JNS, Hartikainen , paikallista marmoria niilläkin tiskit, myi samaa kokoa molempiin uriin. Väittäen että sitä ne olisi.Jari Ke kirjoitti:Marmorilta tilattu 10 settiä
1.6€ pienempi ja 1.2€ ismpi
Niin ja 10kpl M-Filttereitä lähti eilen mukaan myös
W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Ihan mielenkiinnosta mikäs se näitten o-renkaiden koko oli nyt ? / mersun varaosanumero..Jari Ke kirjoitti:Marmorilta tilattu 10 settiä
1.6€ pienempi ja 1.2€ ismpi
Niin ja 10kpl M-Filttereitä lähti eilen mukaan myös
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Heitetään ilmaan veikkaus, ja näitä kaksi samankokoista:
http://www.everythingbenz.com/z/part/01 ... ter-gasket" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.everythingbenz.com/z/part/01 ... ter-gasket" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Kahta erikokoa tulee joten saapi nähdä osuuko. Kattottiin oikein rekkarinumerolla joten luulis osuvan. Toi putken koko tosin taitaa olla sama kaikissa lankku rieseleissä? Toisissa on kiinni siinä kannessa ja toisissa saa ruuvaamalla. Kaxsatkuisa on kiinteästi kiinni ja muissa sitte vissiin jengalla. Neljä pihassa ja silleen se ainakin noissa menee. yx 2satku yx 250 ja kax 3satkua
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Kuutoskoneisissa on erillinen "puikko" koska kansi on muuten ahdas nostaa pois.
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Justiinsa näin se on ja 250:ssa kans (ainakin tossa) mutta dimensiot lienee samat nuissa O-renkaissa riippumatta diesel -mosasta ? Talviautoon eli tohon kaxpuoloseen tais tulla vajat 5t mutta vois siihenkin vaihtaa öljyt ja suotimen. Niissä en o säästelly. Suotimista tais saaja 35% ja öljyistä kans hyvän prosentin kun ostaa enemmän kuin kertasatsin. Nyt taitaa olla 60L Teboilin 5W40 Super HPD:tadealer kirjoitti:Kuutoskoneisissa on erillinen "puikko" koska kansi on muuten ahdas nostaa pois.
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Kyllä o-renkaat pitäisi olla kaikissa malleissa samat, aivan.
Kannen "puikon" tiiviste kanteen on sama kuin öljypropussa ja niitähän ei tule kahta paketissa, ja ennen kuin joku ehtii väittämään niin se toinen pienempi EI ole oikeaa kokoa.
Kannen "puikon" tiiviste kanteen on sama kuin öljypropussa ja niitähän ei tule kahta paketissa, ja ennen kuin joku ehtii väittämään niin se toinen pienempi EI ole oikeaa kokoa.
Hmmmmmm, ettei tulisi tosiaan kyseistä o-rengasta ja toisena "kokona" juurikin sitä puikon juureen käypäistä prikkaa Mielenkiinnolla odotetaan...Jari Ke kirjoitti:Kahta erikokoa tulee joten saapi nähdä osuuko. Kattottiin oikein rekkarinumerolla joten luulis osuvan.
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Oho, paljon olen 124:silla ajanut, (600 000), enkä yhteenkään noista kolmesta autostani ole moisia tiivisteitä kertaakaan vaihtanut. Mitään ei ole moottoreissa mennyt vaihtamattomuuden takia rikki. Mihinkäs noi tiivisteet oikeesti vaikuttaa?
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Bentzworld:ssa on myös nimim. 300Dman tutkinut noita suoadattimien laatueroja ... ja huomannut tuon raakapellavan ongelmat. Suosittaa näköjään Baldwin -P102 tai Hastings LF389 suodattimia ovat kuulemma 18 micronin ja 15 mikronin suodatustasoilla ja paperia molemmat suodatinosiot. Tuplahinta noilla kuitenkin.
http://www.benzworld.org/forums/w123-e- ... reful.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollakin on käyty tätä o-rengas keskustelua ja suosituksena vaihtoon silloin kun kovettuvat tai niissä on pysyvää litistymää, joku vaihtaa jokatoisessa öljyn-vaihdossa pienet o-renkaat. Kooksi ovat saaneet 6x2 (ulko halk. 10 mm). Joku antaa 7x2 (ulko halk.11) tuolle keskempänä olevalle.
Noiden o-renkaiden tehtävä näkyy tuossa huonossa kuvassa (osat 24,25)... eli pääasiassa estää paineistetun öljyn virtaus öljypohjaan. Jos kuvittelee, ettei noita o-renkaita olisi ollenkaan niin iso osa päävirtauksen öljystä suihkuaisi "akselin" ja pesän raoista tuonne alas öljypohjaan ja ainakin kuumana öljynpaineet ei nouse tarpeeksi... myös suodatin valuu tyhjäksi auton seisoessa pitempään.
http://i6.aijaa.com/b/00183/12181157.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzworld.org/forums/w123-e- ... reful.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollakin on käyty tätä o-rengas keskustelua ja suosituksena vaihtoon silloin kun kovettuvat tai niissä on pysyvää litistymää, joku vaihtaa jokatoisessa öljyn-vaihdossa pienet o-renkaat. Kooksi ovat saaneet 6x2 (ulko halk. 10 mm). Joku antaa 7x2 (ulko halk.11) tuolle keskempänä olevalle.
Noiden o-renkaiden tehtävä näkyy tuossa huonossa kuvassa (osat 24,25)... eli pääasiassa estää paineistetun öljyn virtaus öljypohjaan. Jos kuvittelee, ettei noita o-renkaita olisi ollenkaan niin iso osa päävirtauksen öljystä suihkuaisi "akselin" ja pesän raoista tuonne alas öljypohjaan ja ainakin kuumana öljynpaineet ei nouse tarpeeksi... myös suodatin valuu tyhjäksi auton seisoessa pitempään.
http://i6.aijaa.com/b/00183/12181157.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Metalliprikkoja oli toiset. Tiskille jäi. Toiset saattaa olla oikeita. Olisko ne kuitenkin samanlaisia ne kaksi siinä puikossa? Kattotaan kun vaihdan öljyt.
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
dealer kirjoitti:Hmmmmmm, ettei tulisi tosiaan kyseistä o-rengasta ja toisena "kokona" juurikin sitä puikon juureen käypäistä prikkaa Mielenkiinnolla odotetaan...
No niin eli EPC.stä katsoen prikka ja o-rengas on kuvattu vierekkäin niin että helposti erehtyy ellei kiinnitä huomiota lukumääriin; toiselle eli o-renkaalle on mainittu että niitä on kaksi.Jari Ke kirjoitti:Metalliprikkoja oli toiset. Tiskille jäi. Toiset saattaa olla oikeita. Olisko ne kuitenkin samanlaisia ne kaksi siinä puikossa? Kattotaan kun vaihdan öljyt.
On ne samanlaisia. Prikathan kävisivät myös öljynpoistoproppuun.
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Hetkinen, kuuluuko suodattimen päälle laittaa kupariprikka, aina on prikka mennyt öljyproppuun ja liikkeessäkin vaihattanu eikä prikkaa ole välissä ollut. O renkaat olen aina jättänyt vaihtamatta, kertokaa nyt joku miten tuo homma pitää oppikirjan mukaan tehdä, ainakin wixin setissä tulee kaksi erikokoista prikkaa ja kannen o rengas.
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Onhan siinä tiiviste puikon ja kannen välissä, näin siis kuusisylinterisissä joissa on erillinen puikko. Ihme "liikkeitä" jos jättävät tiivisteen poisbbow114 kirjoitti:Hetkinen, kuuluuko suodattimen päälle laittaa kupariprikka, aina on prikka mennyt öljyproppuun ja liikkeessäkin vaihattanu eikä prikkaa ole välissä ollut. O renkaat olen aina jättänyt vaihtamatta, kertokaa nyt joku miten tuo homma pitää oppikirjan mukaan tehdä, ainakin wixin setissä tulee kaksi erikokoista prikkaa ja kannen o rengas.
Mikä tuossa on ihmeellistä, uudet tiivisteet paikalleen ja meno jatkuu. Suodattimen mukana ei ole kahta samankokoista prikkaa vaikka pitäisi olla, se pienempi prikka ei ole öljynvaihdossa tarpeen.
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Ihmetyttää vain mihin sitä prikkaa oikeastaan tarvitaan, eikö puikko tiivisty suodattimessa olevaan kumiin riittävästi
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
ulkopuolelle puikon alle,
ei sisäpuolelle
ei sisäpuolelle
autodidakti
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Erikokoiset täytyy olla vähä niiku muistelinkin. Ja mitat näemmä ajanoloon muuttuu O-renkaissa eli kannatta vaihtaa aika-ajoin. Tosta pienemmästä voi verrata kun niitä sain tilatuksi marmorilta. Ilmeisesti 7x2mm kävis tohon isompaan.
Mitat myös puikon O-rengas urista paperin ylälaidassa
Mitat myös puikon O-rengas urista paperin ylälaidassa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
EPC mukaan kumpaankin uraan kuuluu samankokoinen o-rengas
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
En laittanu tuohon 7.5mm uraan 6mm O-rengasta. Ajattelin että menee tiukalle kuin viulunkieli niin miten mahtaa käydä tiivistyksen?
Ja muistelen että aikoinaan kun niitä suodinpaketissa oli niin ne oli erikokoisia mutta voin kyllä muistaa väärinkin? Katopa veskola miten se on jos sulla on niitä vielä hyllyssä
Ja muistelen että aikoinaan kun niitä suodinpaketissa oli niin ne oli erikokoisia mutta voin kyllä muistaa väärinkin? Katopa veskola miten se on jos sulla on niitä vielä hyllyssä
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Oisko tuossa vaan sama juttu kuin 617A:n kartiomallisessa ahtoputkessa turbon ja imusarjan välissä. Merkkiliikkestä tilasin uudet, sanoi että on kaksi samankokoista.
Tulivat sitten ja hyvin venyi o-rengas isompaankin päähän. Ja tärkeintä, hyvin on pitänytkin paineet ja öljyn sisällä.
Voihan se olla niin, että on suunnittelussa huomioitu tuo halkaisijaero ja isommassa on ura matalampi kun venyttäessä rengas ohenee. Uran leveydellähän ei oo merkitystä o-rengas tiivistyksessä. Noinhan noita varaosien lukumäärää saisi puolitettua sopivissa kohdissa.
Tulivat sitten ja hyvin venyi o-rengas isompaankin päähän. Ja tärkeintä, hyvin on pitänytkin paineet ja öljyn sisällä.
Voihan se olla niin, että on suunnittelussa huomioitu tuo halkaisijaero ja isommassa on ura matalampi kun venyttäessä rengas ohenee. Uran leveydellähän ei oo merkitystä o-rengas tiivistyksessä. Noinhan noita varaosien lukumäärää saisi puolitettua sopivissa kohdissa.
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Kävin hydrauiikkaliikkeessä ostamassa 7x2mm O-renkaita. Kun kysyin että miten 6x2mm O-rengas toimii 7.5mm urassa niin myyjä katto ja sano et ei toimi. O-rengas joutuu liian tiukalle ja samalla se sitten ohenee niin että riski vuotoon on todellinen jopa todennäköinen. No paineet tietty on jotain muuta kuin hydrauliikassa mutta silti. 10kpl makso 4€
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Kysyin paikalliselta Mersukorjaajalta, Foorumillakin kehutulta, hän vastasi laittaneensa 80-luvulta asti mersun toimittamia O-renkaita.
Kukaan ei ole toimimattomuudesta rutkuttanut ja aina ollut kaksi samanlaista. Jos puhutaan vanhemmista Mersuista, niin vaikea keksiä kysymystä, mihin kyseinen vanhempi herrasmies ei osaisi vastata. Varaosanumero löytyy ekalta sivulta ja Dealerin postauksesta.
Kukaan ei ole toimimattomuudesta rutkuttanut ja aina ollut kaksi samanlaista. Jos puhutaan vanhemmista Mersuista, niin vaikea keksiä kysymystä, mihin kyseinen vanhempi herrasmies ei osaisi vastata. Varaosanumero löytyy ekalta sivulta ja Dealerin postauksesta.
Re: W124 250D öljynsuodattimen "akselin" O-renkaat?
Kuka tietää miten ylempi vuotava O-rengas oireilee
Oletan että suurin osa asentajista ja autolla ajavista tietää samanverran kuin minäkin eli ei tiedä. No jos ei tiedä oireita tai seurauksia niin miten siitä voi valittaa
Mulle asia on se ja sama miten kukin niitä laittaa mutta senverran olen ittekin hydrauliikkaa joskus opiskellu etten ihan tuuliheittona aiemmin epäilly et mahtaako tiukalla oleva O-rengas jäädä vuotamaan. Ja kun niitä kerta jokatapauksessa on erikseen ostettava niin miksi ei sit osta kahta eri kokoa kun se kiistatta on parempi niin?
Oletan että suurin osa asentajista ja autolla ajavista tietää samanverran kuin minäkin eli ei tiedä. No jos ei tiedä oireita tai seurauksia niin miten siitä voi valittaa
Mulle asia on se ja sama miten kukin niitä laittaa mutta senverran olen ittekin hydrauliikkaa joskus opiskellu etten ihan tuuliheittona aiemmin epäilly et mahtaako tiukalla oleva O-rengas jäädä vuotamaan. Ja kun niitä kerta jokatapauksessa on erikseen ostettava niin miksi ei sit osta kahta eri kokoa kun se kiistatta on parempi niin?