Moro,
Tiedän että palstalla on ollut muillakin samankaltaista ongelmaa, mutta kysyn kuitenkin missä vika kun kesäpirssi 300CE 12v 1989 Katti Mersu moottorin lämmettyä ja kun kierrokset laskee joutokäynnille niin sen jälkeen ei suostu ottamaan kierroksia. Kurnuttaa kuin ilmaa saanut dieseli, ja yleensä sammahtaa. Kaasulla pumppaamalla voi saada kierrokset ylemmäs. Ja kone voi toimia alku tai jopa kokomatkankin kaikin tavoin normaalisti ilman mitään ongelmaa. Vetoja on normaalisti, kulutus n. 10-14 l/100 km. En ole mitannut vielä lambadan lukemia. YJ- rele, suuttimet, paineensäädin .. ? Kiitos etukäteen
-Teemu
300CE käyntihäiriö
Re: 300CE käyntihäiriö
moottorin lämpötilatunnistin vois aiheuttaa tuota tai sitten joutokäyntimoottori voisi jumitella
Re: 300CE käyntihäiriö
Voisi olla imuilma vuotoja nyt jossakin,tutki kaikki mahdolliset letkut ja ruiskun alunen.Kokeile myös että otat yj-releen irti käynnissä ollessa ja muuttuuko tällöin koneen käynti mitenkään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 300CE käyntihäiriö
Mulla oli samantapainen vika ja korjaantui happianturin vaihdolla..
Re: 300CE käyntihäiriö
En tiiä mut oman(ex 300CE-24) kesäautoni virranjakajan kansi piti irrottaa joka vuosi ja kuivata kun siellä oli kosteutta! Sama on nyt tuossa SL:ssä
Nyt kun sitä viikonloppuna käytin ekaa kertaa tälle vuodelle niin noin vartin käyttämisen jälkeen ei oikein enään vastannu kaasuun vaan piti "härnäämällä" nostaa kiekat ja räpätti, tuskin kävi kaikilla! Viime vuonna ihan sama juttu ja kun kuivasin virranjakajan kannen(hiustenkuivaaja tai kuumailma-puhallin tms) niin taas pelas normaalisti
En lukenu ajatuksen kanssa tuota kysymystä eli voi olla että on ihan eri asia kyseessä
Nyt kun sitä viikonloppuna käytin ekaa kertaa tälle vuodelle niin noin vartin käyttämisen jälkeen ei oikein enään vastannu kaasuun vaan piti "härnäämällä" nostaa kiekat ja räpätti, tuskin kävi kaikilla! Viime vuonna ihan sama juttu ja kun kuivasin virranjakajan kannen(hiustenkuivaaja tai kuumailma-puhallin tms) niin taas pelas normaalisti
En lukenu ajatuksen kanssa tuota kysymystä eli voi olla että on ihan eri asia kyseessä
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: 300CE käyntihäiriö
Tähän vikaan saat osviittaa kun kokeilet toimiiko ruisku säköisesti vai mekaanisesti koska jos lambda on pois pelistä niin mekaanisella toimisi.Ville500 kirjoitti:Mulla oli samantapainen vika ja korjaantui happianturin vaihdolla..
Noin suuri ero käynnistyvyyteen kyllä kertoo myös EHAn olevan pois käyttö alueelta.Kyllähän se säätää sitä kokoajan mutta ei taida olla kyllä ihan parhaalla kohdalla eli kuluneisuutta vai olikos tämä se ylä/alakammio eli paine-ero säädin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-