mb w220 430s sytytyskatkoksia
mb w220 430s sytytyskatkoksia
moi tietäisköhän joku vastauksen, ku ei tunnu vehonmiehet löytävän vikaa. auto oli seissy puolisen vuotta, laitoin käyntiin ja ajelin päivän, tosin e10 bensalla. seuraavana aamuna auto toimi muutaman kilometrin ja sit sytty moottori valo ja alkoi käydä vajailla. ajelin verstaalle ja tietokone näytti kolmessa testerissä. sytytyskatkoksia 1,3,5,6 pytyssä. muuta ei vehollakaan osanneet sanoa. nyt on puolien ja johtojen jännitys mitättu ja pitäs olla kunnossa, mutta auto ei käy. tänään käytin uudestaan verstaalla ja bensan saanti oli ainakin tosi iso ja päästöt kymmen kertaset. eipäilivät rikasin olisi jumissa. auto kuitenkin välillä toimii ja kun sammuttaa ja startaa nii muutaman sekuntin käy kaikilla. mutta se on nyt kuitenkin tiedossa että auto saa liikaa. oliskohan kellään mittään tietoa asiasta?
missä se rikastin sijaitsee?
missä se rikastin sijaitsee?
- jannesl500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
- Paikkakunta: imatra
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
Onko katalysaattorit tarkastettu ettei ole kappaleina mulla oli amg:ssa katit sökönä ja teki juuri sytytyskatkoja sen puolen sylintereihin.Kannattaa tarkastaa ne heliseekö.Veholla tutkittiin vikaa päivän verran ja kokeiltiin massamittari ja puolia kunnes yksi asentaja tuli ja sano että nostakaas auto ylös meni alle ja koputteli katit toinen niistä kappaleina!Vetää moottorin vikatilaan ja samuttelee puolia sen mukaan!
W211 400cdi-03
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
voiko liiallinen bensansaanti johtua siitä katista. ja voiko se mennä ihan yhtä äkkiä
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
voisiko siellä tulpat piiputtaa, jos ovat kovin vanhat niin eivät oo välttämätä tuosta uudesta "putsaavasta" menovedestä tykänneet
Edit: eikös se aika paljon vaikuta tulppavialta kun on kerran sytytyskatkoksia usealla pytyllä ja seokset on rikkaalla? joko siellä on seokset aivan päin peetä (eli bensaa saa olla aika reilusti ennen kun tulppa ei jaksa enää syttyä ) tai sitten se tulppa ei vaan sytytä enää kun lämpenee, vai mitä muut on mieltä?
Edit: eikös se aika paljon vaikuta tulppavialta kun on kerran sytytyskatkoksia usealla pytyllä ja seokset on rikkaalla? joko siellä on seokset aivan päin peetä (eli bensaa saa olla aika reilusti ennen kun tulppa ei jaksa enää syttyä ) tai sitten se tulppa ei vaan sytytä enää kun lämpenee, vai mitä muut on mieltä?
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
tulpat on ainaski mersun alkuperäset ku aukasin yhen. mut auto ei toimi kylmänä eikä kuumana. sit testerissä se vähän niinku vaihteli niitä katkoksen paikkoja sylinteriltä toiselle. ja vika ilmeni ihan yks kaks. johot ja puolat on tarkistettu ja bensan suoratin vaihettu. Noita tulppia saako niitä mistään halvemmalla? ku olen kysynyt useasta paikasta ja 13e kappale ja niitä on 16. eli tulee kalliiks pelkkä kokeilu.
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
niin ja se piti vielä sanoa että kone lämpenee tosi nopeesti 80astetta on jo vajaan kilometrin matkalla. jos katti on tukossa nii sehän periaattessa lämpee niillä pakokaasuilla ku ne ei pääse kunnolla ulos. vai?
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
tänää yhes testeris luki että sytytyskatkoksien aiheuttama katalisaattori vika.
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
voisihan se hyvinkin olla että on katti/katit tukossa, kun kerran tuo lämmönnousukin on mukana peleissä. halpa kokeilu se ei ole kyllä sekään
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
ei ole uudet 1200e kpl. onko mitään muuta testaus vaihtoehtoa kateille ja toimiikko auto ilman katteja.
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
eiköön tuo toimi ilman katteja sen aikoo ainakii että saapi testattua, lambdathan on ennen katteja, ne jälkimmäiset valvoo vaan katalysaattoreiden kuntoo ja sieltähän se on tuo vikakoodikin varmaan putkahtanut. saako putkea katkaistua kokeen ajaksi ennen katteja?
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
saa sen otettua jotenkuten pois. kokeilen se ja palaan asiaan.
- jannesl500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
- Paikkakunta: imatra
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
ei muuta kuin etuputket irti ja testaamaan tai sitten jos helyt irti putkesta niin ne kyllä helisee niin että huomaa kyllä !Kannattaa kysellä myös noilta pakoputki pajoilta hintoja jos tekis uudet etuputket metalli tai race kateilla!Ite teetin amw:llä koko putkiston hapokkaasta metallikateilla! Alkuperäiset auto sunilla 3700€ kappale
W211 400cdi-03
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
ei auta katit testattu lamdat testattu tulpat vaihdettu mut ei pelitä. hermot tän kans menee.
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
mites oliskoon tossa vehkeessä kaksi liipaisupiiriä sytylle esim. kampiakselilla sekä nokka-akselilla. voisiko jompikumpi piiputtaa ja täten sytty sekoaisi?
Re: mb w220 430s sytytyskatkoksia
Veikkaisin kampiakselin asento tunnistinta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan