-perä, johon pitäisi varmaan öljyt vaihtaa kun ei ole tietoa milloin olisi viimeksi vaihdettu. Voisitteko suositella PK-seudulla jotain asian osaavaa huokeaa pajaa, itsellä ei ole uskallusta lähteä tuota tekemään. Entä mitä pelkkä moottoriöljyn vaihto w124:een muuten yleensä maksaa, lyökö leiville vaihtaa itse? Ei olisi muuten paha rasti, mutta kun ei ole kunnon paikkaa tehdä itse oikein mitään huoltoja.
Uusi Mersuilija kiittää etukäteen neuvoista.
Mama
ja joku on tehnyt reijän siihen että paineet pääsee pois
3 siellä mittaristosta taittaa olla maadoitus vikaa kannattaa ottaa mittari irti ja katsoa juotokset.
Tuo asd kysymys jonkun pk:seudun tuntevan vastattavaksi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 230E -88 pikkuvikoja
Netistä etsittynä:
1. ei löydy suoraan osavalikoimista, kun on niin harvoin kysytty osa. Mutta kysymällä löytyy.
Tuolta löytyy kaikkea mahdollista tuohon sinun malliisi, joskus jopa annetaan ilmatteeksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewforum.php?f=53
2. espoon juvanmalmilta löytyy tuollainen
http://www.varaosahaku.fi/index.php?ind ... id=5287520
Paisarin korkin tehtävä on pitää jäähdytysjärjestelmässä pieni paine. (olikohan jotain 1-1,5bar)
Kovemmassa paineessa vesi ei kiehu niin helposti. Eli nyt kun siellä ei ole painetta niin se voi keittää helpommin kuin normaalisti. Paisari kannattaa vaihtaa ennen kesää ja välttää ruuhkassa huudattamista. (mielellään toimivalla korkilla varustettuna )
Missä kohtaa reikä on? Onko jompi kumpi noista kuvassa olevista putken päistä murtunut irti?
Korkin juuresta kuuluu lähteä ylivuotoletku lokarin sisällä olevaan pieneen säiliöön tai suoraan maahan. (kaikissa ei ole sitä pientä säiliötä siellä lokarin sisällä piilossa)
Alempaan, eli anturin yläpuolella olevaan kuuluu tulla letku syylärin yläosasta. (vai tulikohan se termostaatilta, no joka tapauksessa siihen kuuluu tulla joku letku)
Alimpaan tulee tietenkin se iso sieltä syyläriltä.
3. mittariston maadoitusvikaa veikkaan.
ASD-perän öljynvaihto ei ole mitään tähtitiedettä, mutta jos kysyy mikä öljy sinne on parasta, niin foorumille saadaan aikaan kiivas keskustelu. (sitä öljyä menee sinne 1.1 litraa, eli öljyn laadussa on turha tinkiä)
Moottoriin menee 5 litraa öljyä jos vaihtaa myös suodattimen.
Ei pääkaupunkiseudulla eikä sen ympäristössä huolleta mersuja. Siltä ainakin tuntuu kun on kysellyt, niin kukaan ei ole oikein uskaltanut kehua mitään.
Tuolta on hyvät kokemukset, mutta se onkin vapaaehtois toimintaa. Kysymällä voi löytyä joku auttaja.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 21&t=99808
1. ei löydy suoraan osavalikoimista, kun on niin harvoin kysytty osa. Mutta kysymällä löytyy.
Tuolta löytyy kaikkea mahdollista tuohon sinun malliisi, joskus jopa annetaan ilmatteeksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewforum.php?f=53
2. espoon juvanmalmilta löytyy tuollainen
http://www.varaosahaku.fi/index.php?ind ... id=5287520
Paisarin korkin tehtävä on pitää jäähdytysjärjestelmässä pieni paine. (olikohan jotain 1-1,5bar)
Kovemmassa paineessa vesi ei kiehu niin helposti. Eli nyt kun siellä ei ole painetta niin se voi keittää helpommin kuin normaalisti. Paisari kannattaa vaihtaa ennen kesää ja välttää ruuhkassa huudattamista. (mielellään toimivalla korkilla varustettuna )
Missä kohtaa reikä on? Onko jompi kumpi noista kuvassa olevista putken päistä murtunut irti?
Korkin juuresta kuuluu lähteä ylivuotoletku lokarin sisällä olevaan pieneen säiliöön tai suoraan maahan. (kaikissa ei ole sitä pientä säiliötä siellä lokarin sisällä piilossa)
Alempaan, eli anturin yläpuolella olevaan kuuluu tulla letku syylärin yläosasta. (vai tulikohan se termostaatilta, no joka tapauksessa siihen kuuluu tulla joku letku)
Alimpaan tulee tietenkin se iso sieltä syyläriltä.
3. mittariston maadoitusvikaa veikkaan.
ASD-perän öljynvaihto ei ole mitään tähtitiedettä, mutta jos kysyy mikä öljy sinne on parasta, niin foorumille saadaan aikaan kiivas keskustelu. (sitä öljyä menee sinne 1.1 litraa, eli öljyn laadussa on turha tinkiä)
Moottoriin menee 5 litraa öljyä jos vaihtaa myös suodattimen.
Ei pääkaupunkiseudulla eikä sen ympäristössä huolleta mersuja. Siltä ainakin tuntuu kun on kysellyt, niin kukaan ei ole oikein uskaltanut kehua mitään.
Tuolta on hyvät kokemukset, mutta se onkin vapaaehtois toimintaa. Kysymällä voi löytyä joku auttaja.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 21&t=99808
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: w124 230E -88 pikkuvikoja
Huoltopaikkoja löytynee Hyvät Huollot osastolta. Pääkaupunkiseydulta voinen suositella Ruuskasta lentokentän lähettyviltä Ilolassa. Muista ei niinkään kokemusta. Hänellä huollattanut parikymmentä vuotta. Osaa hommansa kohtuuhintaan. Voi löytyä myös käytettyjä osia riippuen siitä onko jäänyt ylimääräisiä kelvollisia.
Yli 25 vuotta mersuilua
Re: w124 230E -88 pikkuvikoja
Kiitos vastauksista.
Tarkistan tuon paisuntasäiliön tarkemmin seuraavan kerran autolla. Ilmaa se puhaltaa suoraan säiliön päältä, mutta itse reikä ei ole ihan samassa kohtaa. Joku on yrittänyt paikata vuotoa jollain mustalla massalla, mutta paine on tullut siitä läpi. Ilmeisesti reikä ei ole kuitenkaan niin alhaalla että nesteet tulisivat ulos, koska pinnan taso on säilynyt.
Tarkistan tuon paisuntasäiliön tarkemmin seuraavan kerran autolla. Ilmaa se puhaltaa suoraan säiliön päältä, mutta itse reikä ei ole ihan samassa kohtaa. Joku on yrittänyt paikata vuotoa jollain mustalla massalla, mutta paine on tullut siitä läpi. Ilmeisesti reikä ei ole kuitenkaan niin alhaalla että nesteet tulisivat ulos, koska pinnan taso on säilynyt.
EQB 300 4Matic -23
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 12.02.2011 19:08
Re: w124 230E -88 pikkuvikoja
pääkaupunkiseudulla on ainaki yks ihan hyvä ja huokea korjaamo, rollen tähtihuolto helsingissä. ainakin minä suosittelen.
Re: w124 230E -88 pikkuvikoja
1. Laitoin öljytikusta ostoilmoituksen, toivottavasti tärppäisi. Jos ei, niin kai sitä pitää tehdä siihen joku omatekoinen kahva.
2. Tarkistin jäähdyttimen paisuntasäiliön ja se on muuten ihan ehjä, mutta keskellä päällä on se pieni reikä/halkeama josta paine pääsee karkaamaan. Letkujen liittymäkohdat ovat aivan ehjät, korkista on vaikea sanoa minkä verran se pitäisi painetta eli toimisiko oikein vai ei (nythän sen ei tarvitse toimia). Kai tuon säiliön voisi vaihtaakin jos ei sitä reikää saa muuten tukittua. Reiän päällä on muutama neliösentti mustaa pehmeää massaa jonka läpi en neulallakaan kokeillemalla löydä mitään isompaa reikää.
2. Tarkistin jäähdyttimen paisuntasäiliön ja se on muuten ihan ehjä, mutta keskellä päällä on se pieni reikä/halkeama josta paine pääsee karkaamaan. Letkujen liittymäkohdat ovat aivan ehjät, korkista on vaikea sanoa minkä verran se pitäisi painetta eli toimisiko oikein vai ei (nythän sen ei tarvitse toimia). Kai tuon säiliön voisi vaihtaakin jos ei sitä reikää saa muuten tukittua. Reiän päällä on muutama neliösentti mustaa pehmeää massaa jonka läpi en neulallakaan kokeillemalla löydä mitään isompaa reikää.
EQB 300 4Matic -23
Re: w124 230E -88 pikkuvikoja
Kohdat 1 ja 2 tulivat jo kuntoon kyseisten osien vaihdolla. Lämpömittarissa on tosiaan joku maadoitusvika kun nyrkillä kojelautaan lyömällä korjaantuu vähäksi aikaa. Anturi ja moottorin lämmöt ovat ok. ASD-peräöljyt on myös nyt vaihdettu, joten auto on taas kovassa tikissä.
EQB 300 4Matic -23