...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

...

Viesti Kirjoittaja venit »

...
Viimeksi muokannut venit, Ke 01.08.2018 21:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Jarrusylinteri jumissa tai ilmaa jarrujärjestelmässä, jolloin sylinteri eri palaudu
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja arto79 »

En ole itse takajarruihin koskenut tuossa omassa, mutta etupäässä oli jarrusatulan liukutapit jumissa ja aiheutti kitinää koska jarrut eivät palauttaneet kunnolla. Liukutapin varren tiiviste oli hajonnut, jolloin korroosio oli päässyt satulan ja tapin väliin. En tiedä onko takapäässä samanlainen systeemi, mutta voisin olettaa että on?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Moi,

tuntematta sen tarkemmin juuri tämän auton takajarrujen mekanismia, tuli ensin kanssa mieleen jo edellä mainitut:

- ilmaa järjestelmässä tai
- satula jumissa = liukutappi jumissa (jos siinä sellaiset on), tai vastaavasti mäntä jumissa

Ja voi tietenkin rikkinäinen jarruletkukin tuon tehdä, jos letkun sisäosa on ratkennut niin, ettei neste pääsekään enää normaalisti liikkumaan molempiin suuntiin siellä letkussa. Sitä ei usein letkusta mitenkään näe päällepäin, mutta jotenkin en noinkin uudessa autossa pitäisi sitä ihan todennäköisimpänä ongelman aiheuttajana.

Mutta sitten tuli mieleen, että onkos tässä autossa ne sähköhydrauliset jarrut, jotka tuotiin markkinoille kovan rummutuksen kera ja vedettiin pois markkinoilta aika pian huomattavan vähin äänin? Jos on sellaiset, niin voisko se järjestelmä aiheuttaa tällaista ongelmaa? Tietääkö joku? Se on ainakin selvää, että ongelmia sen kanssa on ollut, kun niiden valmistaminen tuohon tyyliin lopetettiin...

T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Aikamiespoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 07.04.2011 17:24

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja Aikamiespoika »

Testerillä täytyy sbc yksikkö "opettaa" uusille jarrupaloille. Testeriin siis ja käyttöönotto jarrupalojen vaihdon jälkeen!
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Noissa w211 korissa on sellanen takasatula että jos ajaa jarrupalat ihan loppuun, niin mäntä tulee liian ulos ja kun työntääsen takaisin, niin mäntä tekee jäljen satulaan (joka on alumiinia) että rupeaa jumittaan
Kun ottaa satulan käteen ja liitkuttelee mäntää niin näytäs toimivan mutta kun lyötakaisin niin sama takerteluu jatkuu..

Tosin voi olla ihan mikä vika tahansa.. Mutta noita on nyt vaihdeltu useampaa yksilöön..

ps. satulaa ei voi vaihtaa ilman staar testeriä(ilmauksen vuoksi), eikä korjata on vaihto satula... hinta muistaakseni jossain 120€-135€ nurkilla voi olla halvenpikin nyt jo..
ON kalustoa jos jonkin laista..
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

...

Viesti Kirjoittaja venit »

...
Viimeksi muokannut venit, Ke 01.08.2018 21:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja Roobert »

onkohan se nyt välttämättä sitte siellä jarruissa se vika.. ettei pyöränlaakeri jumittaisi lämmetessään kun kerran ajon jälkeen on ollut jäykkä se rengas pyörittää, selittäisi sen ettei huollossa ole huomattu jos on seisonut pihalla ennen kuin on ruvettu tutkimaan. välttämättä ei aina viallinen hajoava laakeri pidä mitään ääntä mutta se vain jumittelee siellä ajoittain. paljoa ei tarvitse sen navan jumittaa kun jo syntyy huomattavasti lämpöenergiaa ja jarrulevykin kuumuu. mitä mieltä on asiantuntijat?
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

...

Viesti Kirjoittaja venit »

...
Viimeksi muokannut venit, Ke 01.08.2018 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja Roobert »

on voinut se yksikkökin siellä jumitella jotenkin ja siksi tuo hurina.. olisko jäähdytellyt itseään tai jotain vastaavaa tiedä sitten siitä sen enempää :D tuo lämpöero kyllä sulkee laakerivian melkein poikkeuksetta sitte pois.. mutta kuitenkin pyörännapa on rautaa ja levy taas jotain seosta.. levy voi imeä navan lämmön itseensä ja siksi napa tuntuu viileämmältä.. vaihdata seuraavaksi tuo laakeri siellä veholla ja samaan settiin myös käsijarrukengät sekä sano että herkistelevät männät ja uusivat tiivisteet niihin sekä putsaavat nuo satulat, pitäisi vian poistua.työtä siihen ei men ammattimies jos on kyseessä niin tuskin kahta tuntia. ja kun ei oikein usko että mikään letku olisi tukossa, on niin uusi tuo mersu.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

...

Viesti Kirjoittaja venit »

...
Viimeksi muokannut venit, Ke 01.08.2018 21:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jakil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja jakil »

Kuulostaa tutulta, vaikka "auto" onkin Vito. Vaihdoin levyt ja palat + nesteet. Aluksi lämpeni toinen puoli. Vaihdoin satulan, lämpeneminen siirtyi toiselle puolelle. Vaihdoin toisenkin satulan, lämpeneminen loppui. Se mikä oli koko prosessissa ihmeellisintä, että männät liikkuivat mielestäni suht vapaasti kuten liukutapitkin. Joku siellä tahmasi.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

...

Viesti Kirjoittaja venit »

...
Viimeksi muokannut venit, Ke 01.08.2018 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jiisuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 16.12.2010 11:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

venit kirjoitti:Auto on huollettu ja jarrut toimivat. Vaihdettiin jarrusatula ja jarruletku ja ongelmat hävisivät. Nyt toimii hyvin. Että tuommoista..
Omassa 2003 320 CDIssä kuumeni vasen takajarrulevy (auto 100 tkm ajettu, alkuperäiset kamat), vaihdettiin levyt, palat ja hihnat. Männät ja satulat liikkuivat moittteettomasti, eli syytä laahaukselle ei löytynyt. Ongelma näytti kuitenkin hävinneen, mutta tätyykin alkaa seurata uudestaan, jos sulla vaati satuloiden ja letkujen vaihdon!
W211 320 CDI Classic 2003
Nasmiina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 01.12.2011 21:27

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja Nasmiina »

Nostan tämän aiheen kun täällä alkoi samanlaiset ongelmat.. Meillä tosin c-mersu vm.2008. Ongelmat alkoivat nastarenkaiden vaihdon jälkeen. Ekana huomattiin äänet, ihan kun ois kuivausrumpu ollut päällä. Auto oli menossa takajarrupalojen vaihtoon joten pyydettiin tutkimaan äänen syytä samalla. Noh, kävi ilmi että takana oli liian pienet jarrulevyt (Edellinen omistaja vaihtanut ne veholla ...) nekin meni siis vaihtoon. Kuviteltiin että äänet loppuu siihen. Kun pääsi satasen vauhtiin tasainen rumputus alkoi taas. Ajoa oli takana noin 20min. Noustiin autosta ja ihmeteltiin karmeaa palaneen kumin hajua. Vasen takavanne oli tuli kuuma. kuumuus huokui aina jarrulevyistä asti. Soitettiin korjaamolle joka epäili että jarrusylinteri hajoilee. Tänään autoa huoltoon viedessä hän oli kuitenkin tilannut jarrusatulan ja oli sitä mieltä että siellä se vika on. Kertokaa viisaammat että onko tässä mitään järkeä? Olisiko korjaajan kuulunut huomata satulan / sylinterin vikoja jo aikasemmin? Nythän me ei mitään korvausta saatu, vaikka vanteen kuumentuminen alkoi vasta huollon jälkeen.. Sattumako?
Niin ja käsäri ei laahaa. Jarrut toimii, rengas pyörii hyvin yms.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Aika oudolle kuulostaa että tuon ikäsestä autosta olis jarrusatula entinen. Paljonko tuolla on ajettu? Pyöriikö rengas sillonkin kun laittaa käsijarrun päälle ja ottaa pois ja sitten yrittää heti pyörittää? Entä sama käyttöjarrun kanssa? Jos jarrut jumittais niin se olis kyllä pitänyt huollossa huomata ja muutenkin herkistellä jarrut. Rumputus voisi viitata myös kieroon/epätasapainoseen vanteeseen mutta ei se aiheuttais tuollasia oireita. Voiskohan rikkinäinen pyöränlaakeri tehä tuollasta :?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Nasmiina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 01.12.2011 21:27

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja Nasmiina »

No joo, auto on vanha taksi joten kilometrejä lasissa 225tkm.. Nyt vaihdettu se jarrusatula, lämpöily loppui mutta äänet pysyy. Huollossa ei taaskaa mitään vikaa keksitty. Toki se vois olla pyöränlaakeri, mutta tuntuu tuo ääni kuuluvan ajoi sitä suoraan tai sivulle.. Täytyy käydä kokeilee että jumittaako nuo jarrut.
Pitäs varmaan myös vaihtaa renkaiden paikkoja, iha vaa kokeilu mielessä.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Rumputus voi johtua siitä että vanne ei ole hyvin tasapainotettu jos kerran lämpöongelma loppui satulan vaihtamalla. Kokeile vaihtaa renkaitten paikkaa ja tarkkaile siirtyykö ongelma.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja K-N »

Mulla on nyt ja uudet levyt ja palat takana ja kuumenee levyt aika hyvin,voisiko johtua siitä että ei tehty muutakun vaihdettu levyt ja palat ei testerillä mitään?
Kyllä voi olla tuo sbc yksikkökin ehtoo puolella mutta ei luulis vielä vaikuttavan?
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

K-N kirjoitti:Mulla on nyt ja uudet levyt ja palat takana ja kuumenee levyt aika hyvin,voisiko johtua siitä että ei tehty muutakun vaihdettu levyt ja palat ei testerillä mitään?
Kyllä voi olla tuo sbc yksikkökin ehtoo puolella mutta ei luulis vielä vaikuttavan?
Kuulostas siltä kuuluisalta satulavialta josta aijemmin mainitsin.. jos sbc iksikkö hajoo ni vaikutus on ennemin päinvastanen :crazy: Ellei käsijarru laaha??
ON kalustoa jos jonkin laista..
kaijuh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 11.07.2011 21:00

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja kaijuh »

Mulla vanhemmassa Mersussa jumitteli käsijarruvaijeri aiheuttaen samanlaisen ilmiön (vanne lämpeni reilusti). Vaijerin kuori oli rikkoutunut ja sen kautta sisään mennyt kosteus ja lika jumitti vaijeria. Vaijeri tuntui palauttavan, muttei kuitenkaan riittävästi. Vaijerinvaihdolla vika korjautui.
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja K-N »

Mulla ei ollut jarrupalat eikä levyt mitään kamalan loppu kun vaihdoin,enemminkin niin ruosteessa reunoista että sen takia meni vaihtoo,saakos boshin testerillä tehtyä ton satulan vaihdon?
tohon levyyn tuli alareunaan lämmöstä ihan siniseksi niin piittaisi kylläkin ihan että olisi käyttö jarru vika,käsijarru kengät vedinkin ihan auki ettei ota enää kiines.
auto tunkilla ja pyörittelee rengasta niin menee ihan hyvin,mutta kun kerran jarruun koskeen niin sen jälkeen tulee vikaa.

Testeri kylläkin näyttää että sbc yksikkökin rikki.
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
270cdi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 29.11.2011 16:14

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja 270cdi80 »

Mulla ollu samanlaista vikaa eli vasen takapyörä ja oikea etupyörä jumitteli. Huomasin ku kerran tuli takapäästä höyryä ja kokeilin vannetta niin oli pirun kuuma. Tunkkasin renkaan ilmaan ja otin jarrusatulan irti. Puristimella kokeilin painaa jarrusatulan mäntää sisään ja ihan jumissa. Pyysin kaveria pumppaamaan jarrupoljinta ja paineella sai pullautettua jarrusatulan männän pihalle. Oli aika paljon "mönjää" eli varmaannin olis kannattanu joskus kunnolla vaihdella noi jarrunesteet. Putsailin ja hain motonetistä takajarrusatulan tiivistesarjan ja uudet jarrupalat ja panin paikalleen. Toimi taas kun uusi. Etupyörän satula lähti pelaan ihan vaan herkistelemällä ja pyysin kaveria pumppaamaan jarrupolkimesta ja availin ilmausruuvia niin tuli sellasta paskasta nestettä jonkin verran eli varmaannin joskus vaihdeltu jarrunesteet vaan imasemalla säiliö tyhjäks eikä ilmausruuveihin jarrusatulan päässä edes koskettu.

Kandee ainakii kokeilla et toi jarrusatulan mäntä liikkuu herkästi sisään ja ulos mut kannattaa tosiaan muistaa et kun se satula on irrallaan niin pullauttaa sen jarrusylinterin männän ja nesteet pihalle jos pumppailee liikaa.
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja K-N »

Joo jarru satulat liikuu ja kaikki nyt hyvin,jarru remontin tekijä on niin tarkka tekee jarru hommia että kaikki on puhtaat ja pinnoissa kaikki tahnat yms.

Mutta vika onkin vissiin silti käsijarrussa,kun siellä on se automaatti säätö vaijerissa,ja en löytänyt sitä kun ei ole keskellä autoa sitä luukkua mitä kaikki korjaajat sanoo,aina kun painaa käsijarrua vaikka vetää nauhoja kauvemaksi ,niin sen jälkeen pyörä jumittaa,kun siellä joku automaatti säätö.(nyt nauhat kaukana eikä käytetä käsijarrua)
Onko teillä tietoa missä vaijerien yhdys kohta ja säätö paikka?vaijereitten,alapuolta pannasareita pois? tänään en kerkiny nosturilla olemaan montaa tuntia laittamassa sitä niin tarvii kattoo joku muu päivä.
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
270cdi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 29.11.2011 16:14

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja 270cdi80 »

K-N kirjoitti:Joo jarru satulat liikuu ja kaikki nyt hyvin,jarru remontin tekijä on niin tarkka tekee jarru hommia että kaikki on puhtaat ja pinnoissa kaikki tahnat yms.

Mutta vika onkin vissiin silti käsijarrussa,kun siellä on se automaatti säätö vaijerissa,ja en löytänyt sitä kun ei ole keskellä autoa sitä luukkua mitä kaikki korjaajat sanoo,aina kun painaa käsijarrua vaikka vetää nauhoja kauvemaksi ,niin sen jälkeen pyörä jumittaa,kun siellä joku automaatti säätö.(nyt nauhat kaukana eikä käytetä käsijarrua)
Onko teillä tietoa missä vaijerien yhdys kohta ja säätö paikka?vaijereitten,alapuolta pannasareita pois? tänään en kerkiny nosturilla olemaan montaa tuntia laittamassa sitä niin tarvii kattoo joku muu päivä.

Mulla omassa C-sarjalaisessa W203 270cdi on takapenkin alla luukku muutamalla ruuvilla kiinni mistä pääsi käsiksi helposti säätöön eli tuohon palikkaan mistä lähtee vaijerit molemmille pyörille. Mulla oli hirttänyt säätömutteri kiinni ja meni pultti poikki mut korjasin tuon jatkomutterilla ja kierretangolla.
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja K-N »

Joo tossa ei ole siellä luukkua,molemmilla puolilla pyöreet luukut mutta ei muuta,tarvii alakautta miltei katsella ja ottaa niit pakoputken muoveja pois.
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: E270 CDI -04 Oikea takajarrulevy kuumenee

Viesti Kirjoittaja nautseri »

K-N kirjoitti:Joo jarru satulat liikuu ja kaikki nyt hyvin,jarru remontin tekijä on niin tarkka tekee jarru hommia että kaikki on puhtaat ja pinnoissa kaikki tahnat yms.

Mutta vika onkin vissiin silti käsijarrussa,kun siellä on se automaatti säätö vaijerissa,ja en löytänyt sitä kun ei ole keskellä autoa sitä luukkua mitä kaikki korjaajat sanoo,aina kun painaa käsijarrua vaikka vetää nauhoja kauvemaksi ,niin sen jälkeen pyörä jumittaa,kun siellä joku automaatti säätö.(nyt nauhat kaukana eikä käytetä käsijarrua)
Onko teillä tietoa missä vaijerien yhdys kohta ja säätö paikka?vaijereitten,alapuolta pannasareita pois? tänään en kerkiny nosturilla olemaan montaa tuntia laittamassa sitä niin tarvii kattoo joku muu päivä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=112815" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Noname »

Vanha topic mutta sama ongelma w211 kohdalla. Jarrulevyjen ja palojen vaihdon jälkeen alkoi melkoinen jarrujen kuumotus takana :?
Vika tosiaan johtuu jarrusatulan männistä jotka on harmaat ja tehty bakeliitista.

Nyt niiden tialle vaihdettiin metalliset Frenkitin valmistamat männät ja tiivistesarjat ja jarrut toimii taas hyvin.

Täällä voi valmistajan sivuilla tutkia saatavilla olevia korjaussarjoja ja tuotenumeroita.
https://www.frenkit.es/en/catalogo/catalogo-online" onclick="window.open(this.href);return false;

Työt maksoi moninketaisesti osiin nähden mutta nyt pitäisi olla taas kunnossa seuraavat 15 vuotta :mrgreen:
Tarjolla on siis muitakin vaihtoehtoja kun marssia kauppaan ostamaan uudet satulat.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17203
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Frenkit korjaussarja 21,99 euroa
https://www.topautoosat.fi/frenkit-7818160.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jarrusatula 47,72 euroa
https://www.topautoosat.fi/maxgear-13936156.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyvä että on muita vaihtoehtoja, ja jos pystyy itse tekemään remontin korjaussarjan vaihtaminen kannattaa jopa rahallisestikin ellei laske omalle työlle korkeaa hintaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Noname »

Totta tuokin. Tässä prohjektissa oli tarkoitus vaihtaa huonoiksi havaitut bakeliittiset männät metallisiin jotka on kestävämmät. Sittenhän homma on täysin turha jos vika on korjattu uusissa satuloissa. Onko aiheesta tietoa ? :?:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Vastaa Viestiin