3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

illinois kirjoitti:
maxxon kirjoitti:Moro

Tuossa on mainittu vanhan tiivisteen osanumero A 017 997 40 45 mutta löytyisikö sen paremman tiiviste mallin numeroa?
Taitaapi olla A642 094 0080 (Dichtbeilage) vanhasta ostokuitista lunttasin.
Käykö tuo 642 094 00 80 tiiviste vanhemman mallisen tilalle, vaikkei EPC:n sitä siihen tarjoakkaan?
seal.jpg
EPC ja KL-varaosat tarjosi vain tuota vanhan mallista tiivistettä (017 997 40 45) autoon, joka on moottori numerolta alle -153203, se kaiken lisäksi maksaa 50e, kun tuo uudempi maksaa vain 17e :roll: Ja jos se kohta vuotaa taas samalla laillakin vielä, kun nykyinen vanhan mallinen :?

(Moottorinumerosta 778086 eteenpäin muuttuu sitten tiivisteen numero 642 094 04 80 malliseksi, mutta silloin muuttuu imuputkikin eri numerolle.)

E: lisätään tähän nyt vielä mitä EPC näyttää omaan autoon:
air_intake.jpg
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Pyydä KL- myyjää vertaamaan ja mittaaamaan tiivisteet, kai niillä on hyllyssä molemmat.
Olen ymmärtänyt että uudempi käy, mutta en tiennyt että imuputki/ Y-haarakin olisi muuttunut aikanaan.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tilasin tuon uudemman mallisen tiivisteen, imuputken numero on omassa 642 094 63 97 ja tälle samalle osalle tarjotaan tuota uudemmanmallistakin tiivistettä, jos vuosimalli olisi 07. Se on sitten muuttunut vasta myöhemmin erilaiseksi, jolloin tiivistekin on taas muuttanut numeroaan (642 094 04 80).

Katsotaan käykö vai ei. Yleensä EPC on kyllä oikeassa, joten pieni pelko on ettei käy...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Sopiko se uudempi tiiviste ?
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Forestman »

illinois kirjoitti:Sopiko se uudempi tiiviste ?
Minulla ML320 -06, uudempi tiiviste sopii. Ongelma on y-haaraa asentaessa, että tiiviste menee kasaan ja silloin se uudempikin vuotaa. Vanhan mallinenkin pitää jos saa sen suoraan asennettua. Toinen vuotokohta on huohottimen tiiviste, se luistaa paikaltaan ja alkaa tiputtamaan. Olen varmistanut sen nippusiteellä, jonka kiinnittänyt turbon lemmariin.
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Minusta tuo koko Y-haaran liitos turbolle on iso suunnitteluvirhe...
Ogelmahan tuossa liitoksessa on ne 4 hahloa siinä muovissa. Ja se yksi hahlo on suoraan alaspäin... Siksi se onkin niin kriittinen.
Vaikka äkkiseltään näyttää että tiivistyspintaa on vaikka kuinka paljon mutta todellisuudessa sitä ei ole kuin pahanen sentti...
Ja se klemmari ei purista sisäosaa...
Eli jos se kumi ei ole tiukasti pohjassa niin öljy menee kumin ja Y-haaran väliin ja tulee ulos siitä hahlosta...

Miksi se muovi ei voisi tulla vaan päittäin turbon suulle ja päälle kuminen/silikoni tiiviste joka vedettäisiin klemmarilla sekä turbon kaulalle että muovin päälle...
Samaan tapaan kuin ahtoputkiinkin laitetaan silikoniliitoksia...
mese08
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 16.07.2012 16:33

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja mese08 »

Js sitten kun tästä öljyn tihkumisesta vielä seuraa ennemmin tai myöhemmin läppämoottorin kostuminen ja hajoaminen öljystä sen sähköpistokkeen kautta. Servon vaihtotyö jo lajinsa monimutkaisempi juttu. Nimimerkillä kokemusta on. Asiasta viisastuneena voi toteuttaa tuotekehittelyä eli suojaksi tuohon kourumainen pelti sen imuilmaputken ja läppäservon väliin niin se ainkanaan ei enää tule uimaan öljyssä.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

illinois kirjoitti:Sopiko se uudempi tiiviste ?
No nyt on tungettu sinne uudempi tiiviste. Eli kyllä se sinne meni. Tiukka oli, mutta toivottavasti toimii paremmin. Täytyy seurata tilannetta.

E: 06/2006 on muuttunut tilauksen mukaan tuo tiivisteen malli, itsellä siis vanhempi (12/2005) ja vastoin EPC:tä laitoin uudemman sinne. Tuolla oli ne moottorinnumerotkin yllä, josta voi tarkistaa kumpi autoon oikeasti kuuluisi.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
QnQQ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 07.07.2016 10:33

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja QnQQ »

Hei,

Nostellaampa vähä vanhoja.
Tuli hommattua tuossa tammikuussa W212 koppanen E350 7-lovisella tomaatilla -09 ja kilsoja nyt 220tkm.
Nyt autossa on öljyvuoto ja lisäksi kuluttaa jäähdytinnestettä. Lueskelin ajan kuluksi tätä palstaa läpi ja näyttäs tuo öljynlauhdutin olevan aika yleinen öljyvuodon aiheuttaja. Oireet ja öljyvuodon kohta on juurikin sama. Oulun MB-osalle soitin osista ja sielä meinasivat että voi vuotaa jostain putkestakin, en muista enää mistä. Kuulemma samasta tulee vuoto esille.
Pienenä lisäyksenä vielä, auton hiukkasuodatin eli DPF? polttaa jatkuvalla syötöllä. Eli melkein joka ajopätkällä puhdistus lähtee käyntiin ja se vaikuttaa myös laatikon toimintaa. (kierrokset nousee ja 2-3 vaihto nykäisee yms.)
Voisiko dpf poltto "vikana" olla tuo läppämoottorin rikkoontuminen?

Auto on nyt siis menossa huoltoon pienemmälle pajalle jossa näitä samoja vikoja on korjailtu aiemminkin. Kysymys kuuluukin että mitä kaikkea sinne kannattaa uusia samalla.
Tiedossa on että ainakin se öljynlauhduttimen oranssi kaksoistiiviste, mahdollisesti läppämoottori ja imusarjan punainen iso tiiviste rengas joka on koneen päällä näkyvillä.

Onko tästä moottorista mahdollista myös poistaa nuo läpät kokonaan ja jättää myös niitä ohjaava moottori uusimatta?

Vastauksia ootellessa..
Edit:
Tässä linkki samanlaiseen vuotoon:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42634" onclick="window.open(this.href);return false;
Division kirjoitti:Voisin kuvitella, että vuoto pääosin tulee turbosta. Liitosputket vuotaa.

Turbostahan vuotaa aina vähän öljyä, mutta tämänkaltainen vuotaminen on tyyppivika varsinkin juuri näissä alkupään (2006) V6 Cdi-moottoreissa. Kurjinta tässä on se, että se vuotaa imuläppien katkaisumoottorin (M55) päälle ja se kyrvähtää piakkoin, jolloin imuläpät jäävät jumiin ja meno hyytyy siihen. Kannattaa tarkastaa tuo turbon vuotaminen ja korjauttaa vuotokohta paremmilla tiivisteillä sekä pyrkiä ohjaamaan tulevaisuudessa vuotoa ohi siitä M55-moottorista jollain keinolla. Ilmeisesti 2007 malleihin on tehty tämän osalta jotain parannuksia ja apu löytynee kyselemällä näitä muutoksia, esim. merkkihuollosta tai tehtaalta tai sitten joiltain oikeilta asiantuntijoilta (jos joku foorumilla tietää nämä muutokset niin itseäkin kiinnostaisi tietää...)

Tämä vaiva on usein vaikuttanut liittyvän jostain syystä dpf:n toimintaan/toimimattomuuteen, mutta siitä ei ole oikein selvyyttä, että mikä syy-yhteys tällä on. Joutuuko turbo työskentelemään suuremmalla rasituksella, kun dpf on tukossa ja vuotaa sen takia enemmän öljyä? Jokatapauksessa muutamilla (myös minulla) on ensin tuntunut dpf tukkoiselta ja heti perään hajonnut imuläppien katkaisumoottori (M55). Syy dpf:n tukkoisuuteen on ilmeisesti ainakin näissä 4-5 vuotta vanhoissa autoissa, dpf:n paine-eroanturien väsyminen ja ne ilmeisemmin eivät anna aina (tai ikinä) mitään vikakoodia vikaantuessaan. Tällöin dpf pääsee aivan liian täydeksi, ennen kuin se osaa aloittaa polton ja jossain vaiheessa tästä aiheutuu erilaisia ongelmia auton konepuolella. Itselläni mm. tästä johtuen ovat menneet 1v aikana molemmat pakosarjat ja nyt imuläppien säätömoottori.
Nyt viimeksi, kun minulta hajosi tuo imuläppien säätömoottori niin dpf piti heti sen hajottua polttoa päällä n. 55 minuuttia yhteen soittoon. Jatkossa ei paljon polttele tuo häkkyrä enää mitään, kun revittiin sisukset pois siitä viime viikolla.
Ennen, kuin dpf hajoaa totaalisesti niin suosittelen tosiaan dpf:n sisuskalujen poistamista niin pääsee eroon monesta riesasta. Jos dpf:n puolestaan haluaa uusia niin kustannus taitaa olla n. 3500-4000 eur. Päästöarvoihin poistaminen ei vaikuta.
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

Mistähän löytäisi tekijän, joka tämän homman tekis kohtuullista korvausta vastaan ?
Tänään selvisi, että sieltä lauhduttimen luota sitä öljyä tulee... ja itsellä näin talvella noi tilat on olemattomissa tämmöisiin hommiin :shock:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
AMG-Riku

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

Kannattaa tosiaan valita sellainen tekijä jolla on kokemusta oikeasti minulle tehtiin tarjous yleis korjaamosta ja siinä oli melkoinen summa harjoittelutunteja päällä eli meinasivat on minun piikkiin katsoa minkälainen homma on... Ammattilaisillekin tuossa menee yksin tehdessä 1 päivä ja hintaluokka menee tonnin kieppeille jos uusii myös kyseisen lauhduttimenn.200e). Toinen vaihtoehto on pestä lauhdutin jos se on fyysisesti ehjä ja vaihtaa vain vuodon aiheuttaja aiheuttaja eli niin sanottu silmälasitiiviste joka maksaa 10-20 euroa. Uusimman version eli korjatun version väri on violetti . Samalla pitää erittäin huolellisesti puhdistaa kaikki imukanavat paskasta sekä tietenkin moottoripesu sekä pohjapanssari muuten haisee vuoden öljy sisällä koska ottaa moottoritilasta ilmaa. Jos ei poista läppiä Niin pitää tarkistaa että ne ovat edelleen kunnolla kiinni. Läppien poisto vaikuttaa talvella auton lämpiämiseen, nopeus erosta minulla ei ole mitään hajua mutta oletettavasti Lapissa asia alkaa jo vaivaamaan autoa ja kuskia.
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

Juu, on sen verran iso projekti, että taidan hoitaa tuon itse kuitenkin.
Vuokraan vaikka lämpösen tilan pariksi päiväksi jostain...

Ei näistä päivärahoista heru ihan tonnia sijoitella päivän työhön :o

Sen lauhduttimen löytää 150€ hintaan, kun ei Suomesta osta.
Tiivisteet, kaikki mitä tarvii, pitää kysellä VEHOlta, tuskin niissä kovaa hintaeroa on KL:ään tai muuhun... joku jo mainitsi, että heiltä saa ns. 'paketin', kun kertoo mitä tekee.

Tosin osa niistäkin on 'ostoslistalla' kävässyt:
http://www.mercedes-originalteile.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta löytää EPC:n osanumeroilla kyllä helposti kaiken tarvittavan.
Kun vielä ois lista jossain kaikista tiivisteistä, mitä tohon tarvii kun rupeaa vaihtamaan :thumbup:
Ei kellään sattuis olemaan tuosta VEHO-tilauksesta listausta tallella ? :wink:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja maketap »

Sitä lauhdutinta tuskin tarvii edes vaihtaa, omassa ainakin oli uuden veroinen.
Tiivisteet ostin mb osasta, jossa myydään ihan samoja alkuperäisiä tiivisteitä kun vehollakin hinta vain eri :D
Veholla n. 250e mbosa 150e
Pitääpä katsella jos löytyisi tuo kuitti.
Viikonlopun olin varannut itse tuohon hommaan mutta eihän se riittänyt mihinkään, öljy töhnää oli niin paljon joka piipussa että niitä sai pestä ainakin yhden päivän.
Ihmetellessä (kaljotellessa :D ) tietysti meni aikaa hukkaan.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

maketap kirjoitti:Pitääpä katsella jos löytyisi tuo kuitti.
Juu, tarkastele jos löydät :thumbup:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
kaltu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 28.07.2015 14:55

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja kaltu »

Minulla oli samanlainen öljyvuoto, syy on öljynlauhdutin vuotaa (joka on moottorin keskellä), moottorin kyljessä on reikä juuri sitä varten että öljy vuotaa ulospäin.
Usein syy on huohottimen suodin tukossa, jolloin paine nousee kampikammiossa ja rikkoo lauhduttimen.
Lauhdutin vaihdettiin merkkikorjaamossa (en rohjennut alkaa itse vaihtamaan) on korjaamollakin kokopäivän työ.
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

Kävin läpi "projektin" teoriatasolla WIS:n avustamana.
Eli irti käytetään tässä vaihdossa:
- Turbo
- Turbojalka
- Raili
- Sekoituskammio (?) (mixing chamber)
- Imusarja + siihen tulevat turbon putket.
- Läppämoottori

Ja tietenkin lopulta se lauhdutin.

Keskustelin tämän vaihdosta erään korjaajan kanssa ja AutoCom antoi työlle ajaksi 4.5h.
Aiemmin tuolla AMG-Riku mainitsi, että 9.5h ois VEHOn aika ollut, tosin siinä on samassa läpät vaihdettu.
Ilmeisesti tuo läppien vaihto on aika projekti, itsellä ne ennemminkin lähtee hittoihin imusarjasta.
Ei ne toiminnassa ole tälläkään hetkellä.

Tosin kun tässä huolellisen putsaamisen tekee ko. kohteeseen, voi siihen päivän lisää jos imusarjatkin käy EGR:n jäljiltä putsaten.

Taidan itse tehdä ko. homman, niin säästän (ehkä) työkustannuksissa.

Tämän tehneiltä vinkkiä, jäikö tästä pahasti jotain pois ?? :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

Osat tilattu, tarjouspyynnöt kysytty 3:sta eri paikasta.
Kilpailussa pärjäsi näemmä palstan aktiivisen käyttäjän firma, josta täällä on julkisesti luvattu 3v varaosatakuu osille :thumbup:

Ensi vuoden alkupuolella alkaa vaihto, kun nyt tuo vuoto ei aivan mahdoton ole ja ennen sitä ei kerkiä.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
janneja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 21.05.2009 18:17

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja janneja »

Olikos sille lauhduttimen tiivisteille joku parempi malli?
omassani on:
A6421880180

moottorin numero: 642 920 40 699407

Vuotoa näkyvissä...
Tosin tuo imuputken tiiviste oli ihan resu, jonka vaihdoin.
Mutta kun pohjolan tallissa auton konetta ei nyt viitsi alkaan peseen :)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

janneja kirjoitti:Olikos sille lauhduttimen tiivisteille joku parempi malli?
omassani on:
A6421880180

moottorin numero: 642 920 40 699407

Vuotoa näkyvissä...
Tosin tuo imuputken tiiviste oli ihan resu, jonka vaihdoin.
Mutta kun pohjolan tallissa auton konetta ei nyt viitsi alkaan peseen :)
Tuolta ylempää:
noroljan kirjoitti:
illinois kirjoitti:
maxxon kirjoitti:Moro

Tuossa on mainittu vanhan tiivisteen osanumero A 017 997 40 45 mutta löytyisikö sen paremman tiiviste mallin numeroa?
Taitaapi olla A642 094 0080 (Dichtbeilage) vanhasta ostokuitista lunttasin.
Käykö tuo 642 094 00 80 tiiviste vanhemman mallisen tilalle, vaikkei EPC:n sitä siihen tarjoakkaan?
seal.jpg
EPC ja KL-varaosat tarjosi vain tuota vanhan mallista tiivistettä (017 997 40 45) autoon, joka on moottori numerolta alle -153203, se kaiken lisäksi maksaa 50e, kun tuo uudempi maksaa vain 17e :roll: Ja jos se kohta vuotaa taas samalla laillakin vielä, kun nykyinen vanhan mallinen :?

(Moottorinumerosta 778086 eteenpäin muuttuu sitten tiivisteen numero 642 094 04 80 malliseksi, mutta silloin muuttuu imuputkikin eri numerolle.)

E: lisätään tähän nyt vielä mitä EPC näyttää omaan autoon:
air_intake.jpg
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
janneja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 21.05.2009 18:17

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja janneja »

joo :( eli huonompi tiiviste on...
Mut ei se vielä vuoda, kun tänään kattelin... 351tkm...
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

No nyt on lämmönvaidin ja tiivisteet vaihdettu, tiivisteistähän se vuosi mutta vaihdettiin se varmuuden vuoksi se lämmönvaihdinkin.
Päivän homma, läpät samalla poistettu.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja finnstar »

Miksi läpät piti poistaa?
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

finnstar kirjoitti:Miksi läpät piti poistaa?
Kun ei niille ole käyttöä.
Joutavat kapistukset ja läppämoottori sieltä roskiin.
Se ehjä uusihan on rintapellissä.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja finnstar »

Oliko läpät siinä kunnossa että ilman katkomoottoria olisivat jossain vaiheessa menneet sylinteriin. Eli oliko väljää?
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TLP »

finnstar kirjoitti:Oliko läpät siinä kunnossa että ilman katkomoottoria olisivat jossain vaiheessa menneet sylinteriin. Eli oliko väljää?
Kyllä ne hivenen siinä oli herkän oloiset, siksi poisto.
Onhan ne siellä jo 688tkm heiluneet :thumbup:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Voisko joku laittaa listan mitä kaikkia tiivisteitä tuohon pitää tilata, jos sais vähä edukkaammin jostaki muualta ku marmoritiskiltä? :roll:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja nix0n »

KL-varaosat? tuossaainakin osa mitä tulee hommata.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja volfram »

Tiivisteissä ei kannata säästää, aina ei voi tietää onko esim noi lauhduttajan "kumitiivisteet" ihan oikeaa materiaalia. Ebaysta voi tulla ihan mitä vaan. Suosittelen marmoria tai KL-varao. tai muita official liikkeitä. :thumbup:
Laita projektikuvia jos vain suinkin voit. Kiinnostas kovin miltä näyttää läpät, egr karsta sun muuta. Itsellä sama projekti mielessä, pientä öljyvuotoa on pohjassa mutta en ole vielä paikantanut mistä tulee.
Oletko muuten jostakin saanut millä momenteilla kaikki pultit vedetään kiinni. ?
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ebay linkki lähinnä, että tietää mitä hommata. Itse hommasin KL-varaosista kaikki tiivisteet ja tein omaani rempan 300tkm kohdalla. Imusarjan läpät oli todella karstaiset ja lähtivät samalla mäkeen. Kierteet tilalle ja tulppaus sekä imusarjojen pesu. Samalla vaihdoin termarin, vesipumpun kun nesteet oli laskettu pihalle sekä uusin löpösuodattimen. Turbon jalan kanavat kannattaa tietysti puhdistaa, niin voitelu ei ole puutteellinen.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Näkyy -10 mallisessakin vuotavan. Syksyllä oli kuivan näköinen, mutta liekkö kun pääsi ensi kertaa pakkaseen kylmäkäynnistyksineen niin jäykempi öljy sai tiivisteen vuotamaan.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin